test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 Bmw E30 318is & 1502 turboshit

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Nicepro

avatar

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Ke 18 Syys 2013 - 13:34

Vihdoinkin sitten showroomiin juttua,joillekkin tämä peli jo entuudestaankin tuttu.
Autohan on ihan aito IS elikkä tuolla m42b18 koneella,Tuotu saksasta vuonna 2004 jos oikein muistan.
E30 koriset IS alkavat olla jo pikkuisen kiven alla joten eiköhän nämä vielä joku päivä ole harvinaisuus ellei jo jonkun mielestä ole! Wink



KORI
Ylimaalattu alkuperäisellä värillä joka on Lazurblau metallic.
IS etu ja takakontin lippa.
Tummaoptiikat keulalla takana lakalla tummennetut orig. valot.
tummaoptiikka vilkut+jenkkiparkit.

ALUSTA
Bc-racingin BR coiloverit.
Alustan helat ja nivelet korvattu uusilla tarvike osilla,eli ei strong tai powerflexiä, alustan muita osia maalailtu uuteen uskoon.
VAKIOPERÄ joka ei ole lukko mutta hakusessa bmw: orkkis lukko.

SISUSTA
M-tech ratti,nuppi
Nahkaiset sporttipenkit
Mustalattiamatto
Pioneer soitin
6x9 hattuhyllyllä korokkeilla

VANNE&RENGASTUS
BBS RM ''15
Edessä 9'' (195/50)
Takana 9,5'' (205/50)
Alum.kehät

MOOTTORI
Vakio M42B18
Martelius putkisto






Auton tämänhetkine tilanne on siis tämä:

Elikkäs 4 pytyn kiertokanki tuli lohkosta läpi,ja syyksi tuli todettua kiertokangen löystynyt pultti.
Aiemmin koneremontin tähän oli tehnyt nimeltämainitsematon moottorikorjaamo jolla ihan ok maine ja monillekkin tuttupaikka..
Aluksi ihmettelin että mikä koneessa vikana kun savuttaa aivan älyttömästi,ei syönyt öljyä tai oireillut muutenkaan, että kone olisi ollut väljä.
Bensan kulutus ja musta savu johdatteli etsimään vikaa bensapuolelta.
Syyksi ilmeni tähän ongelmaan b-paineen säätimen irronnut alipaineletku, jolloin suuttimet työntävät pyttyihin täydellä paineella bensaa.

Tämän jälkeen alkoi koneesta kuulumaan outoa naputusta,joka oli erittäin vaikea paikantaa.
Aluksi aloin etsimään vikaa kannesta, mutta siellä kaikki oli ok ja juuri niinkuin pitikin.
sitten tarkistin että onko vika startissa kun ääni hieman kuulosti siltä että olisi jäänyt startin hammaspyörä pyörimään vauhtipyörän päälle...mutta turhaan, ei ollut vika sielläkään.
ääni oli niin epäsäännöllinen ja outo että en keksinyt suoriltaan että mistä se tulee,hetken kuuntelin kun auto kävi ja yritin paikantaa vikaa,sitten kuuntelin auton alta kytkimen kohdalta ja siinä ääni kuului voimakkaana,ajattelin että kokeilen vaihde päällä toimiiko kytkin niinkuin pitää..ja toimihan se.
Sitten siinä samoilla testeillä napsahti pari kertaa ja auto sammui,totesin että nyt sitte tuli ajettua vika ulos,työnsin auton tyttöystäväni avustuksella talliin ja öljypohja irti..siellä se lymyili,kiertokangen vastapukki ja vääntynyt pultti.
Kone purkuun,kaikki osat pesuun ja selvittelemään vikaa. Useamman tuttavan ja moottorivelhon kanssa osia pyöritellen syyksi siis ilmeni luultavasti  kiertokangen pultti,joka sitten löystynyt,irronnut ja aloittanut kolinan..pukki jäänyt yhdenpultin varaan ja ottanut jostain osumaa, katkaissut toisen pultin ja pudonnut öljypohjaan.

Uusi kone on jo rakenteilla ja tämä tullaan rakentamaan ja kasaamaan itse,sylinterit hoonataan,kaikki kulutus osat uusitaan,kansi koneistetaan, kanavat koeponnistetaan ja uudet venttiilit istutetaan 4 pytyn kohdalle.



Viimeinen muokkaaja, Nicepro pvm La 29 Maalis 2014 - 11:49, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Ke 18 Syys 2013 - 14:29

Oijoi mikä herkku!
Hienot kuvat ja hyväl maul tehty kolmekymppi!

Pikkusenku pudottas ni ois täys 10!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Elementti

avatar

Viestien lukumäärä : 798
Paikkakunta : Järvenpää
Muut : Vagcrü

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Ke 18 Syys 2013 - 14:55

Makee peli ja klassikko jo omissa silmissä Smile
Kuskinpenkki vähän halkeillut, rakkautta vailla?

Meinaatko sinne koneistamoon olla yhteydessä ton moottoririkon tiimoilta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Nicepro

avatar

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Ke 18 Syys 2013 - 15:31

Elementti kirjoitti:
Makee peli ja klassikko jo omissa silmissä Smile
Kuskinpenkki vähän halkeillut, rakkautta vailla?

Meinaatko sinne koneistamoon olla yhteydessä ton moottoririkon tiimoilta?
Joo noita penkkejä jo tossa viime talvena tiirailin että jos vaikka verhoilis uudella kankaalla tai sitten tilais uudet päälliset noihin,nuohan on ihan vaihdettavissa.kuvassa näyttävät vielä vähän kauheammilta mitä todellisuudessa..

En varmaan aio ottaa pajaan mitään yhteyttä. Toisaalta mieli tekisi soitttaa ja kysyä että minkäslainen momenttiavain teillä on, mutta lähteekö noi sitten siitä mitään hyvittelemään...väittävät vaan että ite oot rällänny rikki..Question 
Eipä tollasen koneen rakentaminen älyttömiä maksa mutta tekishän samalla rahalla jotain fiksumpaakin.
Ens kerralla voi itteään syyttää jos jokin porsii Very Happy 
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
pazi88

avatar

Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Ke 18 Syys 2013 - 16:20

Komian näkönen laitoshan se on ja tuota katellessa tekee vaan enemmän mieli saada oma kasaan.

Aika jännä että neloskoneissessakin antanu kiertokangen pultti periksi. Muutenhan nuo bemarin alakerrat on aika pomminkestäviä, mutta kutoskoneissa ainakin ongelma on ollu kiertokangen pulttien löystyminen/katkeaminen ja siitä seuraava ylimääränen huohotusreikä lohkoon. Itse ajattelin kokeilla kasata ARP:n kiertokangen pulteilla, enkä vakio venyvillä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Nicepro

avatar

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   La 30 Marras 2013 - 0:05

Elikkä tämän koneremontti on sitten hiljalleen aloiteltu.
Alakerta on Lahden Kansityöllä hoonattavana ja saman firman kautta saatiin tilailtua uudet laakerit ja männänrenkaat.

Alakerta kun on ollut muualla niin on ollut aikaa näperrellä kantta.
Kannesta pakokanavat ja palotilat hinkkailtu karstaongelmista ja tiiviste pinta koneistettu omin pikku kätösin.



Ja sitten olis vielä edessä noiden venttiilien puhdistaminen,kaikki venttiilit ovat lähestulkoon yhtä karmeassa kunnossa.
Imuventtiili


Pakoventtiili




Hyvällä tuurilla olis ruvennu venttiilit kantamaan kun karsta jää tonne seetiin kiinni kunnolla.

Täytyy nyt aluksi putsailla noi hyvin ja tehdä pieni alipaine testi jokaiselle venttiilille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
^^pazi^^

avatar

Viestien lukumäärä : 131
Paikkakunta : Iisalmi
Muut : E46 -99,E34 535ia -89

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Su 1 Joulu 2013 - 18:06

Hyvä että tästä tuli tänne topicki. Hyvältä näyttää kyllä ja toi penkkien kunnostus kyllä iha ehoton. Kyllä se kolmekymppi vaan on pirun siisti, omasta tuskin tulee mitään enää ku lipsasti vähäsen Rolling Eyes Paljon tässä muuten on maavara?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Nicepro

avatar

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Su 1 Joulu 2013 - 18:38

Oisko joku 8cm tai vähän vähemmän.
Kyyl noille penkeille vois jotain jossain välissä tehdäkkin.Moottoriin menee jo tarpeeksi aikaa ja rahaa tällä hetkellä Rolling Eyes 
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
pellepoliisi

avatar

Viestien lukumäärä : 277
Paikkakunta : Vaasa/Helsinki

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Su 1 Joulu 2013 - 19:36

Ostat maalia?
Ei ole kovin kallista, onneksi?
M-kokoinen paketti riittää etupenkkeihin...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Nicepro

avatar

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Ma 2 Joulu 2013 - 12:53

pellepoliisi kirjoitti:
Ostat maalia?
Ei ole kovin kallista, onneksi?
M-kokoinen paketti riittää etupenkkeihin...
Kiitos,tuota vois kokeilla!Wink 
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Nicepro

avatar

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   To 5 Joulu 2013 - 23:21

Kansi alkaa olemaan hiljalleen valmis..Cool 
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Nicepro

avatar

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   La 11 Tammi 2014 - 15:29

Joopa joo on tullut tehtyäkkin jo niin pitkälle että tämänkin on taas elossa  :cheers: 

Tuosta lähdettiin liikkeelle kun sain noi alakerran hilppeet koneistamolta.






Laakeritkin löysivät paikkansa.


Ja kampiakseli. Kasailin noi kaikki alakerran pultit lukitteeen kanssa..ihan vaan varmuuden vuoksi Rolling Eyes 


Asentelin uudet männänrenkaatkin paikalleen.


Lohko suurinpiirtein kasattuna.


Sitten rupesin tossa ketjutaljan kanssa asentamaan alakertaa paikalleen ja eihän se mennyt niin kuin elokuvissa,
vähän matkaa meni akselille ja sitten stoppasi kuin seinään.
Useamman hikisen ja kirosanojen saatteleman toiston jälkeen älysin purkaa kytkimen ja mitata kampiakselin päätä, sieltähän se syy löytyikin,silmä laakerin sisähalkaisija oli 13mm ja akselin pää oli 15mm.
Piti sitten virpoen ja varpoen askarrella toi laakeri pois tuolta,ja kyllähän se sitten mukisematta sieltä tuli kun sain ton pölysuojan ensteks pois edestä.





Uusivuosi olikin sitten mun kohdalla hieman erikoinen, vietin tämänkin juhlapyhän romanttisesti kahden kesken bemarin kanssa, ja vihdoin sain uuden laakerin paikalleen ja alakerran paikalleen.



Tässä vaiheessa kasailin kaikki apulaittet tonne moottorin seuraksi, jonka jälkeen tuli viikon tauko kun oli tiivistesarjan mukana tulleet venttilivarrenkumit väärän kokoset.

Soittelin kyllä marmorille että nyt olis vähän kiire että saako venttilivarren kumeja,saihan niitä suht nopeella aikataululla mutta olis tullu maksamaan 80eskoa ja on vähän turhan suolanen mun rahapussille.

Venttailin sitte että Lahden Kansityön pojat palaavat lomilta, ja sieltähän sitte kumit löytykin hyllystä ja tulivat maksamaan mulle vähän päälle 16e  Very Happy 

Kannen kanssa ei ollut mitään vastoinkäymisiä ja tästä eteenpäin kaikki sujuikin ilman ongelmia.


9.1 Sain koneen sille mallille että pääsin kokeilemaan käyntiin.
Aluksi jännitti kun ei edes luvannut,kävin liittimet läpi ja kampiakselin asentotunnistimen töpseli löysällä.
Taas päästiin kääntämään avaimesta ja sitten alko samantien lupailemaan ja hetken päästä se sitten käydä rötköttikin pukeilla. tyhjäkäyntiä ei tietenkään vielä ollut ja pientä lastentautia siinä ilmeni, mutta luultavasti asia korjaantuu kun saadaan kone lämpöseksi asti käyteltyä. Laughing 




Mahdottoman hyvä fiilis oli katsella kun kone kävi ja kaikki näytti toimivantoistaiseksi

Pahoitteln huonoista ja vähistä kuvista, osa kuvattu Htc One puhelimella ja osa halvalla digikameralla.
Täytyy varmaan tonne talliin uus kamerakin jossain välissä investoida.

No mutta seuraavaks sitten aletaan remppaamaan keulanpelti osia ja niistä sitten tarinoita kun päästää näihin käsiksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Nicepro

avatar

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   La 29 Maalis 2014 - 11:48

Pistetääs tännekkin pari kuvaa uudesta hankinnasta vaikka tällä foorumilla tälläinen projekti ei ketään varmaan kiinnostakkaan Very Happy



Elikkä kyseessä on tuo 1502 bemarin kori ilman tekniikkaa, moottori ja muut apulaitteet on myyty eteenpäin.

No siitä hyvästä tuli hommailtua uusia palikoista mistä pitäsi tollanen m10b20 turbomoottori rakennella.

M10B20
-Wiseco takomännät
-PO-metal h profiili kiertokanget
-vahvempi lohko
-Billet ahdin
-?Hestec?
TEHOTAVOITE 600-800hp

kannen hilppeet ovat vielä hakusessa mutta jos sattumalta löytyy joltakulta Schrikin 304 nokka yms sälää niin saa tarjota.




Korissa ei mitään varsinaisia mätähommia ole tiedossa mutta tarkoitus olis vielä pari turvakaariputkea hitsata sisälle ja hitsailla pyöräkotelot loppuun.

Kori
-Lasikuitu keula
-Kaaret
-4 linkit
-Katsastettu 2l turbolle ilman tehorajaa.

Auto on tarkoitus rakentaa kadulle leikkikaluksi mitään kiihdyttelyjä ei ole tarkoitus ajaa.
Ilmajousia ja hifilaitteita tänne ei tulla laittelemaan vaan kaikki paine pidetään oikeissa paikoissa  Laughing 
Täällä ei varmaankaan aleta projektitarinaa tästä sen enempään kertomaan vaan pääasiassa kirjoittelen tuola btcf:n puolella.

Autosta lisää kuvia entisiltä ajoilta -> http://www.maxtuned.com/Pictures/BMW1502/index.htm

ja kyseisteä autosta on tälläinen esittelyvideokin aikanaan tehty.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Challenger-70

avatar

Viestien lukumäärä : 478
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Ti 1 Huhti 2014 - 0:40

jaa ettei kiinnosta? Not true
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
vvuori

avatar

Viestien lukumäärä : 639
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: Bmw E30 318is & 1502 turboshit   Ti 1 Huhti 2014 - 10:31

Samaa mieltä, ei totta. Voima viehättää varmasti tällä foorumilla monia, seurantaan menee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://vvvuori.kuvat.fi/
 
Bmw E30 318is & 1502 turboshit
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Bmw E30 318is & 1502 turboshit
» vw caddy ja bmw 1502
» LuniLAB: Lada 1200L -89

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: