test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   La 23 Toukokuu 2015 - 12:01

Kiitosta vaan, katsotaan kuinka käy, 1.8 olisi CRSC clubin dynopäivä tossa lähellä, tuli sinne ilmoittauduttua tällä, tiukkaa tekee mutta katsotaan.

Tein koekasauksia niin oli pätkä tota 1mm lankaa urassa, niin mukavasti tuntuis puristuvan jo Smile


Suutintukkia hieman jatkettu, vielä tarvii tehdä kiinnikkeet imusarjaan sekä koittaa suorittaa koeponnistus


Kaasuvarpille kiinnike toiseen venakoppaan, pikkasen täytyy suhteita mulkata kun ei aukea läppä kokonaan tällä hetkellä


Jarrupaketti tulis tohon kohtaan ronttiin, nyt tällä hetkellä on jo kiinnitys tehty


Vesipumpullekin tuli silikoonit


Tuli 16" spalin 51mm paksu flekti, juuri mahtuu veden sisäänmenon ja ahtoputken väliin. Ahtoputkiakin jo hahmoteltu kuten kuvista näkee. Myös ylävesiletkun lähtöä muokattu ja hitsattu an10 josta lähtee vesikierto kennolle ja ahtimille



Paineensäädin löysi paikkansa ja pari letkua jo tein sille


Purin kojetaulun helvettiin että saan tehtyä sähköt uudestaan eculle yms jälkiasennus jutuille sekä saan hitsattua ton tunnelin kasaan


Toiseen kanteen tökin venttiilivarren kumit kiinni ja mittailin että ei tosiaankaan mahdu venttiili aukeamaan koko matkaa. Joten taas tein työkalun ja madalsin kumien paikkoja n. 4mm. Nyt pitäisi jäädä tilaa riittävästi jousilautasen ja tiivisteen väliin. Nostoa venttiileillä n. 13.6mm tulevalla setupilla.


Heitin jo tekemäni muokatun vaihteistopalkin olan ylitse ja tein uuden tukevamman


Ja kiinni autossa


Ruuvasin myös burtonpowerin "hd" koneenkumit kiinni. Nyt täytyy laittaa AKG motorsportin quick shifteri tilaukseen, pultataan suoraan tunneliin kiinni eikä surkeaan telineeseen lootan perään jossa on välyksiä joka helvetin välissä ja vaihdetuntuma hanurista. Tällä kepillä poistuu kaikki välykset ja tarkentuu rajusti. Vaatii vaan lähes kiinteän moottori+vaihteistopaketin kun keppi on korissa kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 4 Kesä 2015 - 21:14

Konetta kasaanpäin, lauantaina (23.5) hain tasapainotuksesta alakerran roinat Racers Placelta.






Tuli pyörähdettyä affella CRSC clubin ratapäivillä (30.5) ja siitä jatkoin työmaalle kasaamaan koneeseen jakopään. Nyt olis nokka-ajotettuna ja kopat päälle asennettuna.


Työntötangotkin saapui, eipähän jää koneen kasaus enään niistäkään kiinni


Muokkasin hammastangosta tulon ja paluun an8 liittimille joista vetää linjat sitten takaronttiin pumpulle, toista putkea lyhensin tangon liittimen päästä että vesipumppu mahtuu olemaan kunnolla


Uus mellingin high volume pumppu ruuvattu kiinni ja lopuksi öljypohja. Katsotaan millainen öljyputous tulee olemaan Laughing



Taiteilin o-renkaat lohkoon paikoilleen



Piikkisika :green:


Ja kannet kiinni momenttiin


Myös AKG motorsportin kiinteä vaihdekeppi saapui ja pääsin tekemään tunnelin kantta. Pidensin vaihdetankoa n. 50mm että sai kepin vähän taaemmas. Tuntuu napakalta ja hyvältä nyt loota, mitä nyt päristelin akkukotelon päällä ja renkkasin vaihteita :burn
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   La 13 Kesä 2015 - 20:35

Nakuanturi kiinni blokin kylkeen, vetää siitä vielä piuha johonkin järkevään paikkaan niin on penkissä helppo kytkeä luurit anturiin kiinni


Lohko ja kansia maalailtu, hetken aikaa ainakin siistimpi.


Muokkailin välijäähdyttimen sisäänmeno päätyä


Hitsattuna ja autossa kiinni



Ahtoputket ja putsarin putket olis nyt käytännössä tehtynä Smile



Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 14 Kesä 2015 - 19:38

Tein downpipet muotoonsa alas asti, loput putkistosta tehdä sitten kun saa auton nosturille. 3" rst tietty, hitsaillaan juurikaasulla kasaan tällä kertaa.





Myös jarrutehostin sai väriä päälle ettei ole niin ruma ja kiinnitin sen ronttiin. Säiliö on vielä irti ja tietty putket tehdä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kikarikoiso

avatar

Viestien lukumäärä : 387
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : talvipaska 190
Volvo244 r-sport turbo

Toijoda timangi

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 14 Kesä 2015 - 21:16

Ai saakeli sä oot kyl tekijämies! tää on mahtavaa seurattavaa ku tehää teknikka hommatki vimosen päälle!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ti 23 Kesä 2015 - 19:52

Kiitän Smile Kesä menee kovaa vauhtia, saapi nähdä koska pääsee ponnistamaan..

Downpipet hitsailtu juurikaasun kera, tuli hyvät sisältäkin (mitä nyt sovittelijan jäljiltä pykälää hieman Embarassed )



Operaatio lisää tilaa konehuoneeseen, rälläköin työsylkän kiinnikkeet pois ja peitin reiän. Lopuksi heftailin uusien pääsylkkien kiinnikelevyn paikoilleen, tarvii vielä tehdä vahvikkeita.





Keinuvivut kiinni, uitin pari päivää valvolinessa vipuja niin on öljyä valmiiksi joka paikassa. Tönäritkin vaikutti oikean mittaisilta Cool


Venttiilikopista joutui sisäpuolelta poistamaan vahvikeripoja ja kierreholkkeja että keinuvivut mahtuu liikkumaan ongelmitta


Samalla kun ihmettelin keinuvipujen mahtumista huomasin konetta pyörittäessä oudon äänen ja paikallistin sen 1kiertokangen toisen pultin kiinniottamiseen öljypohjaan. Eli eikun leuka rintaan ja öljypohja pois ja hieman vasaraa tuohon vahvikeuran kohdalle ja takaisin kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ti 30 Kesä 2015 - 21:23

Sylkkien kiinnike hitsattuna ja vahvisteltuna


Siistittynä


Sylkät kiinni, mukavasti tuntuis jäävän downpipellekin tilaa Smile



Sisälle tein välitangot, ihan ok välityksiltä vaikuttais, mutta katsotaan kun saa linjat valmiiksi miten toimii


Jatkettu bemarin vaihdevipu hitsailtuna


Puolat kiinni venttiilikoppiin


Mallailua konehuoneeseen




Jenkeistä saapu kallis liitin nokka-akselin anturille


Suutintukin hitsausta.. Ei mitään stigaa kun Everlastia! Kamera sensuroinut viimeisen numeron 9 pois näytöstä..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
|777|

avatar

Viestien lukumäärä : 159
Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ke 1 Heinä 2015 - 10:20

On kyllä semmosta tekemistä, että pakko tykätä! (Y)
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 10 Elo 2015 - 11:25

Nice, thanks.

Hetki mennyt päivittelystä, tässä jotain. Hieman aikataulu kussut viikon kipeenä olemisen takia, mutta katsotaan josko ennen lumia pääsisi kuitenkin testaamaan.

Kardaani saapui kometilta takaisin, tämä tosin voi olla että menee uusiksi myöhemmässä vaiheessa. Tässä vaiheessa tuli puhetta toisella foorumilla tuon akselin critical speedistä mikä tässä autossa täyttyy n. 200km/h vauhdissa. Tilaa ei oikein ole isommalle akselille, joten voi olla että joutuu tekemään jonkin kaksiosaisen jordaanin tilalle jolloin saadaan critical speed korkeammaksi.


Heppailin vähän etulokarin kaarta taakse että pääsee hahmottelemaan levitystä, en oikein ole varma vielä miten tekisin :?



ps. joku amatööri levittäny kittiä lapiolla kylkeen Laughing

No lähdin kokeileen tota yllä kuvattua tyyliä, tommonen tulee. Hmm, ehkä siitä vielä kalun saa..



Kuskinpuolen kaarihomma meinas vastustaa, eka versio meni suteen ja rälläköin irti. Onneks oli korjauskaari olemassa sille puolelle josta sain leikattua tarpeelliset palat ja sain kuskinpuolenkin onnistumaan kohtuullisesti. Tein paikat myös pohjaanlyöntikumeille taka-akselille, kuvissa auton perä tunkattu ylös kumeja vasten. Tuo asento on korkein mitä saa säädettyä kumeista, sitten on varaa laskea perää 18mm kumeista vielä lisää. Kuvassa paikallaan väliaikaiset shimmit, kummallekin puolelle tulee 2mm rst leikatut shimmit jotta helppo sitten säätää jos tarvetta ilmenee.




Ohjaustehostimelle tein letkut kabiiniin, sekä pohjaan myös linjat hammastangolle asti.


Tankin omat kiinnikkeet oli tosiaan naurettavan heikot ja pari olikin jo murtunut poikki. Joten tein kiinnityspannat tankin yli niin säästyy tankin hitsailulta


Tämän jälkeen tankin tyhjennys siirtopumpulla että saa rontin ja tankin siivottua käyttöä varten. Aika paljon sinne oli rikkoontumishetkellä ainetta vielä jäänyt, nythän tuolla ei mitään tee enään :green:


Syyläriin pari an10 liitintä, toinen paisarilta tuleva ja toiseen paluu ahtimilta/lämppärin kennolta


Pumppuihin vähän maalia päälle ettei näytä niin rumalta


Samoin venttiilikoppiin, hieman erilaista maalattavaa tuo car repin ryppymaali kuin vht, meinas mennä vituiks mutta sain pelastettua ja tuli ihan ok.


Suoritin koepaineistuksen tukkiin jälleen (ilmalla ennen tätä ja totesin että voisi pitää) ja pitihän se, ei vuotoja.


Joten vihdoista viimein sain imusarjan alaosankin maalattua ja pultattua koneeseen kiinni, venttiilikoppien kera! Hiljalleen alkaa näyttämään moottorilta tai ainakin fordin v6:lta Laughing


Maalia myös ylävesiletkun lähdölle


Sekä myös laturin telineelle (josta sheivattu pois ohjaustehostimen ylimääräiset kiinnitykset) ja öljynsuodatin adapterikin sai mustaa päällensä. Johdotkin roiskin kiinni.




Yhtenä iltana riehuin tallissa ja nostelin lohkon ja vaihteiston pois korista, pääsee ihmettelemään kytkinhaarukan oikeata asentoa ennen paketin kasaamista yhteen. Ja saa myös aloitella konehuoneen hionnan sekä maalauksen Smile

Jatketaan...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 24 Elo 2015 - 12:16

Terve taasen, touhuttu on vaikkei tänne kirjoiteltua olekaan tullut

Keskikonsolia muokkasin hieman, lisäsin keskelle paikan TinyCwa vesipumpun ohjainlaitteelle ja pakopainemittareille


Oli pakko hioo kaikki maalit pois että sai uuden tarttumaan, kauheeta kiehumista ja hyljintää vanhoista maaleista


Korjasin lämppäriboxista haljenneet kulmat kennon kiinnityksestä ja puleerasin muutenkin vähän siistimmäksi. Paineensäätimeen vaihtuu mittari vielä anturiin ecua varten



Vasenta kaarta koitin saada paremmaksi, on se hieman parempi jo, mutta ei näillä taidoilla hyvää saa.


Vaihteistoon ihmettelin käpälän asentoa sopivaksi. Vanha muovinen vastatappi pois ja m10 pultti läpi sopivan mittaisena tilalle


Jolloin käpälä on tässä asennossa kun on asetelmaa vasten


ja sylinterille jää tämän verran iskua käytettäväksi, pitäisi riittää


Konehuoneen hionta ja pohjamaalaus (ei aivan kokonaan)


Ja maalattuna + lakattuna. Mutta eipä ole sävy oikea, liian vihreä edelleen. Tätä on maaliliikkeessä ihmetelty jo pitkään ja kokeiltu saada osumaan, mutta ei ole osunut vieläkään kohdalleen. Jollei muu auta niin maalaan tällä sävyllä koko auton yli. Salama taittaa maalia hopeeseen aika rajusti, on suhteellisen vihreä irl. Helpommalla olisi tietysti päässyt jos olisi hakenut ppg:ltä vesiohenteisena tätä samaa maalia jolla auton maalasia ekan kerran, mutta jostain syystä päätin käyttää liukkarimaaleja tällä kertaa, don't ask why.


Konehuonetta epäkeskolla hiotessani meni vihdoin hermot ja ostin uuden kompuran joka pitänyt ostaa jo pitkän aikaa. Aina ollut vaan muka jotain osia ostettavana ettei ole voinut tähän investoida. Jospa nyt ei hetkeen tarvisi miettiä asiaa. 200l säiliö ja 920l imutuottoa, eli karkeasti varmaan n. 700l painetuottoa. Sain sen verta hyvällä hinnalla että otin tän parempi tuottosen alle 700l imutuotollisen sijaan.


Tuotteille hieman puhallusta ja maalia niskaan niin on ainakin hetken vähän siistimpiä


Sitten myös ryppymaalia imusarjan pääliosaan ja kaasuläpän adapteriin


Kytkinsylkälle tein linjan valmiiksi kun loota oli vielä lattialla


Sitten paketti vaan kasaan


Ja kenkälusikalla paikalleen



Ruuvailin kardaanin ja vaihdekepinkin kiinni samalla. AKG motorsportin keppi tuntuu kyllä todella asialliselta, lyhyet tarkat vaihdevälit pitkällä kepillä.

Asensin sylinterit kiinni ja vedin kytkimelle linjan loppuun (konehuonetta olisi voinut kitata enempi että olisi saanut kaikki työstöjäljet pois, mutta en lähtenyt siihen)



Kytkimen ilmasin ja tuntuis toimivan hienosti ja vaikuttaa juuri sopivalta polkimestakin liike sekä voima. Vaadittu voima tippui roimasti mitä edellisellä setupilla samalla asetelmalla Very Happy Myös polkimen liike on riittävän pitkä ollakseen hieman tarkempi kuin viimeksi.

Öljynlauhari kiinni ja letkut paikoilleen, kylläpäs tuli taas tehtyä vitsikäs paikka öljynsuodattimelle, ei vaihdukkaan ihan hetkessä kun motti on autossa Laughing


Sitten sainkin ahtimet pakosarjoineen yms kiinni. Tein myös ahtimien öljylinjat loppuun. Kaadoin öljyt koneeseen ja porakoneella pyörittelin öljynpaineet, helposti nousi taas paineet kuten ennenkin.



Jarruputket vetelin pohjaan, vielä tarvii kontissa vetää tehostimelle ne. Tuli aika hässäkkä taakse rontin alle.



Viikonloppu meni kokonaan pakoputkiston parissa. Se jäi vielä kesken joten siitä kuvia sitten kun on kokonaan valmis. Vinkkinä että materiaalina meijeri rst 63,5x1,5 (x2) ja käytössä 2pulloa argonia, joten koko putkisto on juurikaasutettu hitsatessa. Palataan siihen aiheeseen kunhan saadaan kaverin kanssa putkisto kasaan tällä viikolla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sammyboi

avatar

Viestien lukumäärä : 123
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 24 Elo 2015 - 13:24

Hyvin menee, mut menkööt.
Vielä kun ulkoasun hierot vähintään edelliselle tasolle niin kelpaa taas!

Oon saattanu lukeakkin, mut on tuota tekstiä sen verran, että minkälaiset tavotteet tälle paketille oli nyt?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.google.fi
Juibbi

avatar

Viestien lukumäärä : 309
Paikkakunta : Kalajoki
Muut : Volvo 242 -80

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 24 Elo 2015 - 15:47

Varottava sana tosta kompurasta, on nimittäin yks talli ja vehkeet sisällä palanu kyseisen merkin takia, lähinnä johto pois ko ei oo tallissa varmaan riittää...

Mutta hienoa jälkeä, ei voi muuta ko ihailla!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ti 25 Elo 2015 - 10:58

Onhan niitä yksilöitä aina seassa, töissä samanlainen kompura huutanu jo pari vuotta ongelmitta. Mutta ei varmuus venettä kaada Smile

Sammyboi, tavoitteet yksinkertaiset eli katsotaan penkissä mitä laitetaan painetta pakopaineiden perusteella ja sillä mennään. Nähdään sitten mitä siinä lapussa lukee tehojen kohdalla. Mutta toki ainakin sama mitä oli edellisellä setupilla ja toki ~500hv ja yli 600nm olis ok Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ti 25 Elo 2015 - 23:32

Noniin poijjaat, putkisto olis valmis. Materiaalina 63,5mm meijerirosteri, 12kpl kurveja ja 6m kanki putkea otettiin ja jäljelle jäi puoltoista metriä suoraa ja puoltoista kurvia. Käytössä oli kaks argon pulloa joista toisesta tietty koko putkisto juurikaasutettiin, kaasua meni yhteensä 210bar. Toivotaan vielä että putken sointi olisi hyvä, ettei mennyt yli 20h työaikaa täysin hukkaan :cha

Downpipeihin tehtiin itse supparit 3"-2,5" kun valmiit supparit on kauheen lyhyitä, tuli ihan siistit näin sekä jouhevat kun sai pituutta lisää.


Downpipet hitsattuna x-haaralle asti




Loppukuvat valmiista putkistosta.. Vaimentimet täytyy vielä maalata mustaksi, fiksumpi kaveri olisi jälleen kerran ottanut ne pöntöt valmiiksi mustina kun niitäkin oli saatavilla Rolling Eyes








Kaikenkaikkiaan olen ihan tyytyväinen putkistoon, saatiin riittävän korkeallekin ettei raavi jokaiseen töyssyyn, runkopalkkien yläpuolella koko matkan lähestulkoon kun sivusta katsoo auton ollessa maassa.

Toissa iltana tein myös suuttimille ja parille anturille johtosarjat että sain imusarjan pääliosan kiinni vihdoista viimein.



Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Mualari

avatar

Viestien lukumäärä : 79
Paikkakunta : Iisalmi

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ke 26 Elo 2015 - 10:04

hyvän näköstä touhuamista bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
TomVi

avatar

Viestien lukumäärä : 3379
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ke 26 Elo 2015 - 18:21

Miksi meijeriputkesta? Eikö normi rst tai haponkestävä olisi mennyt kanssa, vai oliko sopivasti saatavilla?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ke 26 Elo 2015 - 23:28

Ei ollut onnisella 63,5mm putkea ja käyriä saatavilla kuin meijeri puolelta Smile Ja sinänsä tää oli melkein parempaa kuin normi rst tai hst, kurveissa kun on hieman suoraakin osuutta niin pelasti useemmassa kohtaa ettei tarvinnut hitsata mitään jatkoholkkeja turhaan väliin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sumiloff

avatar

Viestien lukumäärä : 61
Paikkakunta : Oulu/Vaala

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 27 Elo 2015 - 0:55

Ja onhan toi meijerikama paljo ohuempaa ku nää perus rst käyrät ym ja täten kevyempää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
TomVi

avatar

Viestien lukumäärä : 3379
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 27 Elo 2015 - 6:22

Joo niin on, töissä molempia tulee hitsattua. Tää on kyllä yks lemppari projekteista täällä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 13 Syys 2015 - 20:11

Touhuttu on pitkää päivää koko kulunut viikko töiden jälkeen aina 10-11 asti, hidasta ja ei niin kauhean näkyvää aina saanut aikaiseksi.

Konehuone melkein valmiina, downpipet sai DEI:n titanium lämpökääreet päällensä (tällä hetkellä kutakuinkin kasassa jo)


Takakontti niputettuna, oma sähkötaulu takana oleville roinille



Myös syyläriin olin saanut reiän aikaan, kaveri sen onneksi sai paikattua alumiinijoutteella


Muutaman ongelman jälkeen vehkeet lähti jopa tulille! Putkisto vaikuttais asialliselta, kännykkä raiskaa äänen yllättäen videossa


Nokka saatu ajettua sisään joten seuraavaksi venakopat pois ja sisemmät jouset venoihin paikoilleen ja samalla katsoa mitä teen vuotavalle imusarjan alemmalle tiivisteelle, hieman laskee öljyä etuosasta kuumana ulos.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 4 Loka 2015 - 20:42

Edistyy hiljalleen..



Keskikonsoli sai maalia päällensä


Hiottuna, teipattuna ja valmiina maalaukseen


Massat vedettynä


Lopuksi lakat pintaan ja sisustankin kasasin jo valmiiksi.. Etuvanteillekin pyöräytin noi Avonin CR500 paikallensa.



Myös tärkeimpinä juttuina lokarivaakunat myös kiinni Smile


Sisustaa..



Bensapumppukin kerkesi zippaamaan tässä välissä ja tilalle tuli samanlainen tehtaalla korjauksessa käynyt Antonilta, laitetaan talven aikana tää rikkinäinen tehtaalle korjattavaks. Sisemmät venttiilijousetkin asennettu, konetta käytelty ja ekat öljyt jo vaihdettu ennen säätöä. Vielä näyttäisi hyvältä päästä ennen lumia ponnistamaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
J4TOG

avatar

Viestien lukumäärä : 3149
Paikkakunta : Paimio
Muut : Ja Vespa <3

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 4 Loka 2015 - 23:03

Nappi värivalinta!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.j4tog.kuvat.fi/kuvat/
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 8 Marras 2015 - 11:55

Thanks, värivalinta tosin oli helppo kun kyseessä tämän auton original Smile

Elikkäs, penkkiin päästiin ja säädettiin tps pohjasena vaparina ilman ahtoputkia vaparialue kuntoon, välijäähdyttimen läpi imettynä. Saatiin koneelta 174hv ja 220nm, lappu siitä (suluissa koneteho):


Sitten kytkettiin ahtoputket ja pian selvisi että kuorman alla pikkasen lurautti ylivuodosta nestettä pihalle joten peli seis ja vehkeet purkuun. Syyksi paljastui yksinkertaisesti etten ollut jälkikiristänyt arp studeja näillä massapahveilla + o-renkailla, suurin osa oli selkeästi löysällä kuumaksi käytön jäljiltä.

Tässä näkee kuinka kivasti kuitenkin pianolanka on uponnut liekkirenkaaseen


No eihän siinä muuta kuin uusilla pahveilla ja moparin kansiliimalla kannet kiinni ja käyntiin. Pari kertaa käyttelin kuumaksi kunnolla ja molempien kertojen jälkeen jälkikiristin kannet kylmänä. Tämän jälkeen takaisin penkkiin ja nyt pysyi nesteet oikeassa paikassa eikä ylimääräisiä paineita kertynyt, hyvä! Smile Mutta tulikin uusi vastustus, kierrostieto katosi kokonaan ~5500rpm kohdalla joten ei päästy säätämään rajoittimelle asti, kartat jäi kuitenkin rikkaalle ja ennakot miedoiksi tuon 5500rpm yläpuolelle että pääsen testaamaan tielle jos saan vian korjattua.

Tähän 5500rpm asti vedettynä max. 0,8bar tuli tällainen käppyrä takapyörältä (noin 375hv koneelta):


Sitten molemmat päällekäin vertailun vuoksi:


Penkin jälkeen olen auton katsastanut ja ajanut n. 400km ja vielä kerran tehnyt jälkikiristyksen, enään ei tuntunut liikkuvan joten eiköhän pahvit ole asettuneet. Kierrosvikakin ratkesi viimein kun vaihdoin honeywellin hall anturin luotettavaksi osoittautuneeseen kirsikkaan (cherry), nyt vetää rajoittimelle asti ilman häiriöö.

Kesän tavoite täyttyi, vaikkakin aika myöhään syksyllä. Mutta mekaanisesti toimii ja valmiina ensi kesään kunhan teen pari päivityksen päivitystä! KKD:ltä tilattu 2kpl diskoperunaa .86 pakopesillä, nykyiset kun vuotaa öljyä läpi sekä kardaanin teen kaksiosaisen niin ei ole ongelmaa ahtaan kardaanitunnelin kanssa sekä saa kriittisen nopeuden kardaanille riittävän ylös Smile

ps. tyhjäkäynnistä tuli asiallinen Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
john_gleasy
CDLC.CO Founder
avatar

Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 9 Marras 2015 - 9:32

Pelkkää priimaa. Iso plussa spessust tekniikasta, sisustasta, väristä sekä pullakumeista. Pakko nähdä livenä.

_____ _____ _____ _____
CDLC ✖️ Community
Save the squares.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
foc-ay

avatar

Viestien lukumäärä : 96
Muut : Foordeja.


ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 9 Marras 2015 - 9:35

Muut tekee mitä ne osaa, Sultzi tekee mitä huvittaa. Jälleen kerran, HUIKEETA rakentamista. Oisko aika jo vaihtaa puolta?!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
john_gleasy
CDLC.CO Founder
avatar

Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 9 Marras 2015 - 10:47

Samaa mieltä. Siirretty arvoiseensa seuraan. Keep it up!

_____ _____ _____ _____
CDLC ✖️ Community
Save the squares.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 9 Marras 2015 - 19:49

Ihmettelinkin mihin v**n oli topic kadonnut tuolta toiselta puolelta, mutta tännehän tää oli siirretty. Kiitokset positiivisista kommenteista ja koitetaan jatkaa samalla meiningillä niin tämän cortinan kanssa kuin myös tuon vanhakoppasen escortin, joka täytynee kaivaa taas tallin nurkasta talven aikana työn alle Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 15 Marras 2015 - 17:32

Kesän viimeset räpätykset ja auto talliin odottamaan ensi kevättä ja pykälää isompia ahtimia joilla nähdään miten kone kestää Laughing Esimerkiksi tuo paukku on hyvin hyödyllinen tuossa normiajossa Razz Mutta äänet kyllä on aika maukkaat noin takaapäin kuultuna, täytyy vielä jotain videoo ens kesänä kuvata että kuulis millanen on ajossa kun antaa vetoa Rolling Eyes

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
pazi88

avatar

Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 16 Marras 2015 - 9:10

Piru että on kyllä makian kuulonen.

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 127
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 28 Tammi 2016 - 21:14

Thanks Smile

Vihdoista viimein aloteltu jatkamaan myös tuon vanhakoppasen parissa näin talvella, kannen otin työn alle ja aloin kanavia porttaamaan. Katsotaan millaisia teholukemia saadaan tuollaisella itse portatulla kannella. Tilasin kanteen supertechin 1mm suuremmat venttiilit jo että voisi seuraavaksi kiikuttaa jollekin kansivelholle seetitöihin ja pääsisi sitten jatkamaan venttiilinnielujen kaivamista lopullisiksi.

Hieman puristussuhdetta ja nokka-akseleita pyöritellyt ja todennäköisesti tulee catcamsin rajuinta nokkaa ja static puristussuhde tulee olemaan 15.5:1, polttoaineena luonnollisesti se e85. Täytyy nyt kansi ensin tehdä valmiiksi että pääsee ottamaan palotilamuotteja cp:n tehtaalle mäntiä varten.

Laitetaan kuvia kannesta kun saan sen valmiiksi niin voidaan kaikki nauraa sille yhdessä! Very Happy

ps. työn alla myös käyttikseen päivitystä ensi kesälle Razz


Oli aihio laatikko (320cdi) nähnyt jo parhaat päivänsä Laughing Laughing




Venttiilikoneistoa auki ja putsausta sekä kevyttä modausta
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 5Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG
» Sultzi: The käyttis MB yykaakolme and 3-pcs Barock's
» Warro: Ford Sierra -87 2.0tic
» Rakkaudesta vanteisiin
» aakki: ikuisuus sierra

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: