test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
KirjoittajaViesti
Challenger-70

avatar

Viestien lukumäärä : 478
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Pe 5 Helmi 2016 - 19:08

Oikeasti, mitä helvettiä? Miten tämä voi olla näin hieno?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Pe 5 Helmi 2016 - 20:57

Haha, hyvä että tykkäät Smile

Ulkoistin käyttiksen pakopuolen kuumien putkien teon Takkusen Pyrylle, jälki on siistiä kuten tiesinkin!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kimu

avatar

Viestien lukumäärä : 90

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Pe 5 Helmi 2016 - 22:48

Jotenkin osasin odottaa et tää sarja tuli sulle, molempien touhuumista tullu foorumeilta seurailtua Smile Miten täs on hukkisten ohjaus toteutettu ja minkälainen pumppu tulossa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 8 Helmi 2016 - 21:30

Hukkisten ohjaus vielä mietintävaiheessa, tapoja on monia, täytyy kehitellä järkevin. Mahdollisuus on vaihteisto ohjaimella ohjata vaikka tota pikkuahtimen hukkaporttia pakopaineen perusteella yms..

Kävin hakemassa Cortinan vanteisiin jotain randomi väriä maaliliikkeestä hetken näytteitä katseltuani. Saapi nähdä toimiiko väri kun saa vanteet auton alle, ehkä turhan punainen sävy, mene ja tiedä..


Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Challenger-70

avatar

Viestien lukumäärä : 478
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ma 8 Helmi 2016 - 23:05

Onhan nuo hienot mutta ehkei täys kymppi.Ehkä joku kupari/kulta vai oisko seki scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ti 16 Helmi 2016 - 19:32

Jotain tummaa kuparia hain (kultainen ei mielestäni sovi tähän), mutta hankalaa koittaa kattoo pienistä lapuista miltä väri voisi näyttää. Tää oli sitten joku tumma pronssi, mutta yllättävän punaiseen taittaa. Katsotaan miltä näyttää auton alla, todennäköisesti ajetaan tämä kesä näin ja ens talvena voi taas miettiä uudistusta jos siltä tuntuu Smile Perus hopeeta en tylsyyden takia halunnut ainakaan vielä laittaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
cGv

avatar

Viestien lukumäärä : 109
Paikkakunta : ´staro
Muut : Jopo ´Wanha
EX: Civic D14A1 "wnbsir"-88, Vectra B2 X25XE Sport-00, Avensis T25-03 W124 200DTic -87 S124 300TDT -91

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Pe 19 Helmi 2016 - 8:11

ei vanne kuvat näy tänne eikä toiminu suora linkkikään kun tuolta quoten kautta kokeilin??

E: 500 - Internal Server Error tuollaasta se vaan ilmoottaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot https://www.facebook.com/pyyrappa.design/
ahtopaine

avatar

Viestien lukumäärä : 15

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Pe 19 Helmi 2016 - 9:51

Mulla näky aikaisemmin, mutta ei enää...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Pe 19 Helmi 2016 - 20:26

Kuvat myös http://sultzi.kuvat.fi/kuvat/Ford+Cortina+-71+V6/. Itellä näkyy hyvin täälläkin, mitään en ole muuttanut kuvat.fi:ssäkään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
ahtopaine

avatar

Viestien lukumäärä : 15

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   La 20 Helmi 2016 - 12:59

Taitaa johtua koneesta, koulun Macilla ei näkynyt(chromella) ja nyt kotona PC.llä näkyy taas normaalisti(chromella)...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ti 1 Maalis 2016 - 22:44

Käyttiksen päivityspaketti jatkuu, sain roinat itelleni ja pakkohan oli testata koneen kylkeen miltä näyttää ja samalla tehtyä öljynpaluut 18mm rostikasta ja lohkon paluu reikää suurennettu myös ~23mm kokoon.


Hukkiksille + pakopainelähdöille tein 6mm rosterista linjat, vielä puuttuu kiinnike kanteen johon kaikki putket kiinnittyy



Vkl tarkoitus asentaa tuo 5lovinen sähköautomaatti autoon, itse ohjainlaite on jo autossa asennettuna ja se ohjaa jo tuota w126 sähköistä nopeusmittaria jonka olen asentanut 124 mittaristoon (ei äkkiä erota että olisi vaihdettu), nopeustieto ryöstetty välijohdolla suoraan toiselta etu abs anturilta. w126 mittaristo ei suoraan tunnu osaavan ohjata vakionopeussäädintä, joten tilattu cherryn hall anturi jonka asennan haistelemaan vaihteiston 3-sakaraista kardaanin laippaa. Tämä kuitenkin käyttöauto, joten vakkari olisi kiva toimia, varsinkin kun sellainen varusteisiin kuuluu Smile

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ti 15 Maalis 2016 - 22:52

Cortinaa otettu tallin perältä esille ja vuotavat gt2860r ahtimet korvattu gt2860rs "diskopotuilla" jotka siis pykälää isommat kuin vanhat. Ja pakopesätkin on isommat .86ar olevat, katsotaan miten luonne muuttuu ja jos tällä kertaa päästäisiin penkissä säätämään rajoittimelle asti Smile

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
pera187

avatar

Viestien lukumäärä : 674

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   La 19 Maalis 2016 - 13:07

On kyllä eroottinen konehuone.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   La 2 Huhti 2016 - 18:22

N. 400km nyt kertynyt mittariin tänä vuonna, vanteet ihan ok..


2-osainen kardaani tuli tehtyä käyttäen e90 bemarin etupätkää, johon kiinni 240 volvon liukuboori sekä 740 kannakekumi ja 240 takapätkä johon vaihdoin uudet ristikot. Tunneliin tehty kiinnike setille ja kardaani nyt ko-metilla tasapainotuksessa. Sen jälkeen saan tuon peräpään säädettyä ajettavammaksi kun kardaani mahtuu pyörimään tunnelissa ja voi vetää kutosenkin rajottimelle asti jos pokka kestää Very Happy

Samalla tuli testattua miltä kuulostaa pelkillä downpipeillä, mukavan räntttätänttä kuuloinen, aloin uudelleen miettimään cutoutteja putkiin Wink


Myös öljyt vaihdettu, tuli hommattua koemielessä 20l Motulin 300V 15w-50 öljyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jallu81

avatar

Viestien lukumäärä : 1573
Paikkakunta : raisio

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   La 2 Huhti 2016 - 19:56

Auto näyttää kyl hyvältä, ja kuulostaa pelkil downpipeillä aiiika härskiltä, turbot viheltää aika maukkaasti, joten täältä ääni cutout:ille Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Challenger-70

avatar

Viestien lukumäärä : 478
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Pe 8 Huhti 2016 - 1:51

tottakai!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ti 12 Huhti 2016 - 10:58

Täytyy jossain vaiheessa miettiä tota cutouttien lisäämistä, ei vaan liikaa tilaa ole niiden lisäämiseksi, ainoa paikka oikeastaan ennen taka-akselia kun putket lähtee nousemaan ylöspäin.

Kaverin kanssa tuli ajeltua läppärin kera cortinalla kruisailualueita laihemmalle kun oli penkin jäljiltä paksulla. Johtuen kun tuli tää tehtyä tps pohjaisella säädöllä ja tilannehan on eri kun mennään alamäkeen, tasaisella tai ylämäkeen samalla tps asennolla. Joten tps kartan kaverina on map korjauskartta johon raksittiin soppaa pois noista paksuista kruisailukohdista (samaa karttaa käytetään myös ahtopainepuolella pelkästään). Saatiin alueet lähemmäs totuutta jotta closed loop toimii paremmin niillä alueilla, josko kulutus pari litraa tipahtaisi..

Tein vihdoista viimein huohotusäiliön pohjaan pallohanalla tyhjennyksen sekä sisälokariin reiän josta pääsee hanan aukaisemaan. Tähän asti on aina joutunut renkaan ja sisälokarin irroittamaan ja avaamaan pohjatulpan -> sotku sankka. Nyt on tyhjennysletku vedetty alas etulokarin sauman väliin josta helppo valuttaa kippoon.



Myös escorttia hieman nypitty, kaverin kautta sorvari teki escorttiin adapterin vesipumpun tilalle, tähän kun tulee se bemarin sähköinen pumppu.



Takakaaria mankeloin hieman, nyt tarvisi löytää jotkut ilmaa pitävät toyo r888 225/45x15 2kpl että pääsisi sovittamaan kaaret loppuun..


Jatketaan taas kun keretään..


Viimeinen muokkaaja, Sultzi pvm To 14 Huhti 2016 - 12:03, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Challenger-70

avatar

Viestien lukumäärä : 478
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ti 12 Huhti 2016 - 23:53

MItä valmiita autoja sulla on kun nämä keskeneräiset on HC-meininkiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 14 Huhti 2016 - 11:08

Tää Cortina on sellainen mikä on lähinnä valmista tällä hetkellä ja ainoa näistä autoista jota ei tulla koskaan hävittämään. Käyttis mersu odottelee että saisin koneen kasattua ja vaihdettua keulille ja escortti odottaa tekijäänsä vielä sekä osiakin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
allu_

avatar

Viestien lukumäärä : 884
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 14 Huhti 2016 - 11:34

Kuvat hävinny jostain syystä, tai ainakaan mulla ei näy scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 14 Huhti 2016 - 12:02

Niin näyttää, muuallakaan ei tunnu toimivan, kuvat.fi siis lienee vikaavikaa..

Edit: Lienee kuvat.fi linkkausmuodot muuttuneet, kokeilumielessä sain ton escortin kuvan näkyyn. Helppo homma muokata kaikki affraid

Edit2: Jostain syystä yhdellä ulkomaisella foorumilla pelaa ongelmitta kuvat edelleen samoilla linkeillä Suspect
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Penaali



Viestien lukumäärä : 10

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 14 Huhti 2016 - 20:34

Tää topic on heittämällä kirkkainta kirkkainta kärkeä täällä(ja aika monella muullakin)foorumilla, huh! Shocked
Minkälainen tuo bemarin pumppu on verrattuna vaikka davies craigiin?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 14 Huhti 2016 - 21:08

Jaaha, kuvat toimii taas itestään Very Happy

Davies graig on täyttä kuraa IMO, edellinen pumppu oli sellainen tossa cortinassa ja alkoi vuotamaan jo 13tkm jälkeen ja kerran ei lähtenyt pyörimään ollenkaan startissa! Melkein keitti motarilla kunnes yhtäkkiä lähtikin pyörimään.

Benarin pumppu on harjaton ja kun kyseessä oem pumppu ja pierburgin valmistama niin on pitkäikäinen sekä laadukas. Hinta ohjainlaitteen kanssa käytännössä sama kuin davies graigilla. Ja benarin pumpussa on virtausta tarvittaessa reilusti enemmän kuin ainakin ewp115, tuosta uudesta ewp150 en tiedä. Toki täytyy muistaa että tuo perus bemarin pumppu on cwa200 tyypiltään, on myös olemassa isompi cwa400.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   To 14 Huhti 2016 - 23:17

Kaveri hitsuutti kannesta egr lähdön uran umpeen tuosta nelospytyn reunasta, jota oikein kukaan ei tunnu tekevän, ehkä eivät nää tarpeelliseksi sitten. Mutta hommana niin pieni että turattiin umpeen.

Tuollainen se alunperin on (kuva netistä)


Ja tuollainen tuli


Kanteen hommattu myös 1mm isommat supertechin venttiilit, imu ja pakosarjat sovittelin kanteen ja kaivelin kanavia muuten paitsi venttiilien nielut ja seetialueet. Ne tekee kosunen kunnon vehkeellä + käsin muotoilee. Täytyy vaan hommata nokat roinineen mukaan kosuselle vielä ennenkuin vien kannen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Ke 20 Huhti 2016 - 21:04

Kaveri soitteli tänään että nyt tarvisi saada yksi auto jostain peruneen tilalle viikonlopun Hot Rod & Rock Showun, lupasin mietinnän jälkeen tuoda Cortinan näytille.

Joten jos jotakuta kiinnostaa laite irl, sen voipi nyt ainakin sitten vkl aikana bongata tampereelta Britti Ford kerhon standilta Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 1 Toukokuu 2016 - 11:33

Pari kuvaa tampereelta kun saatiin perjantai iltana autot sijoitettua oikeisiin kohtiin.



Tunnustaako kukaan bonganneensa autoa siellä?

Eilinen vappuajelu kuva, mitä sitä muutakaan tekisi kun kaunista säätä oli tarjolla Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
LarryL

avatar

Viestien lukumäärä : 264
Paikkakunta : JKL

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 1 Toukokuu 2016 - 12:58

Kylläpä nuo tuli nähtyä Tampereella. Kyllä oli komeaa jälkeä, ei voi muuta sanoa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 27 Marras 2016 - 10:16

Terve, pitkästä aikaa.

Tilanteet on eläny tässä välissä, Cortinasta on moottori myyty eteenpäin sekä vaihteisto ja ahtimet.

Tilalle haalittu leimausta varten vakio fordin pikkulohko 302. Leiman jälkeen sitten kunnon rojut koneeseen (lohkoa myöden). Eli tekniikka vaihtuu +8000rpm kiertävään pikkulohko kasiin jonka perään törkkäsen tuon jo löytyvän quaifen 69g 6lovisen sekventiaalilootan Smile Ja vaparina mennään tällä kertaa!

Kytkinkoppa Windsorin ja quife 69g väliin


Pakosarjoihin 48,3x1,5mm 304 käyriä, ehkä noilla yhdet sarjat saa tehtyä Smile Kahdella eri säteellä, pienempi r70 ja isompi tais olla r100


Motti hahmollaan konehuoneessa, syylärille saa tehdä tilaa lukkopellin alle ja teettää joku paksumpi että saa riittävästi tilavuutta


Peterson Fluidsin uusi r4 märkäsumpun pumppu, windsorin kiinnikkeellä.


Tästä näkee hieman koneen etupään pituutta, pumppu mahtuu onneksi hienosti kiinni


Petersonilta tuli myös vetolaite kiilahihnalle sekä tuolle pumpulle, tuollainen pinottava booreilla kasassa oleva paketti. Myös atin dampperi tuli myös valmiiksi sovituksia varten.



Myös Petersonin suodatinjalka an12 liittimillä ja 1 1/2-12 suodattimen kierteellä



Aihiokannetkin hommasin jo valmiiksi (että sain pakosarjan laipat piirrettyä varsinaisten kansien mukaan). Kannet on tyhjät RHS 200cc imukanavalla olevat, venttiilit 2.02" ja 1.6" sekä palotilat 58cc. Kanavat vaikuttaa ihan hyviltä, pienellä vinguttamisella saanee asialliset. Ferrean venttiilit täytyy kaveriksi tilata näihin.




Myös venttiilikopat otin RHS:ltä


Polttoaineensyötön hoitaa tietysti 8kpl läppärunkoja (50mm). Paketti suoraan kiinasta, tämä kustansi 1300e rahteineen ja tulleineen. Vastaavan tyyppinen setti jenkeistä halvimmillaankin 5000$. Imutorvet joutuu vaihtamaan lyhyempiin että mahtuu pellin alle.


Sitten on myös käyttis mersu edistynyt, tekniikka on tungettu keulille, leimattu ja nyt ajeltu jo 5500km ilman ongelmia. Penkissäkin tuli käytyä, 2.3bar antoi takapyöriltä 407hv ja 737nm (eli karkeasti koneelta 450hv ja 830nm). Nyt ollut kadulla 2,7bar käytössä, mutta ruoka loppuu kesken. Joten ensi kesän puolella jos kerkiän päivittämään suodatinjalan paremmin virtaavaan malliin niin voisi paineet nostaa sinne 3bar johon ahtimet olen laskenut parhaiten toimivaksi. Paine lähtee nousemaan reilusti alle 2000rpm jos mennään turbiinilukko päällä ja maksimi paineet saa lukko päällä jo 2500rpm josta varmasti vakio kone pitää Very Happy

Välijäähdytin tehtiin 606 vaparin imusarjan sisään, 3kpl laminovan vesikennoja hoitaa jäähdytyksen ja keulilla pieni lauhdutin kenno (maalattu nykyään mustaksi, puskurikin nippanappa sopii paikalleen)









Tällä tavalla saatiin yksinkertainen ahtoputkisto ja konehuoneen ilme siistiksi



Hukkisten ohjaukset


Pakoputkisto 4" downpipe, 3,5" taka-akselille asti ja loppupätkä 3" yhdellä magnaflown vaimentimella, kaikki luonnollisesti rst. Helmasta tulee myös läpällä ohjattu cutout josta saa meteliä halutessaan 0,9bar paineella tai vaihtoehtoisesti koko ajan auki.



Jarrut päivitetty leimaa varten, vastaa vähintään e420, osittain myös e500.
-Edessä 300x28mm laikka ja sl satula
-Takana 278x24mm laikka
-Jarrutehostin sl:stä, tuplakalvonen ja isompi pääsylkkä





Kaikki jarruosat oli bolt on.

Tästä näkee ettei kenno paljoa keulasta näy (nyt talvisaikaan keulalla 2kpl led lisävaloja ja noissa umpioissa lisäpitkissä 55w xenonit kaverina).

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sammyboi

avatar

Viestien lukumäärä : 122
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   Su 27 Marras 2016 - 16:28

Toiset ne vaan tekee!

Mielenkiinnolla odotan tuon vaparikombon meteliä ja tehokäppyröitä
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.google.fi
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG   La 28 Tammi 2017 - 21:04

Pientä päivitystä, hitaasti etenee kun tuli ostettua talo jossa "pientä" pintaremonttia tiedossa ennen muuttoa Very Happy Mutta sinne saan alakertaan talliin vähän paremmat rakentelutilat Smile

Orkkis koneenkorvat pois kelkasta


Suodatinjalka löysi paikkansa (kauheesti ei vaihtoehtoja ollut, konehuoneeseen ei järkevästi mahdu)


Ruma virranjakaja pois


Posti kuljetti Jeselin jakopään


Öljypohjaa tehty ja sinne pickup ulkopuolisella oravasuodattimella. Hieman joutu moroson pohjaa muokkaamaan ja madaltamaan joka rajoittaakin käytettävän iskun vakioon (3"). "Sihti" ja imuputki rostikkaa (kun sattui olemaan) ja siitä an12 lähtö pumpulle päin. Nämä hitsailtu juurikaasulla. Itse pohjan saumat hitsattu kaasulla oldskoolina.







Suomalainen Elmer Racing toimitti omilla mitoillani 304 rosterista tehdyt billet kollektorit. 48,3mm putkella sisään ja 3" v-pannalla ulos. Kylkiin täytyy vielä hitsata lenkit jousille.




Käyttismersulla ajeltu, ei mitään vikaa oikein ollut. 9000km nyt ajeltu tekniikalla. Öljyä kuluu ja vähän sinistä tupruttaa välillä mutta se oli odotettavissa tuolla väljällä koneella ja suurehkoilla männänrengasvälyksillä. Ei haittaa menoa, sopii tuollaiseen vähän mätään koriin pieni savutus (musta ja sininen Very Happy)
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG
Takaisin alkuun 
Sivu 4 / 5Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 Similar topics
-
» Sultzi: Ford -67, -68 sekä -71 harrasteet / DailyDriver E55 AMG
» Sultzi: The käyttis MB yykaakolme and 3-pcs Barock's
» Warro: Ford Sierra -87 2.0tic
» Rakkaudesta vanteisiin
» aakki: ikuisuus sierra

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: