test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 Redin Volkkarit Cut and Paste

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4
KirjoittajaViesti
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   Su 3 Maalis 2013 - 2:03

Jaahas vois kai tännekkin välillä päivitellä jotain.
Tölkkiä tuli hitsailtua ja rakenneltua vähän lisää alustaa, sekä uus huohotinsysteemi. Katsastuksessa todettiin hammastangon helojen olevan loppu ja ne pitäiskin seuraavaks vaihdella. Samalla merkittiin otteeseen Kerava Chop Shop alustasarja (290mm navasta kaareen). Myös lisää hitsattavaa löytyi pyöräkoteloista, yllätys, yllätys turvavöiden kiinnityspisteiden kohdalta, ne pitäis tehdä kun jaksaa.





Tölkkitoilailusta lisää kuvia TUOSTA

Sitten tuli hankittua taas yks romu lisää. Välikäden kautta ekalta omistajalta mk2 Jetta CL-87 1.6 kaasarikoneella ja nelilovisella askilla. Vanhan omistajan kolhuista ym muovien alta päässyt lähtee ruoste liikkeelle ja niimpä hitsattavaa riittää. En tiiä mikä juttu tää nyt oli, mutta tuleepahan harjoteltua tota hitsausta. En oo ikinä vaihtanut mitään pintapeltejä.





Lisää projektikuvia TUOSTA
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   La 9 Maalis 2013 - 10:33

Jetan parsiminen jatkuu. Gyntheri oli vetäny helman alapuolelta kiinni sentin välein, meinas mennä hermot irrottaessa.







Pintapellin alla ei yhtään mätää. Joka paikassa aivan tajuton määrä koteloainetta. Erittäin hyvä muuten, mut hitsaus on hiukan hankalaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   Ke 13 Maalis 2013 - 9:10

Helmat olis kiinni molemmin puolin ja ovet purettuna. Eteen hankittu isolasiovet, mutta toisessa vittumainen mätäreikä. Takanaamapeltikin oli aika paha joten semmonen tuli hankittua käytettynä, kun uusien saanti on hankalaa. Ei ollut paras mahdollinen korjauspala, mutta ei voi mitään. Alkaa jo hippasen kyrsimään pistehitsien porailu.

Vasen helma
Oikee helma
Takakulman kittien alta löytyi reilusti mätää. Oli kolhittu johonkin ja kittiä päälle.
Viritysosia

Ainiin väritkin tuli tilattua. Muutaman päivän pähkäilyn jälkeen en jaksanut enää ja valkkasin perus trendivärin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
|777|

avatar

Viestien lukumäärä : 158
Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   Ke 13 Maalis 2013 - 16:21

Kun noita pintapeltejä hitsailet niin kannattaa miettiä josko sijottais tämmöseen:

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Tyokalut/Pistosaha/Taitto--ja-stanssaustyokalu-15169/

Tuolla saanee hyvän lopputuloksen, vaikkei osais hitsatakkaan Very Happy Ja ainahan hitsaamista kannattaa välttää mahdollisuuksien mukaan jos on muitaki liitäntätapoja olemasa. Ite en oo tosin moista laitetta käyttäny vaan vetäny pintapelteihinki täydet saumat, mutta tuommonen laite on hankintalistalla ja varmasti helpottaa elämää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
vildur



Viestien lukumäärä : 1532
Paikkakunta : Vantaa
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   Ke 13 Maalis 2013 - 17:44

|777| kirjoitti:
Ja ainahan hitsaamista kannattaa välttää mahdollisuuksien mukaan jos on muitaki liitäntätapoja olemasa.

makunsa kullakin, mutta mun mielestä varsinkin vanhoja autoja ruostekorjatessa kaikki kunnolla hitsaten niin saattaa ehkä kestääkki
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   To 14 Maalis 2013 - 10:43

Joku tommonen vastaava laite on duunis mikä tuo Bilteman vempain. Tosin tuo meijän tekee vain reikiä ja semmosen stanssauksen pellin reunaan että saa menee pellit lomittain. Olen käyttänyt tuota noissa takalokasuojissa, ei tartte hitsata puskuun ja sitten tietysti pistehitsauskohtien reijittämiseen.

Sain yhdet isolasiovet, mutta apparin puolen ovessa reikä Sad
Siirryin masentuneena peräpäätä korjaamaan.
Lohduton näky
Uutta palaa kiinni
Yleiskuva takaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
-Joonas



Viestien lukumäärä : 453
Paikkakunta : Kerimäki/Savonlinna

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   To 14 Maalis 2013 - 10:56

Hienoa, kohtalotovereita Very Happy Itselläni kanssa käynnissä Jetan hitsailua kasaan.
Kivaa tahtia etenee hommat, jatketaan seurailua mielenkiinnolla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   To 14 Maalis 2013 - 11:05

No ei ne yleensä tähän tahtiin etene, mutta kun vähän pakko tehä kun tuli joku aivopieru ja leväytin auton työpaikalle. Lomaa on tää viikko niin pystyy tekee. Normaalisti saa tehdä vaan viikonloppusin omaa autoa, eikä sillonkaa ole suotavaa että seisoo joku miina siellä viikot hallitilaa viemässä. Harrastetallilla ei oo tapahtunu tölkin koneen vaihdon jälkeen yhtään mitään Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
|777|

avatar

Viestien lukumäärä : 158
Muut : Kadett D '83
Rekord C '69
Buell XB9SX Lightning '05

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   To 14 Maalis 2013 - 15:25

vildur kirjoitti:
|777| kirjoitti:
Ja ainahan hitsaamista kannattaa välttää mahdollisuuksien mukaan jos on muitaki liitäntätapoja olemasa.

makunsa kullakin, mutta mun mielestä varsinkin vanhoja autoja ruostekorjatessa kaikki kunnolla hitsaten niin saattaa ehkä kestääkki

Nojoo, lattia ja rakenteelliset jutut toki hitsaamalla koko sauma, mutta pintapellit asia erikseen.
Tosiaan tuo laite jonka linkitin tekee just noin ku redi sano. Kaverilla tuommosta ihmettelin ja manasin, että oisinpa tietäny tuollasesta aiemmin Very Happy
Säästää varmasti rahaa, aikaa ja hermoja. Mutta tosiaan jokainen tekee niinku tykkää.

Ja mitä topikkiin tulee niin hyvää jälkeä näyttäis tulevan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   Pe 15 Maalis 2013 - 0:19

No en tiiä hyvästä, tulee sellasta ku sattuu tulemaan. Ekaa kertaa pintapeltejä teen.

Vielä lisää peltiä taakse...
Sitten aloinkin hinkkaamaan karhunkielellä ovien sisäosia. Aika tympäsevää hommaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   La 30 Maalis 2013 - 3:20

Pohjien teosta ei tuu yhtää mitää ku oon niin kädetön siinä hommassa. Uudet etuloksut ja helmat on sentää epoxissa ja helmoihin vedetty kiveniskumassa. Takaloksuja kitattu ja hiottu kaikki lattialle pariin kertaan. Luukut takapuolelta ja luukkujen välit korista hierottu ja ne odottais maalia.

Pakua pudotin hiukan keulasta talven jälkeen. Säätelin auraukset ja aloin suunnittelemaan jaonmuutoshommia että sais kesäks vannetta. Vaatii vähän koneistusta, adapteria ja kehää yms.

Emännän koirankuljetusromu tipahti tonttiin näin kevään kynnyksellä ja vannehommia vähän aloteltu.





Saa tarjota Artec/RH 17x3.5" 36 pulttisia lippejä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   Ke 12 Kesä 2013 - 3:06

Mitään ei oo tapahtunu autojen kanssa muutaku pakusta kone paskana.
Piti kaivaa Rixaa:lta aikoinaan ostettu coupe parin seisontavuoden jälkeen koivun alta ja ruveta touhuumaan. Tuli vaihdettua parempikuntoinen 1.3 kone tilalle, uus kytkin, letkulähdöt yms. vanhasta koneesta että kävi anturit jne. paikalleen. Kaasarin kanssa vähän tappelin ja leimalle. Hitsattavaa löyty, vielä ku jaksais tehä, mutta leima kyllä saatiin. Sitte vehkeet tontiin, jomithan sinne laittelinki jo aikoinaan. Maskin vaihdoin orkkis early-Jetta malliseen ja heitin BBS:t alle. Puskureihin vähän kuumailmapuhallinta.
Pari viikkoa ehti ruisata kunnes apurunko repes.





No onneks löyty hiekkapuhallettu ja maalattu apurunko samasta luovuttajasta ku moottorikin. Lokari tosin meni vituiks.
Ai että kun taas kivestää kaikki. Pitäis varmaan ostaa Tojota.
No ettei liian helpolla päässy ni meinas syttyy tuleen toi Coupe jostain käsittämättömästä syystä. Antennijohto suli poikki auton ollessa parkissa ja vesikaukaloon oli putsausyrityksestä huolimatta jäänyt lehtiä reippaasti ni kärysi hienosti. Tuli sitten laitettua uus mankka ja virtajohtoja vähän korjailtua. Vielä ku jaksais vaihtaa antennin ku suli koko antennin jalka niin ettei pysyny paikallaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   To 8 Elo 2013 - 22:32

Jaa jos tätä päivittelis välillä.
Tölkin arpamoottori sanoi sopimuksensa irti, joten joutu pahimpaan hätään kunnostamaan emännän kakkosauton toimittamaan käyttiksen virkaa. Listailen vähän tähän mitä on tullut kesän aikana touhuttua.

VW Caddy -89
Sitten tuli ikävä mk1 dieseliä hukattuani kauan palvelleen Golfini toiselle harrastajalle. Kaverilla sattui olemaan "pientä laittoa kaipaava" Caddy sopivalla rahalla myynnissä niin piti sitten se hakea pois. Tuli laitettua uus kytkin, etummainen koneenkannake, startti, vaihdelaatikko ja hammastanko ja valojen sähköt reilaan. Leima heltisi tällekkin mukavasti.
Sitten piti tehdä jotain ulkonäölle ja Porvoon Swap meetissä vedettiin poikain kanssa uutta väriä ja mattalakkaa pintaan. Ennen kuin syytät hyvän auton pilaamisesta niin se oli aikasemminkin maalattu sprayllä ja todella karmaisevan näköinen 2 värinen.





VW Golf -89
Tämmönen Golfi tuli pelastettua kanssa sopivaan hintaan kun omistaja ei sitä enää halunnut korjauttaa. Vaihdelaatikko ja vivusto olivat entiset ja tankin pannat poikki. Voimanpesänä 66kW GU kaasutinmoottori ja varusteita löytyy mm. kierroslukumittari.
Vaihdelaatikkovarastoja päästiin taas hyödyntämään ja tilalle tuli pitkävälitteinen 4T aski ja vivuston kuluvat osat menivät muutamaa palikkaa lukuunottamatta kaikki uusiksi, kuten myös 374tkm liirattu orkkiskytkin. Lisäksi uusin vesipumpulta lähtevän metallisen jäähdytinnesteputken, paisarin ja korkin. Alle ruuvattiin säädettävä alusta ja vanhat tutut bbs:t tällä kertaa 185/45 nankangeilla. Kaariin tehtiin tilaa rälläkällä ja laitettiin uudet kaarimuovit rikkinäisten tilalle. Pari vetarinniveltä joutui kanssa vaihtamaan.



VW Jetta -87
Meni hermot pohjien tekemiseen ja auto lähti hiukan vajaakuntosena maalaamoon. Reilu maalari paikkasi kuitenkin pahimmat heitot ennen ku laski värin päälle. Nyt pitäis jaksaa sitten ehostella osia ennen ku laittelee kiinni ja jotain romuja vielä puuttuukin. Ei siitä nyt ihan näyttelyvehe tullut, mutta yksvärinen kuitenkin ja joku muu kun tornado red.





Jotain on sentään tullut tehtyä vaikka pakua ei olekaan vielä saatu ajokuntoiseksi saati ykkösjetalle tehty vuosiin mitään.

Ainiin. Emännän koirankuljetin sai myös uudet valssit, ei tosin niitä arteceja mitä alunperin suunniteltiin. 10x17 ET30 joka nurkassa + käytännölliset pullakumit.

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: Redin Volkkarit Cut and Paste   To 18 Syys 2014 - 22:38

Vois ehkä jotain päivitystä tännekkin laittaa.

Jetassa tosiaan modatut coilit, drop platet ja Jonin modaamat 7/8x16" RS:t


Koirankuljetusautoon tuli 10.5x19 Lensot


Käyttis vaihtui TD kakkiksesta kunnon bööser mk3 8v GTI:hin Very Happy


Sori paskasta Instagram -laadusta. Ei oikeen oo muita laitteita käytössä ku kännykkä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
Redin Volkkarit Cut and Paste
Takaisin alkuun 
Sivu 4 / 4Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4
 Similar topics
-
» Redin Volkkarit Cut and Paste

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: