test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ti 28 Loka 2014 - 15:45

Moi!

Pari vuotta sitten hommasin stressin poistoa varten pikku projektin:


..toisin kävi. Tulikin stressiä aiheuttava iso prokkis. Evil or Very Mad
Autonhan piti olla ajossa jo hankintaa seuranneena kesänä, eipä ollut vielä menneenä kesänäkään.

Alla olevasta linkistä voi käydä vakoilemassa mitä on parin vuoden aikana ehtinyt projektissa tapahtua. Millään ei jaksa samoja loruja tänne enää postailla..
http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=55248

Tässä on about tämänhetkinen tilanne:


..tai no kuvan oton jälkeen on keulaan kasailtu palikkaa, lasit on paikallaan jne. Koitan ottaa paremmin ajantasalla olevia kuvia kunhan syysmasennukselta saan projektin taas etenemään.

-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
jouni.325



Viestien lukumäärä : 178

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ti 28 Loka 2014 - 19:55

Hienosti oot käyny osan kerrallaan läpi Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jeth

avatar

Viestien lukumäärä : 756
Paikkakunta : Seinäjoki

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ti 28 Loka 2014 - 22:20

Hyvin mulla ainakin työpäivä siinä kului kun lukasin SW:n ketjun läpi Smile

Ei itellä kyllä motivaatiota olisi ruosteiden kanssa takuta nuon paljoa, ja jälkikin olis ihan jotain muuta..

Jatkakaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.automeca.fi
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 435

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ti 28 Loka 2014 - 22:41

Mikä tuo "rallye black" -maali on?
Aika paljon ollut työtä autossa, hyvä siitä tulee!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
rautio-

avatar

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Oulainen

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ke 29 Loka 2014 - 13:03

Melkonen työ on kyllä ollu, ton SW:n jutun luin läpi kokonaan ja pakko on hattua nostaa että oot jaksanu noin mädän Bemarin pelastaa!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juhiziquita

avatar

Viestien lukumäärä : 119
Muut : Tossumopoja

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ke 29 Loka 2014 - 15:19

Tullut aikasemmin jo luettua toi SW:n juttu.
Hienoa, jatkakaa. :cheers:
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
niko
CDLC.CO Founder
avatar

Viestien lukumäärä : 1514
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ke 29 Loka 2014 - 17:20

Hemmetin kovaa tekemistä, ja kivasti käyty kaikki paikat läpi. Tosta SWn tarinasta sopiva tiivistelmä, ni topicista tulee todella hyvä. Mielenkiinnolla ainakin itse odottelen mitä tämän bemarin parissa jatkossa tapahtuu.

_____ _____ _____ _____
From Stanceworks forum kirjoitti:
This community's name is Creme de la Creme because after I saw all of their cars i CREME'D myself...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.cdlc.co/shop
vaginaattori

avatar

Viestien lukumäärä : 148
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ke 29 Loka 2014 - 22:41

Tuli luettua koko SW:n postaus läpi, ja kyl täytyy myöntää, että kyllä on kovaa ja upeaa tekemistä! Tällästä ei voi, kun arvostaa!! :cheers:
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   To 30 Loka 2014 - 13:03

Kiitosta vaan positiivisista kommenteista. Smile
Katsotaan jaksaako referaattia tapahtuneista asiosta alkaa tekemään.

Volver kirjoitti:
Mikä tuo "rallye black" -maali on?
Rallye Black on Glasuritin (helvetin kallis) mattamusta..

-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Pe 16 Tammi 2015 - 17:41

Aika hiljakseen on projekti edenny.
Vähän meinas syysmasennukset verottaa ja muutenkin alkaa olee aika nysväys vaiheessa projekti. Pajon pikkuhommia joissa kaikissa menee törkeesti aikaa.. Kaikennäköisiä kannakkeita ja brackettejä on saanut tehdä useampia.

Isot kiitokset Stailaajalle penkkien korjauksesta ja maalauksesta! Suosittelen!
http://www.stailaaja.com/


Tapahtunutta..
-downpipet hiekkapuhallettu ja maalattu black satinilla, pakoputki asennettu paikalleen ja vaihdelaatikon kohdalle tehty yksi kannake lisää
-moottorin johtosarja tehty, tai no tyhjäkäyntimoottorin liitin puuttuu vielä, kun en oo ihan varma piuhojen järjestyksestä. keskelle virta ja ohjaukset reunoille, mutta kummin päin. vai onko väliä edes..
-turbojen öljykierto tehty
-turbojen vesikierto yhtä putkea vaille valmis
-triggeri-anturin kanssa meinasi olla ongelmia. Ostin muutamat, joista tuli viestiä ettei toimisi. Lopuksi päädyin Cherryn anturiin, pitäisi ilmeisesti toimia.
-pyörännapoihin pulttailin pinnapultit. Ilmeisesti tuli kiristettyä noita vähän turhan paljon.. koitin aukoa, että olis saanu vähän njyyttoneita pois, mutta lukitteet toimii. Eli olkoot..
-venavälykset tuli säädettyä ja tuplatsekkaus seuraavana päivänä -> venakoppa kiinni.
-turvavyöt asennettu
-takapenkki paikallaan

Kuvia random järjestyksessä:
















































-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ma 2 Helmi 2015 - 12:23

Vkonlopun agenda boost pipes heftiin:
Puskuri paikalleen ja ihmettelemään minne putket mahtuu, no ahdastahan meinasi taas tulla:


Coolerilta akkukotelon pohjan läpi:










Sitten kaasuläpälle:




Ahtimilta coolerille:










Vielä pitäis saada takimmaisen ahtimen imuputki mahtumaan tuonne ja rakennella orggis putsarikotelosta etummaisen ahtimen putsariks..

-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
Sultzi



Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : HML
Muut : Ford Cortina MK3 SBF 302
Ford Escort MK1 2.0 Duratec (työn alla)
MB W123 turbo? (odottaa vuoroansa)

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   La 21 Helmi 2015 - 13:53

Tämäkin täällä, loistavaa Timo Wink Kesällä ajetaan!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ma 23 Helmi 2015 - 16:50

Sultzi kirjoitti:
Tämäkin täällä, loistavaa Timo Wink Kesällä ajetaan!
Juu, tuli pistettyä threadi pystyyn. Tais olla tylsä päivä töissä.. Laughing

--------------------------------------------------------------
Takimmaisen ahtimen imuputki vedetty puskurin oikean etunurkan taakse.


Orggis ilmanputsarikotelon muokkausta:








Palikkaa:


Putket muodossaan:




Putsarikotelon kannakeraudat, kotelon kylkeen tein kannakkeen boost solenoidille. Verkko lisätty tuohon ilmanotto putkeen:




Putket menee eka sinkittäväksi, etteivät ruostu sisältä. Sitten mattamustaa väriä päälle..

-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ma 2 Maalis 2015 - 12:23

Taas jotai pientä..

Eihän etuloksujen sisäpuolia pystyny jättää siistimättä, kun koko muu pohja on maalattu.
Vkonlopun ohjelmassa telineen rakennus loksuille, ruostesuojamönjien poisto, kiveniskumassan ruiskutus ja maalaus:




Maalauksen jälkeinen kuva unohtui ottaa..

-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ma 16 Maalis 2015 - 12:05

Tapahtumakooste:

Vanteet loppukiilloteltu. Lippeihin Britemax Final Shine ja maalatuille pinnoille GTechniq C5:






Vilkkujen umpioille putsaus, soodapuhallus ja maalaus. Pohjalle muovimaali (toivottavasti tartuntaa parantamaan) ja pintaan kromimaali:


Keskikonsoli hollille ja etupenkit paikalleen:






Aargh! Poraruuvipatentti!


Peilit ja sivuikkunoiden alalistat paikalleen (ja ekat naarmut.. pomppasi matkustajan oven lista pois paikaltaan sitä kiinni painaessani ja skraap! toivottavasti kiillottuu naarmut pois..)


Menneenä viikonloppuna tapahtunutta..

Perjantaina sain ahtoputket puhalluksesta ja maalauksesta, ne tuli pultattua paikalleen:






Perjantaina heitettiin myös konepelti ja etuloksut hollille, tarvii vielä säätöä. Latolöytökö?:


Lauantaina auto kärrylle ja kohti maalaamoa:


Pesu:





Konehuone about ready, tulpanjohdot ja jotain muuta pientä puuttuu:




Puskurit ja irto-osat maalattuna:




Auton takaosaan piti tehdä pieniä fiksejä ja konepelti piti lakata uudelleen:










-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ti 7 Huhti 2015 - 10:42

Tuli käytyä messuilla!





Kuvat Henri Huttunen.

-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
areimi

avatar

Viestien lukumäärä : 67
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ti 7 Huhti 2015 - 12:49

Tää on kyllä nätti, tuli messuilla ihasteltua <3
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Pe 28 Elo 2015 - 15:46

areimi kirjoitti:
Tää on kyllä nätti, tuli messuilla ihasteltua <3
Thanks! Cool

----------------------------------------------------------------------------------------
Kesä on mennyt moottorinohjauksen kanssa tapellessa. Ei vaan toimi.
Jälkiviisaana olis pitäny jo ajat sitten napata sivuleikkurit käteen ja raapia nykyinen johtosarja mäjelle ja jotain uutta tilalle.. muttamutta..
Vähän on sentään päässyt liikkumaankin ongelmista huolimatta, ~300km.

Katsaus ACS:n jälkeiseen toimintaan (postaukset kopsittu BTCF:ltä):
ACS- toukokuu:
Yritys saada auto käymään. Kaikenlaista ongelmaa..

16.5:
Jaahas.. päivityksen aika.

Auto saatiin eilen käyntiin, kahdella pytyllä. Oli neljä suutinta jumissa, kolme neljästä lähti 24voltilla auki. Viimenen jumissa oleva ei edes 36V. Purin suuttimet irti ja naputtelin jumissa olevaa turvakengän kärkeä vasten samalla sähköä antaen -> napsati auki.
Laitoin suuttimet CRC:hen yöksi uimaan.
Suuttimet olen ostanut about kaksi vuotta sitten käytettynä, mutta pestynä ja testattuna. Tuumailtiin, että näinköhän pesuaine on jumittanut suuttimet.

Tänään sitten mittailin suuttimien tuoton varmistaakseni, ettei jumittaminen ole vaikuttanut. Suuttimet kiskoon kiinni, kisko linjoihin kiinni, pumppu käyntiin ja akulta suoralla sähköllä räpsyttelee kaikkia suuttimia yhtä aikaa auki. Kaikki laski hyvin lähelle saman määrän bensaa.

Testipenkki (MegaSquirttaaja):


Tämän verran kaikki suuttimet laski läpi:


Suuttimet takas koneeseen kiinni ja auto käyntiin kaikilla pytyillä:
http://mushroommotorsport.kuvat.fi/kuvat/M535/MOV_0388.mp4
(muutaman venttiilin säätö pielessä, siksi kuulostaa betonimyllylle)

Ei tullu edes liian hiljainen (tätä pelkäsin):
http://mushroommotorsport.kuvat.fi/kuvat/M535/MOV_0389.mp4

Tästä on hyvä jatkaa!

16.5-30.5
Erinäisiä sytkäongelmia.

8.6-
Erinäisiä kytkinongelmia, kytkin ei irrota.

12.6
Pikku projektin aiheutti tuo kytkimen toimimattomuus.
Edellisestä postauksesta löytyy linkki tarkempaan specsailuun, jos joku muu taistelee samojen probleemien kanssa..

Eli, kun sain käyntihäriön syyn metsästettyä ja korjattua, koitin ajaa autolla.
Kytkin ei vaan tuntunut toimivan mitenkään järkevästi. Poljin pirun jäykkä ja kytkin ei irrottanut kunnolla.

Alkuun ajattelin, että vika olisi työsylkässä.
Sylkän vaihto ja sama vika päällä.
Oli uskottava, että järjestelmässä oli mekaanisesti jotain pielessä.

Tein palikan, minkä saa pultattua sylinterin paikalle ja mitattua millä sylinterin liikkeellä kytkin irroittaa:


Kuvassa näkyvän pultin pituus eri riittänyt mihinkään.
Seuraavat mitat sylinterin tapin reiästä mitattuja etäisyyksiä haarukkaan (sylinterin kiinnityspinta - haarukka).
-Painelaakeri asetelmaa vasten ~36mm
-Kytkin irroittaa ~59mm

Sylinterin minimi ja maksimimitta (kiinnityspinta-tapin pää); ~22mm ja  ~62mm

Eli tästä pääteltynä sylinteri pohjasi ennen kuin kytkin irrotti kunnolla.

No ei muuta kuin loota alas:


..ja haarukkaan modi:




Tämän jälkeen romut takas kasaan.
Modin jälkeen haarukan etäisyydet sylinterin tapin reiästä mitattuna:
-Painelaakeri asetelmaa vasten ~25mm
-Kytkin irroittaa: ~48mm

Eilen siis sain lootan nostettua takaisin paikalleen ja testattua irroituksen. Vielä pitäisi kasata loput irroitetut osat takaisin, niin pääsisi kokeilemaan toimintaa.

Tästä oppi ainakin sen, ettei ikinä pulttaa pakettia autoon asti ennen kuin testaa kytkimen partsien yhteensopivuuden..
jos siis käytetty jotain muuta kuin OEM-osaa tai kys. malliin tarkoitettua pakettia.

Muuta väkästelyä:
-Puola siirretty viileämpään paikkaan puhaltimen moottorin viereen
-Lämpökilpi johdoille ja jarrulinjoille melkein valmis, tarvitsee vähän hitsausta ja maalaus mattamustalla:







16.6:
Kolmen työsylinterin (Brembo -> Febi -> LPR), kahden pääsylinterin (Febi -> Ossca) ja haarukka-modin jälkeen sain ilmeisesti kytkimen toimimaan.
Vielä on ihan hiukan ilmaa, mutta irrottaa jo.

Mitä tästä opimme; turha metsästää kissojen ja koirien kanssa hyviä diilejä laatuosista, kun voi hakea Motonetista halvinta Kiinapaskaa ja homma rokkaa..

Poljinkin tuntuu jo fiksummalle. Edelleen napakka, mut ei mikään överi jäykkä. Siispä leuka rintaan ja kohti seuraavaa pettymystä.. \o/

17.6
Polkimien kiinnitysbracketti murtunut

19.6
Kävin purkamassa ostamastani varaosa-autosta uudenkarhean bracketin

23.6
Miniloma takana. Saattaa jaksaa painaa tän skeidan liikkeelle, jos ei mitään isompaa katastrofia käy..

Juhannuksena ehti vähän pajoittaakin mökkeilyn, veneilyn ja baareilun lisäksi.
Torstaina ajelin Lappeenrantaan viettämään juhannusta pikku lenkin kautta. Kävin Hirvensalmella purkamassa pari viikkoa sitten ostamastani purku E28:sta poljinasetelman irti.
Poljinrunko osoittautui lähes uudeksi. Näissähän on ollut ongelmia noiden kanssa, meinaavat murtua pääsylinterin kiinnityksen vierestä.
Pikku vahvikkeet tein kuitenkin, että kestäisi nipussa pitempään:










Tänään jos kävisi pulttaamassa vanhan poljinasetelman pois ja uuden tilalle.

25.6
Fiksumpi luovutti, eli kytkin toimii!!

Olihan tuo vanha poljin bracket vähän vainaa:




Kaveri tulee tänään hiukan säätelemään ruiskua. Josko tää raato saatais kohta penkkiin ja liikenteeseen.

26.6
60km ajoa takana.. :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:

Kaverin kanssa säädeltiin ECUa pari tuntia tien päällä. Tuntuisi aika herkästi kulkevan, vääntöä tuntuisi olevan sopivasti! :smoke:
Muuten ajoltaan niin mikroautomainen kuin muistelinkin!







Jotta totuus ei unohtuisi, pajalle ruutuun peruuttaessa poltti suuttimien, PWM lähtöjen ja parin anturin syötön sulakkeen pariin kertaan..
Vika paikallistettiin triggerianturille menevään johtonippuun, ei paha korjata!

Tuulettimen visko pitää vaihtaa, nostaa paikallaan lämpöjä. Lämmöt laskee heti, kun lähtee liikkeelle. Tulpat ja öljyt vaihtoon ja pyöränkylmien säätö.
Sen jälkeen tämän voikin ajella penkkiin.

6.7
Yritys viedä penkkiin, sytkävika ilmaantuu matkalla. Paluu lähtöruutuun

9.7
Vika paikallistettu ja korjattu. Uusi yritys viedä penkkiin -> lähtöhetkellä pudottaa käymään viidellä.

10.7-24.8
Käyntihäiriön selvittelyä. mm. uusi puola (Bosch motorsport), uudet tulpanjohdot (Finjector), uudet tulpat, uusi sytkäpääte jne.. Vika paljastui boksiviaksi. Yksi suutinlähdön päätetransistorin ohjaus palanut.


26.8
"Purkkapatentilla" sain auton käymään taas kuudella pytyllä. Josko sais jonkunlaiset kartat sisään ja vähän kilsoja tässä syksyllä.
Talvella vois sitten raapia ruiskun irti ja jotain uutta tilalle..

Jotain pientä tullu puuhasteltua käyntiongelmien lomassakin. Mid-bassot ei mahtunu kick-paneleihin niin kuin alunperin suunnittelin. Vähän meinas loppua ideat kesken ja yritin jossain kohtaa vaihtaakin nuo 6,5" elementit pienempiin.
Sitten tuli vilkaistua penkin alle ja huomasin, että saattaisi olla mahdollista sijoittaa kaijuttimet sinne.
--> koteloita rakentamaan:




Sit karvaa päälle, hiukan aikaa edellisestä kaijutin huovan laitosta ja "päädyistä" tuli vähän köpöt:


IKEAn halpistyynystä sielu pihalle ja koteloihin reilusti vaimennusmatskua sisään:


Paketit nipussa:


Ja paikallaan:


Kuskinpuolella lattiassa oleva "kyhmy" meinasi tuottaa lisä-ohjelmaa, mutta kotelo asettui jotenkuten sen päällekin. Kyhmyn tasoittamista lekallakin mietin hetken.

Seuraavaksi olisi edessä muutto Lappeenrantaan, parin vuoden opintovapaat alkaa..

P.S. Parit lehtijutut topicin autosta:
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/297363-muistatko-kun-maallikko-testasi-risteilyohjuksen
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/304780-risteilyohjus-edelleen-lempinimensa-veroinen

-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
Hexodus

avatar

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : TRE/LTI

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Su 30 Elo 2015 - 16:25

Tätä projektia on tullut seurailtua BTCF:n puolella ihan alkuajoista asti. Tekemisen meininki ja työn jälki on läpi koko linjan sellasta, että kyllä hattu nousee päästä. Tästä on myös monet kerrat tultu repimään inspiraatiota kun oma projekti ei ota edetäkseen, kiitokset myös siitä! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Pe 18 Syys 2015 - 8:28

Auto saatiin toimimaan parin pikku set-backin jälkeen.
Eilen penkissä luovutti 426/648 @0,8bar (tämä on tietenkin ratasäädöillä!)


Cool

Auto on nyt leimattu ja liikenteessä.
Vielä olisi vähän siistittävää ja hifit on kesken.

-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ma 19 Loka 2015 - 13:59

Penkkisetin jälkeen autoon tuli öljynpaineongelmia. Tilasin uuden pumpun saksasta ja vaihdoin sen.
->toimii!




-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
Timo



Viestien lukumäärä : 22
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Jopo

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ti 10 Toukokuu 2016 - 16:40

Auto tuli haettua talvisäilöstä tuossa huhtikuun alussa, pientä puuhailuakin piti tehdä ennen ajokauden aloitusta. Suuttimet kävi huollossa, sumut oli kuulemma aika kamalassa kunnossa.

Viime syksynä donitseja pyöritellessä bensapumppu haukkasi muutaman kerran tyhjää, tämän poistamiseksi ostin 034-Motorsportilta surge tankin:
http://www.futurez.fi/fi/shop/polttoaineensyotto/keruutankit/show_pr/55518/034-motorsport-suljettu-keruutankki-bosch-044-pumpulle



Orggis pumpun telineestä sai tehtyä surgetankille käypäsen "pikku" modaamisella (lähes koko teline uusiksi):




Leimanhaku reissulta:


Selvisi etupään kolinan aiheuttajakin leimalla, joku oli unohtanut kirrata toisen etuvakaajan koiranluun yläpään..

Seuraavana olikin vuorossa reissu Levin vappuun ja Ylläkselle, vähän reilun viikon aikana kilsoja kertyi ~2400. Auto toimi hyvin, mitä nyt bensaa meni reilusti..









Sen verran tuli reissussa damagea, että viimeisellä rampilla ennen kotia itsetuhoinen rusakko tuhosi vasemman puolen sumarin kiinnityksen ja muovilätkän sumarin vierestä.
Kardaanin etupään CV-nivelen pultit oli löystyneet ja muutama oli tippunut jo tiellekin. Joku kivi tai nasta oli tuohon konepellin etureunaan osunut kanssa..
Mutta mitä näitä murehtimaan, käyttöönhän nämä on tehty.

Reissun pölyt pesty ja remonttia odottamassa:


Menneenä vkonloppuna kävin romulla Lahdessa Classic Motorshowssa ihmettelemässä muita vahnoha "romuja"..

-Timo
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.MaxTuned.com
J4TOG

avatar

Viestien lukumäärä : 3144
Paikkakunta : Paimio
Muut : Ja Vespa <3

ViestiAihe: Vs: Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä   Ti 10 Toukokuu 2016 - 21:40

Upea ja kaikinpuolin toimiva kokonaisuus! Näissä vanhoissa bemareissa on vaan sitä jotain Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.j4tog.kuvat.fi/kuvat/
 
Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Timo : BMW M535 -85 TwinTurbo - tuttu SW:ltä
» aaz 1.9 td twin turbo

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: