test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
niko
CDLC.CO Founder
avatar

Viestien lukumäärä : 1515
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ma 29 Helmi 2016 - 8:28

Jatketaan chättäilyä, kun kummasti tämä alkoi lämmittää Hondamiestä. Muokkaatko tuonne mittariston myös, kuten siinä sinisessä nollakakkosessakin oli? Joka tapauksessa hyvä että motivaatiota on saatu jostain kaivattua. Nyt vaikuttaa nimittäin lupaavalle kaikinpuolin. Vannespeksitkin alkaa olla kohdallaan.

_____ _____ _____ _____
From Stanceworks forum kirjoitti:
This community's name is Creme de la Creme because after I saw all of their cars i CREME'D myself...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.cdlc.co/shop
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ma 29 Helmi 2016 - 15:47

Suunnitelmissa olis laittaa Maxxecu ohjaamaan konetta ja tablettii mittariks. Kun toi vakiopurkki, jos nyt oikein oon ymmärtäny, ei ole uudelleen ohjelmoitavissa ei se menestys kauheen hyvin ton läppärunko + viina yhdistelmän kanssa. Ja toi vakio ecu tarvis kaveriks samasta autosta mittariston, virtalukon ja avaimen, ettei herjais ajonestosta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juhi

avatar

Viestien lukumäärä : 1554
Paikkakunta : Vantaa

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ma 29 Helmi 2016 - 16:07

Pisteet moottorivalinnasta! Kuljettanee varsin mukavasti tuollaista kevyttä koppaa Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://juhi.kuvat.fi
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Su 6 Maalis 2016 - 19:57

Joo eiköhän toi tolla 250 hepalla johonki liikahda. Laughing




Läppärungotki saapu ja ihan kivasti ne tonne istuu. Menee jopa konepeltikin kiinni. Very Happy   Täytys varmaan kokeilla saisko noi kaasuvivustot ja bensakiskon menee kans tonne alapuolelle. Sais vähä kliinimpää ilmettä.



Vaihdelaatikkokin saatiin lyötyä paikalle ja tollane kiinnike tuli väsättyä. Ei nyt ehkä ihan mitään insinööripornoo ole, mutta ajaa asiansa. Vois sen vielä ehkä boxata, mutta kattoony et näänkö sen tarpeelliseks.



Ohjauksen systeemitki sain tänään paikalleen. 35mm siirsin simpukkaa ja apusimpukkaa taaemmas. Turhaa tilaa siellä ei kyllä ole, kun toi kone ei yksinkertasesti tällä ajokorkeudella voi olla missään muualla kun just tossa.

Nyt täytys sit alkaa tekemään uutta tunnelia kardaanille ja vaihteistolle. Ja toi tulipelti täytys kans tinailla taas umpeen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Aaperi
Wingman


Viestien lukumäärä : 1989
Paikkakunta : KVL/SLN

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ma 7 Maalis 2016 - 8:58

Hyvännäköistä tekemistä, mutta tee ihan suosiolla vahvempi laatikonkannake....
Taas sanottava että, "kyllä vanteet tekevät auton" ja ehkä myös tuo F20C <3

_____ _____ _____ _____
Vannehopea ja Mattamusta
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.aaperi.kuvat.fi/kuvat/
Bete^

avatar

Viestien lukumäärä : 919
Paikkakunta : Jyväskylä

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ma 7 Maalis 2016 - 17:47

No tota. MORJESTA!

Petri tykkää tästä. Jään seurailemaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
J4TOG

avatar

Viestien lukumäärä : 3147
Paikkakunta : Paimio
Muut : Ja Vespa <3

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ma 7 Maalis 2016 - 18:51

Ei tästä voi olla tykkäämättä, 10p!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.j4tog.kuvat.fi/kuvat/
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Su 13 Maalis 2016 - 20:44

Nyt olis hommat tässä mallissa






Seuraavaks tarvis heittää kone ja laatikko takas paikoilleen ja mallailla kardaania et sais tehtyy ton tunnelin loppuun. Pakosarjavärkitkin pitäs saapuu alkuviikosta, niin saa sitäkin alkaa heppailemaan muotoonsa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
john_gleasy
CDLC.CO Founder
avatar

Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ma 14 Maalis 2016 - 15:58

Jos tällä foorumilla vois peukuttaa niin sun viimeisiä viestejä peukuttaisin kovasti. Asiallista tekemistä!

_____ _____ _____ _____
CDLC ✖️ Community
Save the squares.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ti 15 Maalis 2016 - 19:12

Kiitokset vaan kehuista! Se on aina kiva kuulla, että joku muukin tykkää. Smile



Ei tullu pakosarjavärkit vielä, niin käytettiin tääkin aika hyödyks.



Vahvistelin nyt ton vaihteiston kiinnikkeen. 6mm levystä tehty, et kai sen nyt luulis kestävän.



Kabiinin puolelle tuli tehtyä vielä tollaset vahvikelaput. Ja rattiakselin läpivienti tulipeltiin tuli tehtyä, mutta siitä en huomannut kuvaa napata. Samalla tuli rattiakselin kiinnikkeet siirrettyä sen 35mm, mitä se simpukka liikku.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Pe 25 Maalis 2016 - 22:36

Taas on päästy hommissa eteenpäin!








Eli pakosarja on saatu nippuun. 4-1 3" kollektoriin jonka päässä supistus 2.5" ja primäärien mitat sain sentin toleranssilla samaks. Primäärien ja kollektorin pituus on apinoitu ASM:n tekeleestä. Putkikoko tosin supistettiin 45mm. Ihan kiva siitä tuli, ainakin noin omasta mielestä. Smile Penkissä sen näkee sit miten toimii, mutta toivotaan et ei tarvi tehdä toista kehitysversiota.



Kardaanikin on saatu valmiiksi ja nyt se odottelee enää tasapainotusta.

Rupee hommat olee ihan hyvällä mallilla. Seuraavaks tehdään toi tunneli loppuun, siirretään käsijarrun nippelit ja nappelit kuskin puolelle pois pakoputken tieltä ja vanteet pitäs kiillottaa ja maalata et sais kasata ne ja kiskasta kumit päälle. Tulevia jarruja tuli tänään mitotettua ja näyttäs siltä, että 262mm Hondan levyt ja Wilwoodin satulat lähtee tilaukseen. Takajurrut jää varmaan nyt aluks ainakin vakioks. Ellen sit innostu 240z:n rumpuja laittaa sinne.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ma 18 Heinä 2016 - 22:21

Nostellaas tätäkin välillä

Eli koko kesä on menty aika rajussa motivaatiopulassa. Jäi tossa vähän ennen vappua sormet vähän pahaan väliin ja siinä menikin pari kk ilman, että pysty tekemään yhtään mitään. Samalla tuli vähän kaikkea muutakin, niin moti otti ja lähti. On tässä kuitenkin osia haalittu sun muuta. Ja nyt kun sain noi vanteet kasaan ja renkaat päälle, niin eiköhän tää tästä taas nousuun lähde. Laughing








Ja siitä vähän kuvasaastetta, et missä mennään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
CornerRug7292

avatar

Viestien lukumäärä : 522
Paikkakunta : Jns

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ti 19 Heinä 2016 - 11:41

Aika härskit pallot kyllä Smile Tohon vielä rajut camberit niin loistava tulee
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ma 1 Elo 2016 - 22:59

Pakkohan se oli uudet kaaret hankkia, että sai tosta jotenkin fiksun näkösen...



Kaaren ja renkaan väliin jäi hiukan alle 4cm. Maavaraa jää helmasta abaut 6cm, et hiukan korkeempi siitä tulee mitä viime vuonna. Ja takakaarien alta joutuu hiukan vielä leikkelemään, jotta mahtuu pyörimään.




Konekin alkaa olemaan kasassa. Enään tarvis keksii tolle venakopalle joku väri.

Alkaa muuten näköjään kuvakulmat vähän toistaa ittees, mut koittakaa kestää Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Ti 11 Huhti 2017 - 23:05

Auto näyttää tältä:



Torstaina olisi tarkoitus laittaa nokka kohti Helsingin messukeskusta, eli auto on näytillä siellä. Tulkaa ihmeessä morjestamaan, mikäli satutte siellä pyörimään.  Very Happy

Messujen jälkeen luvassa kattavampaa päivitystä, että mitä tälle on nyt oikein tullut tehtyä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Pe 21 Huhti 2017 - 22:08

Noniin, nyt olisi messut messuiltu ja univelkoja nukuttu vähän pois.

Noita edellisiä postauksia kun tässä kattelee, niie ei oikeen tiedä edes mistä sitä alottas. Laughing

Tosiaan toi viime syksykin meni kaikkea muuta kuin autoa puuhaillessa, mutta siinä samalla tuli pikkuhiljaa haalittua osia nurkkiin. 2k16 puolella ei oikeestaan tullut muuta tehtyä kuin peltihommia. Pohjaan taisi tulla viisi paikkaa, kontti meni käytännössä puoliksi uusiks, kuskinpuolen helmaan tuli uutta peltiä ja takahiekkapelti tuli tehtyä kokonaan uusiks. Ja koska kaikki tietää miten kivoja noi peltihommat on, niin ei noita kuvia juurikaan tullut otettua.



Tollane kuva löyty näköjään tosta hiekkapellin teosta, mutta samalta se uus pelti näyttää muuallakin. Laughing

Kun noi korin hitsailut oli saatu tehtyä ruvettiin vääntämään pääkaarelle muottia. Siitä sitten muotin kanssa Marteliukselle.



Kaarivärkit ja pakoputkivärkit sieltä tuli matkaan.Täytyy kyllä antaa isokäsi Marteliukselle asiakaspalvelusta. Asioin mielelläni heillä myös jatkossa.

Siitä sitten heppailemaan kaaria muotoon auton sisään ja ulos, jotta olis vähän mukavampi hitsata saumat umpeen.



Pääkaari on siis 45mm saumatonta 2.5mm seinällä ja diagonaalit 38mm saumatonta 2.5mm seinällä. Lopuksi tuli myös kiillotettua noi kaaret, kun en osannut päättää väriä niille. Smile

Ja pitihän noi kaaret saada oikeesti johonkin kiinni.



6mm levystä tuli tehtyä n. 20x25cm palikat pohjaan ja takaiskaritorneihin. Sääntöjen puolesta olis pienemmätki riittäny, mutta halusin noi kaaret oikeesti kiinni johonkin muuallekkin kuin pelkkään pohjapeltiin.


Tämän jälkeen heitettiin kone takas keulille, että pääsee pakoputken tekemään.







Vähän siellä meinas ahdasta olla, mutta kyllä se sinne vaan saatiin ujutettua.
Toi on siis 2.5" putki yhdellä 14" Magnaflown rosterivaimentimella. Kaikki liitokset on v-pannoilla ja  putkeen tuli myös nipat Vibrantin E-Vac systeemille.




Jossain kohtaa sain ahaa elämyksen, että tarvin säädettävät tukivarret. Noh ei muutakun varret palasiks ja uniballit päihin.





Alatukivarret tuli boxattua uudestaan 3mm pellillä ja samaa tavaraa löin vielä apurungon pohjaan vahvikkeeksi. Kallistuksenvakaajaan tilasin Storngflexiltä vielä urtsipuslat. ei pitäs dassen alusta enää turhaan vedellä.  Cool

Reaktiotankojen kiinnityspisteissiin tein myös vielä vähän muotoa.



Nyt kun oli päästy taas metallihommien makuun, niin tein ohjaussimpukalle vahvikkeen iskaritorniin.



Sitten oli jarrujen vuoro. Jossain kohtaa olin tilaillut ysäri Civicciin kuuluvat 262mm Wilwoodin jarrut nelimäntäsillä puristimilla.



Foorumin Sune sorvas keskireiät sopiviks, muistaakseni 110mm niistä tuli, ehkä Laughing



Itte porasin noihin levyihin vielä uuden jaon, jotta navat saatiin levyihin kiinni. Satuloille adapterit ja naps ne oli paikallas.




Nyt kun alusta oli saatu reilaan pinnotin pohjan Upolin Raptorilla. 8litraa sitä sinne meni, mutta hemmetin hyvää kamaa tohon tarkotukseen kyllä.

Pohjan pinnotuksen jälkeen jyrsein vielä yläpään camber-säätölevyyn lisää säätövaraa ja alapäähän tuli Techno toy tuningin roll center adjusterit, jotka levittää raideväliä tuuman per puoli. Noh tämän jälkeen ei etufillarit enään mahtuneetkaan paikoilleen. Tuli siinä sitten levitettyä lokareita 3cm per puoli. Ja johan istuu taas.  Very Happy   Tässäkohtaa taisi olla abaut kuukausi messuihin  Laughing


Sitten ei muutakuin pohjien tekoon.













Tossa kutakuinkin järjestyksessä, miten toi tuli tehtyä. Foorumin oikeet maalarit varmaan nauraa mulle, mut väliäkö tolla. Tekemällä sitä kuulemma oppii. Smile

Lakan kovettuessa olikin hyvää aikaa tehdä kaikkea muuta.



Sisälle neljä laatikkoa Dynamatin Xtreme mattoa.



Pohjaan putket, linjat, akselit ja muut leegot kiinni.





Konehuoneessa sama laulu.



Ja kone takas paikoilleen. Toivottavasti viimisen kerran. Smile


Sitten päästiinkin lakkapinnan viimeistelyyn. Ihan perun 1500p, 2000p ja 3000p kauttaaltaan läpi ja sen jälkee kiillotus kolmena steppinä. Aineina s3g, s17+ ja s40. Laikat tais olla Lake Countryn CSS oranssi, valkoinen ja musta.



Virheetön se ei ole, mut siedettävä tallimaalaukseks. Jotain videonpätkääkin tuli tosta otettua, niin katotaan saanko sen lisättyä vielä tähän.







Aika härskiltä se näyttää ilman kaaria. Abaut 20cm on renkaan keskikohta tullut ulospäin per puoli mitä se on vakiona ollut. Laughing

Kauheella kiireellä loput osat ja sisusta kiinni, että pääsee vielä hieromaan istuvuutta ennen messuja.

Etupään olisikin saanut ihan hyväksi, mutta ilmeisesti toi taka-akseli ei täysin keskellä ole tossa, niin takapään kanssa tuli vähän ongelmia. Ei siinä auttanut kuin nöyrtyä ja nostaa edestä samaan tasoon kuin takana. Suunnilleen 5cm siellä on vanteen ja kaaren välissä. Ja helmasta jäi jotain 12cm, mikä on aivan hemmetisti liikaa. Nooh täytyy yrittää löytää järkevämpää rengastusta, jos sillä päästäisiin näitä murheista.

Ja toi taka-akseli ongelma oli jo ensimmäisessä kokoonpanossa, joten en jaksa uskoa että se noista mun tukivarsista johtuis.




Tohon korkeuteen kun sen olis saanu jäämään ni olis ollu omasta mielestä hyvä, mut ei mahda mitään. Ja aikaakaan ei ihmetekoihin enään ollut. Paripäivää ja auto oli trailerilla menossa kohti Helsinkiä.


Ja tähän loppuun vielä vähän messufiilistelyä.









Ei sieltä messuilta tarvinnut tyhjin käsin lähteä. Tuning.fin Chosen One pressi palkinto lähti matkaan. Very Happy

Kuvista krediitit Nikke Korhoselle


Seuraavaan postaukseen voisin vähän tarkemmin laittaa mitä tosta nyt tuon tekniikan osalta löytyy. Vaikka samalla sitten kun se saadaan käymään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
weicco



Viestien lukumäärä : 446
Paikkakunta : JKL

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Pe 21 Huhti 2017 - 22:48

Olihan toi nyt ihan huikee laitos, en tajunnutkaan kuinka ison duunin oot ton eteen tehnyt, noista kaarista mun pitikin kysyä. toivottavasti näkee vielä liikkeellä tänä kesänä. Smile




Ps: Huikee kämppiskin oli, ainakin puhetta riitti. Laughing

Pss: Onpas ruma bemari taustalla. Embarassed
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Epi

avatar

Viestien lukumäärä : 264
Paikkakunta : 20100

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Su 23 Huhti 2017 - 0:14

Ihan äärettömän siisti projekti ja hienoo tekemistä! Peukkuu.

Ainoo mikä askarruttaa: miks et tolla simpukan siirtämisen vaivalla vaihtanu sinne hammastankoo tilalle jos meinaat tällä oikein ajaa?

Any way keep up the good work.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201   Su 23 Huhti 2017 - 22:20

weicco kirjoitti:
Olihan toi nyt ihan huikee laitos, en tajunnutkaan kuinka ison duunin oot ton eteen tehnyt, noista kaarista mun pitikin kysyä. toivottavasti näkee vielä liikkeellä tänä kesänä. Smile




Ps: Huikee kämppiskin oli, ainakin puhetta riitti. Laughing

Pss: Onpas ruma bemari taustalla. Embarassed

Hei kiitti itelles et majotit tälläsen Porilaisen vipeltäjän Very Happy

Oli kyllä ihan huikee messuporukka, ja aivan sairaan hauskaa oli koko viikonlopun. Eikä oo tainnu Amarillon tarjoilijoilla olla vuoron aikana noin hauskaa ihan hetkeen Laughing Laughing

Mut tosiaan Marteliuksella on ainakin pääkaaren ja sivukaarien kaavat teinibemariin valmiina, eli sieltä saat kaarivärkit hommattua vaikka kotisohvalta. Kun sulla tota matkaa tonne Laitilaan on aika paljon. Mulla ei tietysti oo kyllä mitään hajua onko sielläpäin paikallisia kaaripajoja, mutta toi olis ainakin suhteellisen helppo vaihtoehto.

Ja jos mää oikein muistan, niin taisin mä luvata tv:ssä et tuun Jämille ajamalla.
Kai sää weicco lämmität mulle sit saunan siellä? Razz



Epi kirjoitti:
Ihan äärettömän siisti projekti ja hienoo tekemistä! Peukkuu.

Ainoo mikä askarruttaa: miks et tolla simpukan siirtämisen vaivalla vaihtanu sinne hammastankoo tilalle jos meinaat tällä oikein ajaa?

Any way keep up the good work

Nooh tossa oli aika monta muuttujaa kun noita ohjauksen juttuja mietittiin. Suurin ongelma siellä oli toi tilanpuute. Olis joutunu laittaa sen hammastangon niin älyttömän taakse, ettei siitä olis oikeen tullut mitään järkevää. Tyydyin sitten hommaamaan TS Cup autosta simpukan sisuskalut. Et on se ohjaus nyt edes vähän nopeempi mitä vakiona. Eihän se nyt ikinä hammastangon tasolle pääse, mutta on se parempi kun vakio. Ja kyllä tällä tarkotus ajaakin olisi, muttei tästä nyt mitään täysveristä ratapiiskaa tuu. Mielessä on kyllä ollut, että jos seuraavaks rakentas jonkun ratapelin.


Ja kiitokset kehuista. Se lämmittää aina mieltä, kun saa kuulla että omaa tekemistä arvostetaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-
» Paniini: Kyusha Datsun Sunny 120y + W201
» Alkku: Datsun Sunny b310 ****Lisempää!****
» AST1: Benz W201
» Mb 190 (w201) Ongelmia oven lukkojen/kahvojen irroituksessa?! APUA!
» Datsun 240z

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: