test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
aakki

avatar

Viestien lukumäärä : 398

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Ti 10 Loka 2017 - 12:24

Kuvasaastetta harrastamisesta taas. Hiluxilla käyty parit ratapäivät ja pientä huoltoakin on joutunut välissä tekemään. Exedyn asetelma ja ~7kg kova vauhtipyörä kaksoismassapyörän tilalle teki ihmeitä ajettavuudelle.








Ensi talveksi olis myös vähän askarreltavaa taka akseliin näitten kaveriksi tulossa viellä jäykkyys ja paluuvaimennuksella olevat kynätolpat.
" />
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aakki

avatar

Viestien lukumäärä : 398

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Su 26 Marras 2017 - 16:50

En tiedä onko tää hyvä vai huono asia että näitä projekti romuja on liikaa. Ei ainakaan tuu tylsää kun jokaisessa on vähän eri juttuja Exclamation 

Veitsen alle joutu caddy kun siihen on tullut nykerrettyä jonkin sortin sähköjä vähän siistimmiksi ja laitettua rekisterikilven valoa ym mitä nyt katsastuksessa vissiin tarttis olla.. Noh tota 4e-fe konetta on koko sen caddyssä olo elämän aikana vaivannut kaasuun vastaamattomuus ja hyvin laihalla käyminen. Tähän vaivaan on vaiheltu ja puunattu sytkä ja bensapuolen osat tuloksetta. Kun autoa ei ollut enää kiire saada katsastettua "uuden" talviauton löydyttyä aloin miettiä mahdollisia vaihtoehtoja megasquirtin ja kaasareitten välillä. Lopulta löytyi sopivat cbr 900 Firebladen kaasuttimet jotka päätin paikalle istuttaa.

Imusarjasta lähti ylimääräset osat irti.           


Kaasarit istutettuna imusarjaan. 

Map anturin täytyy saada jostain alipaine tieto koska toyotan ecu jää ohjaamaan kipinää joten tein suuttimien tilalle tulpat alipaine letku lähdöillä.


Käytin hyödyksi 4e-fen orkkis imusarjasta jääneen alipaine säiliön mihin lisäsin muutaman lähdön lisää. Eli jokaisesta imukurkusta tulee yksi letku alipaine säiliölle ja säiliön kyljessä on map anturi kiinni. 



Kaasuläpän asento anturi meinasi aluksi tuottaa päänvaivaa kun olin ajatellut käyttäväni kaasarin mukana tullutta asentotunnistinta mutta sen toiminta logiikka olikin potentiometrityyppinen (ei varmaan oikea sana ) ja toyotan vastaava kertoo millon läppä on kiinni, auki ja täysin auki. No purin cbrrän anturin täysin atomeiksi ja sain pelastettua ylemmässä kuvassa näkyvän mustan vastakappaleen jonka liimasin toyotan anturin sisälle. Loppu menikin ihan pulttaa kiinni meiningillä.

Näiden kaveriksi olisi viellä tulossa 4-1 peltisarja niin saa viellä höyryt myös pihalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aakki

avatar

Viestien lukumäärä : 398

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Ma 8 Tammi 2018 - 17:53

Kirjotellaas taas puuhailuista pientä vanne projektia ja caddyn 4e-fen virittelyä. Muutaman koeajon jälkeen tuntu menevän tehoalue aika ylös noilla kaasareilla ja veto loppuu vähän kesken kun venttiilit ei pysy enää mukana. Lääkkeeksi tähän tuli hommattua 2jz ventiilinjouset ja retainerit josko näillä saisi kierrätettyä sen vähän päälle 8k rpm. Razz Samalla tuli myös vaihdeltua venttiilin ohjuri kumit kun oli nokat irti.





Jouset tuli vaihdeltua ihan kansi paikallaan ja paineilmaa palotilaan perjaatteella. Kuvassa vasemmalla 2jz jousi paketti ja oikealla vakio.



Sitten jotain Keskeneräisestä vanneprojektista. Tuli myytyä caddyn alla olleet exipit ja nyt se huutaa vannetta ensi kesäksi. Kuvat puhukoon puolestaan kun en niistä mitään järkevää osaa sanoa. Rolling Eyes

Lääkkeeksi tähän ongelmaan ostin tramontin 14" ulkokehät ja sitten löyty tollaset 14" 440 volvon  paskavanteet joista päätin tehdä jotain omaa.

Muutaman tuumaus tauon jälkeen suunnitelmat rupesivat muodostumaan.
Vasemmalla viellä työn alla olevat keskikupit ja oikealla vanteen keskiöt.




Hifistelemään kun rupesin niin tein myös omat pultit toywagen logolla. Ei muuten lyö leiville tehdä omia pultteja 5min/pultti ajoaikaa.  Laughing




Loppuun muutama fiilistely kuva koe sovituksista.




Keskikupit tosiaan viellä näihin tulossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jjjkkk

avatar

Viestien lukumäärä : 1916

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Ma 8 Tammi 2018 - 19:09

Hienot pultit, vaikkakin tosiaan super-turhaa Very Happy teitkö koko pultin vai muokkasit pelkkää kantaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aakki

avatar

Viestien lukumäärä : 398

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Ma 8 Tammi 2018 - 19:26

jjjkkk kirjoitti:
Hienot pultit, vaikkakin tosiaan super-turhaa Very Happy teitkö koko pultin vai muokkasit pelkkää kantaa?
Tein kokonaa ite. Kahessa vaiheessa joutu tosiaan viel ajaa.  Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jjjkkk

avatar

Viestien lukumäärä : 1916

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Ma 8 Tammi 2018 - 19:39

No mutta aika nopeaa hosumista viiteen minuuttiin. Mä kuvittelisin että ensin sorviin, muoto, kierteytys ja katkaisu. Sit jyrsimeen pystyyn viimeistelee kanta. Hyvännäköistä!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aakki

avatar

Viestien lukumäärä : 398

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Ma 8 Tammi 2018 - 22:45

Joo nämä tehty kokonaan sorvilla c akselilla ja pyörivillä työkaluilla kuten myös noi keskiöt kun ei ole pääsyä jyrsin koneelle niin joutuu improvisoimaan.  Smile Kiitoksia !
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aakki

avatar

Viestien lukumäärä : 398

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Ma 19 Helmi 2018 - 23:27

Caddyn 4e-fen joutui ottamaan niin sanotusti öljynkulutus remonttiin, perus laakeri männänrengas setin lisäksi tarkoitus olisi päivitettää samalla muutakin. Laitetaan nyt tähän alkuun vaikka jonkinnäkönen speksi lista niin on itelläkin jossain ylhäällä. Laughing

-Alakertaan hommasin 4e-fte koneeseen tarkoitetut kiina H-profiili veivit
-Männät pysyi vakiona pikku muutoksin
-Kk laakerit ja runkolaakerit
-Männänrenkaat
-2jz venttilinjouset ja retainerit
-Kevyt porttaus kanteen (valupurseet pois)
-Kannen lasku ~0.6mm ja ~1 asteen kallistus pakopuolelle päin
-4-1 peltisarja
-900 cbr kaasarit
-Alu hihnapyörä ja uuden mallin vesipumppu kevyemmällä hihnapyörällä
jne jne... Älkää kysykö miksi  Laughing  Laughing


Kaikki osat tuli käytettyä osien pesukoneessa taisivat 3-4h siellä pyöriä ennenkuin kaikki karsta oli irronnut.


Orkkis kiertokanget on näissä prässätyllä tapilla niin mäntiin tein lukkorengas urat sekä tappeja lyhensin noin 4mm että sain H-profiili veivit sopimaan. Laakeri pinta-alahan näissä lisääntyi vaikka tappia joutui vähän lyhentämään.



Männät istutettuna kiertokankiin

Kiertokanget toimitettiin valmiiksi tasapainotettuna ja tämä tuli viellä itse tarkistettua kuten myös että reiät ovat toleransseissa, oli kiinanpoika osannut tehdä saman painoisia kappaleita ja oikean kokoisa reikiä.


Kansi pestynä puunattuna ja plaanattuna. Eli imupuolelta kannesta lähti 0.55mm siivu ja pakopuolelta vähän reilummin. Syynä tähän hyvin lähellä kannen tasopintaa olevat imuventtiilit niin pakopuolella on reilummin tavaraa mistä ottaa lastua. Summitracingin puristus laskurin mukaan ruttuja pitäs olla noin 10.3:1  Cool



Sitten tuli tehtyä japanilaisista autovideoista innostuneena kiihdytys suppilot noihin kaasareihin. Jossain gt corollassa tämän tyyliset kiihdytys suppilot dellorttojen kyljessä bongasin ja koin välitöntä tarvetta saada sellaset myös omaan autoon.




Alunperinhän tän tyyliset suppilot on valu osia ja nääkin olis terkotus viellä hitsata takapuolelta väleistään kiinni toisiinsa.




Sitten tämä sähkö helvetti pääsi taas leikkauspöydälle kun puoliakaan tästä ei enää tarvita kun ruisku ja myöskin toyotan mittaristo joka oli tarkoitus laittaa on poistunut kuvioista.


Suunnilleen kaikki tarpeellinen lukuunottamatta laturin ja startin piuhoja.




Johtosarja hahmoteltuna paikalleen tein toyotan sulakerasian sisään uuden simppelimmän sulake ja rele virityksen sekä johdot sai sukkaa päällensä. Ecu löysi myös paikkansa sulakerasian alta.

Konehuonetta olisi muutenkin johtojen ja letkujen osalta tarkoitus siistiä/järkevöittää.
Vaihdelaatikon ajattelin kanssa vetää mustaksi kuten lohko tuli jo maalattua.

Tästä lisää kunhan saan tiivistesarjaa odottavan koneen kasaan ja paikalleen bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Kozonen

avatar

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Lappeenranta

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Ti 20 Helmi 2018 - 10:17

Tekemisen meinikihän tässä on kohdallaan niinkun tähänkin asti! Nuo kiihdytysuppilot on erittäin muikeen näköset, en oo ennemmin vastaavilla kuvioinneilla suppiloita nähnytkään.

Onko noilla urilla jtn vaikutusta imuääneen tms?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aakki

avatar

Viestien lukumäärä : 398

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Ti 20 Helmi 2018 - 11:08

Kiitosta! Ääni tuskin muuttuu kauheesti normaaleihin suppiloihin verrattuna tein muodonkin oikeestaan samaksi kun vakio jatkoin vain pyöristystä lisää ulospäin ja isommaksi. Ideahan näillä olis aiheuttaa pyörrettä täyskaasulla ajettaessa mutta missään tehon lisäyksen toivossa en näitä tehnyt. Muutaman erilaisen version tälläsistä oon intternetistä bongannut ja niistä sitten apinoin oman version. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aakki

avatar

Viestien lukumäärä : 398

ViestiAihe: Vs: aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen   Su 29 Huhti 2018 - 17:37

Hiluxiin tuli 4-linkit väännettyä vihdoin ja viimein kun kaikki osatkin on ootellut hyllyssä pidemmän aikaa.
Lähtökohtana oli siis madaltavat lehtijouset ja 3” droppipalat ja tietäähän sen kun akseli heiluu tollasen 3” vipuvarren päässä että elää aikalailla omaa elämäänsä. Very Happy

Alkuun kuva lähtötilanteesta.


Pyrin tekemään linkit mahdollisimman vähäisellä modifioinnilla joten alemmat linkkitangot tuli käytännössä lehtijousien paikalle kiinni eteen jousen kiinnikkeeseen ja akseliin korvakkeeseen johon lehtijousi tulisi kiinni.

Iskareiksi valikoitui spaxin paluuvaimennus säädöllä varustetut tolpat.

Uusi poikittais palkki johon iskarin yläpäät tulee kiinni.

Välivaiheista jäi joku kuva pois mutta kuten kuvassa näkyy ylemmät tangot tuli noin 45 asteen kulmaan eli panhard tankoa ei tällä setupilla tarvita.

Taas muutama rälläkän laikka myöhemmin oli iskarin alakiinnikkeet valmiina


Orkkis tankkia suunnittelin aluksi käyttäväni mutta käytettyäni lavaa paikallaan totesin sen näyttävän joltain volvon varapyöräkotelolta ja hautasin idean.


Muokattuihin paikkoihin tuli vedettyä pohjamaali jonka päälle myöhemmin musta pintaväri.


Tankki hommat meinas aiheuttaa päänvaivaa kun halusin sen kuitenkin tonne orkkis paikalle enkä mihkään lavalle roikkumaan tms Mad Sopivaa kun ei tollaseen tilaan oikeen löydy niin oli se kokeiltava itse tehdä   Okei tää on siis mun ehkä toinen kerta kun hitsaan migillä alumiinia ja vähän on sen näkönen.  Laughing Tarkoitus olis tehdä samoilla mitoilla uusi vähän kauniimman näkönen ja pumpun imu siirtää tankin päälle. Samalla tuli myös vaihdettua bochin 044 pumppu viimekesänä hajonneen walbron ja sitä seuranneen väliaikaisen biltema pumpun  tilalle  pale





Ensimmäinen koeajo ilman lavaa ja tuli kokeiltua että toimii.



Pikkasen tuli myös samalla laskettua alemmas edestä noin 1.5cm ja takaa lähti noin 4cm. Tästä seurasi tilaus felgenfuchsille kun näyttää takaset auttamattoman ujoilta  Laughing


Sitten pääs vähän hillo osiakin laittaa  Cool  Kemppi kympin tilalle spooli ja lyhkäsempi välitys eli 4.88 tilalle tuli 5.71 eipähän tolla enää matkaa tee mieli ajaa mutta rata ajoa ajatellen tuli 2 vaihdetta lisää käyttöön.

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
 Similar topics
-
» aakki: harraste anglia, kesä toyota & toywagen
» Japtoys & Fittest presents: Mysticin Toyota Corolla E12
» kikarikoiso: Toyota "tonninen" + Mercs
» Kri5u: Toyota Bb -03
» Era_Jorma: Bmw E36 muovicoupe //Loppu kesän/syksu kuulumiset

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: