test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 villle: Toyota Cressida x30

Siirry alas 
Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava
KirjoittajaViesti
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: villle: Toyota Cressida x30    Ma 15 Kesä 2015 - 0:12

Moi.

Kerran jo melkoisen aloitusviestin raapustaneena, koin nyt tulleen hetken tehdä se uudelleen. Pääsyynä tähän monien tietämän compactin myynti loppukesästä 2016, joten tämän topicin kohteena on nyt vain ja ainoastaan Toyota Cressida rx30 vuosimallia 1977.



Villle 2016 kesäkuussa: Auto tuli 2014 heinäkuussa mulle Turusta, ja olen ymmärtääkseni neljäs omistaja. Kunnosta voi sanoa varmaan, että "ikäisekseen hyvä" pari paikkalappua sieltä lyötyy kohtuu siististi tehtynä, mutta nyt kun tota on hetken tutkinut niin saa sinne pari uuttakin paikkalappua tehdä. Ulkopelleiltään suhkot suora, takakaaret jännittää eniten niitä on menty nimittäin pakkeloimaan jossain välissä. #katsurinkehuma#myytyruosteettomana#ikäisekseenhyvä

^Tuo tarina on taidettu kirjoittaa pää melko syvällä perseessä ja sormet ristissä kaiken hyvän toivossa. Sillä auto on aiheuttanut oikeastaan pelkästään pettymyksiä viimeiset puolitoista vuotta.

Ilmainen uusinta siispä

Ville 2017 Helmikuussa: Heti kun auto mulle saapui oli suunnitelmana perinteisesti vanteet ja madallus. Takaraivossa oli kuitekin ajatus alusta ja tekniikka muutoksista, jotta tällä voisi ajaa niinku sillä sinisellä siellä Norjassa. Muutamaa kuukautta ostoa myöhemmin sain hankittua bc:n alustasetin ja vanteiden etsintä seuraavaa kesää varten oli tulilla.

Tähän väliin tuli kuitekin eteen opiskelupaikka ja paikkakunnan vaihdos, joka aiheutti hiukan jännitystä tämän projektin osalta. Melko nopeasti löytyi kuitekin tallipaikka ja projekti saatiin alulle. Tekniikan perushuoltoa ja alustasarjan virittelyä paikalleen jonka jälkeen päästiin näyttämään autoa leimalle. Leima tuli kuuluisien katsurin kehujen saattelemana, sanonta joka ei tämän auton nähtyä allekirjoittanutta enää vakuuta.

Pari sataa kilsaa sillä leiman jälkeen ajettiin, kunnes tuli aika alkaa tutkimaan autoa vähän tarkemmin ja rakentelemaan siitä mieleisempää. Lattimaton alta paljastui ensimmäiset yllärit ja siinä vaiheessa ajattelin, että pidetään vehje melkein ajokuntoisena ja tehdään palapalalta terve peltiseen päin. Nopeasti kuitekin tajusin, että ikävä hitsata ja rälläköidä kun autossa on bensaroippeet paikallaan ja mutuutekin kaikki tiellä, noh ei muutakun purkamaan.

Vuodessa ei juurikaan tapahtanut, autosta purkaantui sisusta, jarrulinjat ja kaikki bensaroippeet. Sieltä täältä sitä hitsailtiinkin melko huonolla menestyksellä. En oikein enää tienny mitä autosta halusin kun se vaikutti aika vaikealta projektilta ihmiselle, joka on ennen virittänyt bemariin bolt-on palikkaa ja hitsannu pöriseviä pakoputkia.

Näillä tienoin mallailtiin kyllä hiukan ausseista saapuneita vanteita ja haaveiltiin, josko sillä pääsis ehkä vielä ajamaankin.



Pikkuhiljaa alkoi muodostumaan taas uusia haaveita autosta, josko siitä ei tuliskaan höntsädrifteriä vaan enemmänkin rata-autoiluun toimiva viritelmä. Uskon kuitenkin, että autolla joka kulkee nopeasti radalla pystyy tyydyttämään revittely tarpeetkin, kun taas sillä drifterillä se kovaa ajaminen taitaa olla aika perseestä.

Syksyllä 2016 Ahveniston Historic race tapahtumassa tämä ajatus alkoi sinetöitymään ja sielä nähdyt Roadsport-kilpurit sulatti sydämmen. Siinä vaiheessa ajatus kirkastui, kyllä cressidasta väännetään kilpuri. Pyrin tekemään Cressidasta roadsport-luokan sääntöjen mukaisen, mutta auto tulee pysymään kadulla, sillä kilpaileminen on vielä kaukainen haave.

Kun suunnitelmat auton lopullisen toteutuksen suhteen alkoi selkenemään, tajusin muutaman kaverin avustuksella korigrillin olevan nyt fiksu ratkaisu suunnitellun lopputuloksen saavuttamiseen. Noh auto paloiksi, turhat osat myyntiin tai kaatopaikalle ja mahdollisesti käyttöön jäävät talteen sinne tänne etteivät varmasti löydy kun taas tarvitsee.

Cressida on nyt muutaman kuukauden pyörinyt grillissä. Ensimmäisenä projektinä oli saada pohjasta sen verran puhdas, että näkee minne kaikkialle sitä uutta peltiä päästään vääntämään.





Sieltä täältä sitä tuli jo pyörillään hitsattua ja ne paikat pääseekin vielä tekemään uudestaan, kun tuli tehtyä vähän turhan hätiköidysti. Valmiita peltejä tähän ei ole löytynyt, joten eteneminen on melko rauhallista kun peltiä pääsee vääntelemään melko rajallisin työkaluin. Tavoitteena ei välttämättä ole vakiota vastaava toteutus vaan katsurille kelpaavat mahdollisimman jäykät ratkaisut.

Viimesimpänä väkerrelty iskaritornien kanssa, apparin puoli on viimeistelyä ja lopullista lisätukea vaille valmis, kun taas kuskin puoli on nyt otettu tutkimuksen alle. Kuskin puoli vaikuttaa jopa hieman apparin puolta pahemmalle. Lamellilaikat ja rolocit on melko hyvä apuväline kun merkonomille on annettu hitsausvehkeet käteen.









Jokaisesta paikkalapusta en tänne tule tarinoimaan, mutta pyritään näistä isommista jouruilemaan varsinkin jos niistä tulee julkaisukelpoisia.


Kiitos
-Ville


Viimeinen muokkaaja, villle pvm Ke 8 Helmi 2017 - 2:18, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
AnttiR



Viestien lukumäärä : 22

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ma 15 Kesä 2015 - 12:57

E36 näyttää hyvältä. Ja Cressidasta on varmasti aika herkkua tulossa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
pera187

avatar

Viestien lukumäärä : 674

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ma 15 Kesä 2015 - 20:56

Erittäin vahva aloitus! Cressidan projektointia seurataan kyllä mielenkiinnolla ja bemari vaikuttaa jo nyt kivalta luisupeliltä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kimu

avatar

Viestien lukumäärä : 90

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ti 16 Kesä 2015 - 12:20

Mukavan näköstä touhuumista, etenkin bemarin kanssa, tykkään! Tulee vähän nää kaverit mieleen Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ti 16 Kesä 2015 - 20:44

Kiitosta!

Compactin ostoon suurin vaikute tais tulla tästä superstylen compactista, toki noita norben pätkiäkin tullu katottua Very Happy

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jugitsu-kun

avatar

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Masku

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ma 22 Kesä 2015 - 18:38

Kompostihan on aivan ihana. <3 Tosta Cressidasta ja sen vanteista, että ei kai sekään ihan huono idea ois levittää nuo nykyset? Vaikka siksi aikaa, että saa paremmat hommattua. Toki eihän se levityskään välttämättä ihan ilmaista oo, ellei sitten ite tee. Eikös nuo kuitenki ole 14" kuningaskokoa? Very Happy

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ma 22 Kesä 2015 - 19:27

Haha kiitos xD

On noitten peltien levittämistäkin mietitty ja mulla on noita kaiken kukkuraks kaks kierrosta.
Mut tosiaan se että sille tulee tänä kesänä mallia 1000km niin se nyt on oikeestaan sama oli siinä vakioleveet peltivanteet vai levitetyt, joten näillä näkymin täksi kesäksi niitäkään ei ole tulossa.

Myös toi lopullisten vanteiden koko mietityttänyt onkse jumaljapanikoko 14" vai massiivinen 15", molemmat näyttää kivoille näissä, mutta en osaa päättää kumpi parempi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jugitsu-kun

avatar

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Masku

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ma 22 Kesä 2015 - 20:31

Sellanen juttu vielä, että jos tulee Cressidan inspiskuvista pulaa nii Google.co.jp (eri hakutulokset kuin .fi tai .com) -hakuun: ブタ目, englanniksi "pig eyes". Se on japanilaisten lempinimi xX3x/xX4x Toyotille (Cressida, Mark II, Chaser). Wink Pig eyesin perään voi tietty laittaa shakotan (シャコタン), kaido racer (街道レーサー) tai mitä vaan, mutta noita "oikein tehtyjä" yksilöitä tulee kyllä hakutuloksiin ilmankin, koska Japani. Niin, ja tietty tuo pig eyes (ブタ目) käy Youtubeenkin hakutermiks, jos sellanen kiinnostaa.
Olipa taas turha viesti, mutta painan silti【Lähetä】. Very Happy

t. Googlettaja-pro
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ma 22 Kesä 2015 - 21:54

J.Ä. kirjoitti:
Sellanen juttu vielä, että jos tulee Cressidan inspiskuvista pulaa nii Google.co.jp (eri hakutulokset kuin .fi tai .com) -hakuun: ブタ目, englanniksi "pig eyes". Se on japanilaisten lempinimi xX3x/xX4x Toyotille (Cressida, Mark II, Chaser). Wink Pig eyesin perään voi tietty laittaa shakotan (シャコタン), kaido racer (街道レーサー) tai mitä vaan, mutta noita "oikein tehtyjä" yksilöitä tulee kyllä hakutuloksiin ilmankin, koska Japani. Niin, ja tietty tuo pig eyes (ブタ目) käy Youtubeenkin hakutermiks, jos sellanen kiinnostaa.
Olipa taas turha viesti, mutta painan silti【Lähetä】. Very Happy

t. Googlettaja-pro

Voi jumaleissön kiitän!

Jos tätä joku sattuu nyt tutkimaan kuka kunnostanut puuratteja, niin haluisin vinkkiä mitä lakkaa käyn ostamassa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
_paffa

avatar

Viestien lukumäärä : 770
Paikkakunta : Kuopio

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ti 23 Kesä 2015 - 12:55

Eiks se venelakka ole se millä noi puuratit yleensä kannattaa kunnostaa. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ke 24 Kesä 2015 - 19:58

Täällähän meillä olikin tuoreella leimalla varustettu cressida!
Puhtain paperein meni läpi ja nyt on alustakin otteessa, erittäin asiallinen asema tuo espoon citykatsastus.



Seuraavan kerran kun tallille eksyy niin otetaan alustaa alaspäin ja eteen täytyy vaihtaa löysemmät jouset, meinaa olla aika jäykä 18kg jousilla. Oli taiwanin päädyssä eksynyt väärät jouset pakettiin, mutta uudet 12kg jouset löytyy tallilta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ma 7 Syys 2015 - 17:40

Hellurei ja hellät tunteet!

Päivitellääs pitkästä aikaan, tallilla ei ole tullut muuta tehtyä kun käytyä vaihtamassa pemariin takarenkaita. Eli cressida on samassa pisteessä kun tuossa ylemmässä postauksessa, jospa nyt syksyn pimeinä iltoina sais motivoitua itteä pyörimään sielä ja aloittamaan korihommat.

Tallissa häärämisen sijaan on tullut tehtyä sitä kivempaa hommaa eli ajettua. Bmw on saanu taas leipää koko kesän, ja nyt vihdoin viimein päästiin joutsaan ihan laillisestikkin revittelemään. Tässä muutama dokumentti sieltä. Kuvista kiitokset Sallalle.







Toiseen kylkeen läiskitty myös värikkäät kolmiot ja takapuskuria muotoiltu uudestaan. Videoakin varmaan täytyy kasata yhteen tässä joku ilta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ti 24 Marras 2015 - 23:42

Päivitelläämpä pitkästä aikaa!

Kesällä ei tullu kyllä ropailtua, compactilla opiskelijabudjetti salli noi joutsan kekkerit ja syksyllä tuli käytyä vielä kaanaalla revittelemässä missä tuli suoritettua wallride, eli perää kaiteeseen. Ei tosta nyt älyttömän pahaa jälkeä koitunut varsinki kun tuo auto alkaa olla muutenkin valmis jokamiesluokan lähtöviivalle.



Tuosta vielä jotain runnomista noista bileistä.



Nyt motivaation kerryttyä tuli vihdoin korjailtua noi bemarin runkopalkit, olleet keväästä lähtien aika pahana. Laikalla toi vanha pohjapelti pois ja pari millisestä uusi tilalle, ei todellakaan mikään mallisuoritus, mutta kun tiedostaa sen, että noi ei paria kuukautta pidempään tule kestämään niin olkoot vähän rumemmat. Samalla kertaa vaihdettiin myös kardaanin takapätkä josta ristikko oli aivan loppu.



Bmw runkopalkki vaiheessa



Ton jälkeen ne viel hitsattiin tottakai ympäriinsä ja hitsasin tohon etupäähän vielä parimillistä peltiä extraksi niin ei kulu ihan suoraa tuo uusi pätkä pois. Valmiista tuotteesta ei tähän hätään löytyny iluurista kuvaa, joka on ehkä ihan hyvä niin. =D

SUDDENLY! Tarjosin huumorilla Räsiä jossain bmw myyntipalstalla facebookissa jollekkin joka etsi splitti vanteita. No en siinä kerenny mitään enää pähkäilee kun vanteet vaihto omistajaa seuraavana päivänä. Seuraava ongelma olikin, et mitä näillä rahoilla tekis. Macci punahehkussa myyntipalstoi läpi et vanteet enskesälle, mut ei pelkoo et suomessa mitään fiksua olis.

ONNEKS! Penkit joista oon unelmoinu siitä lähtien kun ekat tälläset oon nähny, eli ehkä joskus 15-16 vuotiaana. Nimittäin punaiset glitter selkäiset BRIDET!!!!!! Siitä hetkestä kun mulle tärähti whatsapissa linkki noista, meni kaks tuntia, että ne löyty mun olo-maku-keittio-pyykki-peli-telkkari-työ- ja lukuhuoneen lattialta!



Siellä ne nyt on, ehkä ne menee cressidaan kun se on ajossa, ken (ei se barbi jäbä tai block) tietää?
Uskallan väittää kuitenkin et mulla on suomen ainoa bemari brideillä. XD



Sit itse päätuotteseen, oli aika ottaa itteä niskasta kiinni ja rueta tekee jotain. Mielessä pyöriny ideat siitä, että tosta tulis nopeahko auto johdatteli siihen et homma kannattaa aloittaa korin vahvistamisella ja tottakai ruosteiden poistolla. Korigrilliin asti en tuota aijo viedä, mikä voi olla vähän omaan nilkkaan ampumista, mutta siihen ei tilat riitä.

Tällä hetkellä plääni siis purkaa pukkien päällä lähes kokonaan, mutta moottorin ja laatikon puran vasta sitten kun uusi tekniikka tiedossa, sillä voi olla mahdollista jos oon nopee niin toi käy ajossa orkkis tekniikallakin jossain välissä. Nyt sieltä lähti jo sisusta jonka jälkee lähtee bensahilut, jarruputket yms pikkuhilut. Sit työnnetään auto tallin vuokranantajan nosturille missä tarkotus putsata pohja, tehdä tarvittavat paikkaukset ja vahvikehitsata kori, niin pitkälle kun se on mahdollista akseleiden ollessa autossa kiinni. Tän jälkeen auto pukeille ja akselistot irti, vahvikehitsaa ne mitä ei nosturilla pystynyt ja alkaa suunnittelee alustaan jämäkämpää palikkaa. Ideoita ja vinkkejä otetaan vastaan tällä saralla! Näillä näkymin kumipuslat korvataan uniballeilla ja tehdä säädöt kaikkialle.

Heti ensi alkuun lattiamaton alla oli YLLÄTYYS. Okei tää oli varmaan vähän arvattavissa koska auto on vanha, mutta jotenki myös hämäävää sillä mitä pohjaa oon tarkastellu niin ei sielä pahalta näytä. Koteloiden kohdalta sisäpelleissä taas sit on sanomista melko paljon.



Ei itku auta enää kun paskat on jo housussa, joten näillä mennään. Nyt putsailun ja purkamisen lisäks ruvettava etsimään jostain tilalle laittettavia peltejä. Ei viiti laittaa suoraa peltiä tommosten aaltopeltien tilalle MIKÄ NOIDEN OIKEA NIMI EDES ON?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
alkku_

avatar

Viestien lukumäärä : 312
Paikkakunta : Nådendal

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    To 3 Joulu 2015 - 19:17

Eihän sen ihan ton muotonen sen pellinpalan tarvi olla, kunhan ei oo ihan suora. Muotoilee oman maun mukaan ja hitsaa kiinni!

Voit sit huomen kattella mallia noista alustajutuista study

koska vanteet tulee?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Su 6 Joulu 2015 - 23:50

alkku_ kirjoitti:
Eihän sen ihan ton muotonen sen pellinpalan tarvi olla, kunhan ei oo ihan suora. Muotoilee oman maun mukaan ja hitsaa kiinni!

Voit sit huomen kattella mallia noista alustajutuista study

koska vanteet tulee?

Joo vuokraisännällä no vähä vaik minkä näköst pellin työstökonetta et kyl noihin joku kanttaus saadaan.

Sun datsunihan näytti varsin ihanalle ja oikeestaan etupään ratkasu oli juuri samaa kaavaa mitä oon tähän miettinyt.

Vanteet tulee jos tulee, nyt taitaa olla 8vk siitä kun lähteneet japanista... affraid
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jusssi

avatar

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : helsinki

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    La 12 Joulu 2015 - 22:20

villle kirjoitti:
taitaa olla 8vk siitä kun lähteneet japanista... affraid

Compacti näyttää kyl hauskalta vehkeeltä ja ehkä noi vanteetki joskus tulee, nimimerkillä yhdet vanteet matkas tänne jonku 7-8kk. Olin jo unohtanu koko vanteet ku yhtäkkiä kuriiri soitteli et pakettia tulossa. Laughing

edit: Sopisko compactiin joku tollanen RakettiPupuDuckTailHärpäkeSpoileri? vai onko ihan turhaa mitään spoilereita rakennella jos vaik joskus osuu pahemminkin seinään? Toisaalta tollanen lippa voi näyttää myös vähä hassulta ku compon perä on noin lyhyt...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jugitsu-kun

avatar

Viestien lukumäärä : 141
Paikkakunta : Masku

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ti 15 Joulu 2015 - 20:57

jusssi kirjoitti:
edit: Sopisko compactiin joku tollanen RakettiPupuDuckTailHärpäkeSpoileri? vai onko ihan turhaa mitään spoilereita rakennella jos vaik joskus osuu pahemminkin seinään? Toisaalta tollanen lippa voi näyttää myös vähä hassulta ku compon perä on noin lyhyt...

Näyttäisi varmaan kutakuinkin tältä.





En tiedä, itse en laittaisi. Alkaa muutenkin olemaan vähän played out. Vaikka saahan noita eBaysta, jos kovasti haluaa:

http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-compact-rear-spoiler-Rocket-Bunny-style-DuckTail-RocketBunny-318Ti-323Ti-/262048416296

http://www.ebay.com/itm/bmw-e36-Compact-RB-rear-spoiler-wing-trunk-spoiler-ducktail-heckklappe-lid-lip-/262113062238
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    To 17 Joulu 2015 - 0:04

Toi ducktail on kyl iso ehkä, toisaalta se on ihan hauska mut toisaalta se taas saa ton perän näyttämään vielä korkeemmalle ja typerämälle. Joku lippa tohon perään ois kyl hauska keksiä oli se sit iso spoileri tai joku muu.

Vanteetkin löytänyt tiensä suomeen, tullit maksoin perjantaina eli nyt vain odotellaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Vellulollero

avatar

Viestien lukumäärä : 880
Paikkakunta : Kuopio

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    To 17 Joulu 2015 - 6:52

Tuon korkunen lähinnä korostaa sitä seinään peruutettu fiilistä. Bgw tai jostain sen dmaxin siiven pieraset nii hyvä tullee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ma 21 Joulu 2015 - 12:35

Sitähän mä tossa vellulollero just sanoin. Smile

Cressidaan tuli vanteet!



Ujothan ne on, 14x7 et 11. Etupäähän ne oletettavasti riittää tommosinaan, mutta takapäähän tulee sit mahdollisesti leveemmät lipat. Nää ei varmasti jää myöskään viimesiks vanteeks, sattu vaan tulemaan kohtuuhintaan vastaan niin kai noilla alkuun pääsee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jonsba__



Viestien lukumäärä : 28
Paikkakunta : Pks
Muut : Civic Fd1

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ti 22 Joulu 2015 - 18:50

Katohan poikaa, sinne se on saanu mun rakkaat vanhat istuma kaukalot asennettua kompostiin Smile
Noissa on Vilu hyvä rakastella Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Pe 25 Joulu 2015 - 17:09

Sinut tietäen niissä on korkeintaan runkattu ja syöty räkää... Ei haittaa, samassa käytössä ne mullaki on.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ke 8 Helmi 2017 - 2:20

Hitto aika menee nopeesti!

Uusin aloituspostauksen ja pyrin nyt päivittelemään hieman aktiivisemmin, että jäis itellekin jotain muistoja.

2017 on auton rakennusvuosi!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Su 26 Helmi 2017 - 22:32

Hellurei!

Etupään iskaritornit alkas pikkuhiljaa olee muodossaan. Täydellisethän ne ei ole mutta ristimitat pitää edelleen paikkansa ja uskoisin että jäykkyys ei ole ainakaan vakiota huonompi. Häkityksen jälkeen noihin tulee vielä hieman lisätukea.









Projektia edistetty myös Atl turvatankin muodossa! Tankin muoto ei ehkä toteutuksen kannalta hienoin vaihtoehto, mutta kohtuu fiksusti ton saa sijoitettua ja konttiin jää vielä kaljallekkin tilaa. Tankissa itsessään loiskekotelo jo valmiina joten muuta polttoaineroinaa tonne konttiin ei sit tarviikkaan tunkea.

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Epi

avatar

Viestien lukumäärä : 264
Paikkakunta : 20100

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Su 26 Helmi 2017 - 23:39

Hyvä Vilu!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ma 27 Helmi 2017 - 17:32

Epi kirjoitti:
Hyvä Vilu!

Kiitos Epi kannustavasta kommentista <3
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    Ti 7 Maalis 2017 - 23:13

Pientä puuhastelua jälleen tapahtunut!

Helmojen molemmat päädyt vaikutti aika valmiilta niin aloittelin urakkaa viimeviikolla etupäästä. Molemmille puolille kulmat ja pala palkkia väkästelty sekä tänään sain tehtyä apparille lattiasta varmasti jo yli vuoden puuttuneen palasen.









Toinen puoli on siis lattian verran tätä jäljessä, se toteutukoon seuraavana tallipäivänä.
Toivotaan ettei lamellilaikat kuole sukupuuttoon ennen kuin tätä täytyy alkaa valmistelee maalaukseen. Pitäs malttaa puhdistaa kaikki niin pirun huolellisesti että sais langan palamaan hiukan siistimmin. Tuntuu kuitenkin, että heti kun vähän lämpeää niin jo alkaa valumaan massaa jostakin kolosta ja vehkeet röpöttämään. Etukulmat jää onneksi lokareiden alle ja lattiastakin pitäis vielä pienen hionnan jälkeen tulla omaan silmään riittävä.

Kävin viimeviikolla tilaamassa äidinpojalta noihin nykyisiin bc:n tolppiin s13 etupään kiinnikkeet niin saa alkaa mallailemaan noita s13 etupään osia alustavasti paikalleen.

Tuohon liittyen piti ihan tarkistaa olinko jo juoruillut tästä uppgradesta! Ostin siis noin kuukausi takaperin s13 nissanin runkopalkin ja siihen kiinnityvät osat moottoria lukuunottamatta. Operaatio sai alkunsa kun melko alkuvaiheessa oli jo päätetty että simpukka korvataan hammastangolla. Jossain välissä hiffasin et hei s13 pikkujarruihin menee 14" vanne päälle ja pulttijakokin on sama, joten mitäs jos laitettas runkopalkista lähtien kaikki sinne. Bete sitten hommienvälttelynä mittaili mulle minkä kokonen palkki sellasesta lyötyy ja vähän muitakin mittoja jotka osui toivottujen mittojen rajoihin niin eipä siinä muuta kun osametsälle. Hetkeä myöhemmin Aaperin purettua oma s13 löytyi sieltä tarvittavat osat lojumaan mun nurkkiin odottelemaan tulevaa rälläköinti ja hitsailu urakkaa. (parin viikon sisällä toivottavasti)

Nii että kiitti vaan Bete, Aaperi ja kaikki muutkin joilta oon kyselly tyhmiä!

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Bete^

avatar

Viestien lukumäärä : 919
Paikkakunta : Jyväskylä

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    To 9 Maalis 2017 - 3:54

Eipä mittää kato!

Näitä kuvia katsellessa tulee tarve sikkauskoneelle. (Vai mikskä sitä sanotaan)

Hitsuu hommat tuntus oleva hyvin hyppysisä, täytyy tulla tallivierailulle taas!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villle



Viestien lukumäärä : 232

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    La 25 Maalis 2017 - 17:57

Muutaman uuden peltilapun ja uusien etutolppien kiinnikkeiden kunniaks eilen mallailin tota s13 etupäätä paikoilleen. Äkkiseltään toi ei vaikuta ihan mahdottomalle projektille, itse palkkia täytyy kaventaa hitusen ja porata reijät uuteen kohtaan niin sen saa istumaan vakio paikalleen. Täytynee kutsua joku itseäni viisaampi mestoille kun tota ruetaan oikeesti silpomaan.

Camberin saaminen tuskin tulee olemana ongelma, mutta casteria sen sijaan joutuu taikomaan jostain suht reippaasti lisää.



Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Paniini

avatar

Viestien lukumäärä : 34

ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    La 25 Maalis 2017 - 21:40

Eikai se caster-kulmakaan mikään ongelma ole. Tekee vaan säädettävät alatukivarret ja reaktiotangot, niin saa pelattua kulmat miten tykkää. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: villle: Toyota Cressida x30    

Takaisin alkuun Siirry alas
 
villle: Toyota Cressida x30
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 2Siirry sivulle : 1, 2  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: