test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Juipp1



Viestien lukumäärä : 170
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Muut : Ex MB S211

ViestiAihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino   Ti 11 Huhti 2017 - 8:15

Täällä hommat on vähän edistynyt.  Konehuonetta vähän siistin hitsuuttelemalla joitain ylimääräisiä reikiä umpeen. Volvon ovissa on kuuluisat "mädätyslistat" joiden kolot paikkailin samalta istumalta. Sitten hiontaa ja maalia. Samaan syssyyn maalailin etupellin, ovien sisäreunat kun kaikki ovet loppupeleissä oli eriväriset, konepellin ja takaluukun pohjat, saranat, ovien karmit, peilit ja muuta pientä.





Näissä talliolosuhteissa tulee melkein väkisinkin roskia pintaan vaikka imuroin ja kastelin lattiatkin Very Happy Mutta kohtuu hyvä siitä itsetekemällä tuli. Tehostettu hammastanko ja uudet moorrotikumit hommasin. Tehostimen pumppu pitää sijoittaa toiselle puolelle moottoria mitä se normaalisti 240 on kun sille kohtaa on mallailtu laturi. Teetättää vähän pidempiä letkuja ja semmosta. Moottoria mallailin paikalleen. Ajatuksena oli mustalla konehuoneella oli saada punaista lohkoa nuosemaan vähän esille ja näyttäs se onnistuneen.




Hommia vielä piisaa ennen päämäärää eli Big Meettiä! Odottelen sorvarilta kevyempää vauhtipyörää niin saa asentaa sintterin ja SRE-766 asetelman laatikon kanssa paikalleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juipp1



Viestien lukumäärä : 170
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Muut : Ex MB S211

ViestiAihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino   Ke 17 Toukokuu 2017 - 21:54

Vauhtipyörän kävin taannoin hakemassa. Siihen sorvattiin LH 2.4 anturi kehä ja samalla pikkasen kevennettiin, nyt painoa 7,8kg. Volvon vakio edellämainitulla anturikehällä painaa 14kg. Kytkinpaketin ja laatikon kun sain pultattua kiinni moottoriin tuli kysymys kuinka sytytyksen ajoitus on. Siinä pitää olla 1 pytyn mäntä ylhäällä ja vauhtipyörän hammastus tietyssä asennossa. Ei ollut Sad mutta helppo homma se oli vielä korjata ennen kuin paketti on paikallaan. Halvalla kun sain niin ostin FK:n penkit. Oli niiden suhteen vähän myös budjetti kysymys.


Ovet tuli varaosa autosta ja niiden kanssa sai tehdä töitä että sain ne suoriksi Very Happy ja ilman reikiä tai ruostetta. Kaiken kukkuraksi jo teipattu ovi kaatui ja sai iiison lommon pokkauksen kohdalle :/ kyllä tympäsi.


Sittemmin on moottori ja voimansiirto saatu paikalleen. Kuvasta näkee että tiukkaa tekee saada ahtoputki kaasuläpälle asti ton jarrusylinterin ansiosta. Tänään aloin siihen pätkää ja putkea sekä laippaa tekemään että saa läpän siirrettyä väljemmille vesille. Samalla menee ahtimen imupuolen putki uusiksi.

Ostin talven aikana tähän peltipakosarjan, enkä sen kummemin älynnyt ettei 16v ja 8v koneen pakopuoli ole läheskään sama, saamari. Noh, tähän pitää hommata 16v pakosarjan laippa ja hitsailla putkisto siihen kiinni.

Irto osia oon sisällä aloittanut teippailemaan. On muuten kivan näkönen auringossa Wink

Auto pitäisi ens viikon jälkeen olla siirtovalmiina. Nimittäin itselläni ei kolvi tai piuhat kädessä pysy niin yksi herrasmies lupasi mulle tähän sähkötyöt tehdä. Syttyboksiin pitää tinailla hukkakipinälle kortti ja vedellä moottorin sähköt ja ja ja ja.... mutta palataan asiaan kunhan aletaan olemaan paremmalla mallilla
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juipp1



Viestien lukumäärä : 170
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Muut : Ex MB S211

ViestiAihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino   To 22 Kesä 2017 - 8:29

Pieni tilapäivitys






Väri on auringossa todella homo Very Happy varjossa tavallinen sininen. Yksinään teippailun tulokseen olen ihan tyytyväinen, varsinkin ensikertalaiselle. Kaikki alkaa olemaan pakosarjaa, lamba-antureita ja loppuputkistoa vaille valmis sillä kiikutin auton KalisCarShown jälkeen sähköasennuksiin. Sisälle paikkansa löysi vakiokiskoihion kiinnitetyt FK penkit, ralliratti, PLX laajakaista mittari ja kiven alla oleva volvon vakio kierroslukumittari mittaritauluun kellonpaikalle. Sisältä hinkattiin ja hangatiin paskat pois. Vanhoista ovista käytännössä piti siirtää kaikki mitä siitä irti lähtee näihin teipattuihin oviin, ikkunat, ovipahvit, lukot, kahvat, tiivisteet, peilit. Ovien alareunaan suunnitelen vielä jonkun nätin teippauksen.



Imupuolelle piti askarrella lisäputkea kaasuläpälle ja ahtimen imuputki piti vääntää kokonaan uusiksi, tästä kuvasta niitä ei oikein nää, ehkä ihan hyvä niin Very Happy Mutta tarkoitus olisi jostain ostella tai teetättää alumiinista painekotelo, itsellä ei alumiinii hitsaus vehkeitä ole jolla vois harjoitella.


Kontti on samalla mallilla mitä viimevuonna.


Juicelta lunastin tälläset feikkimutterit. Täytyy painevedellä kokeilla josko tuo maali lähtee irti nätisti ja kiillottaa sekä kiinnittää noihin niin tylsiin keskilätkiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Tontza

avatar

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Porvoo

ViestiAihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino   Pe 30 Kesä 2017 - 6:50

Kodinputkimiehellä ainakin lähtee toi punanen pinta pois nätisti Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juipp1



Viestien lukumäärä : 170
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Muut : Ex MB S211

ViestiAihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino   Ma 3 Heinä 2017 - 9:43

Tontza kirjoitti:
Kodinputkimiehellä ainakin lähtee toi punanen pinta pois nätisti Wink

Tätä täytyy kokeilla. Kaapissa oli vielä nitromorssia jota piti 5 kertaa laittaa ennen kuin lähti. Aina painepesurilla jynssäsin irtopaskan pois
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Tontza

avatar

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Porvoo

ViestiAihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino   Ti 4 Heinä 2017 - 8:16

Juipp1 kirjoitti:
Tontza kirjoitti:
Kodinputkimiehellä ainakin lähtee toi punanen pinta pois nätisti Wink

Tätä täytyy kokeilla. Kaapissa oli vielä nitromorssia jota piti 5 kertaa laittaa ennen kuin lähti. Aina painepesurilla jynssäsin irtopaskan pois
aikapaljon helpomalla pääset...vähäks aikaa likoomaan astiaan ni keittää irti
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juipp1



Viestien lukumäärä : 170
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Muut : Ex MB S211

ViestiAihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino   Pe 14 Heinä 2017 - 8:37

Tiiliskivi on saanu nyt sähköt ja moottorin ohjauksen. Alkuun bensapumpussa oli jokin kosketuhäikkä ja liittintä painamalla/ johtoja liikuttamalla se alkoi toimimaan. Pumppu toimii heti kun alkaa starttaamaan ja lopettelee pari sekunttia sammuttamisen jälkeen, bensa tuntus kulkevan kun paluuputkesta työntää takaisin.

Arvuuttelen tässä sen takia kun auto käy max 3 sekunttia ja lopettaa kertalaakista. Kipinää tulee, maadotus ok, virta kulkee sytkänvahvistimelle ja hukkakipinälle. Nyt alkaa ainut vaihtoehto olemaan tuo bensapuoli. Joko suuttimet on tukossa tai pumpun tuotto ei riitä. Jännä sinänsä kun uusi pumppu ja 3bar pitäisi tulla. Noh kokeillaan ekana jostain suuttimia, vakio suuttimista yksi on hävinnyt Very Happy

Ens viikolla pitää lähteä pariksi viikkoa reissunpäälle ja toive oli saada auto siihen mennessä ajokuntoon Lahtea varten. Jos ei tänä vkl homma etene jää auto pois festeiltä, mutta itse tulossa käymään kuitenkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juipp1



Viestien lukumäärä : 170
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Muut : Ex MB S211

ViestiAihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino   Ma 14 Elo 2017 - 22:57

Kakkavolvolla päästiin perille Lahteen ja takaisin. Kipeenä haahuilin senkin päivän. Tullessani Lahteen hajosi remmiturbo, siksi konepellin lukossa roikkui hihnan pätkä lauantaina. Tänään sain ahtimen pöydälle ja näyttää siltä että se on romumetallia! öljyt oli karannut tai niitä ei sinne ole laitettukkaan. joten kuumana kävi. Tässä hätäisenä jo kattelin tilalle oikeaa TURBOA Laughing Laughing taitaa hommat jäädä, motivaatio aika loppu.

Kuvat ei tunnu näkyvän ja syynä taitaa olla maksullinen photobucket, täytynee vaihtaa kuvapalvelua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juipp1



Viestien lukumäärä : 170
Paikkakunta : Pohjois-Savo
Muut : Ex MB S211

ViestiAihe: Vs: Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino   Ke 29 Elo 2018 - 22:14

No on ollut hiljaista, mutta vuoden aikana jotain tapahtunut. Lisäilen vähän kuvia. Yksin kun turailee niin siinä aikaa kuluu. Tuli Holsetin hx35 #16 pakopesällä. Bemarin ZF nestekuytkimellä, isommat suuttimet, 3,5"putkisto, sisusta päivittynyt ja kaikenlaista pikkunippeliä. Takakaarien nosto vielä











Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-
» Juipp1: Airride Kakkosnelonen The KKK, ex Benzino
» Golf mkiv Variant Airride

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: