test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
s4his



Viestien lukumäärä : 45

ViestiAihe: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   Su 26 Heinä 2015 - 22:05

Ylläpito poistakoot mikäli ei kriteereitä täytä, saanpahan ajan kulumaan edes hetkeksi tätä väsäämällä Very Happy

''Autoharrastus'' alkoi joskus kymmenen korvilla peltoautoja tuhotessa, ja isoveljien toimia seuratessa, sillon lasikuitu ja tribaalit olivat viellä muotia.
Iän tultua täyteen, perin tältäkin foorumilta tutun mustan bkd golffin veljeltä( tietäjät tietää) Auto oli valmis paketti, ylimaalattu, oem osilla höystetty, ja 18vuotiaalle tärkeintähän se hifi oli. Auto oli vaimennettu katosta lattiaan, ovissa rainbowin 3tie sarjaa jne. Auto oli kilometrejä nähnyt 410tkm edestä ja kyllähän se näkyi, vaikka hyvin pidetty olikin. Suunnitelmiakin kerkesi tulevaisuudelle olemaan mutta..
No se siitä, työmatkalla silmä luppasi ja yhteinen matka päättyi.

Tämän näköinen on siis lunastuskuntoinen auto, ulkoisesti ei mitään mutta vaihdelaatikko ja runko halkesivat. Se riitti.

Vakuutuksesta saaduilla rahoilla lähdettiin sitten uutta etsimään, ja todettiin että mikä on kerran hyväksi todettu on niin miksi merkistä vaihtumaan? Ei vaan, vakuutuksesta saaduilla rahoilla, jäi vaihtoehdoiksi joko halpa&luotettava vai halpa&sätös. Nämä vitos jetat kun ei hinnan kiroissa ole, ja suht huolettomiakin (koputetaan puuta)

Syksyllä 14 tämmöinen joensuusta sitten haettiin, Vm 06, 2.0tdi Bkd 280tkm ajettu. Mallia karvalakki, manuaalinen ilmastointi, sähköikkunat, vakkari ja webasto. Koriltaan kuitenkin aika mintti, kun verrataan muihin vitosiin näissä kilometreissä, liekkö tuolla joka vuosi tehdyllä finikorin maalipinta käsittelyllä jotain asiaa tähän.  Toki ruostetta löytyy ovien välistä ja kontista, mutta eipä taida olla vitosta ilman näitä kohtia..
Koneeltaan täysin vakio, tavallisestihan näistä 250tkm kohilla vaihetaan turboa ja kaksoismassaa, mut nyt ollaan jo 310tkm kohalla menossa, katotaan sit kun jompi kumpi hajoaa niin vaihetaan, ja jos sitä vaikka kutittelisi samalla jollain tavalla.

Talven aikaan autolla tuli lähinnä ajeltua.
Orkkis mankka vaihtui pioneerin 2din soittimeen, vahvistin ja subwooferkin laitettiin konttiin. Kaiutin piuhat ja rcat:kin on jo valmiiksi vejetty, jos vain saisi joskus aikaiseksi ne 3tie sarjat jotka golfista otin talteen laittaa tähän.
Huonoa tuuria tämän auton kanssa on ollut enemmän ja vähemmän, kahden eri ilkivalta tapauksen ansiosta autoon on siis vaihdettu uusi tuulilasi, A-pilari ja puolikattoa oiottu ja maalattu uusiksi..

Kun kevät aurinko alkoi lämmittämään, niin merkit lähti ja ledit saapui. Alustan ostossa yritin olla viisas, ja en ostanut sitä kaikkein halvinta vaan jotai jomin ja bc:n väliin. Ostin siis V-maxin sarjan, nyttemmin vituttaa, kun ei sen laadukkaampi ole kuin jomikaan, eikä edes saa matalaksi Mad
Koysheriffin sarja asennettiin ja kaaret mankeloitiin jo vanteiden koesovituksessa.
Vanteiden kanssa olikin hieman valinnan vaikeutta, hyllystä kun löytyi kaksi sarjaa Bbs, toisien leveyttä pelkäsin, ja toisissa ei sattunut et sinnepäinkään.. Hetken jopa ajelin RS skodan 18aluilla, kun ei saanut kumpiakaan nätisti pyörimään.


Alle päätyi siis täksi kesäksi nuo rs2, 18x8,5 et 22. Mikäli tämä vaan minun omistuksessa viellä ensikesänä on niin nuo RA:t tulee alle, ne siis 18x9,5 et32 ja 18x8,5 et32.

Noh kesärengas kausi ei lähtenyt ihan kertalaakista käyntiin, tuli huomattua että eri rengasvalmistajien rengaskoissa on aika reiluja eroja.. Eli eka sarja oli linglongin 215/40 ja ne vaihtui ekan kahden kilometrin jälkeen nankangin 205/40, ja taitaavat viellä vaihtua 35 profiilisiin niin saa lisää tilaa..

Eli näin aloiteltiin kesäkautta, btcf approved?


Noh, sitten töihin lähtiessä en ymmärtänyt autoa ympäri kiertää ja sitä saikin katua. Veljenpoika oli jättänyt mönkiänsä toiselle kylelle niin etten sitä nähnyt ja lähtiessä vedin etuoveen kivat jäljet.

Näistä hieman jopa masennuttiin, ja auto lähti siis savonlinnassa toimivan fixarin hoiviin Starafix:ille. Siellä tekivät parhaansa myllyllä, jäihän ne osittan näkyviin mutta vain tietyssä valossa ja kulmassa..
Kerta auto sinne fixarille nyt oli viety, niin auto vedettiin 1steppinä ympäriinsä ja kovavaha päälle, valojen naarmuja ja kiveniskuja peiteltiin kalvoilla ja vanteiden raihnasiin keskikuppeihin laitettiin uudet tarrat.

Se tuokin tylsä väri näyttää joskus hyvälle  Cool

Golfista jääneet gti helmatkin kunnostin mutta ne vaatiivatkin näköjään talvenaikana pieniä muutoksia:

Kolinaa ja kahinaa.
Joku audikuski harjoitteli taskuparkkeerausta ja jätti koukun kuvan maskiin, hyvä syy siis ostaa talvella jenkkimaski  Laughing
Useampikin jänis tykkää niin tuosta jetan puskurista, että sumarit niiden ympärille ritilät ovat ostoslistalla myös.
Autoa laskettiin kevään myötä, kun vaan keli antoi myöden ja renkaat teki itselleen tilaa:

Jäykemmät jouset siis myös ostoslistalla, kun tuollakin korkeudella saa kumit repeilemään käsiin.
Koysheriffin on pelastanut jo useempaan otteeseen, välillä tuppaa olemaan kiire ja sen ansiosta pitäisi sitä panssariakin hieman jo vahvistaa.. Korkean näköinen auto, mutta panssari muuttanut muotoaan vähän liiaksikin, sekun tulee aika reippaasti helmalinjaa alemmaksi.Pohjamuovit hävinnyt kokonaan. Helmat vääntyneet ja polttoaine lauhdutin vuotaa taas. Mut sehän kuuluu asiaan.

Tehtaalla ilmeisesti säästetään sähköjohdoissa?
Ovi ovelta oon nyt kolvannut joka ikisen johdot ja jatkanut järjestään niitä. Tehtaalla laittaavat niin naftisti, että katkeevat. Aina mukavaa huomata kun ovet ei menekkään lukkoon, ikkunat ei aukee tai katsastukseen menossa airbagin valo hyppää tauluun.

Näidenkin, syynä oli vain liian tiukalle asennetut johdot ja ajanmyötä poikkimenneet. Tuo 16567 vikakoodi siis aiheutti tasakaasulla älytöntä pätkimistä, ja ehkä jopa muutaman harmaan hiuksen ennenkun pääsi testeriin.

Nyt ennen valtionleipään astumista revin viellä takapäästä säätömutterit pois, ja laskin keulasta viimeisen sentin. Jotain amis900 tarrojakin tuli laitettua, ja vanteet viellä kiillotettua.

Jos tämä kesä nyt näin, ja ensikesäksi alemmaksi ja RA:t alle. Sumarit, ja gti helmasarja tähän olisi tarkoitus päivittää. Toki se konekuntoon ja hieman lisää puhtia. Sisustaan pitäisi ne 3tiet laittaa, ja haaveissa olisi rattia päivittää jne. Paljon ois suunnitelmissa, mutta intti kesken ja hirvee wheelgäp, eikös se ole riittävä selitys?





Josko siitä kerkeäisi viellä tänäkesänä muitakin kuvia ottamaan, kuin äkkinäisiä puhelinkuvia..
Fittedfesteillekkin ehkä tulossa.


Viimeinen muokkaaja, s4his pvm Ti 11 Elo 2015 - 19:55, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 447

ViestiAihe: Vs: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   Su 26 Heinä 2015 - 22:42

Kakkosflekti ottaa ilmanottoputkeen kiinni?
Ei siinä, renkaat uusiksi niinkuin oli jo mainintakin ja alaspäin...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 455
Paikkakunta : Tampere
Muut : VW Santana -83

ViestiAihe: Vs: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   Su 26 Heinä 2015 - 23:29

Etuvalojen kalvot mun silmään vähän tökkii, samoin kuin toi etukilven saksanlippu. Muutenhan tää alkaa oleen ihan perusnäppärä. Madallat vaan ihan rohkeesti, ja otat iisimmin niin ei helmat vääntyile jne. Wink Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
s4his



Viestien lukumäärä : 45

ViestiAihe: Vs: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   Ti 11 Elo 2015 - 20:23

Päivitellääs..

Tuommoiset tuli greeniltä ostettuu entisten semihirveiden diy mattojen tilalle


Pienellä työllä sain nyt keulan tuoho asentoo, ens kesäks jos pääsis tuosta viellä inan alemmaks.





Vittu näitä vitosen konttei ja ovien välei, tällekki pitäs jossai vaihees jotai tehä, tosin itellä ei taidot riitä kun noussu jo merkin tasolle maalin alla.
Kun osais olla vaa välittämättä, ruostuuhan siitä kaaret ainenki talven aikaa ku hanganu maalit pois..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
E90



Viestien lukumäärä : 44

ViestiAihe: Vs: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   Ti 11 Elo 2015 - 20:38

Silloin kun mulla oli vitoskorinen Jetta, niin lähti ihan samanlailla takapaksista ruostuu. Ei tosin noin pahaks päässyt. Mulla se korjattiin ihan VW:n toimesta ilmaseksi vaikkei autossa mikää takuu aika ollutkaan. Tiedä vaikka olis vieläkin mahdollista saada VW:n toimesta takuuseen fixattua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Mro

avatar

Viestien lukumäärä : 1156
Paikkakunta : Tre/Ylö

ViestiAihe: Vs: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   Ti 11 Elo 2015 - 20:41

^Kaverilla sama homma, VW vaihto uuden kontinluukun.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
s4his



Viestien lukumäärä : 45

ViestiAihe: Vs: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   Ti 11 Elo 2015 - 20:52

Passaahan sitä käydä savilahdelta kysyy mutta tuskin suostuuvat..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 447

ViestiAihe: Vs: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   Ti 11 Elo 2015 - 21:05

Joo täälläkin lähtenyt tuosta huolella ruostumaan. Samaten helmoissa sanomista..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
s4his



Viestien lukumäärä : 45

ViestiAihe: Vs: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   Ti 11 Elo 2015 - 21:43

Ovien välit tässä on ihmeen hyvät vitoseks verrattuna vaikka tuohon ex golffiin. Noihin kaariinkii vois tietty jotai ruosteenestoo koittaa tökötellä ennen suolakelei.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
s4his: Huonontuurin määritelmä - Jetta V
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: