test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 Ilmajousitus

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Seuraava
KirjoittajaViesti
Grontti

avatar

Viestien lukumäärä : 870
Paikkakunta : Turku/Salo

ViestiAihe: Ilmajousitus   To 18 Joulu 2014 - 13:53

Asia pihvi. Mites 4-piirisessä sitte menee?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Ceisari



Viestien lukumäärä : 838
Paikkakunta : Jyväskylä

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Joulu 2014 - 14:43

Grontti kirjoitti:
Asia pihvi. Mites 4-piirisessä sitte menee?

Siinä on tärkee olla etupään palkeiden letkut toisiinsa nähden samanpituiset kuin myös takana. Muuten siellä on paineet eri vaikka korkeus olis sama.

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 419

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Joulu 2014 - 16:10

Ceisari kirjoitti:

Siinä on tärkee olla etupään palkeiden letkut toisiinsa nähden samanpituiset kuin myös takana. Muuten siellä on paineet eri vaikka korkeus olis sama.
Mulla on noin metrin eripituiset ja korkeusero on ihan mitätön.
Edit: ei siis sillä etteikö niitä kannattaisi samanpituisiksi tehdä, kaiken varalta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Grontti

avatar

Viestien lukumäärä : 870
Paikkakunta : Turku/Salo

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 1 Tammi 2015 - 14:29

Nooh, nyt on samanmittaset letkut. Mutta milläs nyt sit vuodot löydetään? Saippuavedellä kokeiltu eikä kyllä tunnu mistään löytyvän.

Toinen asia on se että jos nostaa perseen ensin niin ei jaksa nostaa enää keulaa. Korjaantuuko tämä säiliön painetta nostamalla? Nyt on 110/145 psi painekytkin. Jos hommais tilalle tuon 165/200psi? Niin ja keula alkaa nyt nousta vain jos säiliö on täynnä. Muuten ei toivoakaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jok3la

avatar

Viestien lukumäärä : 828
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 1 Tammi 2015 - 18:33

Mulla on toi 165/200 ja jaksaa nostaa hyvin ihan miten vain. Vuodot ehkä helpoin huomata, kun katsot mistä palkeesta lähtee painetta ja sen letkuja vaan järjestelmällisesti eteenpäi. Würthilla on ihan pullossa ainetta tuohon. Taitaa olla aika pitkälti saippuaa + vettä ja iso hinta, mutta sillä mä olen katsonut.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Ceisari



Viestien lukumäärä : 838
Paikkakunta : Jyväskylä

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 1 Tammi 2015 - 18:34

Grontti kirjoitti:
Nooh, nyt on samanmittaset letkut. Mutta milläs nyt sit vuodot löydetään? Saippuavedellä kokeiltu eikä kyllä tunnu mistään löytyvän.

Toinen asia on se että jos nostaa perseen ensin niin ei jaksa nostaa enää keulaa. Korjaantuuko tämä säiliön painetta nostamalla? Nyt on 110/145 psi painekytkin. Jos hommais tilalle tuon 165/200psi? Niin ja keula alkaa nyt nousta vain jos säiliö on täynnä. Muuten ei toivoakaan.

Mulla olis ylimääräisenä tuollanen 165/200 painekytkin. Pistä yv jos kiinostaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 419

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Pe 2 Tammi 2015 - 14:02

Laitoin suihkepulloon ihan vettä ja fairyä, ja kyllä on vuodot löytynyt sekä jousituksesta että vanteista.

Kysymys; otin juuri ilmat pois pariksi kuukaudeksi kun menee takaluukku uusiksi ja putsaan säkit. Kannattaisiko jousiin laittaa jotain hoitoainetta, mitä ja mistä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jok3la

avatar

Viestien lukumäärä : 828
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Pe 2 Tammi 2015 - 14:28

Ei ainakaan airlift puhu missään, että kannattasi. Puhdistus vaan ja säilöön. Mulla taitaa olla jotain perus kuminhoitoainetta niissä, mutta tuskimpa mihinkään vaikuttaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Grontti

avatar

Viestien lukumäärä : 870
Paikkakunta : Turku/Salo

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 12 Tammi 2015 - 1:19

Onko tosiaan niin että 2-piirisessä kaikki on niin kauan ok, kunnes kuljettaja hyppää autoon? Ongelma siis se että autossa kuskinpuoli selvästi alempana kuin hanttarin puoli kun kuski kyydissä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Grontti

avatar

Viestien lukumäärä : 870
Paikkakunta : Turku/Salo

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 17 Tammi 2015 - 1:35

Kellään kokemuksia noista 2-piirisistä? Voisin mielellään esittää kysymyksen jos toisenkin niistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kikarikoiso

avatar

Viestien lukumäärä : 383
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : talvipaska 190
Volvo244 r-sport turbo

Toijoda timangi

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 17 Tammi 2015 - 2:09

Kuinka jengi rullaa ilmoilla fattallaa? onko siel paineita vai iha pohjassa? ku tietäs mikä olis paras vaihtoehto ennenku asettaa palkeille lopullisen sijansa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Ceisari



Viestien lukumäärä : 838
Paikkakunta : Jyväskylä

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 17 Tammi 2015 - 5:24

Nyt esitit kyllä päivän kysymyksen!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
anttil

avatar

Viestien lukumäärä : 77
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 17 Tammi 2015 - 8:54

Ihan miten sattuu milläkin paineilla menty. Välillä savunoussut renkaista. Kaareen kiinni ottaminen normaalia kun renkaita kääntää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jok3la

avatar

Viestien lukumäärä : 828
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 17 Tammi 2015 - 9:02

Airlift ainakin suosittelee ~35psi:tä ajopaineiks.. Mulla oli ainakin niin paljon säätövaraa, että sillä meni jo aika matalalla. Toki eihän tuo mikään kiveenhakattu luku ole. Välillä vähän pienemmillä ja välillä isommilla paineilla. Ikinä alle 25psi:n en kyllä ole ajanut..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MixuJoo

avatar

Viestien lukumäärä : 749
Paikkakunta : Viitasaari

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 17 Tammi 2015 - 11:39

Mulla oli muistaakseni 35psi-40psi. Lookki oli mallia "madallusjousilla" varustettu, kun rullaili. Sopivan jäykkä eikä tarvinnut pelätä, että olis kaaret solmus tms. Kokeilin muutaman kerran ajaa 10psi-15psi ja tosiaan kaaret olis ollut solmussa tollasilla paineilla + löysä ku mikä. Tosin mulla oli 0psi = säkit tyhjänä = auto maassa. Eli jos halusin säkkiä kovemmaksi, auto nousi "liian korkeaksi"..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jok3la

avatar

Viestien lukumäärä : 828
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 17 Tammi 2015 - 12:03

Tuon takia ainakin airlift performance on hyvä kitti, kun voi säätää sitä pussin korkeutta tolpassa niin saa ajopaineet kohdalleen, eikä jää liikaa 'tyhjää' kumpaankaan suuntaan. Esim. 30psi kohdalla kolahtais pohja maahan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MixuJoo

avatar

Viestien lukumäärä : 749
Paikkakunta : Viitasaari

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 17 Tammi 2015 - 20:06

Eipä pystynyt alemmas säätämään, koska säkki olis osunut vanteeseen. Kunhan saatiin pohja maahan niin se riitti. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kikarikoiso

avatar

Viestien lukumäärä : 383
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : talvipaska 190
Volvo244 r-sport turbo

Toijoda timangi

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 13:41

Tulin siihe tulokse et alimmilleen säkit tulee oleen tyhjinä ihan pohjassa tosin jonkin moisien pohjaanlyöntikumien kanssa ettei palkeet ota itteensä ja ku tarvii liikkua ni nostetaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jjjkkk

avatar

Viestien lukumäärä : 1861

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 15:50

OukkiDoukki kirjoitti:
Tuon takia ainakin airlift performance on hyvä kitti, kun voi säätää sitä pussin korkeutta tolpassa niin saa ajopaineet kohdalleen, eikä jää liikaa 'tyhjää' kumpaankaan suuntaan. Esim. 30psi kohdalla kolahtais pohja maahan.
Kummallisia "huonoja" esimerkkejä. Mä olisin ikionnellinen, jos olis tollanen paine vielä rungon ollessa maassa Neutral
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jok3la

avatar

Viestien lukumäärä : 828
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 16:17

Hmm, miks? Sillonhan jäis paljon liikevaraa käyttämättä? Vrt. runko maassa kun 10psi:tä painetta. Saa tarvittaessa nostettua ylemmäks.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sami J.



Viestien lukumäärä : 356
Paikkakunta : Hyvinkää

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 17:03

Mulla lähti keula nousemaan vasta 50psi kohdalla. Eli 55psi sai ajettua hyvin sentin maavaralla. Ja ei ollu liian löysä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jok3la

avatar

Viestien lukumäärä : 828
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 17:08

Niinno onhan siinä tuo, että voi ajaa matalalla, ettei jousta liikaa. Tosin tossa performance setissä oli/on jäykkyys säätö niin pysty ajaa 'pienillä' paineilla eikä joustanu liikaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jjjkkk

avatar

Viestien lukumäärä : 1861

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 18:58

Just tuo, mitä Sami sanoi. 50psi hieman mukavampi, kuin mitä vaikka 12psi/8psi omassa. Kevyt auto kylläkin nousee jo pienimmillä paineilla, yleensä just sen liikaa....

Vai onko nää taas niitä "huonot tiet/päästävä mökille" -juttuja, että sitä romuu on voitava tarvittaessa tunkata jonneki ihan metrin ylös Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jok3la

avatar

Viestien lukumäärä : 828
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 19:30

Ei mulla sellasii paikkoihi oo asiaa, mutta sen takia oon ite ainakin investoinu ilmoihin, että tarvittaessa saa ylös.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Villeee

avatar

Viestien lukumäärä : 215
Paikkakunta : JKL/K-ala

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 19:35

Mitä katsastus konttoreilla sanovat tuosta AirLift performancen sarjoista, kun lowtoyssin sivuilla lukee ettei ole TUV-hyväksytty? Jäänyt niin hapan maku suuhun omakohtasista kokemusista katsastaa alustasarjaa, joka ei ole hyväksytty. Ei tekisi mieli käydä samaa vatvomista läpi uudelleen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://hrkn.kuvat.fi
Jok3la

avatar

Viestien lukumäärä : 828
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 20:35

En omia edes koittanu. Volverihan noi tais käydä ta:n lapuilla leimaamassa? Voin muistaa väärinki.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kikarikoiso

avatar

Viestien lukumäärä : 383
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : talvipaska 190
Volvo244 r-sport turbo

Toijoda timangi

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 18 Tammi 2015 - 23:27

Toyota nousi jo varmaa vähärapialla 3barilla ylös Very Happy joten on huono saada mitää isoo painetta matalaan ajoon ettei olis veltto kun taas jos painetta paljon auto=maasturi mut alusta jäykkö kun omaa painoo autolla ehkä rontti 700kiloo...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 419

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 19 Tammi 2015 - 14:03

OukkiDoukki kirjoitti:
En omia edes koittanu. Volverihan noi tais käydä ta:n lapuilla leimaamassa? Voin muistaa väärinki.
Juu. Ei sitä katsuria kiinnostanut jousien numeroiden tarkistus, totesi ettei pelaa ajossa ja linjat pyöräkoteloissa asiallisesti = leima tuli. Eli taas kerran tuurista kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kimu

avatar

Viestien lukumäärä : 85

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 20 Tammi 2015 - 17:48

Mites tota millasii painemuuntimii porukalla ollu ilmavehkeissä, vai onko ylipäätään mitään?

Sit toinen ku tääl seuraillu ni jengil pääsääntösest 8x 2/2 venttiilei tai sit jotai valmiita esim acuairin venttiilei. Onko ketää tehny vaik feston tai metalwoksin komponenteist ohjausta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kikarikoiso

avatar

Viestien lukumäärä : 383
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : talvipaska 190
Volvo244 r-sport turbo

Toijoda timangi

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 20 Tammi 2015 - 18:46

Eikai sillä mitää väliä oo mikkä venttiilit laitat kuha on 12v ja ajaa asian Smile kai se sit merkkaa minkä verta mikäki maksaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
Ilmajousitus
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 11Siirry sivulle : 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Seuraava
 Similar topics
-
» Ilmajousitus
» Ilmajousitus
» Ilmajousitus komponentit
» Ilmajousituksen ohjausjärjestelmä DIY

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC Community forum :: TECH :: Suspension-
Siirry: