test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 Ilmajousitus

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Seuraava
KirjoittajaViesti
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 21 Tammi 2017 - 17:40

Mitenkä tuon smc takaiskun laita kumpaan kohti kannattaa asentaa
Kompuran jälkeen. Ennen vai jälkeen vedenerottimen, kummastakin tavasta kuullut käytettävän?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 409
Paikkakunta : Tampere
Muut : KäyttisFocus ja nelikakkoset tennarit

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 21 Tammi 2017 - 17:44

Ihan maun mukaan. Mulla oli ensin heti kompuran perässä ennen erotinta, mutta vaihdoin toisin päin, että pystyy tyhjäilemään erotinta vähän mukavammin. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 424

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 21 Tammi 2017 - 17:53

^ Jep, ja yksi vuotokohta taas vähemmän.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Halli



Viestien lukumäärä : 199
Paikkakunta : Vantaa

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 21 Tammi 2017 - 21:42

Itse myös siirsin erottimen etupuolelle. Vähän toi Smc veti vettä jäähän ni ei kulkenu läpi ilma ja nyt jo parempi Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://hallik.kuvat.fi/
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 22 Tammi 2017 - 11:58

No mulla on ny järjestys tämä. Kompura, Takaisku ja sitten vedenerotin. Ja toinen erotin on ennen blokkia. No pitää kattoa jos jäätää tai muuta oiukkuja tekee niin siirtää toisin perin sitten. Nyt saa olla noin kun ei vuotojakaan ilmennyt tuossa kohdin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Osmis

avatar

Viestien lukumäärä : 260
Paikkakunta : Lieksa
Muut : BMW E38 728i -97 WinterBeater

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Pe 27 Tammi 2017 - 5:32

Pitäis laittaa pusseilta auton sisäpuolelle teräspunos/vastaavat letkut. Miten porukka on niitä toteuttanu? Lähinnä sopivien liitosten ja liittimien löytäminen? Etupusseilta (universal air aero sport, 1/4″ NPT) Ja takana (Universal Air Air House 2 3/8″ NPT) Itse järjestelmä on Airliftin p3 1/4 Letkuilla.

Eli mitä vahvistettua letkua pusseilta kabiiniin ja millaiset liittimet sinne kannattaa laittaa? Linkkivinkit ja toteutukset enemmän kuin tervetulleita.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Pe 27 Tammi 2017 - 20:25

Ite oon tekemässä niin että, autopilotilta 1/4" muoviputkella lähelle sisälokaria.
Josta jatkuu teräspunoksella palkeelle. Teräspunoksen toiseen päähän pikaliitin
toisessa päässä kierre joka tulee palkeeseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
HH -92-

avatar

Viestien lukumäärä : 167
Paikkakunta : Järvenpää

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Pe 3 Helmi 2017 - 20:25

Osaiskos joku täälä kertoa et mitä multa tästä paketista vielä puuttuu kun ei selvästikkään pelaa niiku pitäis... paljehan on vastaava kuin airliftillä. Siis toimintaperiaate. Ja tolppahan on bc racingin.


Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Osmis

avatar

Viestien lukumäärä : 260
Paikkakunta : Lieksa
Muut : BMW E38 728i -97 WinterBeater

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 4 Helmi 2017 - 11:28

Ainakin jousilautanen puuttuu yläpuolelta? Se mikä tulee jousen ja iskarin yläpään väliin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
HH -92-

avatar

Viestien lukumäärä : 167
Paikkakunta : Järvenpää

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 4 Helmi 2017 - 11:48

Sellanenkin multa löytyy mut ei se voi toimia tollasen palkeen kanssa. Toi palkeen päällä oleva reikä on 12mm eli se jää toho kohtaa kantaa missä tuo mänän varsi muuttuu 22mm paksuks ja siihen tuleeki viel o rengas välii tiivistämään ton palkeen..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Tapsu

avatar

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 5 Helmi 2017 - 19:29

Ja yläpään laakerointi puuttuu myös
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
HH -92-

avatar

Viestien lukumäärä : 167
Paikkakunta : Järvenpää

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 5 Helmi 2017 - 19:48

Tää rupes pelittää. Tosin noista jousilautasista ja laakereista ei ollu mitää hyötyä kun tuo o rengas joka tulee tonne männän varteen tiivistämään palkeen estää sen pyörimisen...

Palje siis tiputetaa päältä tohon ja yläpää tiivistyy tuohon o-renkaasee


Ja alapää menee muutaman sentin kierteille ja sit se tiivistyy toho tasaseen kohtaan muutaman o-renkaan avulla...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
muska_25



Viestien lukumäärä : 2

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 12 Maalis 2017 - 2:09

Mikähän mahtaisi olla vikana kun vw t3 caravellen etupussit ei nosta juuri ollenkaan. Liikerata on noin 1 cm ylöspäin, säkkiin tulee noin 30psi?
Tilasin Airbagit.comista koko setin 'bolt-on' - mikään osa ei sopinut mihinkään, joten tilasin uudet säkit airride-system.pl:stä. Uudet säkit vaikuttavat toimivilta. Painerajoitin tuli jenkkilästä 90/110psi, voisiko se estää ettei paine riitä eteen asti? Ilmalinjat ovat 10mm ulkohalkasijalta ja noin 6mm sisähalkaisijalta, jos sillä on vaikutusta.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
P. Lanttola



Viestien lukumäärä : 134

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 12 Maalis 2017 - 11:26

Kyllähän pussiin pitäisi tulla sama 90-110psi mitä säiliössäkin jos kerta kompuran painekytkin on tuo 90/110psi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
joppe

avatar

Viestien lukumäärä : 449
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 1 Huhti 2017 - 14:05

Minkälaisia paineita porukalla on takasäkeissä kun auto on ylhäällä/ajossa? Mietityttää vähän kun joutu säkkien pannat avaamaan, jotta pääs koneistamaan uudet kierteet, vetäsin sitten takaisin nippuun tollasella raskaanluokan pultiklemmarilla, koeponnistettu 5bar asti, säkki kuitenkin antaisi MAX käyttöpaineeks 7.5bar Riippuu tientekin autonpainosta yms, mutta sais sinne päin arvoa riittäneekö noitten pito vai pitääkö rankasti vaan ponnata tonne säkin MAX paineen hujakoille?

Edit: Ja autona on MK1 Golffi, joten suhteellisen kevyestä autosta kyse..

Ps..jos noi nyt ei kestä, tietääkö kukaan mistä vois lähtee kyselee tuota pannotus hommaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 81
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 4 Huhti 2017 - 19:32

No mulla on vitos jetassa takana 38 Psi ajossa niin mitä se nyt on parin kilon hujakoilla en tiedä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
villenieminennn



Viestien lukumäärä : 2

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 11 Huhti 2017 - 20:34

Hei,
Ostin foorumilta alustan jossa on kuvien mukaiset venttiilit eikä myyjäkään osannut neuvoa miten kuuluisi kytkeä. Joten kysymys kuuluu miten noihin kuuluu johdot kytkeä että toimisi?
Kiitos jo etukäteen vastauksista:)


Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Venku

avatar

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Kajaani

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Pe 5 Toukokuu 2017 - 10:20

Oisko kellään tuv-lappuja ilma-alustaan? Mielellään jom tai ta-technix Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Mmake

avatar

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 15 Toukokuu 2017 - 13:57

Tyhmänä maalikkona kysyisin minkälaisia sarjoja ovat nämä D2 Basic & G.A.S V1 saako auton tonttiin näillä. ja onko minkälainen ero kun d2 on coilitolppa ja gasissa on perustolppa.

Tällä hetkellä coileil mennää 20-30mm maavaral eli saako noilla alemmaks?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
330Driver



Viestien lukumäärä : 3

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 22 Heinä 2017 - 10:31

Moi.
Pikku ongelma e46 touringin kanssa.
Autossa takana bc iskarit ja air-ridesystems.pl palkeet.
pari viikkoa meni että iskarit ampui nesteet pihalle.
Mistä tämä vois johtua?  Eikai iskari siitä hajoa että se ulosjoustaa liikaa?
Voiko se olla siitä että staticcina noin 1.5v iskarin liikerata on ollut todella pieni ja nyt sitten pussituksen jälkeen se on niin iso että iskarit on ollut ihan ihmeissään? Very Happy  
Tilasin uudet iskarit enkä niitä haluais hajottaa joten valoittakaa tyhmää Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aajii

avatar

Viestien lukumäärä : 240
Paikkakunta : Espoo
Muut : Suzuki Gsx-r 600 K8

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ke 26 Heinä 2017 - 17:25

Eiköhän ne siitä mene kun lasket auton alas ja iskari jää "puristuksiin" minimi-pituuteensa pitkäksi aikaa. Tiivisteet eivät kestä tälläistä painetta pitkiä aikoja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
330Driver



Viestien lukumäärä : 3

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 29 Heinä 2017 - 9:58

aajii kirjoitti:
Eiköhän ne siitä mene kun lasket auton alas ja iskari jää "puristuksiin" minimi-pituuteensa pitkäksi aikaa. Tiivisteet eivät kestä tälläistä painetta pitkiä aikoja.

Olenko ymmärtänyt tämän sitten ihan väärin?.

asensin tosiaan takapään niin että iskari on pohjaanlyöntikumia vasten samaan aikaan kuin kaari kiinni lipassa.

ilemisesti uusilla iskareilla en tee näin vaan annan iskarille vielä liikertataa vaikka kaari olis lipalla?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aajii

avatar

Viestien lukumäärä : 240
Paikkakunta : Espoo
Muut : Suzuki Gsx-r 600 K8

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 29 Heinä 2017 - 10:56

Suurimmaksi osaksi sulla on kuitenkin auto parkissa. Mitä pienemmälle puristukselle iskari joutuu parkkiasennossa niin sitä pidempi ikäinen se on.
Se, että iskari ottaa kiinni pohjaanlyöntikumiin on taas turvallisempi kaarille jos mennään tiukalla fitmentillä.
Vähän 50/50 tilanne joten kannattaa miettiä tekeekö jonkun kompromissin näiden suhteen vai tyytyykö siihen, että toinen osapuoli (kaaret tai iskarit) "kuluu" normaalia nopeampaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
330Driver



Viestien lukumäärä : 3

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 29 Heinä 2017 - 11:44

Paljonkohan olis sellanen optimaalinen parkkiasennossa tolle iskarille? 2cm +pohjaanlyönti vai enemmän? Mietein jos teen nailontangosta jatkoa tuolle pohjauskumille eli että se pohjais samaan aikaan kun ennen mutta iskari olis hiukan enemmän auki kuitenkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MasterRuben



Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 8 Elo 2017 - 14:41



Laajaa suuntaviivaa vasta haetaan, mutta jos foorumin velhot osais antaa näkemystä miten kannattais lähteä säkittämään tuollaista vähän vanhempaa kohdetta..

Auto on Ford 17m vuodelta 1969, ja pyöräntuenta edessä on mallia yksinkertaisin mahdollinen eli McPherson -tolppa yhdellä alatukivarrella ja kallistuksenvakaajalla. Takapäässä on lehtijouset ja iskarit ihan normaalisti. Etupään nyt varmaan saa sävellettyä jonkun muun auton tolpasta mutta entäs takapää, pitääkö alkaa nelilinkkiä ja panhardia rakentelemaan vai olisko jotain yksinkertaisempaa missä vois jättää esim. lehtijousista yhden lehden tms.?

Auto on uudesta asti ollut pakettiauto joten tavaratilan lattiatason alla on takapenkin kohdalla ruhtinaallisesti tilaa monenlaisille laitteistoille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
tombbis

avatar

Viestien lukumäärä : 238
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 21 Elo 2017 - 21:12

Eka pussi setti hakusessa ja kyselisin onko porukalla näistä D2 seteistä kokemusta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
pazi88

avatar

Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 11 Syys 2017 - 14:52

Täällä kun on varmasti ihan hyvin kokemusta noiden pussisettien leimaamisesta, niin miten nihkeetä hommaa se on nykyään ja mitä ne merkkaa otteeseen?

Lähinnä siis suunnittelin laittavani tommosen air-ridesystems.pl paketin nykyisiin D2 tolppiin e36:en alle. Autohan on sen ikänen että se ei periaatteessa vaadi tuv lappuja vaikka onkun eu-tyyppihyväksytty (-95). Mut pitikö noihin olla jotain muita hyväksyntöjä?

Toki saattaiskai se mennä läpi nykyiselläkin muutoskatsastuksella, kun trafintiedoissa lukee vain näin:
Lainaus :

Ajoneuvoon on asennettu säädettävä alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 300-370 mm takana 270-350 mm.

Eli ei mainintaa mallista, merkistä yms. Mut kirjataanko sinne nimenomaan et ilmajouset vai miten.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juhiziquita

avatar

Viestien lukumäärä : 119
Muut : Tossumopoja

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 11 Syys 2017 - 15:23

Itsellä onnistui vaivatta muutoskatsastus SS-5 ja Aerosporteille. Kannattaa tulostaa mukaan jonkinnäköiset dokumentit palkeista. Otteeseen merkattiin vain: "autoon asennettu ilmajousitus" ja palkeet. Nää on taas näitä konttorikohtaisia... esim. auton olleessa liikkeellä auton korkeutta ei saisi pystyä muuttamaan. Autona oli -78 corolla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
pazi88

avatar

Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 11 Syys 2017 - 16:04

Jep lähinnä se että jos trafi vaatii jotain todistuksia autoon sopivuudesta, niin sit menee hankalaksi. Ja sit toki tuo tuv lappu homma jota vaaditaan eu-tyyppihyväksyttyihin autoihin (1.1.96 alkaen ensirekisteröidyt), niin riippuen tulkinnasta homma voi tyssätä siihen. Mut oliko jossain nyt uusimmat säädökset olemassa, et onko tuo muuttunut? Vanhoista linkeistä ei pelaa yksikään ja trafin sivuilta löytyy tietoa ihan yhtä hankalasti kuin aina ennenkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 409
Paikkakunta : Tampere
Muut : KäyttisFocus ja nelikakkoset tennarit

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 11 Syys 2017 - 17:11

Mulla merkattiin otteeseen vain tuo sama teksti alustasarjasta ja lisätietoihin alustan merkki ja malli. Katsastustapahtuma oli napakaarimitan mittaus parkkiksella. Tosiaan ihan konttorikohtasta ja riippuu kuun asennosta. Ihan pelleilyä siis monessa paikassa. Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
Ilmajousitus
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 11 / 12Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... , 10, 11, 12  Seuraava
 Similar topics
-
» Ilmajousitus
» Ilmajousitus
» Ilmajousitus komponentit
» Ilmajousituksen ohjausjärjestelmä DIY

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Suspension-
Siirry: