test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 Ilmajousitus

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
KirjoittajaViesti
mikajoo

avatar

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Jyväskylä

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 11 Kesä 2018 - 16:54

Mites porukka on säätäny korkeuden?
Jos palje antautuu niin matkaloppuu siihen?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot https://www.instagram.com/mikajoo/?hl=en
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 446

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 12 Kesä 2018 - 16:39

Miksi antautuis... Onko täällä joku, jolla on aftermarketpalje hajonnut ilman että kyse on omasta asennusvirheestä? Eli rengas tms hangannut rikki..

Eri asia nämä mersut ja bemarit mistä hajoaa orkkispussi silloin tällöin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kikarikoiso

avatar

Viestien lukumäärä : 387
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : talvipaska 190
Volvo244 r-sport turbo

Toijoda timangi

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 31 Heinä 2018 - 18:57

Meneeköhä homma poikkeuslupa jutuiks nykypäivänä tommosen diy ilma-alustan kohilla vanhojen autojen kans? Ku mitää aftermarket roinaa ks. Vehkeeseen ei oo saatavilla missä olis "todistukset" kyseisee sopivuudesta. Vai jääkö haaveiks koko airridetouhu leimattuna.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 450
Paikkakunta : Tampere
Muut : VW Santana -83

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 31 Heinä 2018 - 19:10

Eikös noi todistukset just kyseiseen vehkeeseen sopivuudesta tuu peliin vasta, kun pelataan ey-tyyppihyväksyttyjen autojen kanssa? Vanhemmissa pitäis kai riittää, että ne palikat on sinne fiksusti asennettu ja pusseista kantavuuslappu ei ois varmaan paha. Joku fiksumpi/asiaa koeponnistanut varmaan varmistaa tai bunkkaa nää mutuilut. study
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kikarikoiso

avatar

Viestien lukumäärä : 387
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : talvipaska 190
Volvo244 r-sport turbo

Toijoda timangi

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 31 Heinä 2018 - 19:14

Zoml kirjoitti:
Eikös noi todistukset just kyseiseen vehkeeseen sopivuudesta tuu peliin vasta, kun pelataan ey-tyyppihyväksyttyjen autojen kanssa? Vanhemmissa pitäis kai riittää, että ne palikat on sinne fiksusti asennettu ja pusseista kantavuuslappu ei ois varmaan paha. Joku fiksumpi/asiaa koeponnistanut varmaan varmistaa tai bunkkaa nää mutuilut. study  

Ei kuulemma oo merkitystä tän "uudenohjeen" (xx.2016tulleen) mukaan auton iällä. Näin mäki alkuu ajattelin että tyyppihyväksytyt autot olis helpottunu ettei tarvitse enään "tuv" hyväksyntöjä jne. Mutta konttorin setä meinas että sama ohje koskisi vanhojakin että sopivuuslaput pitäs olla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Mro

avatar

Viestien lukumäärä : 1156
Paikkakunta : Tre/Ylö

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 31 Heinä 2018 - 20:47

Niistä sopivuuslapuista on vaan nii helppo tulkita se sopivuus, ihan perseestä katsurinki kannalta alkaa tutkiin jotain diy settiä ja kaikenlisäks on vielä vastuut jos jotain sattuu liikenteessä..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kikarikoiso

avatar

Viestien lukumäärä : 387
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : talvipaska 190
Volvo244 r-sport turbo

Toijoda timangi

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 31 Heinä 2018 - 21:27

Mro kirjoitti:
Niistä sopivuuslapuista on vaan nii helppo tulkita se sopivuus, ihan perseestä katsurinki kannalta alkaa tutkiin jotain diy settiä ja kaikenlisäks on vielä vastuut jos jotain sattuu liikenteessä..

Mutta sehä vanhan mukaa menis helposti, kiinnikkeet asialliset ja palkeiden kantavuus riittävä. Ja jos noi kunnossa ni oliha se riittävä koska sillo ei vaadittu mitää lujuuslaskelmia ja todistuksia lisäainehommista jne. Eli tekijän vastuulla kunha noi kriteerit riitti.
Onkoha se pätevä syy että jouset on ostettu ennen uutta ohjeistusta? Ku kumminki kyseessä 41v vanha auto joka ei kyl noilla muutoksilla huonone
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 446

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ke 1 Elo 2018 - 18:32

Mro kirjoitti:
Niistä sopivuuslapuista on vaan nii helppo tulkita se sopivuus, ihan perseestä katsurinki kannalta alkaa tutkiin jotain diy settiä ja kaikenlisäks on vielä vastuut jos jotain sattuu liikenteessä..

Meinaatko tosissaan että katsuri kykenee toteamaan sopivuuden vain jos on näyttää jokin tosite sarjasta? Eikö niiden työ ole suurimmaksi osaksi visuaalista havainnointia?

Itsellä vastaava tilanne, pussit diy kiinnikkeillä ja autolla ikää se 44 vuotta. En ole vielä käyttänyt leimalla, mut ihan hyvää keskustelua täällä. En missään vaiheessa ajatellutkaan että vaaditaan muuta kuin kantavuustodistus, ja ehkä suuntauslappu.

Näissä on varmasti konttorikohtaisia eroja, kuten aina ilmajousituksen kanssa.. Ja melkein minkä tahansa muun madallussarjan, tämä 2016 ohjeistus mielestäni sekotti pakkaa lisää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kikarikoiso

avatar

Viestien lukumäärä : 387
Paikkakunta : Hämeenkyrö
Muut : talvipaska 190
Volvo244 r-sport turbo

Toijoda timangi

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ke 1 Elo 2018 - 18:44

Volver kirjoitti:
Mro kirjoitti:
Niistä sopivuuslapuista on vaan nii helppo tulkita se sopivuus, ihan perseestä katsurinki kannalta alkaa tutkiin jotain diy settiä ja kaikenlisäks on vielä vastuut jos jotain sattuu liikenteessä..

Meinaatko tosissaan että katsuri kykenee toteamaan sopivuuden vain jos on näyttää jokin tosite sarjasta? Eikö niiden työ ole suurimmaksi osaksi visuaalista havainnointia?

Itsellä vastaava tilanne, pussit diy kiinnikkeillä ja autolla ikää se 44 vuotta. En ole vielä käyttänyt leimalla, mut ihan hyvää keskustelua täällä. En missään vaiheessa ajatellutkaan että vaaditaan muuta kuin kantavuustodistus, ja ehkä suuntauslappu.

Näissä on varmasti konttorikohtaisia eroja, kuten aina ilmajousituksen kanssa.. Ja melkein minkä tahansa muun madallussarjan, tämä 2016 ohjeistus mielestäni sekotti pakkaa lisää.

Vanhojen kohdalla joo sekotti mut uusien kans helpotti koska saatavuus tietty parempi mallikohtasis. Tosin itsekkä oo kyselly ku yheltä konttorilta. Voisha sitä tietty kysellä parilta muultaki mutta eihän se lakia muuta..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Mro

avatar

Viestien lukumäärä : 1156
Paikkakunta : Tre/Ylö

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ke 1 Elo 2018 - 21:55

Lähinnä ongelma on se, että katsuritki on yhtä kujalla vielä näiden ilmajousien kanssa, kun itse katsastukseen tulevat. Monet ei ota noita ees katsastukseen, kun samassa ajassa mitä tollasen selvittämiseen menee, kerkee tekeen monta normaalia katsastustarkastusta, jotka tuo suhteessa enemmän rahaa konttorille Very Happy Raha on vain rahaa...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 450
Paikkakunta : Tampere
Muut : VW Santana -83

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 2 Elo 2018 - 5:14

Ilmajousien leimaamisen kanssa kyllä kannattaa kysellä mielipiteitä muutamaltakin konttorilta. Saa aika hyvän hajun, minkälaisia asioita vaaditaan. Hoitelee sitten paperit paikassa, missä tuntuu vastustavan vähiten. Tampereella on kaks kertaa leimattu ilmajouset onnistuneesti Turtolan Katsastusparkissa, ilman kikkailua tai ihmeellisiä vaatimuksia. Saa nähdä miten menee coilien leimaaminen tuohon Santanaan, nekään kun ei mitkään sarjavalmisteiset ole.. Very Happy

Luin myös jotain legendaa, että olisi taas tulossa uusi ohjeistus ja esimerkiksi kulmalappuja ei enää vaadittaisi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
SroTku

avatar

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Turku
Muut : BMW C1 200

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 4 Syys 2018 - 11:44

Eka ilmajousisetti on nyt työn alla ja vaikka paljon olen tätäkin ketjua lueskellut niin pari juttua on silti jäänyt vielä epäselväksi. Kontissa vermeiden järjestys tullee olemaan: kompura (Viair 444c) -> SMC vedenerotin -> takaiskuventtiili -> tankki (FAHRWairK tankBOMB1 3 gal) -> mahdollisesti toinen vedenerotin -> venttiilibloki (Autopilot V2 ohjaimella). Lienee ihan järkevänkuuloinen setti? Toinen vedenerotin tankin jälkeen on lähinnä siksi, että venttiiliblokia en pysty asentamaan tankkia korkeammalle. Josko tällä pystyisi kuitenkin välttämään sen jäätymisen?

Asennuskorkeus varapyöräkotelossa aiheuttaa kuitenkin omat haasteensa, joten siihen liittyy pari kysymystä. Ensinnäkin, täytyykö vedenerottet asentaa täysin pystysuoraan vai voiko ne olla vähän viistossa? Toisekseen, tuon venttiiliblokin voinee asentaa niin, että ilmalähdöt ja -tulo osoittavat alas? Kolmanneksi, onko välttämätöntä päästä tyhjentämään tankki vedestä? Tilankäytön optimoimiseksi pohjaan ei jäisi reikää sitä tarkoitusta varten.

Jos tulee mitään muita vinkkejä mieleen niin heittäkää ehdottomasti ilmoille. Kiitos!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 4 Syys 2018 - 13:10

Vedenerottimet kannattaa olla pystyasennossa, ilmalinjat blokille voi tulla alhaalta ylöspäin, ja suosittelen sitä että säiliön pystyy tyhjentämään, itsella on samalla tavalla kahdella erottimella tehty setti mutta silloin tällöin on säiliön pohjalla vähän ollut vettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 450
Paikkakunta : Tampere
Muut : VW Santana -83

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ke 5 Syys 2018 - 9:55

Sinne säiliöön tulee ihan kondensaation takia hieman vettä. Itellä kanssa kahdella erottimella, eikä säiliön jälkeisestä ole ikinä mitään tullut. Kannattaa sitä säiliötä joskus tyhjennellä, vaikka sitten purkamalla, jos ei proppua järkevästi saa/halua laittaa.

Muuten on kyllä järkevän kuuloinen suunnitelma. Itelläkin on blokki varapyöräkotelossa ja tankki hattuhyllyn alla, eikä viime talvena ollut mitään jäätyviä venttiileitä tms ongelmia. Talvellahan vois säiliöön tuikata hieman jäätymisenestoainetta, niin ei varmasti tule jäätymisongelmia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 446

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 6 Syys 2018 - 7:31

Tohon alkuun, takaisku ennen erotinta.
Ei ole ollut tyhjennysproppua mullakaan, ei sinne niin paljoa vettä tule jos on erotin ennen säiliötä.
Blokkn voi laittaa lähdöt alaspäin ja erottimet vistoon, max noin 45 astetta
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
SroTku

avatar

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Turku
Muut : BMW C1 200

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 6 Syys 2018 - 8:40

Sweet, kiitoksia kaikille vastauksista! Eiköhän näillä eväillä jo alkuun pääse.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
albanzo

avatar

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : SRO

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 8 Syys 2018 - 22:55

hitto mulla ei nyt järki leikkaa, miten toi isompi 80 amp rele kytketään e-levelin ecuun? isompien muttereiden alle tulee kompuralta plussa ja toiseen tulee akulta virrat, mut miten kytken loput johdot...?

tässä e-levelin asennuskaavio: https://goo.gl/images/bx2qrG
ja tällanen rele kyseessä: https://goo.gl/images/AhmQDb
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.bdcfamilia.com
Jylha



Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Imatra

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 11 Syys 2018 - 13:25

Palataas toho katsastus asiaan ja pulmaan että mistä ootte onnistuneesti löytäneet soveltuvuuslausuntoja yleismallin palkeille? Menny hankalaks hommat kun vaaditaan kaikenäkösiä lappuja suuntauksie ja akselipainojen päälle scratch

Edit: Asiantuntija trafilta kertoi että pitäisi onnistua katsastus ihan noilla kyseisillä lapuilla ilman lausuntoja, mutta kyseenalaistin asian lakipykälän mukaan ja että katsastaja vaatii lausunnon soveltuvuudesta.

"vaihtoehtoisesti erillisistä komponenteista valmistettu, jolloin siitä tulee esittää riittävät selvitykset soveltuvuudesta muutoksen kohteena olevaan ajoneuvoon ja sen akselimassoille."

Tämän jälkeen konttorille lappujen kans kyselemään mikä juttu ja katsastus setä otti asian hoitaakseen, soitteli parin päivän päästä takaisin ja sanoi että ei muutaku tänne auton ja lappuje kanssa
-suuntaus
-akselipainot
-kiinnikkeistä, että asiallisesti tehty

Näin toimi -95vm mersun kans ja ss5 palkeilla sekä motivoituneella katsastajalla Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Joker



Viestien lukumäärä : 72
Muut : 1000rr

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 2 Loka 2018 - 17:37

Elikkäs w123 pitäis saada pussitettua ja googlettelemalla vähän huonosti löytyy projekti stooreja tai valmiita settejä.
www.onlychargeddubs.co.uk myy settiä jossa Bolt on kiinnityshilut ja palkeet. Hinta lähemmäs 1500€ ja tosta jäis puuttuun linjat,kompura,säiliö jne.

Oisko kellään heittää faktaa millasta romua pitäis alkaa projektiin haalimaan.
Vaatimuksena olis:
-kohtuu halpa ja simppeli
-jos innostuu pussihousuileen niin kaikki pitäis olla purettavissa veks ilman isompia jälkiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 446

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ti 2 Loka 2018 - 22:30

Slam specialties ss-5 palkeet edessä ja aero sportit taksna toimii w123:ssa. Myös tuossa ocd:n settissä on aero sportit takajousina. Sit vaan kemppi laulamaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
reQQ



Viestien lukumäärä : 6

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Loka 2018 - 12:29

Onko slam spec. ss6 pusseille jälleenmyyjää euroopassa?

Katsastukseen: Viimme keväänä katsastettuun jenkkiin katsuri vaati kantavuustodistukset pusseista, suuntauslaput ala- ja yläasennossa sekä max. 51mm suuntaansa säädettävyyttä. Etu- ja taka-akseli ei saa olla erikseen säädettävissä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jylha



Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Imatra

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 17 Marras 2018 - 0:55

Tälläne lappu toimi itsellä, oli vain ss-5 palje kyseessä klik

ja tuolta sivulta löytyy klikkaamal mallia kilk
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
HH -92-

avatar

Viestien lukumäärä : 176
Paikkakunta : Järvenpää

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 8 Joulu 2018 - 11:02

Onkos kellään kokemusta tai pahaa sanottavaa d2 ilma satsista? Vai kannattaako suoraan ottaa airliftin setti? Kummankihan saa vissii muutoskatsastettua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 450
Paikkakunta : Tampere
Muut : VW Santana -83

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 8 Joulu 2018 - 20:08

Kaverilla jäi D2 ainakin korkeeks vitosgolffissa. Muuten ei kyllä valitellu mitään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 446

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 9 Joulu 2018 - 12:50

Airliftit suoraan vaan
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ilmajousitus
Takaisin alkuun 
Sivu 13 / 13Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Suspension-
Siirry: