test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 jAuuso: Skoda Octavia mk2

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
jAuuso

avatar

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Kouvola

ViestiAihe: jAuuso: Skoda Octavia mk2   Ke 27 Tammi 2016 - 22:00

Pieni tekstinpätkä kulkineesta.

Kohta tulee kaksi vuotta täyteen skodan kanssa. Jostain syystä oli aivan pakko saada diesel ja vielä pirkkavolkkari.
Tulipa siis ostettua -05 vuoden Skoda Octavia 2.0Tdi valmiiksi sisäänajettuna. Vaihdossa piti mennä vanha vectra mutta sepä päätti toisin ja hajosi matkalla.
Omistushaluja tässä saattoi lisätä muutamat varusteet, sisustan väritys ja alkuperäinen Bosen soundsystem.



Ensimmäisenä huoltona perus öljytsuodattimet kaverin hallilla ja samalla kokeiltiin kaverin vanteita että sai jotain tolkkua mitä kaariin mahtuu.
Kuvassa Azev E 10x18



Alustaksi tuli ensin tilattua V-maxxin coilit joihin loppujenlopuksi tilattiin Mamasanin kautta BC-racingin jouset.

Vanteita etsiessä vastaan tulivat 18 tuumaiset Rota RM200 jotka jollain pervolla tapaa herättivät kiinnostuksen, ei muutakun tilaten. 9x18 leveänä eteen ja taakse 9,5x18. Tulivat vielä seka parina valkoisena ja gun metallina, joka tapauksessa oli suunnitelmana maalata joten puhalluksen kautta "maalarille".

Vanteet maalattiin kromipulverilla ja pinnasta olisi pitänyt tulla edes lähimain kiiltävä tai jotain. Pinta oli täynnä ilmakuplia, appelsiinia, kaikkea mitä ikinä keksiikään.

Tämä äijä ei suostunut maalausta korvaamaan, uudesta maalista olisi pitänyt taas maksaa ja kesä oli jo pitkällä joten varasuunnitelmana renkaat vanteille ja hopea plastidip pintaan.
Tiukasti keulien.



Syksyn tullen talvivanteiksi löytyi Mersun alumiinit 17x7,5 ja 17,8,5. Päälle kitkarenkaat ja kovaa ajoa.




Kevät 2015 ja v-maxxin alustasta mehut pihalla, syynä ajelu pohjaanlyöntikumien päällä ja uusi alusta kiikariin, BC-racing BR mamasanin kautta johon lyhyemmät jouset oli jo omasta takaa.

Vanteet oli maalattava taas uudelleen ja tällä kertaa vein ne osaavan kaverin hoivaan. Väriksi volkkarin kartasta reflex silber.

Ja taas keulittiin.




Näiden octavioiden helmalinja herätti ärsytystä. Nettiä kahlatessa tuli vastaan muutama vitos korin jetta mihin sovitettu MK5 GTI Golfin helmamuovi joten miksi ei. Helma on itsessään näissä saman pituinen kuin Golfissa joten muovien istuvuus melko hyvä, pari itseporautuvaa ja teippiä. Paljon parempi.

Samalla kun helmat saivat värin ylleen maalattiin korin väriin myös listat puskureista ja kyljistä sekä puskurien alaosat, loput autosta kiilloteltiin. Kiitokset vielä lyr3.

Kevään aikana tuli myös saatua muutama niksi keulan saamiseksi alemmas jotka toteutettiin, näistä yhtenä notchi.

Vanteiden kaverina pienet lätyt jolloin edessä 18x9 et30 205/35-18 ja 18x9,5 et35 215/35-18 takana.





Sitä tuli jo katseltua uusia vanteita, lähinnä vain ajankuluksi mutta aivan yhtäkkiä saksan ebaysta edulliset VW Touaregin pyörät.

Vanteet oli ulkoisesti hieman karussa kunnossa jota yritetty siistiä vanhankunnon 121:llä. Suorat ne siitä huolimatta oli.

Ensimmäiseksi lasikuulapuhallus jonka jälkeen puolan keskikohdat hiottiin ja kiillotettiin.

Maalaus onnistui taas melkein. Pienten väärinkäsitysten jälkeen pohjamaali ei täyttänyt puhalluksen jälkiä. Noh, vanteet maalattiin muutama päivä ennen bigmeettiä joten aikaa ei ollut ihmetellä, renkaat päälle samantien.



Vanteethan ovat 5x130 jaolla ja et60, eli adapterihommia. Tommisbilletiltä adapterit 25mm paksuina. Vanteita alle sovitettaessa oli todettava etteivät mahtuneetkaan pyörimään joten kaveri nappas 5mm leepusta pois.

Keskiviikkona vanteet kokeiluun ja nehän pyöri. Tässä vaiheessa yksikään rengas ei pitänyt enää ilmoja sisällään, muutama taistelu ja torstaina Jämille. Kaiken tämän keskellä unohtui täysin madaltaa. Hups.

Vanteille jäi adapterien kanssa speksit 19x9 Et40 ja rengastuksena 215/35-19.





Kesän kuluessa saatiin myös muutama korkeus nipistettyä ja tämän alempana ei enää eturenkaat mahtuneet kääntymään. Renkaat hankasivat sisä- ja ulkopuolella metalliin. Kova äijä olis tehny tilaa.

Fitted festeillekin lähdettiin Kouvolasta ajoissa mutta paikalle päästiin vasta palkintojen jakoon, hienot messut ja jos ensi vuonna sitten ajan kanssa. Reissustakaan ei jäänyt julkasukelpoista kuvaa.





Syksy teki taas tuloaan ja suunnitelmat alkoivat hahmottua jo vuodelle 16. Sopivasti sattuen vastaaan tuli ilmakamat ja äkkiä niklas89:ltä hakemaan pois kuleksimasta.

Alkuperäisen suunnitelman mukaan nämä piti tulla vasta seuraavalle kesälle mutta muutamat yllytykset ja jo seuraavana viikonloppuna pussit alle. Aikaa tähän kului yksi ilta ja aamupäivä, helppo homma bolt-on juttuja.

Settinä siis Airlift performancen Slam sarjan etutolpat ja takapussit, takana Bc-racingin tolpat. Autopilot v2, 5gal säiliö ja viair 480c. Ilmalinjana on 6mm raskaankaluston paineilmajarruille tarkoitettua letkua.

Kompura, venttiilibloki yms sijoitettu varapyöräkoteloon ja säiliö takapenkkien takana paksissa. Ei näistä nyt mitään näyttelyasennuksia tullut eikä ollut tarkoituskaan. Jatkossakin menee käytännöllisyys edellä.

Pari päivää ennen tuulosta tuli vielä vaihdettua rotan vanteet alle että saatiin pohja maahan. Melkein. Jonkun näköinen mainintakin tuli tuuloksessa.





IMG_5807 by henrijarvine, on Flickr

Joidenkin tietolähteiden mukaan tämä shamppanjan värinen skoda oli tuuloksessa rautajousilla, toisten lähteiden mukaan pusseilla. Tiedä sitä nyt sitten.. Mutta palju oli lämmin.
Oli muuten lämmin. Ja Gleasyn pitäs olla tarkkana Wink t.aaperi

Sisusta tässä on ihanan käytännöllinen beige kangas. Nahkoja on etsitty mutta harvassa tuntuu olevan tai etsijässä vika. Valoja vaihdeltu ledeiksi ja vähän sieltä täältä siistitty. Beigeä lattiamattoa, uutta Skodan merkkiä, Tupakkamuoveja laseihin ja konepellille kaasujousi.
Huollettu ja pesty on myös jossain välissä



Nyt talvella kun on aikaa niin tehdään jotain pikkujuttuja, niistä lisää sitten. Oikeat vanteet voisi hankkia ja madaltaa tai jotain.
Talviauton virkaa toimittaa pirun hyvä Passat

Osa on puhelin kuvia kun kamera ei aina kulje mukana ja asentaessa ikinä muista edes mitään kuvia ottaa. Koitetaan tehdä parannus.
Pari kuvaa myös lainattu, osassa leima osassa ei, huikatkaa jos pitänee poistaa.

Kiitos ja anteeks.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
G.T.S

avatar

Viestien lukumäärä : 213
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   Ke 27 Tammi 2016 - 23:18

Olkoon rota paskaa tai ei mut mä tykkään niistä ihan liikaa tässä autossa, vaikka vituttaakin et veit tuon V2sen ohjauksen niklakselta ennen mua Smile Mut tää toimii vaikka vakiona näyttääkin ihan perus skeidalta, niin näin tää toimii mulle. Sisustaan kun pistää jotain kivaa tulemaan niin sit valmis Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 446

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   To 28 Tammi 2016 - 9:30

Sama täällä, v2 ehti mennä nenän alta Very Happy
Onhan tää nätti, molemmat vannesarjat istuu hyvin. Kilvenpaikkaa voisi koittaa siistiä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
t0mpp4



Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Pori

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   To 28 Tammi 2016 - 12:16

Tämä iski jotenkin (hyvällä tavalla) silmään viimeisessä Tuuloksessa. En ees tajua miksi, koska en pidä yhtään kyseisestä korimallista.
Ei voi siis muuta, kun kääntää peukkua ylös Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
SamiM



Viestien lukumäärä : 152
Paikkakunta : Helsinki

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   To 28 Tammi 2016 - 20:09

Tää on huippu hyvä! Cool
Toimii noilla Rotan vanteilla ihan mielettömän hyvin ja lähtökohta on hyvällä tapaa erillainen.
Peukku.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jAuuso

avatar

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Kouvola

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   La 30 Tammi 2016 - 12:07

Kiva kuulla että miellyttää silmää. Smile
Toivottavasti ei jäänyt liikaa hampaan koloon v2:sta Very Happy

Volver kirjoitti:
Kilvenpaikkaa voisi koittaa siistiä.

On käynyt itselläkin mielessä. Octaviaan ei ole tehty minkäänlaista etupuskuria missä ei olisi kilventaustaa joten menisi leikkaaliimaa hommiksi. Eikä taida mikään volkkarin puskurikaan sopia.
Tutkitaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Villeee

avatar

Viestien lukumäärä : 223
Paikkakunta : JKL/K-ala

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   La 30 Tammi 2016 - 12:51

Pakko kompata Volveria, keula saisi ihan uutta ilmettä jos kilventaustan jotenkin saisi siloteltua! Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://hrkn.kuvat.fi
Demon

avatar

Viestien lukumäärä : 338
Paikkakunta : Lahti city

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   Ke 10 Helmi 2016 - 15:29

Tuohonhan voisi keulaan tarjoilla Superskodalta löytyvää joko tämä


tai tämä


Näin esimerkiksi Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jAuuso

avatar

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Kouvola

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   To 11 Helmi 2016 - 20:19

Demon kirjoitti:
Tuohonhan voisi keulaan tarjoilla


Tai sitten ei.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Taski



Viestien lukumäärä : 225
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   To 11 Helmi 2016 - 22:58

Ylemmästä vois jotain saada kehiteltyä mutta toi alempi on ihan perkeleen ruma.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Simppa

avatar

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : Kouvola

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   Pe 12 Helmi 2016 - 20:01

Mulla on tollain alempiversio. Sovitin ja jäikin laatikkoonsa Shocked
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Ju$e

avatar

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : Rovaniemi
Muut : DR650 smoto
IQ600rr

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   Pe 12 Helmi 2016 - 21:02

Sen verran kliini, etten lähtis mitään lippoja laitteleen Neutral sen kilvenpaikan vois tottakai sipistellä niinku oli puhe jo aikasemmin. Tästä tulee asiallinen Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jAuuso

avatar

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Kouvola

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   Su 10 Huhti 2016 - 20:39

Kausi aloitettu kivasti ACS:n ja Tuulos miitin voimin.

Tälle kesälle haettiin uutta suuntaa Scout Octaviasta.
Scoutit ovat kaikki farkkuja, käytetyt puskurit hieman kiven alla ja kaaret/helmat täysin ylihinnoiteltuja, joten puskurin alaosat marmorilta ja pieni leikkaa liimaa operaatio.

Muovihelmat ovat mk6 R Golffista.
Muovikaaret aftermarket kamaa Tsekeistä.



Talven aikana kori äänieristetty, uretaanipuslia vaihdettu, ruosteita korjailtu ja muita perushuoltoja tehty.




5 gallonan ilmasäiliö vaihtui kahten 2,5gal/10 litran säiliöön käytännön syistä. Tarkoitus saada kuitenkin kuljetuskapasiteetti säilytettä autossa.
Kompura vaihtui 444c Dual packiin, paljon nopeampi täyttö ja hiljaisemmat kuin edellinen 480c.




Molemmat vanteet myin talven aikana. Kaverilta lainaksi Mersun Anahitakset. 8,5 & 9,5x18
Katsotaan vannepolitiikkaa vielä ennen kesää.





Messuilla renkaat painoivat etukaaret irti irvistämään ja muutenkin vähän sinnepäin. Olishan nämä pitänyt hipostella kuntoon.

Ennen lähtöä Tuuloseen kiinnitettiin etukaaret uudestaan. Aamulla lähteissä kaikki ok mutta kuskin puolen etukaaren alaosa on jossain Nastola-Tuulos välillä. Hyvin olitte saanut puuttuvan palasen taltioitua kameroihin Very Happy

Etsitään motivaatiota ja katsotaan uusiks vaikka Jämillä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Demon

avatar

Viestien lukumäärä : 338
Paikkakunta : Lahti city

ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   Ti 12 Huhti 2016 - 16:42

Asiallinen (y)
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: jAuuso: Skoda Octavia mk2   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
jAuuso: Skoda Octavia mk2
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: