test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
smuige



Viestien lukumäärä : 76
Paikkakunta : Pargas

ViestiAihe: Vs: smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1   Pe 7 Huhti 2017 - 10:50

Tilanne update:

Airliftit asennettu ja koekäytetty, tulos jotakuinkin odotusten mukainen uusilla vanteilla. Etupalkki nyt maassa, etuvanteet kaarella ja takapää jopa sukeltaa toista sentti. Lopullista fitmenttiä pitää pyöränkulmilla ja lätyillä vielä hienosäätää. Vanteina nyt BBS CH 18x8,5 joka nurkassa 205/40 pirellien kera. Vannehopeana punaisilla keskilätkillä.

Sisustaan tuli liilat vyöt latviasta, saa hiukan kontrastia koppiin.

Konttiasennukset vielä pahasti kesken mutta suunta on aika selkeä, asennus tulee olemaan mallia piilo, kaikki saadaan verhoilujen alle kätkettyä kuten suunniteltu.

Ulkokuoreen ehkä vielä jotain maskihifistelyä mutta en vielä ihan varmalla pohjalla.

Auto nähdään pääsiäisenä Tuning Car Showssa joten pieni deadline crunch päällä. Tänä talvena ei nyt hirveästi ulospäin näkyvää tapahtunut mutta ehkä kokonaisuus paranee hieman.

Kuvia ei nyt ole tähän laittaa, perunan laatu ja linkitys jättää niin paljon toivomisen varaan että tuli hommattua vanha digijärkkäri. Jahka opettelen sitä käyttämään ja keksin jonku atk järjestelmän millä saan purettua ja jaettua ne niin pistän näkyville. IG:hen fredrik.robertsson tulee realiajassa kuvia jos haluu seurata.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
smuige



Viestien lukumäärä : 76
Paikkakunta : Pargas

ViestiAihe: Vs: smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1   To 20 Huhti 2017 - 15:54

No niin, acs käyty ja kuvaamisen saloihin tutustuttu. Eka näyttely omalta osalta ja ihan mielenkiintoinen kokemus kaikenkaikkiaan, mukavaa höpötellä rakentajien kanssa naamatusten.
Tuossa yhdessä kuvassa boran vieressä tuning puolen peoples choice voittaja, mersu. Kyllä kansa tietää...









Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
TomVi

avatar

Viestien lukumäärä : 3379
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1   To 20 Huhti 2017 - 16:01

Parani bebseillä kyllä hemmetisti Cool Olisin tosin itte laittanu jahren musta/punaset vyöt, olis sopinu värimaailmaan paremmin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot Linjoilla
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 439

ViestiAihe: Vs: smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1   To 20 Huhti 2017 - 23:02

Todella paljon parempi näillä vanteilla. Siirtäkäähän tämä nyt tuonne toiselle puolelle Very Happy

Niin ja ikävä kyllä tuo mersu on vieläkin kansan näkemys "tuning-autosta"
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
smuige



Viestien lukumäärä : 76
Paikkakunta : Pargas

ViestiAihe: Vs: smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1   Pe 21 Huhti 2017 - 9:41

Noi ch:t on kyllä vahva henkilökohtainen suosikki kanssa vaikka ehkä vähän mitäänsanomattomat. Mun mielestä oli ehkä hiukan parempi tramonteilla mutta nää on makuasioita, liian pienet ne jokatapauksessa oli. Ehkä joskus vielä 18" steppiräsät jos talous sallii. Vyöt on varmasti mielipiteenjakajia, punaisia en halunnut koska liian nähty/liikaa punaista, livenä mielestäni paremmat. Jotain pientä värimaailma detaljikikkailua vielä luvassa kunhan rauhassa kerkee mietiskellä.

MODEEDIT: Ihan hyvät nuo bbs:tkin, mutta lippavanteita huutais.
Etu ja takapään perus "volkkaricamber" häirihtee. Takaa pois tai eteen lisää study
t.aaperi
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
smuige



Viestien lukumäärä : 76
Paikkakunta : Pargas

ViestiAihe: Vs: smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1   To 18 Toukokuu 2017 - 11:59

Kappas, lipsahtanut "oikealle" puolelle, kiitokset moderaattoreille.

Tuuloksessakin käyty, mukavaa kuten yleensäkin. Todella paljon positiivista palautetta BBS:stä mikä kieltämättä hieman yllätti, eikai se niin huono tramonteilla ollut?
Ch:t ei ole missään nimessä lopulliset vanteet mutta toistaiseksi se "ihan hyvä" vaihtoehto puhtaasti rahallisista syistä. Oli huvittavaa kuunnella tuuloksessa kommenteja kitkarenkaista, toisaalta jos muuta moitittavaa ei löytynyt niin otan sen kohteliaisuutena.
Tuuloksesta irtosi CDLC Connoisseur kunniamaininta, siitä iso kiitos, lämmittää mieltä todella paljon.
Big meet olis seuraavaksi listalla, toivottavasti pääse lauantaina poikkeamaan mutta pari muuttujaa vielä auki. Boralle en ole hirveästi saanut mitään tehtyä Acs/tuulos reissujen jälkeen, toinen takanurkka hieman vuotaa ja loppulliset pyöränkulmat vielä arpoa. Ja voishan sen ehkä katsastaakkin. Tuo aaperin mainitsema eripari camber on kyllä hieman kiusallinen vaiva, etupää on mikä on tolpasta johtuen, airlift slam nyt kiinni jossa ei säädettävää yläpäätä. Takapää säätyy kyllä ja nykyinen säätö on vähän hätäisesti ruuvattu reilusti plussalle. En ole vielä ihan sinut stancen kanssa, pidänkö sukelluksen vai koitetaanko kaaren tasalle saada. Ei oikein osunut tasan vanteen ja kaarien etäisyydet puolelta toiselle joten nykyinen setuppi on reippasti camberia ja sukellusta kunnes ehti hifistelemään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
smuige



Viestien lukumäärä : 76
Paikkakunta : Pargas

ViestiAihe: Vs: smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1   Ti 19 Joulu 2017 - 22:46

Aika näköjään rientää...

Photobucketti pisti näköjään kuvien jakamisen banniin ja inspiraatio kirjoitella tänne kärsi aikalailla. Pitää yrittää kehitellä joku toinen tapa jakaa kuvia tänne, ei vaan oo yhtään meikäläisen juttu kuvien lataaminen ja linkittäminen.

Boralla tuli käytyä Bigmeetissä, timanttia kuten aina. Bigmeetin jälkeen oli Bora toista kuukautta telakalla ikkunaongelmien takia, vasen takaikkuna kun rupes vähän repsottamaan. Jostain syystä primeri korkkas lasin ja liiman välistä ja ikkuna pikkuhiljaa enemmän ja enemmän irti. Tuli sitten golfilla ajeltua vähän enemmän. Perheenlisäystä kun tuli toukokuussa niin vapaa-aika ollut hieman kortilla.
Fitted Festeille tuli kutsu, iso kiitos siitä! Jotain pikku extraa piti Fittedeille saada ja se oli tähän hätään pitkään himoitut isot jarrut. Eteen tuli 334mm R32 levyt ja Touaregista Brembon 17z 6-mäntäsatulat. Ihan vaikeuksitta ei selvitty Fittedeille, edeltävänä tiistai-iltana koeajolle uusien jarrujen kera ja suunnilleen kilsan verran tallilta niin etupyörä päätti vaihtaa maisemaa. Meinas olla mielenkiintoinen ilta, etuvanne löytyi sadan metrin päästä ojasta ja onneks sen verran ehjänä että sai auton alle. Ekaks vaan patikkareissu tallille hakemaan välineitä joilla läjän sai edes tunkattua ylös ja vanteen takas kiinni. Saldona tästä episodista vanne mankeloitu sisäpuolelta ja sentin halkeama joka hiukan vuosi, etulokari aivan paskana ja etulipassa ja etupalkissa kunnon naarmut. Huomattavasti pahemminkin olisi voinut käydä mutta vain kolme päivää aikaa loihtia auto näyttelykuntoon. Niballe äkkiä soitto että onnaako pikainen maalauskeikka ja seuraavana päivänä purkaamolta ehjä loksu haltuun. Mikko sai tilkittyä vannetta sen verran että ilmat pysyy. Tässä kohtaa voi iloita sitä että alla laatuvannetta, siitä huolimatta että sisäkannu mankeloitu muodottomaksi ja halki niin vanne edelleen täysin suora eikä edes epätasapainossa. Tinalla ois ollu karumpaa jälkeä.
Fittedeille sitten päästiin mutta varmuudeksi lavetilla, vanteella kun ei oikein uskaltanut hirveitä ajella. Keleistä huolimatta oikein mukavaa oli Fittedeilläkin.
Taas sitten auto telakalle kunnes vanneongelmaan löytyisi ratkaisu. Torista löytyi sitten jakoa lukuunottamatta samanlainen vanne joka sitten adapterilla alle ja auto vihdoin ajoon.
Season enderiin sitten molemilla autoilla kun kerran molemmat jotenkuten iskussa. Jarruja lukuunottamatta ei hirveästi muutoksia kauden aikana, kovin positiivista palautetta vanteista ja alustasta, kait ne sitten sen auton tekee Rolling Eyes
Marraskuussa auto taas seisontaan kevättä odottamaan, mitään hirveän radikaalia tuskin ensi kaudelle mutta jotain kuitenkin. Tilauksessa tällä hetkellä OEM Bora R-line puskurit, nämä ovat kiinan markkina juttuja, käytännössä R32 muotoilu mutta boraan tehty. Tällaiset olen alusta pitäen halunnut mutta ekalle kierrokselle ei budjetti antanut myöden. Vanteet taas mielessä mutta ehkä johtuen puolen vuoden kroonisesta univajeesta niin visiot ei oikein ole hirveän selkeät, scene rotiformit vois
olla varma nakki mutta aika näyttää.

Takaiskariongelmaan löytyi tallikaverilta ratkaisu, 240 volvon takaiskarit on spekseiltään todella lähellä optimia takapäässä. Alahelan joutui vaihtamaan mutta muuten bolt on. Ongelmaksi kun muodostui se että 3H ohjauksen korkeusanturit kun oli tapissa ennen kuin orkkisiskarit rajoitti ulosjoustoa ja pussitkin pääsi tosi löysäksi. Vielä olisi viton bilsteinit joita pitää kokeilla jos vielä paremmat.
Nopea hammastanko aiheutti myös omia pikku ongelmia, ei vikavaloja tai koodeja mutta sponttaaneja esp:n aktivointeja hieman nopeammin kaartaessa. Tästä selvittiin esp:n deaktivoinnilla.


Sitten se kakkis.

Viime syksynä tosiaankin yritin koko laitetta myydä mutta eipä se kenellekään kelvannut. No ei muuta kuin versio 2.0 kehiin. Ebaystä löytyi lääkkeeksi Kamei X1 korisarja, käyttämätön vieläpä ja kaikkine nippeleineen ja ohjeineen. Ainoa miinus että toinen helma puuttui. Sellainenkin löytyi uutena myöhemmin ebaystä kuten myös KameiX1 orkkis tarrasarjat ja maski. Korisarjan sain kesällä asennettua Niban ensiksi maalattua sen, 30v vanhat tarrasarjat odotetusti ei oikein enää toimineet joten tuttu tarramaakari kopioi sen tuoreesta matskusta.
Nyt kun ulkonäkö rupes olemaan sellainen että ainesta olisi johonkin oikeasti next level shittiin niin eihän tuo Tdi tekniikka enää kelpaisi. Nettiautosta lähimaaston VR6 tarjonta syyniin ja ruskolta löytyi sopiva pikkuvikainen 97 vr6 golffi. Kuten useimmat tietää VR6 swappi kakkikseen suomessa ei nauti viranomaisen hyväksyntää, ajattelin et teen sen joka tapauksessa mutta poikkeuslupa taas vetämään. Tällä kertaa alle kuukaudessa tuli myönteinen päätös trafilta.
Season enderissä golffi oli näytillä ujohkoilla lainavanteilla koska jaon vaihtuessa ei kiinnostanut enää vanteita hankkia puolta sesonkia varten.
Tällä hetkellä kakkiksesta purettu tdi tekniikka ja akselistot ja suunnitelma seuraavanlainen:
-VR6 swap
-mk3 VR6 akselistot 5x100 jaolla
-17" futurat, aihiot olis jo
-katto todennäköisesti vaihtuu twingon rätistä OE kattoluukkuun
-konehuoneen sheivaus
-ilmatkin houkuttais, tuolla korisarja ja vannekombolla aikamoisisa haasteita muuten

Eiköhän tässä taas tarinaa tullut.
Ottakaa IG:stä seurantaan fredrik.robertsson, tulee enempi sinne kuvia laiteltua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Mro

avatar

Viestien lukumäärä : 1155
Paikkakunta : Tre/Ylö

ViestiAihe: Vs: smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1   Ke 20 Joulu 2017 - 6:43

Peukku, etenkin tuolle kakkikselle!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot Linjoilla
TomVi

avatar

Viestien lukumäärä : 3379
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1   Ke 20 Joulu 2017 - 18:22

Molemmat laitteet oli kyllä siistit tuulosessa. Olikos se nyt niin, että bora oli ihan leimoissa ja papereissa poikkeusluvan turvin?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot Linjoilla
 
smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
 Similar topics
-
» smuige: Bora V6 4Motion Coupe&Mk2 Kamei X1
» Tikki-: Kadett C Coupe / Lada 2101 16v
» Golf IV/Bora
» Golf IV/Bora
» juh-o: Bagged familywagon VW Bora/golf IV UTE

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: