test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 N|ba: e30 kiinatina pulkka

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: N|ba: e30 kiinatina pulkka   To 29 Syys 2016 - 14:37

Terve

Koen et tästäkin vois nyt projekti topikin tehdä kun jotain kerrottavaakin on.

Autona toimii siis vuonna 2014 hankkimani käyttis, e30 325i touring vm88. Auton ostin orkkis kuntoisena turun saaristosta vanhemmalta pariskunnalta joka oli tämän auton kolmannet omistajat ja ollut heillä pitkään.

Ihan kelpo yksilö sähkölasit edessä ja sähköluukku, diamondschwartz väri ja lukkoperää, ensi hätään koil overia ja vähän varastossa ollutta halpavannetta niin kehtasi kruisailla



Noh olihan se mukava ajella ja ajatukset haahuilivat nahka sisustan ja hifistelyjen parissa, sitten hankintaan tuli tuumaa isommat vanteet ja vähän enemmän madallusta.






Tässä kohtaa tarinaa olin jo oppinut kantapään kautta kaikki kauhutarinat m20 moottoreista muutaman keinuvipu remontin ja yhden kansipahvi homman myötä, talvella auraamattoman tien ansiosta imaisi konehuone itsensä täyteen lunta ja änki minne mahtikaan päästä, moottoritielle kiihdytys 100km/h ja naps jakohihnahan sieltä napsahti.

Tämän jälkeen looginen swappi eli m50b25 hakuun ja haentaan ja eikun asentamaan..

Näin auto kyllä miellytti silmää ja mieltä oikeen pirusti mutta kerran talvella auton liuttua penkkaan ja koko keulan korjanneena ja maalanneena painosanalla vituttu kun ei tollasena ollut mitenkään mukava ajaa kun raapii ja ruopii kiinni joka puolelle. Ja kun tullut ajettua kylkiedellä jo edeltävillä ajoneuvoilla ja pitkään ilman luisuria olleena tälläkin tuli lukkoa testailtua vesikeleillä ja talvisin niin mieli haikaili drifteriä.

kesä 2015 tuli vedettyä kokonaan "stance" luukilla ja käytyä autolla gatebilissä ja cdlc bigmeetissä etc ja rullailtua muutoinkin päivittäin töihin ja takaisin auton ollessa ainoa ajoneuvo.





sivulle hommasin kesällä  318i 84` kaksi ovisen e30:in jota aloin hitsaamaan ja putsaamaan ja väkertämään m3 korisarjaa ja keventämään isommalla kädellä ja putkittamaan sisältä haaveena että tästä saisi kunnon lelun jolla puskea radalla kavereiden kanssa.

homma eteni pitkälle kunnes eräs täältä foorumilta sen halusi ostaa samoihin tarkoituksiin.

Tuli talvi 2015 ekat kunnon paukku pakkaset olivat kangistaneet jäähdytys nesteet aamuinen vitutus oli suuri.. Auto talliin sulatukseen ja töihin, töistä päästyään biltemasta matkan varrelta uudet glykolit koneeseen ja laitteet ajoona, paripäivää myöhemmin kahta kauheammin jäässä... noh vitutti ja auto jäi ilman litkuja hallin pihalle odottamaan ja hain tilalle 316ti compactin.

jossain kohtaa starttasin auton pihalta ja ilmailin ja totesin että hyvin skulaa ei vaadi kannen nostoa. saatika muuta remonttia ja nyt se drifting kärpänen puri ja pahasti, spottasin vanteet tilasin ne ja pam arvasin että vaativat vähän lisää tilaa kaariin, Noh flaret toisaalta tilaukseen..

Vanteet ja flaret saapuivat eivät istuneet yhteen toistensa kanssa..



Noh siitä sitten todettuani ettei pultti kaarista olisi mihinkään eikö oikein miellyttänyt silmääni, niin vähän koulu oppeja miettimään ja muistelemaan miten sitä peltiä käskytettiin ja eikun suoraa peltiä hallin lattialle ja tekemään.  hyvältä rupes näyttään eikun sippaus kittiä päälle linjat suoriksi ja eka hinkka väri päälle heittojen haentaa ja toinen hinkkaväri päälle ja auto työpaikalle maalia oottamaan :smoke:



tässä kohtaa sanottaneen että vanteet ovat japanracingin tinaa koossa 15x9 et -30 luokkaa edessä ja 5cm levemmillä tukivarsilla ja takana 15x10,5 et -32 kuvissa kumeina  205/50 hankook rs-2 semislickit

Noh auto makas viikon töissä hinkkailin iltaisin sitä kun kerkesin ja värit päälle viikonloppuna





noin auto iskussa ajossa ja pirun härskin näkönen omaan silmään, käytiin vähän tapahtumissa ja sitten lähdettiinkin taas ruotsiin GATEBILIIN 🆒 matka sinne hyvin lukuun ottamatta muutama kilsa ennen martorp parkkia hajonnutta massaanturia meni hyvin.




reissun jälkeen petti viimesetkin estot ja auto pukeille navat irti peräveks kitkalukko hyllylle 4.1 kemppi pesään napoihin rankat muokkaukset alusta remppaan ja sopivaks täysiin ajamiseen. Auto alas pukeilta ja pientä testiä hallin pihalla :smoke: fiilis loistava!

https://www.instagram.com/p/BGP7s2BPQ0e/?taken-by=nibander

tämän jälkeen alkoikin ratojen tahkoaminen ja koittelu et osaako tätä enää. ja onko tollasesta m50 swapatusta 190-200hm kiulusta tähän..

Noh ekaksi radaksi tuli sitten pesämäki. intopiukassa paskat kärrylle ja honkajokea kohti. AAAIIVAN sairaan hienoa auto jaksoi paremmin kun luulin ja kelpasi itselleni ekaksi reissuksi ja autoonkaan ei tullut mitään vikaa.




Seuraavaksi taisin vaan vaihdella öljyt ja hakata hieman tilaa pyörille. ja sitten PAM! tuijottanyt netissä kun briteissä ja jenkeissä grassroots kuskit omaa hienoa teippiä niin pakko oli koittaa pienenä visionäärinä mitä tästäkin tulee bauhaussista sisustus teippiä kun on niin halpaa ja iso mgd pala pöydäksi ja mattopuukko ja sakset heilumaan. itse tykkään mut talvella vaihtuu parin kaverin kanssa samoihin kuoseihin.



loppu kesä mentiin btcf nokian päiville ja taas pesämäelle ja tahkottiin rankasti ja käytiin myös MLV:n poppoon päivillä tahkomassa tykkimäkeä ympäri

tässä hieman kuva satoa kesän varrelta..




https://www.instagram.com/p/BHwDpNhDT_H/
https://www.instagram.com/p/BJsMTN1BGpe/
https://www.instagram.com/p/BKNdBIxhG6S/


Tähän pitää vielä loppuun kertoa että nyt olleen lauantaina (24.9) oltiin pesämäellä isokorpi kustomsin reeni päivillä ja m50 päätti samassamutkassa kun parissa videossa näkyy että hänelle riitti isossa kulmassa täydestä laulusta alakerrasta meni jotain pahasti rikki äänestä päätellen..

Jees kone nousi sunnuntaina nostettiin kone ja aloitettiin purenta autolle. Maanantaina avattiin hattu vaan tarkastus mielessä noh on ainakin ajettu 🆒




Korikin melko purettu, revitään nyt viimeisetkin ääni eristeet, kojelauta, kone huone ja akselit pois niin pääsee kuuma pesemään pohjan ja aloittamaan jäykiste hitsaamisen :jep:




Loppuun vielä muutamat rata photot. kiitos ja hei Cool







Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juhi

avatar

Viestien lukumäärä : 1554
Paikkakunta : Vantaa

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ma 10 Loka 2016 - 13:32

Hyvää tekemisen meininkiä, näyttäisi ihan kohtuudella pysyvän lapasessakin!

Tuleeko seuraava pannu N/A vai paineistettuna?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://juhi.kuvat.fi
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ti 11 Loka 2016 - 17:00

Juhi kirjoitti:
Hyvää tekemisen meininkiä, näyttäisi ihan kohtuudella pysyvän lapasessakin!

Tuleeko seuraava pannu N/A vai paineistettuna?

ihan N/A menolla mennään. kehittyy vähän enemmän kun ei sudi joka vaihteella ja joutuu vähän hakemaan linjojakin eritavalla kun ei voima riitä kaikkeen mitä haluaa.

Ja ehkä pysyis lelu kasassakin paremmin ilman sitä turboilua Laughing toki siihen kasikkoon on jo hankittu billet vauhtis ja sen verran järeä kytkin ettei tarvii lähtee heti vaihteleen Cool

edit: Ja bmw:n v8:lla mennään ensi kausi
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ma 17 Loka 2016 - 22:51

Jahas päivitellään taas, edellis viikkona sykittiin päähäkki kasaan kaverin kanssa. Saumattiin kiinni ja jäljelle jäivät oviputket ja putket häkiltä etu iskari torneille ja muutamat lisä putket niin olis kaaret siinä. Melko tyytyväisiä ollaan istuvuuteen vaikka onkin saumallista "paska" putkea eikä bilteman putken taivutin pystynyt taittamaan kurveja täydellisesti. Putket menee niin lähellä ku saatiin niin että toimii vielä kattoluukku, ja osasta kohtia hitsattiin putket suoraan koriin.






Samalla tein takana iskareille tilaa kun tässä on takana coiloverit niin oli hieman ahdasta niillä vaikka rallyrace myi ne bolt on kamana



Ihan pätevät ja simppelit tuli omasta mielestä. Jäykiste palkku tarvii vielä tehdä vanhan tilalle kun tuossa touringissa tuolla takana on, ja kaaret tosiaan hitsattiin näihin suoraan.

Tämä saavutettiin edellisviikkona viikon aikana ja viime viikko meni päivätöissä ja vapaalla muiden töiden parissa :rolleyes:

Yksi ylimaalaus, pakun kyljen maalaus, 6-sarjalaisen kiilloitus, ja vielä yhden veneen kiilloitus niin ei siinä päästy enää oman auton pariin.

Tänään nappasin töistä kunnon pistehitsi poran ja avasin helmat kun kaveri on työkeikalla niin ei kaaria keretä
Tekemään niin vaihdan helmat uusiin ja alotan jäykistehitsailun korille. Ei sais sanoa mut yllättävän vähän hapanta oli ja helmatkin pääpiirteittäin ehjät mut ne vitutti mua jo pitkän aikaan kun olivat sieltä täältä tunkattu rumiks ja lyttyyn sekä takakaarien reunoilla oli reunat happamat niin korjataan kaikki pohjan ympäristöt samalla.





Siinä taas jotain arvosteltavaa päivitellään kun tapahtuu taas.

Jaa niin tuli videollenin päästyä

https://youtu.be/mQIF0V6MKpk

Mlv:n jätkien kans tuli käytyä radalla hyvä porukka ja rento meno.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Nicepro

avatar

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ti 8 Marras 2016 - 21:19

Kun näit vaivaa tehdä turvakehikon niin miks saumallisella putkella?
Eikös tänäpäivänä lähes joka säännön kaaret vaadita vähintään saumattomasta putkesta?

Vai onko nämä ihan vaan jotkut katumallin kaaret millä ei oo tarkotus kilpaa ajella? Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Mikk-

avatar

Viestien lukumäärä : 401
Paikkakunta : 21270

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ti 8 Marras 2016 - 23:55

Tornihuhut kertoo et ainut ralli mihin osallistutaan on pilluralli.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ma 5 Joulu 2016 - 0:58

Taas on tapahtunut asioita, häkki on valmis, hitsaus hommat 85% valmiina, ens viikolla saadaan auto kyljelleen ja laitetaan pohja kuntoon ja väreihin niin päästään siihen missä oon oikeasti hyvä eli pohja ja maalaus hommiin..




Elikkäs häkki aka "surmanloukku" "jokkiskaaret" tuli nyt valmiiksi muutama koriste ja jäykkäri levy sinne tänne ja tommoset "wrc?" Putket tuli kans ku otin ylimäärästä putkea.



Aloitin myös keulan putkia vähän kuskin puolella näkyy jotain hahmotteluita mutta niiden lopullisesta jäämäsestä tuohon en tiedä.




Myös polttoaine vehkeet ja akku löysivät paikkansa autossa aukin paikan upotin hieman entisten takapenkkien paikalle, tankin kaukalo on hieman täynnä tuon 60l tankin kanssa (tälle sais kertoa jotain pinnoitteita et uskaltais e85:sta laittaa sisään)



Myös jarrupäivitystä tuli hankittua. Elikkä e38 730:in brembot tulee eteen corradon 280mm levyllä ja ennen kitinää pienestä levystä niin omistan 15" vanteet ja meinaan pitää ne 15" vanteet tässä..........



Tein myös avattavan kardaani tunnelin huoltoja varten, kuvista puuttuu kierteet jotka lisäsin kannelle tähän.

Sitten olin jo visioinut etulippaa tuohon mtech puskuriin, tykkään hirveästi m3 evon etulipasta mutta muutoon mtech omaan sil
ään hienompi joten tuumasta toimeen!


Mirka käteen vanhan lippa virityksen liima jäämät pois karhennus teippaus ja uretaani pullo käteen!

Seuraavaksi saha, mitta, viivoitin, tussi, kapulan ja epäkeskon ja hyvän vision tuumin lopputulos oli tämä





Laitoin vielä lasikuidut kuivamaan tuohon niin pääsee hakemaan muodot linjaansa ja pohja värjäämään, maalauksen jälkeen saa tehdä sitten muotin tuosta.

Jaa niin helmatkin tuli sulatettua paikkaansa





Ja viimekesänä tuli havaittua pientä raapimista jalkatilojen seudulla joka korjattiin isolla lekalla.. Noh asia korjattiin tekemäälä iiiso reikä plasmalla



Ja täyttämällä se pellillä



Ja tehtiin muutamat jäykkäri pellit kaariin


Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ma 19 Joulu 2016 - 0:20

Kiitos kommenteista! Tuovat hieman ekstra motivaatiota.

Otin pitkän viikonlopun töistä vapaaksi ja tuloksena sain keulan putketkin pää piirteittäin tehtyä. Muutamat tuki ja vahvike putket sinne tänne ja ois keulan osat kiinni. Sitten tehdään puskurille vash bar ja ootellaan loppuja mtech osia niin käännellaan auto kyljelleen sillä välin ja tehdään pohja iskuun.





Ja lisätäkseni niin noita jäykiste ja sikki peltejä tullaan vielä lisäilemään sinne tänne

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ma 19 Joulu 2016 - 0:21

Tänään ilmeni luppoaikaa niin päätin käydä tekemässä valojen viimeiset kiinnikkeet valmiiksi



Tässä valot jo kaikilla kiinnikkeillään paikalla, seuraavaksi vahvistin tuon pellin soiton missä maski ja munuaiset ovat vetämänlä pokkauksrn taakse putket kiinni johon myös kiinnitin yhdet lamppujen kiinnikkeistä



Tähän tyyliin siis. En jaksanu keksiä "pyörää uudestaan" vaan hitsasin nuo ruuvin kiinnikkeet valojen kiinnitystä varten. Tämän pellin palasen tarkoitus on melko kosmeettinen joten en sitä hitsannut kiinteäksi tuohon ylempään tuki putkeen.



Sitten vielä tuolle ylä putkelle kiinnitys, reikää läpi m10 kuusiopultti ja mutteri hitsaten toiselle puolen, ja alhaalta ylös koska keulan saa purettua ilman lokarien irroittamista.



Siinä vielä kuva keulasta ilman turhuuksia, keulan purkaa ja kasaa nyt nopeasti ja mahdollisia ongelmia moottorin kanssa vähän mukavempi selvitellä :cool:
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ma 19 Joulu 2016 - 0:21

Hommat etenee taas, viikolla tuupattiin auto kyljelleen ja avattiin runko ja koriaisojen saumakohdat auki korimassasta ja jäykiste hitsattiin ne piukkaan ja samalla putsattiin pohja irronneista tehdasmassoista ja poistettiin pienet ruoste värjäymät ja poistettiin myös turhat kannakkeet ja helmoihin tuli tehtyä tunnelit pakoputkille.



Kopasta hitsasin kaikki vedenpoistoreiät umpeen joten auton alla kohdat saivat vielä hapon ja saumakitin päälleen.



Tämän jälkeen suihkutin pohkan paljaisiin teräskohtiin hapot.



Sitten eikun pinnotteet hyllystä ja kovettajia sekoittelemaan. Pohjaan valitsin kokeeksi mustan lavapinnoitteen mistä oon nähny aika positiivisia tuloksia joten otin kokeeksi oman auton pohjaan tämä siis kovettajalla eli kovettuu täysin kovaksi ja on helppo pitää pohtaana ja peittää hienosti ja väriksi tietty musta:cool:





Pohja näyttää omaan silmään nyt todella hyvältä ja tonne on nyt kiva pulttailla puhtaita alustan osia kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ma 19 Joulu 2016 - 0:22

Taas on tehty.







Puskuri haki paikkansa keulalla pientä hienosäätöä väleissä vielä mutta jääneen ne maalauksen jälkeiseen aikaan. Nyt tarvis kiikuttaa puskin töihin ja hoidaa lopulliset pohjat ja värit et saisin jonkun ottamaan muotin siitä.

Puskurin alta näyttää tältä.





Kehikkö "aka bash bar" menee puskurin sisällä sen muotoja myöden ja kannattelee myös sitä ja muutama pika kiinnkke sitten pitänee sen paikallaan

Loppuun kevennys kuva skeletorista



Tästä on hyvä jatkaa yksin puhelua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sammyboi

avatar

Viestien lukumäärä : 122
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ma 19 Joulu 2016 - 7:22

Kyllä näitä luetaan. Kommentoidaan sick oossomia sit kun alkaa olee lisempää nipussa. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.google.fi
Bete^

avatar

Viestien lukumäärä : 919
Paikkakunta : Jyväskylä

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ti 20 Joulu 2016 - 1:41

Hyvännäköstä tekemistä!
Kaikki mustaa kokonaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Ti 20 Joulu 2016 - 13:00

Bete^ kirjoitti:
Hyvännäköstä tekemistä!
Kaikki mustaa kokonaan?

Juuh all black everything! Tosin tolla bmw:n diamondschwarzilla. Ja uus teippaus ens kesäks
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
staarlet

avatar

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Saarijärvi

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Pe 23 Joulu 2016 - 7:34

N|ba kirjoitti:



Pitäskös tähän tulla vakio tuulilasi omalla tiivisteellä?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://staarlet.kuvat.fi/kuvat/
N|ba

avatar

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Pe 23 Joulu 2016 - 13:09





Näyttäis mahtuvan
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
staarlet

avatar

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Saarijärvi

ViestiAihe: Vs: N|ba: e30 kiinatina pulkka   Pe 23 Joulu 2016 - 14:23

No katos mahtuhan se, näytti noissa kuvissa vähä ahtaalle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://staarlet.kuvat.fi/kuvat/
 
N|ba: e30 kiinatina pulkka
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» N|ba: e30 kiinatina pulkka

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: