test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 epe94: Jetta V Comfortline.

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 95
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: epe94: Jetta V Comfortline.   Ti 21 Maalis 2017 - 18:35

Elikkäs tarkotus nyt koittaa jotain tänne kirjottaa asiallisesti. Autokin kun on sen verran jo kerennyt muuttua omistukseni aikana.

Eli 2015 syksyllä alle löytyi ns ''Daily'' autoksi Vw Jetta 1,6l Comforltine Vuosimallia 2005
Ajettu autolla ei oltu kovinkaan paljoa, ja ikäisekseen oli hyvässä kunnossa(Nämä tuppaa ruostumaan).
Perus kilvenvalojen ja kontin kahvan ympäryksien pintaruoste korjaukset tehdä.

Autohan tottakai piti madaltaa ja asialliset vanteet alle saada.

Alustaksi valikoitui Kw Variante 1 Inoxline, tällä kyllä ajomukavuus säilyi, madallus tosin jäi turhan vähäiseksi. Vanteet löytyi tältä foorumilta myynnistä BBS Lm151 Koossa 18''x8'' Et50.
Jako vanteissa ei sattunut kohdilleen, niissä 5x114,3 joka kyllä napaan meni epäkeskopultein heittämällä. Tästä kokoonpanosta löytyi yksi kuva. Osto kunnosta en löytänyt mistään enään.


Näin ajeltiin se syksy loppuun. Keväällä 2016 piti autoa saada alemmas ja tähän etsittiin ratkaisua uusista lyhyemmistä ja jäykemmistä jousista.


Näillä kuitenkin auto jäi haluttua korkeammaksi edelleen, tämä sai itselle riittää ja uutta alustaa kehiin!
Alustaksi valikoitui nytten Bc Racing BR Extreme Drop, myös talven 2016-2017 suunnitelmien takia.


Tällä alustalla ainakin madallus saatiin kohdilleen! Ja eikä tuo ajomukavuus huonontunut juurikaan vaikka suhteellisen jäykkä olikin.



Tässä vaiheessa maski oli vaihtunut kilventelineettömään ja reiättömään malliin.

Saman kevään aikana löysin myynnistä 2 mojovaa sarjaa vanteita, 18'' Ozin futurat 10,5''-12'' Leveinä
Ja saman merkin Maet samoilla mitoilla. Maesta puuttui vaan yksi keskiö, minne lie hävinnyt.
Nämä Espoosta hakemaan ja kunnostuksen alle. Futurat muuttui 18x9'' Ja näille kiedottiin 215/40 renkaat ympärille.


Harmiksen yksi taka kannu halkesi, ja jouduin kesken kesän laittamaan Lemmarit alle.
Niin mentiin loppu syksy kunnes alkoi kesää 2017 varten uusien palikoiden hankinta.
Vanteet taas lähti kiertoon ja kesäksi ihan uudenlaista tilalle.
Vanteiksi valikoitui BBS GT004/005 Koossa 19x8,5/9,5'' Et 27/47. Vanteet oli maalattu kehäpultteja myöten mustaksi, joka teetti jonkun verran työtä purkaessa.
Kehät näissä oli 1''/2'' ulos ja 7,5'' Taakse. Vanteiden ulkonäöstä oli selvä visio mielessä ja tiesin jo että nykyisillä kehillä tulisi haaste saada ne sopimaan alle. Saksan ebaytä selaamaan ja etsimään josko siellä olisi kehiä tarjolla näihin, Suomesta tuskin olisi löytynyt. Yhden sarjan GT004 Kehiä 2'' ulos 6'' Taakse löytyi, ja nämä oli pakko hankkia itselleni. Kehien saavuttua Ulkolipat ja keskimutterit suoraan Rimfixille kiilloitukseen, normaalisti olisin itse kiillotellu käsin. Näihin tahdoin ihan priiman pinnan joten siksi Rimfixin palvelut sai auttaa nytten. Keskiöt BBS Goldilla ja lakka päälle.

Koriin sen kummempia muutoksia vielä tehty muutakuin Depon R32 look Umpiot eteen, brittimallin kontinluukun valo ja Oem Edition 30 Etupuskurin lippa.

Seuraava etappi oli että ilmat alle on saatava. Airliftiltä en löytänyt suoraa sarjaa omaan jettaan koska iskarin alapään halkaisia on 50mm ja saatavilla oli vain 55mm. Päädyin siihen että rakennan tuon BC Racin BR tolppien ympärille eteen ja taakse mallikohtainen ilmajousi. Ohjelmaksi Airliftin Autopilot V2.



Kontin rakentelin kutakuinkin näin ja tämän tein jo aika pitkälti heti kun osat saapui, auto kuitenkin piti pitää päivittäisessä ajossa. Kontin kovat linjat ja osan kotelointia löysin Joona Salmisen entisestä jetasta.

Maaliskuun alussa asenneltiin pehmeet linjat pohjia pitkin keulille ja palkeet paikalleen.
Eteen joutui C Notchin vääntämään.Myös tuota Bc Tolppaa piti hieman muokata että sai Aerosportin palkeen oikealla korkeudelle ja auton tippumaan alas.Tälläinen pala sieltä pois otettiin ja tuo koiranluun kannake hitsattiin jäljelle jääneeseen palaan uudestaan kiinni. Bc omat koiranluut eivät paikallaan mahtuneet olemaan tai olisivat mutta säätöalue kutistui olemattomiin joten ilman niitä jouduttiin ajelemaan viikon verran. Tilalle tuli D2 Säädettävät koiranluut ja nämä seuraavana vklp paikalleen. url=https://tirriasd.kuvat.fi/kuvat/stance/17453349_1488432477845915_1485938284_o.jpg][/url]



Säätöalue saatiin hierottua kohdilleen. Myös kesän vanteita tuli sovitettua hieman alle ja mietiskeltyä millaista spaceriä väliin ja cambereita kohdilleen että sukellus saadaan kohdilleen.



Tässä myös kuvaa valmiista vanteesta! Sukellusta varten piti vielä camberia säätää ja 20mm pultattavat lätyt tilaukseen etusia varten. Takapalkeiden ilmalinjan tulo kohta piti siirtää että ne sopivat paremmin alle ja pohjaanlyönti kumet pois niin saatiin perse laskeutumaan tuosta vielä enemmän. Myös keula saatiin sopivan alas, ja samalla todettiin että eikun kovaa ajoa, jäi vaan tarpeeksi huolellisesti tarkistaa tuo eturenkaan sopivuus paljetta nähden talvirenkaiden osalta että ne hieroi reiät molempiin palkeisiin edessä ja auto parkkiin viikoksi.



Uusia palkeita odottelemaan lowtoyssilta ja hallin pihasta vielä tulevan kesän ala-asennosta kuva. Jouti siinä seisomaan komeasti.


Jatketaan sitten kun loppuja päivityksiä autoon saadaan aikaiseksi. Rehellistä palautetta saa antaa kirjoituksesta joka meikäläisellä takkuaa hyvinkin paljon. Ja myös siitä mihin suuntaan auto on menossa.


Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Ti 15 Elo 2017 - 15:13, muokattu 6 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 95
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: epe94: Jetta V Comfortline.   Ti 18 Huhti 2017 - 19:09

Nyt on vähän Jetta kulkenu eteenpäin ja hajonneet palkeet vaihdettu uusiin. Kesä vanteet sullottu alle
Renkaiksi valikoitu Nankangin Ultrasport NS-2 koossa 215/35/19.


Renkaiden laitosta vanteille kiitos Rengas-Savotta Savonlinna!

Korkeus keulasta vielä työn alla liekko kerkee tuulokseen valmiiksi. Takapää asettuu oikein mukavasti jo.
Tuli myös hankittua jo tovi sitten astetta kookkaammat jarrut eteen. Jarruista iso kiitos Jonelle!
Jarrut Audi TT Rs Brembon valmistamat.




Satulat maalattu VW Ärrä teemaan. Ei siis mitään tarratuninkia.
Jarrut eivät vielä käyneet suoraan alle, joutuu tähän mopokoneelliseen autoon vaihtamaan olka-akselit että saa satulan kiinni. Nämä alla siis myöhemmin kesällä. Autokin kaipaisi myllytyksen mutta ei millään ehdi kaikkea ennen Tuuloksen ekaa miittinkiä. Näillä eväillä siis sinne mitä nyt on aikaan saatu.


Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Ti 15 Elo 2017 - 15:16, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 95
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: epe94: Jetta V Comfortline.   Ma 1 Toukokuu 2017 - 18:42

Yksi ruutu näin vapun kunniaksi! Etufitmentistä wheel gab hierottu pienemmäksi, vieläkään ei sukella valitettavasti ja katotaan nyt jättäisinkö tuohon vai sulloisiko väkisin... Kuvasta iso kiitos Akseli Kärkkäiselle!


Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Ti 15 Elo 2017 - 15:21, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
hondako



Viestien lukumäärä : 27

ViestiAihe: Vs: epe94: Jetta V Comfortline.   Ke 3 Toukokuu 2017 - 16:37

Hieno ja hyvää toimintaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 95
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: epe94: Jetta V Comfortline.   La 20 Toukokuu 2017 - 7:08

Nyt on taas saatu Jettaa eteenpäin. Autosta lojahti tuulilasi suhteellisen pahasti rikki kun vastaantulevasta kuorma-autosta tippui isohko kivi lasiin, no nyt oli sitten hyvä syy vähän muutenkin huonossa kunnossa oleva lasi vaihtaa. Auto on käytetty 3-Step kovavaha/kiilloituksessa ja jonka päälle heitetty Ceramic pro light.

Nyt on Jarru jummppa valmis myös.
Alla kuva puretusta akselistosta ja vanha tolppa vielä paikallaan.


Jarru satuloiden takia joutui laittaa alle 2.0TDI Jetan Olka-akselit.


Samalla tolpan alapään kiinnityksen halkaisia kasvoi sillä 4mm niin oli sama vaihtaa alle Airliftin mallikohtainen tolppa.

Jarrulevyt on aika näppärän näköiset Smile

Satula+Levy.


Eikä ihan ongelmitta tästäkään taas selvitty, vanhat ABS Anturit on aika tiukassa noissa olka-akseleissa niin Kuskinpuolen moinen päätti ilmeisesti antautua kun ei antanut vikakoodeja nollata ja sitä herjasi.
No sellainen hankittava ja lyötävä kiinni.
Tässä vielä kuva testi sovituksesta, uuden tolpan myötä ei niin leveää spaceriä tarvitse edessä pitää niin se kapeni 8mm ja juuri sopivan sukelluksen saa aikaiseksi ja juuri mahtuu myös satulan ja vanteen väliin se Visa Electron Wink

Auton kokonais ilmettä pääsee Big Meetissä katselemaan jahka sieltä saisi hyvän ruudun tännekkin.


Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Ti 15 Elo 2017 - 15:25, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 95
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: epe94: Jetta V Comfortline.   La 10 Kesä 2017 - 12:14

No nyt on Big Meet koettu ja nähty ensimmäistä kertaa. Aivan loistava ja hieno tapahtuma jälleen kerran! Kiitos Antille ja Nikolle kun jaksaa vuodesta toiseen moisia järjestellä![url=https://tirriasd.kuvat.fi/kuvat/stance/big+meet.jpg]

Kiitos kuvan ottaneelle kuka lienetkin!


Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Ti 15 Elo 2017 - 15:21, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 95
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: epe94: Jetta V Comfortline.   Ma 14 Elo 2017 - 18:21

Nyt on kesää kulunut ja autolla kierretty tapahtumia siellä täällä.
Foorumilta tutun Volverin ilmeisesti veljen samainen jetta tuli osina myyntiin ja tästä lunastin silloiset Mk6 R Helmat. Ja herra lupautui maalaamaan ja toimittamaan murder bussin avustuksella Helmat juuri ennen Fittedfestejä!

Muita suurempia muutoksia autoon ei ole tehty, perus huoltoja ja kovaa ajoa.
Syyskauden alkaessa näin Suomessa on hyvä muistaa the ''välikelin'' vanteet.
Omaksi iloksi löytyi BBS Speedlinet koossa 19''x8.5''.

Näistä koneistettiin olakkeita tasaisemmaksi ja samalla saatiin vähän lippaakin. Kehät kiilloitettu ja keskiöt ja keski merkit sai yhteneväisyyttä värityksessä. Vanteille pyöräytetty GT'stä 215/35 kumit.
Näillä sitten Season Enderiin!


Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Pe 25 Elo 2017 - 14:49, muokattu 3 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Hammu



Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: epe94: Jetta V Comfortline.   Ma 14 Elo 2017 - 19:50

Onk mun atk rikki ku ei näy kuvii? scratch
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 95
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: epe94: Jetta V Comfortline.   Ti 15 Elo 2017 - 18:05

Kiitos nostosta tänne! Ja anteeksi huonoista kuvista tällä hetkellä, koitan wörkkiä asian suhteen parannuksia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epe94

avatar

Viestien lukumäärä : 95
Paikkakunta : Savonlinna

ViestiAihe: Vs: epe94: Jetta V Comfortline.   Ti 7 Marras 2017 - 16:51

Noniin nyt on taputeltu Jetan tarina pakettiin, autosta poistettu ilmat ja jarrut. Ja alla vakio kolskeet! Seuraavaa etsiessä ja uusia inspiraatioita odotellessa. Katotaan mitä herkkua sitä kevääksi saadaan. Kuvaa ei nyt tähän hätään ihmeempää ole instagramista voi käydä @eetutirronen vakoilemassa. Katsotaan jos viimekesän kuvauksista olisi jotain julkaisematonta jäljellä niin laitella vähän tännekkin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
epe94: Jetta V Comfortline.
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» epe94: Jetta V Comfortline.
» Golf/Jetta mk2
» Golf/Jetta/Caddy MK1
» Vw Golf/Jetta MK1 madallus&vanteet
» TeNu: "Geiler pampersbomber" - VW Touran & Jetta Mk2

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: