test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
MikkoV



Viestien lukumäärä : 5

ViestiAihe: MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.   La 7 Loka 2017 - 22:12

Foorumia on tullut tovi lueskeltua, ja olen tullut siihen lopputulemaan, että ehkä näitä omiakin väkästelyjä voisi täällä esitellä. Näitä projekteja on vuosien mittaan päässyt kertymään aika monta, osaa voinee esitellä täällä, osa saanee jäädä vähemmälle. Mutta laitetaan kaikki saman topikin alle, eli esitellään projektitopikkien sijaan tässä kohtaa lähtötilanne ja pikaisesti miten tähän on päädytty.

Oma harrastekirjo on ollut ihan aina aika laidasta laitaan, samanaikaisesti. Oma autoharrastelu on alkanut vuosituhannen taitteessa aika tarkkaan 20v iässä, autojen kanssa oli tullut pelattua siinä kohtaa jo liki 10 vuotta, mutta siinä kohtaa katson että touhu alkoi muuttua rakentelusuuntaan.

Siinä vaiheessa suurin intohimon aihe oli nuo S-kopan Nissanit, mutta moisten tarvikeosapuoli oli aika heikkoa siinä vaiheessa ja tuningkulttuuri vielä olematonta. Silloin tuli kuitenkin ostettua ensimmäinen oikea harrasteautoni, -71 Opel Manta, tää lienee aika monelle tuttu laite ainakin jollain asteella... Laite oli rakenneltu kutoskoneiseksi alkujaan jo -70 luvulla, ja ollut sieltä asti harrastekäytössä, tarkemmin ottaen kiihdytyskisoja tuolla oli ajeltu -80 luvulla.

Laite oli sinällään säilynyt hemmetin hyvänä, lookki oli vain kovin kasaria. Tää oli varsinaiset harrastevuotensa mulla aina ajossa kesät, pikku päivityksiä ja osa-alue kerrallaan eteenpäin, oikeastaan kaikki tuli päiviteltyä 2001-2007 välillä. Koppa maalattua ympäriinsä, vahvistehitsailtua, kaaritettua, tekniikan kanssa puljasin moneen kertaan. 2.8 CIH kone päivittyi lopulta pitkäiskuiseen aika kireään versioon, ja voiimansiirtopuoli on aika monien takaiskujen jälkeen saatu kohtuullisen kestäväksi. Laitteen viimeisten akiivisten harrastevuosien kehitykseen vaikutti aika vahvasti laji nimeltä Drifting, joka rantautui Suomeen 2004 paikkeilla, ja jonka alkuaskelissa Opeli oli aika vahvasti mukana Smile No kisailin tällä ne ensiaskeleet, sen jälkeen laita on ollut puhtaasti katukäytössä ja terapialeluna. Tää saattaapi mennä uudelleen työn alle jossain vaiheessa isommin, eli laitetaan "alkutilanne".
















Jatkuu...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MikkoV



Viestien lukumäärä : 5

ViestiAihe: Vs: MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.   La 7 Loka 2017 - 22:58

Sitten Dodge Charger 500 "SRT8" -70 tämä on tällä hetkellä eniten työn alla oleva laitos, ollut projektina aivan hemmetin kauan, kunnen tänä keväänä tuli joku "nyt valmiiksi" ajatus. Ilmoitin laitteen pirkkahallin näyttelyyn vapuksi ja pyhitin maaliskuun puolivälistä alkaen kevään Chargerille, aikalailla myös päivätöiden osalta, yrittäjänelämän pikku etuuksia Smile No laite valmistui aikalailla valmiiseen kuosiin, mutta muutamat takaiskut ja lastentaudit veivät motivaation hetkeksi keväisen rutistuksen jälkeen, laskeskelin että huhtikuussa harrastetunteja laitteen parissa tuli yli 450 joten riitti hetkeksi...

No nyt jatkellaan ja ajatus on, että ennen lumia ajetaan vielä.

Tämä alkoi aikanaan aikalailla puhtaalta pöydältä, lähtökohtana oli aivan täysin nippeleiksi purettu koppa, joka oli ympäriinsä vesipesty, ja varmuuden vuoksi viereen purettiin vielä toinen samanlainen auto, alkuperäinen ajatus oli tehdä tästä kliini ja toisesta rotta, mutta en mä sitä rottaa osannut tehdä. Toinen -> https://c2.staticflickr.com/6/5765/21755169368_9bd3f610ea_b.jpg valmistui etuajassa, oli ajossa pari kesää ja vaihtelin sen GM kulkineeseen mistä myöhemmin...  Very Happy







Tuota korkeapainepesua voin ihan varauksetta suositella, ei jäämiä tai sotkua soodan tapaan, ja tulee kyllä oikeasti puhdasta jälkeä peltiä venyttämättä. Koritinatkin lähtivät kuin tyhjää vaan. No, puhdas koppa oli hyvä vahvistehitsata saumoistaan, tein itse pääosin alustan ruostekorjaukset ja vahvistukset, ruiskuttelin pohjaan ja sisälle Inertan alle ja puolikiiltävän Teknodurin pintaan mutta jätin pintapuoliset mätähommat maalarin hoidettavaksi ihan tarkkuusasteesta johtuen.






Chargeri vietteli vuoden päivät Heinimaan automaalaamossa, kittien ja hinkkavärien annettiin vetäytyä kaikessa rauhassa, kaverit käyttelivät tuohon noin 400 tuntia työpäivistään ja voin sanoa,  että lopputulos tyydytti  Very Happy





Tämä, tai oikeammin nämä Chargerit olivat vuosikaudet väliprojektina, monia pikaprojekteja ja pari isompaa tuli tehtyä välissä, mutta jotain pikkuedistymistä kuitenkin koko ajan, ja isompaa aina toisinaan. Pääosin kuitenkin valmistelin osia tai osakokonaisuuksia kiinnitettäväksi, punainen lanka oli, että kaikki koriin takaisin kiinnitettävät osat on joko kunnostettu ja maalattu, tai uutta.





Tekniikkalinjaksi tuli aika pitkällisen arpomisen jälkeen tuore 6.1 STR8 Hemi, sen perään 2001 Camaron 6-vaihteinen T56 tremec jonka preppasin stage2 kuosiin synkronoinniltaan, nämä yhdisteltiin Quicktimen SFI kytkinkopalla, ja voima siirtyy RAM:in 9.5" 2-levyisen kytkimen kautta.













Sisustaan levittelin alkuun pienen kaksion pinta-alan verran dynamattia. Kattoverhous, lattiamatto, ovipahvit ja takapenkin verhoilu tulivat uutta Legendary Auto interiorsilta, etupenkeiksi E46 Bemarin sähköjakkarat, jotka verhoiltiin em. paikasta tulleilla materiaaleilla oem. kuosin mukaan. Mittareiksi Autometeriä, näyttänevät likimain oikeita lukemia toisin kuin alkuperäiset ja laatikossa oli sähköinen nopeus ulostulo joten orggis mittaristo jäi hyllyyn vaikka olisi hieno ollutkin tic-tac kiekkamittareineen.







Alustan osat saivat pulverin niskaansa, ja kaikki liikkuva tuli uutta. Energyn PU puslat, uudet nivelet, Hemin vääntösauvat, HD takajouset, Adcon paksut vakaajat, Bilsteinin säädettävät iskarit. Ohjaukseksi Borgesonin konversiosimpukka joka käyttää uudehkon Moparin simpukkaa sovitettuna tämän ohjausvarrelle ja korikiinnikeille, eli bolt-on, tuohon yhdistin TA Challengerin nopeat ohjauksen simpukan ja apusimpukan varret joka aikaansaa yhdessä nopeaksi luokiteltavan 2.5 kierrosta tapista-tappiin ohjauksen.





Jarruiksi tuli eteen SRT8 teemaa jatkamaan kyseisen 300C:n Brembot, 360mm levyin ja 4-mäntäsatuloin, nuo sovittelin napaan vanerisin kiinnikkein, jotka eräs ystävällinen koneistaja mallinsi ja teki T6 alsasta. Taakse tuli 300C 320mm takalevyt ja 2.5tdi T5 portterin satulat.

Vanteet, ostin viime vuosikymmenellä R33 4d Skylineeni käytetyt Workin VS-KF:t 8.5x18 ja 9.5x18, Nissanissa sama jako kuin Dodgessa, ja näitä silloin toiseen Chargeriin sovitettuani, totesin että eivät mene Skyllen mukana, vaan jäävät varastoon. Rimfix ehosteli nämä uuden veroiseksi pari vuotta sitten.

Tästä on tullut kovasti huonosti räpsittyä loppukädessä kuvia, mutta jotain kuitenkin onneksi.










Jatkuu...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sammyboi

avatar

Viestien lukumäärä : 122
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.   Su 8 Loka 2017 - 13:08

Kappas kappas, alkaa vastaheitto olla vissiin niin hiljainen jo kohta että ihan kiva nähdä näitä harrastelaitoksia muillakin foorumeilla kun työnjäljessä ei ole liialti valittamista ja Manta sekä Charger  menee täällä rakennuspuolella vallan mainiosti, Drifteri varmaan vaatii vähän sulattelua. Very Happy

Tästä chargerista mukava nähdä tarkempaakin stooria, myöskin VS-KF:t ja jenkkirauta ei ole ollenkaan hullumpi kombinaatio!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.google.fi
MikkoV



Viestien lukumäärä : 5

ViestiAihe: Vs: MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.   Su 8 Loka 2017 - 16:53

Joo eiköhän drifterijutut pidetä Vastaheitolla, Chargeri on monellakin tasolla tarkemmin esiteltynä sen tyylin laitos että jakaa vähän mielipiteitä jenkkipuolellakin, sopinee tänne Smile

Otetaan seuraavaksi W212 250cdi tai Pontiacci kun jaksaa kirjoitella...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
J4TOG

avatar

Viestien lukumäärä : 3147
Paikkakunta : Paimio
Muut : Ja Vespa <3

ViestiAihe: Vs: MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.   Ma 9 Loka 2017 - 17:26

Tuli sattumalta tänään mieleen, että missähän tuo manta nykyään vaikuttaa ja mitä sille kuuluu Smile

Upea myös tuo charger ! Komiaa rakentamista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.j4tog.kuvat.fi/kuvat/
niko
CDLC.CO Founder
avatar

Viestien lukumäärä : 1514
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.   Ti 10 Loka 2017 - 12:50

Huh! Erittäinkin tervetullutta kalustoa ja hieno päästä seuraamaan projekteja jatkossa, kun kaikki tunnutaan tekemään tinkimättä.

Onko muuten noista Chargerin E46 penkeistä laittaa ruutua tuolla kabiinissa ollessaan? Mielenkiintoinen valinta, mutta ymmärrettävä ja hienosti toteutettu sellainen.

_____ _____ _____ _____
From Stanceworks forum kirjoitti:
This community's name is Creme de la Creme because after I saw all of their cars i CREME'D myself...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.cdlc.co/shop
MikkoV



Viestien lukumäärä : 5

ViestiAihe: Vs: MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.   Ma 30 Loka 2017 - 7:46

Tuli ensimmäistä kertaa jynssättyä käyttismersu siihen kuntoon, että siitä kehtasi ottaa kuvat.

Tää on 250cdi Avantgarde -09, mulla oli 3 hakukriteeriä Mersulle ostaessa, tuo Cuprite Brown väri, oikea nahkasisusta (näähän on 90% kernipenkeillä) ja sit toi 250 kone, tuosta saa ohjelmalla 280hp, mitä en kylläkään ole vielä saanut aikaiseksi toteuttaa. Oli yllättävän työläs löytää...

Asutaan sellaisen tien varrella että mä en käyttispelejä ole moneen vuoteen rakennellut juurikaan, autot on kuitenkin lähes aina likaisia kun kotoa pääsee ihmisten ilmoille. Tähän nyt tuli tehtyä jotain pientä, E63 AMG korisarja, joku kopsu toi on mutta ihan ok laadultaan, irtoverkoin ja päiväajovaloin varustettuna ja passasi orggis kiinnikkeisiin. Alustaksi laitoin Vogtlandin -40mm jouset ja Bilsteinin iskarit. Sai vähän jämäkämmäksi samalla alustan, nää on vähän veteliä omaan makuun alkujaan ajoltaan. Tuon alemmas ei voi kotitien takia ottaa, sellanen 20km päivään tulee varmaan keskimäärin ajettua kuoppaista päällytystämätöntä tietä...  Vanteina perus halpista, Rautamon kataloogista noi tais olla ja 8.5x19 edessä, 9.5x19 takana.

Tälle ei ole ajatuksissa tehdä mitään sen kummempaa enää, tai no, toi maski ei miellytä silmää, sille pitäis tehdä jotain, tai vaihtaa toiseen mutta en oikein tiedä mihin. Orggismaskiakaan mulla ei enää oo.

Tuon kiillottelin Prescon Cutting cremellä jo aiemmin, nyt Cutting Creme lightillä, Swirl removerilla sen perään, Makitan rotarykoneella ja karvalaikoilla, tohon swirl removeriin kokeilin nyt sellaista nylpyrämallin vaahtomuovilaikkaa mutta tuntui että sillä jää enemmän pyörrejälkeä kuin sinisellä karvalaikalla...? Ehken vaan osaa. Collinite pintaan lopuksi Smile









Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» MikkoV garage: Charger SRT8 -70, Manta A 2800S, Camaro RS -70 "drift", W212, Pontiac Tempest jne.
» vildur: vag garage
» mikkop: LOCAL Garage #Static 89´civic
» sensei garage
» Arktium Garage

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: