test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa
 

 Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
KirjoittajaViesti
Pannu

Pannu

Viestien lukumäärä : 455
Paikkakunta : Vantaa
Muut : Ex: Vw Vento, Vw Jetta 1, Polo 86c Steilheck, Leon FR, Polo 86c Saloon

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyPe 21 Elo 2015 - 20:49

On kyllä komiata viimeistelyä ja touhuumista kokonaisuutena muutenkin!
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka

Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyKe 11 Marras 2015 - 7:35

Tämäkin pääsi talviunille tuossa kuukausi sitten. Viimesellä lenkillä taisi vetonivel särkyä kun alkoi paukkumaan kääntyessä. Muuten kesti hyvin kesän ajot. N. 2500km tuli mittariin. Oikeastaan melko ongelmitta meni ja alko tulla jopa kova luotto tuohon vehkeeseen.

Etanolilla sain pelaamaan ihan kivasti, kylmäkäynnistyksessä ois vielä hiomista. Harvoin pakkasella tulee ajettuakaan kyllä. Ennakoita on vähä lisää, kierroksia melkein tonni ja painettakin pikkusen lisää penkityksen jälkeen. Lienee ahtimen rajoilla tehot nyt ja riittää hienosti (vielä). Etanolilla tuntus persdynossa olevan paremmin vääntöä alhaalta ja sain n75 toiminnan koodailtua hyväksi. Ahtaa käytännössä heti ja ei tarvi vinguttaa.

Talven aikana pitää viimeinkin laittaa pikkujutut kuntoon, joihin ei kesää viitsiny enää tuhlata:
-Vetarit irti ja ehjäys
-Mittaristo pelaamaan, nyt toimii vain nopeus.
-Pakoputkenpää
-Takakonttiin korotettu pohja, subi ja verhoiluja
-Nokkia vois ajottaa hieman
-Öljyjen vaihto koneeseen ja laatikkoon
-Hammastanko näytti taas vuotavan, korjaus
-Etujarruihin uudet hilut tai päivitys isompiin.
-Tyhjäkäyntiventtiilin asennus jos kaasuläpässä oleva ei herää
-Lähtörajoitin ja flat shift käyttöön. Johdot on jo valmiina, kytkin vaan kytkinpolkimelle.
-Muovikaaria ja helmoja pitäs koittaa. Jos niihin päätyy, myös puskurien yläosat mustaks ja eteen ois uudet sumaritkin valmiina. Jotenkin ei raskis kaaria silputa alta Sad

Jos on jollain moottorinohjauksen vaihtaneella mittaristoon tai kaasuläppään vinkkejä niin kertokaahan pois. Polttoainemittari heitti toimimasta ja ainoa muutos että pumpun virta tulee ecun kautta sulakeboksin sijaan, muut johdot on nykimättä. Kiekkamittari tarvii jonkin kelan väliin kaiketi. Kaasuläpän tyhjäkäynti moottori ei tee mitään, liekkö edes ehjä? Tyhjäkäyntiä kuitenkin käy hyvin ilmankin, niin ei oo ollu kiire selvittää.
Takaisin alkuun Siirry alas
pazi88

pazi88

Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyKe 11 Marras 2015 - 10:31

Pellikka kirjoitti:


Jos on jollain moottorinohjauksen vaihtaneella mittaristoon tai kaasuläppään vinkkejä niin kertokaahan pois. Polttoainemittari heitti toimimasta ja ainoa muutos että pumpun virta tulee ecun kautta sulakeboksin sijaan, muut johdot on nykimättä. Kiekkamittari tarvii jonkin kelan väliin kaiketi. Kaasuläpän tyhjäkäynti moottori ei tee mitään, liekkö edes ehjä? Tyhjäkäyntiä kuitenkin käy hyvin ilmankin, niin ei oo ollu kiire selvittää.

Kerran tuli jotain vastaan tähän kiekkamittariongelmaan:

Older VWs have a tachometer that is directly connected to "KL1" of the ignition coil. In this case there is a High voltage surpressor diode on the tachometers' pcb that cuts off the high flyback-voltage spikes coming from the coil. These tachs will not work with a low-level tach-out signal at all. Either you find this Zener-Diode and bridge it or you put a relay coil in line of the tach signal wire to generate voltage spikes and the tachometer will work as well. But in this case you will have to take care that the flyback-spikes coming from the in-line-coil wont hit your MS backwards and destoy it. So never hook it up directly to the MS's port:
Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 HiVTacho

Eli käyt ostaan kilon vastuksen ja ton 2n5551 transistorin ja purat jostain vanhasta releestä kelan pois, niin saat tehtyä tuon kytkiksen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka

Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyTo 12 Marras 2015 - 7:41

Niin oon vähä arvellu kans että joutuu tekemään tuon kytkennän ja purinki jo releitä muutaman tuota varten. Tuonkin vois tutkia oisko helpompi purkaa mittaristosta signaalia suodattavat hilut pois.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka

Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyKe 23 Maalis 2016 - 7:50

Toisella foorumilla jo päivitystä hieman laitoinkin niin jospa tännekkin. Ei vielä mitään suurta oo tehty mutta suunniteltu...

Tämähän on kokenu tarkotuksellista laiminlyöntiä koko talven. Ei uskaltanu isosti purkaa että saa vappuna ajoon. Saattaa kerrankin onnistua. Menny aika tehokkaasti käyttöautoja rassatessa.

Kuitenkin jarruiksi on hommattua eteen Black Diamondia levyt urilla ja rei'illä ja palat.

Tuleviin koitoksiin oon varautunu ja ostanu pari autoa ihan tätä Golfia varten Smile

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 DSC_1074_zpsuqid1zmj

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 DSC_0250_zpsca0mt4v3

Country on jo hyvin pitkälle purettu ja myyty osat. Tuosta saan kardaanitunnelin, kontinpohjan, tankin ja taka-akselin tärkeimpinä hyötykäyttöön. Tarkotus sitten tuohon koriin muokata sopimaan S3:sta hieman osia. Ens talvena sitten pohjalevyn vaihtoa ja uudet akselit tuohon valkoiseen valmiiksi sovitettuina ja maalattuna.

Ei oikein 6-vaihteisia laatikoita ollu muissa bensavehkeissä ja dieselin lootalla laskennalliset huiput lähenteli neljää sataa niin piti ässä hommata luovuttajaksi. Oishan siinä ässässä nahkaiset Recarotkin tietysti jos ei mene kaupaksi.

Viikonloppuna olikin jo jumalmoottoripäivä kevään kunniaksi. Yksi moottori vietiin jyväskylään ja toinen haettiin Ouluun Donalta rempattuna ja vähä vahvistettuna. Samalla suunniteltiin tulevaisuutta ja itelle taas tuli stroukkikoneeseen lisää tietoa ja visioita Smile

Eilen kuitenki nostin jo pukeille ja alotin saattamisen kesäkuntoon. Vetareita heilutellessa tuntu olevan sisäpäissä hulluna väljää. Pitihän se käynnissäkin käyttää ja hyvältä tuntu.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 DSC_1032_zpskd0pfmfr

Tuommosta koloa oli hakannu kolmeen kohtaan. Ei näemmä kestä, toinen nivel oli tuolta osin ehjä. Tähän asti menty vanhoilla nivelillä kääntelemällä ja uudella rasvalla vaan nyt laitan uudet Smile


Viimeinen muokkaaja, Pellikka pvm Pe 23 Kesä 2017 - 9:32, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
pazi88

pazi88

Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyKe 23 Maalis 2016 - 9:31

Nyt vaikuttaa lupaavalta. Pitää tulla sit ihmettelee, kun pistät laikan laulamaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka

Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptySu 18 Joulu 2016 - 20:56

Pikkuhiljaa golffin parissa aloiteltu ja talvi tarkoitus keskittyä tähän. Syksyllä lopetin ajokauden pesemällä joka paikasta kurat pois. Viime talvi meni liikaa käyttöautojen kimpussa ja keräiltiin voimia tulevaan.

Laatikosta kuului kesällä soraääniä hieman sähäkämmässä kiihdytyksessä ja kolmosvaihde meni. Viimeiset ajot ajoin syksyllä Wisse:n lainalaatikolla. Ei se huhua ole että kolmosvaihde on heikko kohta kun rupeaa olemaan enemmän tehoa, yhtään hammasta ei jääny pienempään rattaaseen. Eli ei kestä, pakko päivittää Very Happy

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 30875692274_f0853e1a3a_b

Ässästä ja countrystä purin syksyllä kaikki tarpeelliset voimansiirto-osat.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 30907559113_704b35c9f9_b

Ja hahmottelin lattialla tulevan voimansiirtopaketin. Turhat himmelit purin pois ja nuokin purin jo valmiiksi että sai pienempään tilaan jemmaan.
Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31344408530_80a93a384f_b

Countrykin tuli ennen pakkasia silvottua. Onneks ei ollu paras yksilö niin ei säälittänyt. Melkonen ranka se olikin tuon jälkeen ja lähes kaikki jo myyty ja purettu ennestään. Otin isoina paloina että oli helppo leikellä ja sai nätisti sisätiloissa purettua ylimääräset pellit pois.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31344407150_fd152d45d6_b

Irrotettujen peltiosien siistimiseen menikin yllättävän paljo aikaa kun massaa on paikoitellen pari senttiä ja onhan se tiukassakin. Ja luonnollisesti piti saada ehjänä tarvittavat palat ja niin että on helppo tulppahitsata pisteet. Lähtikin siitä melko kasa ylimäärästä pois. Ei pahasti ollu ruostetta, yks paikka pitää laittaa varapyöräkoteloon.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31680109206_75d6e7f3fc_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31680108736_02b39e735a_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31570845772_9b8a109a4b_b

Kardaanitunneli oli muuten simppelimpi vaan poistin samalla bitumit siitä. Pitää irtaallaan hiekkapuhaltaa ruostetta ottaneet paikat. Yllättävän paksua peltiä oli tuo ja ehjä, pientä pintaruostetta vain.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31601716181_24bdffb241_b

Sitten alkoikin itse auton purku lainalaatikon irrottamisen takia ja 02M sovittamiseksi seuraavana paikalleen.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31344406450_5244954ffb_b

Parin illan puuhastelun jälkeen tilanne olikin tämä. Kaikki vanhat voimansiirron osatkin meni kaupaksi niin sai tilaa uusille hallille.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31601711611_3e53505b84_b

Tuon lämpöeristeen revin jo pois kun oli irti osittain. En suosittele Arlowsin evästä tuohon. Välissä oli joku kuitumatto mutta se ei ollut kiinni tuossa alumiinissa kunnolla.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31344409140_12f3c2bdd5_b

Uuteen kytkinpakettiin tuli PO-metalin sintterilevy, Sachs paineasetelma, Valeo irrotusmekanismi ja samalla Febin öljyt laatikkoon ja perään. Vaihteensiirtoon tuli muutamat kuluneet osat uusia Suomen Autohuollosta. 240mm kytkin siis tulee nyt tuohon, pitääpähän sitten ja ei tarvii soveltaa niin paljoa. Vanhankin ois adapterilla ilmeisesti voinut käyttää.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 30907557183_255836719c_b

Laatikko ja jakolaatikko oli toimivia niin ajatus laittaa tässä vaiheessa vain stefat ja öljyt uusiks. Muutama tunti meni että sai tuon puhtaaksi vuosien paskasta ja hapettumasta. Pesty sitruunahapolla, Würthin vannehapolla, liuotinpesulla ja bräkleenillä hulluna. Ja harjasin pikku messinki- ja teräsharjoilla. On muuten älyttömän hintasia stefoja tuohon alkuperäset, 90e kpl osa. Muutama vielä hakusessa ku ei raskinu. Uus kytkinakselin stefa ja irrotusmekanismi jo paikallaan. Maalailin pultitkin kun oli hapettumaa ottaneet.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31352278220_ac831553f8_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 30883639864_767c10c834_b

Vaihteensiirto tulee S3:sta jo siksi että siinä on keppi huomattavasti tunnokkaampi. Vaihteenvälinlyhentimiä tutkin tuohon ja meinasin jo ostaa mutta ei näyttäny ihmeelliseltä niin tein ite. Vielä pitää maalata nuo. Hioin vanhat niittaukset palloista pois, porasin reiät ja tein m5 kierteet. Sitten ite vipuihin valmiiden osien kuvista mallia ottaen uudet reiät ja nyt pitäs olla jotaki 35% lyhemmät välit. Ja saa palattua takasin jos ei miellytä kun niittaus on korvattu pultilla. Ja vähä kevensin ja muotoilin uusiks tuon vastapainon.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 30916197673_143b55e639_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31352285890_87c00acb01_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 30883632534_8b76b2f92f_b

Ja vuosien kyttäilyn jälkeen löyty 16" OZ futurat espanjasta. Vaatii läpikäynnin mutta jako on 4x100 ja 8,5" ja 9,5" leveinä oli mieleiset muilta osin. Tasalevyiset ois ollut vielä mieleisemmät mutta menee ne leveämmätkin takaset, jos on vetävä akseli Smile

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31680116046_6ef259ef9c_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31680114636_203701e0f5_b
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka

Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptySu 8 Tammi 2017 - 19:56

Koitetaan jotain rakentaa kun on niin hiljaseks menny foorumi ilmeisesti sosialistisen median takia Razz


Epytec.de toimitti kasan tavaraa tähän ja pariin muuhunkin autoon samalla. Oli kyllä laatu palikoissa jopa parempaa kuin odotin ja pikaisella sovittelulla ainakin osa palikoista tuntu olevan sopivia.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32038856452_578b7ac48a_b

Tähän projektiin tuli kevyt kiinteä vp 240mm kytkimelle, taka-akselin auraus- ja cambersäätöpalat, taakse 280mm levyille kannakkeet S3-satuloille ja 02m laatikon takakannake. Päätin ostaa valmiit ajan säästämiseksi.

Laatikon kannaketta aattelin vahvistaa kuvien perusteella, mutta olikin niin jämäkkää tekoa ettei kyllä tarvii kuin maalata. Eikä tuohon hintaan kannata edes ite tehdä enää tuota kiinnikettä. Edellisestä kuvasta näkyykin että se on tuon vp:n kokonen Smile

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31812106720_6b8a833a63_b

Vauhtipyörä näytti hyvältä. 5,5kg lupaavat painoksi. Muuten sopivuus oli hyvä mutta offsetit vielä pitää vertailla vanhaan kunhan kerkee.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32038842092_478ab25a98_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32149261726_8153f13119_b

Futurat kävi tarkistuksessa/oikaisussa Wheel Doctor Eerolla. Pikkusta heittoa oli ja ne tuli kuntoon. Lähinnä hipistelyn vuoksi kaikki hiplattiin, yhdessä oli näkyvämmin heittoa lähtiessä. 8" ja 9" oli oikeat mitatut leveydet. Pitänee käydä vielä toinen reissu ja ottaa siivut sorvissa että saa kasattua leveämmäksi sandwich tyyliin.

Sisäkehät on jo puhallettavana, keskilätkät työn alla, ulkokehistä maalit poistettu ja keskiöiden maalaus sovittu.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32149304096_0966732bd9_b

Vaihdevälinlyhentimet on maalattu ja paikallaan.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32149305116_333b95af56_b

Kardaanitunneli vaati pientä muokkausta että uusi vaihdekeppi solahtaa paikalleen. Sama periaate etuvedossakin. Etummainen kiinnike piti irrottaa, porata pari reikää ja lähinnä varalta pikku kolon kepin reikään kairasin.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31376858083_3b2d82686e_b

Ite vaihdekepin etummaiset kiinnityspultit vaihoin kierretangon pätkiin ja putkenpätkät tulee vielä holkiksi tuohon. Takimmaiset reiät piti vinguttaa aika reilusti vinoon että saa oikeaan kohtaan tuon. Kepin päähän väänsin M12 kierteet nupille. Puhalsin ja maalasin mattamustalla kun oli ottanut hapettumaa. Kasatessa uudet rasvat joka väliin ja kepin pallonivelen kuppi tuli uus. On kyllä ihan eri tiukka rakenne ku 02a kepissä.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32069131821_18a4070dc0_b

Sitten kevyen purkuoperaation jälkeen leikkelin kardaanitunnelin ympäriltä vähä vaimennusmattoja pois.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32069123341_f0fc8a896e_b

Päistä ja penkin kiskojen päistä porailin pistehitsit auki ja ajoin puukkosahalla irti vanhan pakoputkitunnelin.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31345777004_b06b0e92b7_b

Aika iso ero niissä oli kun vierekkäin vertailin. Syncron malli leveämpi etuosasta ja paljon korkeampi. Käsijarrun vaijerien läpiviennit etuvedossa on tunnelin päällä ja syncrossa sivuilla.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32069118451_0db03fa1e1_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32038821112_7b7d68fa65_b

Kartongista leikeltyjen mallien ja muutaman sovitusyrityksen jälkeen uusi tunneli alko käydä paikalleen. Melkonen savotta oli putsailla kaikki massat ja maalit pois tieltä ja valmistella hitsausta varten. 3cm välein tuli pisteillä kiinni kuten oli tehtaaltakin ollut syncrossa. Oli siinä kaikkiaan varmaan viikon työtunnit countrysta irrottamisesta tuohon asentamiseen kun hiekkapuhalsin ja putsasin vanhat bitumit jne.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32069115061_f68fe803fc_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31812170090_e26dd5ff40_b

Uusille käsijarruvaijerien läpivienneille oli niin selvän näköiset paikat jo tehtaalta että riitti kun porasi reiät ja siisti ympärykset.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32069113851_ef2cb78817_b

Taka-akseliston kaikki hilut ja vanteen kehät on paikallisella konepajalla. Puhaltavat puhtaaksi ja maalaavat epoksipohjan niihin. Sen verran aikaa vievä homma 100-litrasella kompuralla puhaltaa että päätin jättää isommilla vehkeillä tehtäväks.


Viimeinen muokkaaja, Pellikka pvm Pe 23 Kesä 2017 - 9:33, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy

Viestien lukumäärä : 4014
Paikkakunta : Turku

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyMa 9 Tammi 2017 - 15:17

Hienon näköistä tekemistä. Sun hommia seuraamalla voi koittaa itsellekin kasvattaa nyyttejä jonkin samantapaisen konversion tekemiselle. Ja tuo Epytec paja oli ainakin mulle uusi tuttavuus. Seuraavia steppejä odotellessa.

_____ _____ _____ _____
CDLC ✖️ Community
Save the squares.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka

Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyLa 21 Tammi 2017 - 21:00

Kiitoksia! Hyvä keino ensin tehdä moottori, jolla etuveto on ihan turha keksintö. Ois pitäny heti alkujaan alkaa tekemään takavetosesta harrasteautoa aikoinaan Very Happy

Epytecillä oli kyllä yllättävänki paljo kaikkea tarpeellista muutoshommiin ja hinta/laatu erittäin kohillaan.

Sitte niihin seuraaviin steppeihin.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32065233550_7ea399399d_b

Kardaanitunneli sai maalit päälle. Sisälle tuli 2-k uretaani kun oli valmiina semmosta. Saumoihin tuli molemmin puolin tiivisteeksi liimamassa.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32065231990_4654b265fb_b

Alapuolelle kiveniskumassalla häivytin vanhan massan rajan ja yks kerros koko tunneliin. Sama hammer päälle sitten ku pohjassa jo olikin. Pääsis jo vähä kasaamaan vaihteensiirtoakin nyt.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31631591843_46e4ed39b0_b

Muiden projekteja tutkin ja suunnittelin, niin saattas riittää että on kahdessa osassa tuo kontinpohja. Purin sitten siitä pisteet ja raaputtelin liitoskohtien ympärykset massasta puhtaaksi.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32292088252_3990285452_b

Tuossa näkyykin syy kontinpohjan vaihdolle. Tuohon poikkipalkkiin tulee taka-akselin takapusla kiinni.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32292084282_5673f8ba81_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32292085582_b2b623c6c1_b

Kytkintä ja vauhtipyörää mittailin ja vertailin vanhaan ja tulin siihen tulokseen että pitäs toimia. Lohkon ja laatikon välinen suojapelti piti ottaa ässästä. Vp uusilla pulteilla momenttiin ja kytkin ja asetelma päälle. Näyttää että kaukana lohkosta kun puuttuu se juriseva kaksoismassan möykky.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32403251806_d1e581a77d_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32322170191_f1ef64f5f0_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32403250816_dee5d1a81e_b

Lootan nostin paikalleen ja pultit putsasin aiemmin sitruunahapossa enimmästä moskasta. Hyvinhän se lohkoon passasi kun tuommonen siihen kuuluukin oikeasti. Öljynpaluun letku on jakolaatikon tiellä ja siihen tulossa uus aihio. Downpipe tulee justiin kardaanin kohalle ja sekin pitää muokata. Tunnelissa oli oikealla puolen hyvä kolo putkelle. Muuten tuntus kaikki passaavan nätisti. Nopeusmittarille pitää jotain keksiä kun tuossa lootassa on sähköinen, ei oikein ymmärrä vaijerimittari sitä.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32292194222_8e6e46d548_b

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31600076394_df03a403c7_b

Osatkin tuli jo puhalluksesta, epoksipohjamaali pinnassa. Mukava lähtee maalaamaan pintaväriä nyt. Osa oliskin suoraan valmiita pintaväriin. Vakaaja unohtu kuormasta niin pitää sekin ite töhäyttää muutaman pikkuosan kans.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32292093012_cf1e863648_b

Vanteen keskilätkät piti maalinpoistolla putsata ku oli jotaki huonoja spraymämmejä päällä. Tekstit piti puhaltaa alumiinioksidilla. Ja lopuks kiillotus.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 31631597923_6b44b13fc7_b

Keskiöt kävi Wheel Doctorilla uuden keikan ja nyt voi kasata sandwich-tyyliin kehien väliin keskiöt. Pieni keskityssyvennys sisäkehällä sorvattu. Kuvan kehä oli huonoin ja testikiillotettu puoliks että saako vielä tehtyä elävät. Radinoxit kyllä houkuttas mutta ehkä ens konkurssiin sitte. Nuo lähtikin jo maalattaviksi kaverille. Saa uunissa maalata kunnon pinnan. Väri on vielä vähä auki.


Viimeinen muokkaaja, Pellikka pvm Pe 23 Kesä 2017 - 9:37, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka

Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptySu 5 Maalis 2017 - 9:11

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33092305452_0618673b04_h

Pikkusatsi osia piti maalata että pääsi kasaamaan hieman. 2k uretaanimaali tuli pintaan ja epoksi pohjalle. Muutamat osat joutu puhaltamaan hiekalla ennen maalausta.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32404695374_9d433235a3_h

Turbon öljynpaluu oli yllättäen kulmavaihteen tiellä. Hain S3:n jo myydyn öljynpaluun takaisin paikalliselta kanssaharrastajalta. Yks katkos piti tehdä, asentoa kääntää ja hitsata tigillä kasaan. Muutenhan se ässän versio kävis mutta kakkiksen moottorinkannake oli tiellä.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33207001176_1f3a6eeef6_h

Melkonen sovittelu siinä jo ahtauden vuoksi on, pitää olla oikea järjestys. Mutta nyt on vaihteston osalta kaikki kiinni. Takimmainen kannake pitää vielä maalata ja se tulee syncrosta. Ottaa vetarin suojakumiin kiinni tuo etuvedon malli.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33206998826_6dbb8a4502_h

Etummaiselta moottorin kannakkeelta jäi yksi kiinnityspiste pois laatikon puolelta. Hitsailin siihen uuden rakenteen parista levyn palasta ja holkista. Tulee laatikonkin puolelta tuettua nyt. Startti piti laittaa ässän 12mm pulteista poiketen 10mm pulteilla tuon kannakkeen takia.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33206993016_93e6ae586d_h
Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33248589895_6dae7794ae_h

Epytec lupaili ettei tarvitse apurunkoa muokata tuolla heidän kiinnikkeellä 02M swapissa. Äkkiä näyttäs että on siellä tilaa riittävästi vetarille.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33092313602_7c6477959d_h

Parit puslat ja konehuoneeseen uus lämpöeriste piti tilata maailmalta.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33248580645_6e26dcd6b3_h

Taakse tuli nyt vanhemman mallinen kannake, johon vaihdoin kumin tilalle Powerflexin puslan. Josko nyt loppus koneen keikkuminen. Febin edellinen hydraulinen kannake kesti ehkä 5tkm ja on ihan lötkö. Tuo ainakin tuntuu jämäkältä, toki saattaa sisälle tärinöitä tulla. Lienee mukavuus muutenki jäänyt vähä taka-alalle...

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33120226861_34bc8a43e2_h
Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33248579765_f4c5bd8cbd_h

Alatukivarsien puslat vaan nitisee ja natisee kun tukivarret on kulmassa madalluksen takia. Nyt investoin Powerflexin race-versiot, joissa on uretaaniin ujutettu kuulanivel. Nuokin S3/TT ja muihin neloskorin sukupolven vehkeisiin tarkoitettu kuten edelliset umpikumiset. Ja pitäs loppua eläminen myös kiihdyttäessä. Lähinnä ääntely, osien kuluminen ja löystyminen ollut se ongelma aiemmin.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33206986546_50493be7ea_h

Hammastanko piti ottaa taas työn alle kun alkanut vuotamaan öljyä kun vähän rajummin kierrättää pitemmän hetken. Uusi tiivistesarja tulee taas. Jos vielä vuotaa jossain vaiheessa niin pitänee päivittää tehostamaton tanko nopealla välityksellä ja laittaa sähkönen tehostin.

Hammastangon kun saa nippuun, takakannakkeen maalattua ja lämpöeristeen liimattua, olisi koneen takaisin noston aika. Ensi viikolla sitten kontinpohjan vaihto ohjelmassa loman kunniaksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka

Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyKe 29 Maalis 2017 - 0:38

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33666228666_ffe3073bf4_h

Moottorin takakannake tuli nyt countrystä. Puhalluksen ja maalauksen se vaati luonnollisesti ja tilan kairaamisen ahtimen vesiletkun banjolle. Ero etuvedon vastaavaan on melko selkeä kuvassa.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33706910385_3d6e1b9f76_h

Konehuoneeseen tuli Demontweeksilta takapuslan kanssa DEI reflect-o-cool lämpöeristettä. Tuntui olevan varsin tiukkaan tarttuvaa herkkua. Melkosen tympee liimata kaareviin muotoihin kun lasikuitu on takana. Ei liene pikku rypyt menoa hidasta. Vähän tuli hammastankoonkin kun pakoputki tulee menemään aika läheltä. Hammastanko tuli uusilla tiivisteillä kasaan ja näemmä kuvia ei öljysillä käsillä tullut yhtään.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32893390223_807eca53e7_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33550777332_6bd69e8f02_h

Tekniikan asennuksen jälkeen laskin alas pukeilta, käytettiin pihalla haistelemassa ulkoilmaa ja käänsin toisinpäin auton koloonsa. Sitten taas pukeille ja vanhat osat pois alta. Ensin tankki ja taka-akseli. Loputkin verhoilut takaosasta purin pois tieltä kans.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33577904581_83aff13d00_h

Viimeiset kuvat vanhasta kontinpohjasta samalla.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32864367044_ef78195f00_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32893443883_cae129ed54_h

Sitten enimpiä äänieristeitä pois ja äänisahalla ajoin pohjan pois.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32893461613_0d645e761e_h

Vanhan pohjan reunojen poisto sitten pienempinä osina että säilyy itse autoon jäävät osat ehjänä. Tältä se näytti kun oli pisteet porattu auki ja kaivettu vanhat osat alta pois.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32893475713_7fc1a973c8_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33550852152_cd633032ba_h

Runkoaisoihin tulevien korottavien palojen tieltä piti leikata pois osa vanhaa. Ensin laitoin korottavat osat ja kontinpohjan paikalleen ja sovitin kohdalleen. Kun paikat löytyi, porasin kiinni muutamilla poraruuveilla ja nostin kontinpohjan pois. Nyt kun palat oli paikoillaan, runkoaisat sai leikattua sopiviksi näppärästi. Leikkelyn jälkeen porasin vielä reiät hitsauspisteille. Kaikki väleihin jäävät pinnat hioin ja väliin tuli 3M pistehitsausspray.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32864417174_523f8b4a56_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33550864642_9b9c9c756d_h

Luonnollisesti lukuisia sovitus ja hinkkaushommia oli välissä. Jokaista osaa hieroessa valmiiksi on mennyt tunteja ihan reilusti. Hiekkapellin ja aisan päätylapun välissä oli ruostetta niin otin ja leikkasin samalla hiekkapellin irti. Ei enää tässä vaiheessa kehdannut jättää ruostetta kun arvelin että sitä löytyy välistä kivasti.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32893487573_55750a6707_h

Pakoputken ja jarruputkien kannakkeet piti poistaa myös pohjasta. Hiekkapeltiin porailin reiät valmiiksi hitsauspisteille sovituksen jälkeen.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32864419664_b735009113_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33666187466_b43dd8167f_h

Yhtenä aamuna aloitin palat valmiina asennettavaksi. Hinauslenkki kävi välissä olleen ruosteen takia kans irti ja tehtaan linjan kannakeosat poistin samalla takakulmista.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32864413064_c036d5da06_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32893480273_9ead68a553_h

Ensin hitsasin korottavat palat ruuvien avulla kiinni oikeille paikoille.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33666192406_5a09ba8f61_h

Sitten poikkipalkki akselin kannaketta varten väliin ja kiinni.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32864426384_e1f52ea216_h

Lopuksi kontinpohja päälle kuoreksi. Arviolta pari sataa hitsattavaa pistettä tuli hitsattua, saumat hiottua, osat tuli paikalleen ja epoksipohjamaali kaikkiin saumoihin. 15 tuntia meni hallilla yhtä soittoa hitsaillessa. Muutamaan kertaan sai jumpata jännissä asennoissa Smile Enemmän kuvia löytyy https://www.flickr.com/photos/99804859@N07/?

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33322880970_735cb774fb_h

Seuraavana päivänä sitten kaikkiin saumoihin liimamassat ja sisäpuolelle 2k polyuretaanimaali pensselillä. Korotus kontinpohjassa näkyy hyvin kuvassa.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32864429344_d72e7a4723_h

Alapuolelle kiveniskumassat päälle.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33322885310_4a3d302c43_h

Ja lopulta pintaväri. Pyöräkoteloissa näkyykin massa kun hitsauksen jäljiltä vaati uutta massaa ja maalia sinnekkin.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 32893501103_297c9653d0_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33322889180_abe3049a2a_h

Sinne se vain sujahteli kaikki palikat ja kori vastaa nyt Syncroa. Seuraavana taka-akselin mallaus ja kardaanin mittaus. Pitää saada lyhennettäväksi ja painotukseen pikaisesti.


Viimeinen muokkaaja, Pellikka pvm Pe 23 Kesä 2017 - 9:39, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
pazi88

pazi88

Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyMa 3 Huhti 2017 - 9:43

Hyvältä näyttää ja siellähän on kohta valmista. Vois tulla jossain välissä ihmetteleen livenä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Pellikka

Pellikka

Viestien lukumäärä : 407
Paikkakunta : Oulu
Muut : Pv

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 Empty
ViestiAihe: Vs: Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.   Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 EmptyLa 15 Huhti 2017 - 11:39

Käyhän ihmeessä ja äkkiä että kerkeet Smile

http://www.international-speed-parts.de/

Tuolta tulossa vetarit. Kertoi että testattu yli tuhannella hepalle, ettei tarvitse huolehtia minun kestosta. Nivelien kestosta ei tiedä mutta kokeillaan, uudet Meylet tilasin eri paikasta. Vahvistaa sitten jos ei kestä. Pikkusen arvelutti että lyhennettyinä ei kepit tule kestämään ja pahimmassa tapauksessa melkonen tuho kun katkeaa vauhdissa. Plussana melkosesti säästää aikaa ja toiveita saaha vapuksi kasaan.

Tutkin ja googlettelin kardaania vinkin perusteella niin näytti että TT kardaani on sentin pidempi kuin syncron. Nythän se 5 mm lyhennys tapahtuu jo syncron takarätillä. Toisen 5 mm saa kyllä helposti pois kun koneistaa joka paikasta vähän pois. Ei tarviis hitsailla ja tasapainotuttaa. Tukilaakerin kiinnityksen siirto nyt ei kauaa ota, kun rakentaa adapteria siihen.

Ostin TT kardaanin niin näytti että googletus piti paikkansa.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33915871631_e3739b8c9c_h

Tuosta näkee hyvin kardaanien erot. Ylhäältä alas, Syncro, TT ja S3. Takapään laippa samalla kohtaa kaikissa kuvassa.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 34004827076_24df024cd5_h

Tuon verran se TT:n kardaani on pidempi. Ihan muutamia millejä kun saa pituudesta pois niin sopii paikalleen.

Hiekkapellin joutui maalaamaan kun se kävi irti ja hitsauskohdista maalit piti hioa. Saumat liimattu tiiviiksi ja massa päälle. Aiemmin oli jopa kittailtu siistiks, mutta nyt ei jaksanut. En aio pikkupuskureita laittaa ja tuohon jää kokonaan piiloon. On kuitenkin sama väri niin ei paista välistä.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 34005198976_0b1159ad19_h

[url=https://flic.kr/p/TCAoHL]Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33888299262_3f4b38e285_h

Yksi ilta yötä myöten maalailin osia mustaksi. Ensin muokattuihin tai vielä hiottuihin kohtiin tuli epoksi. Päälle polyuretaanimaali. Molemmat Hempel 2-k teollisuusmaaleja. Melko telineviritykset tuli kun osia oli jo enempi kerralla. Samalla meni akselisto, jarrut ja vanteen sisäkehät.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33888374372_9faa8c1a2c_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33888378492_ad16b6066d_h

Varsin siistit tuli. Hopealla liuotinbasella ja 2-k lakalla maalattiin hallikaverin kanssa molempien hopeat osat yks ilta. Akselin kannakkeet, perämurikka ja tankin pannat tuli hopealla. Enää kardaani ja vakaaja on maalaamatta.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33202830254_a34c3a03d7_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33888380362_1fb1a6e674_h

Ranskasta Mecatechnic toimitti uudet valot, akselien kiinnikelevyt ja puskuriin peitelevyt ilmanottoreiän pystytolpille. Löyty tummat valot ristikolla ilman kristalliefektiä niin ostin pois. Pitää golffin keulaa seuraavaksi kokeilla vaihtelun vuoksi. Muut osat jo olikin.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33888305162_bfb018245b_h

Trodo.lv toimitti kauhu paketin vetoniveliä, tulee nyt kaikki uusia. Samassa tuli rallye käsijarruvaijerit, kardaaniin rätit, taakse jarrupalat ässän satuloille ja kardaanin tukilaakeri 202 mersusta. Kaikki nivelet ja rätit tuli pultteineen niin mukava kasata paikalleen. Öljytkin hain koneeseen.

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 33915910321_a877ed3c7d_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 34004860006_51f09a3db2_h

Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua. - Sivu 9 34045583355_3e25bc213b_h

Vanteen keskiöt tuli maalarilta, kiitoksia Tommi Kummala! Tuli kyllä hyvät ja värikin oli just hyvä omaan silmään. BMW sterling grey tuli tällä kertaa valittua sävyksi. Uudet pultit, mutterit, hiilikuitu keskiörinkulat ja venttiilit on maailmalta jo tulossa. Kehien kiillotus taitaa jäädä suosiolla ens kuun hommiksi ja alkuun mennään Borbeteilla vielä.
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pellikka: Golf 2 20vt, 02M 6-spd ja 4motion rakentelua.
Takaisin alkuun 
Sivu 9 / 9Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: