test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 Tontitus & ongelmat

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 15 ... 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava
KirjoittajaViesti
Reteks

avatar

Viestien lukumäärä : 53
Paikkakunta : Seinäjoki

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 5 Tammi 2015 - 15:16

Elikkäs kyseessä olis tommone 6n polo. Laitoin siihen ta-tekniksin alustan jonka jälkeen ohjauksesta tuli pirun hutera ja uraherkkä,vaikkei koko vehkees ole edes ohjaustehostinta.auttasko lyhyemmät koiranluut?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
elias

avatar

Viestien lukumäärä : 265
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 5 Tammi 2015 - 16:08

Säädä/säädätä pyöränkulmat kuntoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
mikkus



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   To 15 Tammi 2015 - 22:15

mikkus kirjoitti:
Minkä vehkeen etutolppia porukka on käyttänyt golf mk1 keulilla?

Tällä hetkellä jomi säädetty tappiin ja pohjaanlyönti kumet on pois. Iskari on pohjassa ja muutama cm pitäis päästä alaspäin ja saaha joustoa.

Oisko mitään vinkkejä?

Kellään ollu samaa ongelmaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kimu

avatar

Viestien lukumäärä : 90

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 17 Tammi 2015 - 7:04

Sellanen homma olis nyt että w201 mersuun oon sovittanu e36 bemarin tolpat eteen. Mersussahan ei oo laakeroitu iskarin yläpäätä mitenkään (tai sit mun yläpäät on nii loppu ettei siit erota laakerii) mutta e36 esim camber yläpäissä on unibalin yhteydessä laakerointi tms. mikä antaa myöden ku ratista väännetään.
Ongelmana tässä on nyt se, että mersun iskarit on nestevaimennetut ja bemarin kaasut, pitäiskö noihin sit tehä joku laakerointi vai antaako rullailla tommosenaa? Ite en tota pääse hetkeen ees testaamaan ku auto leviänä. Aattelin mersuun kyllä tilailla ne camber yläpäät mitkä on unibaleilla, mut onks niissäkään sit laakerointia.

Sit toinen kyssäri, ootteko tehny jotai muokkauksii kallistuksen vakaajalle kun auto vattallaan, kohtuu kovassa pinteessä se siellä, et miten korissa olevat kannakkeet kestää?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Pekko

avatar

Viestien lukumäärä : 216
Paikkakunta : Lohja
Muut : Ford Focus -17 / työsuhdekäyttis.

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 17 Tammi 2015 - 11:33

Wat, tenavassako kallistuksenvakaaja ahdistaa ? Ei ole mahdollista. Ja oikeessa olet, siellä ei ole laakeria. Eikä haittaa mitään onko kaasu - vai nesteiskari, voi rullata samoilla yläpäillä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
kimu

avatar

Viestien lukumäärä : 90

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 17 Tammi 2015 - 12:23

Selvä juttu, kiitos tästä.
Siihe kallistuksen vakaajaan, mul on 2.5 turbo eli vähän tukevampi tanko ja nyt puhutaan tilanteesta öljypohja maassa kiinni pussien kanssa. Tossa oon vasta tunkilla päässy vähä koittaa, ja se vakaaja valitti siel jo. Ei se sillee vastustanu siel, mietin vaa et kestääkö ne korikiinnikkeet siel, ku jollain 8 cm maanvarallaki niit kiinnikkei on menny poikki.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
t-t



Viestien lukumäärä : 153
Paikkakunta : Joensuu
Muut : IndusCombi

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 17 Tammi 2015 - 21:16

Miten tuota lehtijousta kannattaa lähteä muokkaamaan kun madaltaa reilummin. Madallus olisi jotain 120-150mm?? Itse meinasin tehdä kontin puolelle kolot näille keinuille, niin ei tarvitsisi laittaa sellaisia yyberi talloja tuonne jousen ja akselin väliin. Autohan on tuo 818.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
mikkus



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 19 Tammi 2015 - 20:01

Pitäis löytää iskaripatruuna jossa patruuna osuus max.250mm! missä autossa on lyhyt patruuna?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
weelani



Viestien lukumäärä : 2

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Su 25 Tammi 2015 - 0:18

mikkus kirjoitti:
Pitäis löytää iskaripatruuna jossa patruuna osuus max.250mm! missä autossa on lyhyt patruuna?
Takaveto Ladoissa on aika lyhyet iskarit. Etuiskari 218mm-318mm
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
j.lyly

avatar

Viestien lukumäärä : 17
Paikkakunta : Vantaa.

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 26 Tammi 2015 - 19:32

kimu kirjoitti:
Selvä juttu, kiitos tästä.
Siihe kallistuksen vakaajaan, mul on 2.5 turbo eli vähän tukevampi tanko ja nyt puhutaan tilanteesta öljypohja maassa kiinni pussien kanssa. Tossa oon vasta tunkilla päässy vähä koittaa, ja se vakaaja valitti siel jo. Ei se sillee vastustanu siel, mietin vaa et kestääkö ne korikiinnikkeet siel, ku jollain 8 cm maanvarallaki niit kiinnikkei on menny poikki.

Ei mulla ainakaan kallistuksenvakaajan kanssa mitään ongelmia ollu, ainakaan 2cm maavaralla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Mkko_

avatar

Viestien lukumäärä : 111

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   To 12 Helmi 2015 - 16:03

Pystyykö joku tekemään mulle täällä putkea, johon tulisi 48mm sisäkierre hienokierteellä (eiks oo 1.5mm nousu?) Tarveisin kaksi noin 15cm pätkää! Jos pysty niin yv:tä mulle.   Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
joumään

avatar

Viestien lukumäärä : 129

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 16 Helmi 2015 - 11:57

EF Civicin etuolkavarret EG malliin, sopiiko?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Demon

avatar

Viestien lukumäärä : 338
Paikkakunta : Lahti city

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 9:50

Tarviiko raidetankopää flipissä tehdä mitään muuta kun kääntää vaan sen pään yläpuolelta alas? mk3 golffi kyseessä siis.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
temeee.

avatar

Viestien lukumäärä : 210
Paikkakunta : Rovaniemi
Muut : KTM Exc 300

Ex S124
E38 740iL


ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 11:47

Eikös siihen tarvinu myös laittaa ne alapallo spacerit..? Ja porata se kartio pois navasta ja teetättää holkit sille kartiolle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Demon

avatar

Viestien lukumäärä : 338
Paikkakunta : Lahti city

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 11:57

Tuosta flipistä vois sitten enemmän tietoa kaivata. Jos jollain suoraa linkkiä ni otetaan vastaan Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
anttil

avatar

Viestien lukumäärä : 79
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 13:17

Vw golf 3 pohjaiseen olisin kaivannut ohjeita /linkkiä / valmis tuote taka- akselille navan siirtoa ylöspäin lisä palikalla.

Demon. Ei oo ohjeita mutta vakio osilla pääsee 24cm navan keskeltä kaareen. Näin ainakin cabriossa . Netissä olen kyllä törmännyt valmiiseen settiin missä alapallolle ja raidetangoille muutos osat.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Demon

avatar

Viestien lukumäärä : 338
Paikkakunta : Lahti city

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 13:48

anttil:lle vastaten.

Ne palikat ovat nimeltään drop platesit jotka tulevat navan ja akselin väliin. Nostaen Napaa ylemmäksi. Saa mm. valmiiksi camberilla.

Great platesit tulevat sitten taas taka-akselin ja korin väliin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
OziBo_

avatar

Viestien lukumäärä : 154
Paikkakunta : Seinäjoki

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 14:55

Mulla on ne käännetty, kartio suoraksi porattu ja kartioholkki sitten niin saa kummin päin vaan sen siihen. Tarvittee tosiaan sitten ne alapallon jatkot koska muuten menee geometriat piloille ja on aivan kauhea ajaa. En nyt muista mistä tilasin mutta tie rod flip ja balljoint extender löytyy paljon tietoa.

Itse tein 10mm latasta tämän mukaan drop platesit http://illiweb.com/fa/pbucket.gif
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Demon

avatar

Viestien lukumäärä : 338
Paikkakunta : Lahti city

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 15:02

Tollaset tarvis itellekkin, mutta pienellä camberilla Smile
Mitenkähän ne toteutetaan noihin? Ilman mitään prikka patentteja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sami J.



Viestien lukumäärä : 357
Paikkakunta : Hyvinkää

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 18:39

Toi dropplate olikin ihan uutta. Tässä siis huijaten madalletaan? Smile Toki toihan helpottaa samalla sitä akselin siirtymistä ku ei tarvi niin madaltaa "oikeesti". Jjjkkk:lle kimppatilausta vaikka 1,5 asteen camberilla tommosia?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
samza

avatar

Viestien lukumäärä : 318
Paikkakunta : Sumatra

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 18:51

oon mukana jos joku tekee noita kimpassa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Demon

avatar

Viestien lukumäärä : 338
Paikkakunta : Lahti city

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 19:19

Jjjkkk? Rupeaako tekeen? Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
anttil

avatar

Viestien lukumäärä : 79
Paikkakunta : Lieto

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 2 Maalis 2015 - 19:29

Otan kanssa yhdet.

Takapusseja autossa just laitan palasiksi. Muutaman sentin lisää saa sieltä. Tankin täyttö putki tulee tielle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Porkola^^



Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Kauhava

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 16 Maalis 2015 - 12:43

Onko kellään kokemusta MK1 korisen farmari Ford Focuksen madaltamisesta?

Kyseiseen laitteeseen ei ilmeisesti ole saatavilla takapäähän minkäänlaista korkeus säädettävää ratkaisua?
Kaikissa alustasarjoissa näyttäis takaiskareiden yläkiinnitys olevan tapilla, mutta autossa kumminkin silmukat ylä- ja alapäissä.
Eteen ilmeisesti käy samat palikat kuin muihinkin korimalleihin?

Mainittakoon vielä että auto on vuosimallia 2002 ja 1,8tddi
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
oogoo



Viestien lukumäärä : 324

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 16 Maalis 2015 - 15:25

Eteen käy samat kuin viistoperään ja sedaniin. Koitin pikaisesti googletella ni oisko tämä sopiva setti?http://www.dcperformance.co.uk/cheap/714316/ford/ap-coilovers/gf30-017.html
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
rautio-

avatar

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Oulainen

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 31 Maalis 2015 - 19:34

Niinkuin kaikki varmasti jo tietää, niin Vaggilaista madaltaessa takarengas siirtyy rumasti eteenpäin.

Ohjeet tämän ongelman ratkaisemiseen kotikonstein ja käytännössä "ilmaiseksi", ohjeessa tehty neloskoriseen.

1. Ota taka-akselin kiinnikkeet irti autosta. Leikkaa taka-akselin kiinnike kuvan tavalla taitokseen saakka. Kappale ruuvipenkkiin tms. kiinni, ja väännä tai hakkaa lekalla reuna suoraksi, mikäli lämmitysvehkeet löytyy niin niitä kannattaa käyttää. Tämän jälkeen kappaleen pitäisi näyttää tältä:


2. Tässä vaiheessa tarvit noin 5mm vahvaa rautaa. Leikkaa rautojen väliin sopiva kappale, ja hitsaa se kiinni. Hitsausten jälkeen sen pitäisi näyttää tältä:


3. Nyt kappaleesta puuttuu enää uudet reijät. Poraa reijät haluamaasi kohtaan, kumminkin taakse päin. Näihin porattiin reijät 20mm taaksemmas kuin alkuperäiset, mikä on sopivasti kun madalletaan oikeasti.




4. Tee toiseen kiinnikkeeseen samat toimenpiteet. Myös pultireikiä, joista kiinnikkeet kiinnitetään koriin kannattaa kairata vielä lisää ovaalinmallisiksi. Helpottaa asennusta, koska kiinnikkeet tulevat hieman leveämmälle kuin alkuperäisissä reijissä.

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Repolainen



Viestien lukumäärä : 43
Paikkakunta : Oulainen
Muut : Caddy

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 31 Maalis 2015 - 20:28

Mä olin mittaavinani muutamaanki otteeseen että kiinnike siirtyy liikaa sivuttaissuunnassa jos sitä akselia nuin siirtää, mut nytpähän tietää mitä pääsiäisenä tekee.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
TomVi

avatar

Viestien lukumäärä : 3379
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 31 Maalis 2015 - 20:45

No juu toihan näyttää ihan fiksulta tavalta, ei tarvi alkaa ihmettelemään niiden erillisten siirtopalojen kanssa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
rautio-

avatar

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Oulainen

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 31 Maalis 2015 - 21:13

Repolainen kirjoitti:
Mä olin mittaavinani muutamaanki otteeseen että kiinnike siirtyy liikaa sivuttaissuunnassa jos sitä akselia nuin siirtää, mut nytpähän tietää mitä pääsiäisenä tekee.

Nämäkään ei ole käyny vielä paikallaan. Mittausten ja juttujen perusteella mitä netistä löytyy toimii näinkin. Ja rautaahan nämä on, sitähän voi aina muokata lisää mikäli ei näin passaa. Luultavasti joutuu kairaileen reikiä suuntaan jos toiseen, vaan sehän ei ole homma eikä mikhään!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Beasty



Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Kauniainen

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   To 2 Huhti 2015 - 23:32

Tietoa mistä sais jäykempiä takajousia ta-technixin coilovereihin, eteen käy kyllä perus suorat kynäjouset esim bc racingiltä mutta mistähän sais takajouset? Takajousi nimittäin sellanen että on ensin reilu kierroksen verran normi levyistä ja sitten leveämpää jousta loppumatka ylöspäin.. tietoa saako esim bc racingiltä vastaavia?
Lisäks sais olla pidemmät (ja jäykemmät) kun vakiot, nimittäin perä säädöt tapissa ylhäällä ja silti roikkuu niin että 195/50r15 talvipyörät parin sentin verran kaaren sisällä Very Happy niin ja siis tämä rs2000 escortti kyseessä..
tossa vielä havaintokuva mikäli siitä saa jtn selvää http://www.jrstyling.net/images/kuvat/EVOGWFO04.jpg
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tontitus & ongelmat
Takaisin alkuun 
Sivu 27 / 30Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 15 ... 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Suspension-
Siirry: