test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 Tontitus & ongelmat

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30  Seuraava
KirjoittajaViesti
jAuuso

avatar

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Kouvola

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Pe 3 Huhti 2015 - 0:19

Mamasanilta saa myös Bcracingin kartiojousia, eripituisina ja jäykkyydellä, tosin asiointi täytyy hoitaa puhelimitse mutta en ole kokenut itse siinä ongelmaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
TomVi

avatar

Viestien lukumäärä : 3379
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 8 Huhti 2015 - 17:52

rautio- joko sait akselin paikoilleen?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
rautio-

avatar

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Oulainen

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 8 Huhti 2015 - 21:48

Nuo ei tullu mulle, kaverille tein. Varmaan laittaa samalla kun nakkaa kesätossut alle, täällä kun ei niitä vielä voi laittaa..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
TomVi

avatar

Viestien lukumäärä : 3379
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 8 Huhti 2015 - 22:06

Asia selvä. Heitä infoa kun on paikoillaan, että miten sopii.

Jos jollain on tietoa, että minkä kokoisilla, pitusilla, millä nousulla ja kannalla olevat pultit pitää olla, että näihin IV korisiin saa akselin siirtopalat paikoilleen, niin heittää infoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
pyöveli



Viestien lukumäärä : 7
Muut : BMX

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   To 9 Huhti 2015 - 22:42

Onkos kellään ollu sellasta ongelmaa Lowtec HiLow setin kanssa, että menee keulasta yläasennossaankin niin alas, että ei jää maavaraa katsastukseen haluttua 80mm?

En oo vielä ottanut Lowteciin yhteyttä asiassa, mutta jotain täytyis keksiä että sais ainakin sentin verran ylemmäs.

Auto on Golf IV variant..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
EmH

avatar

Viestien lukumäärä : 136
Paikkakunta : Juva
Muut : E30 M50 Turbo

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Pe 10 Huhti 2015 - 6:47

pyöveli kirjoitti:
Onkos kellään ollu sellasta ongelmaa Lowtec HiLow setin kanssa, että menee keulasta yläasennossaankin niin alas, että ei jää maavaraa katsastukseen haluttua 80mm?

En oo vielä ottanut Lowteciin yhteyttä asiassa, mutta jotain täytyis keksiä että sais ainakin sentin verran ylemmäs.

Auto on Golf IV variant..

alikokoiset renkaat?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
juu-zo



Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : 01670
Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 11 Huhti 2015 - 15:16

Onko kokemusta w202 kanssa että etupäässä vakaaja ahdistaisi madallusta? Vaihtelin kesävanteet alle ja ykkösen jousikumit joka nurkkaan ja silti tuntuu jäävän hirveän ylös. Etupäätä tutkailin sillä silmällä, että vakaaja ehkä ahdistaisi, tai sitten ei. Voi olla että laikkaan jousista vielä pois pätkää. Nyt siis vakio -40mm ta technics iskareiden kera. Pohjaanlyöntikumeja muokkailin jo alustan vaihdossa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Wobbler

avatar

Viestien lukumäärä : 138
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 11 Huhti 2015 - 17:36

juu-zo kirjoitti:
Onko kokemusta w202 kanssa että etupäässä vakaaja ahdistaisi madallusta? Vaihtelin kesävanteet alle ja ykkösen jousikumit joka nurkkaan ja silti tuntuu jäävän hirveän ylös. Etupäätä tutkailin sillä silmällä, että vakaaja ehkä ahdistaisi, tai sitten ei. Voi olla että laikkaan jousista vielä pois pätkää. Nyt siis vakio -40mm ta technics iskareiden kera. Pohjaanlyöntikumeja muokkailin jo alustan vaihdossa.

Itellä ei ainakaan 202:sessa ikään vakaaja ahdistanu.. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
juu-zo



Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : 01670
Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 11 Huhti 2015 - 18:00

Sitte kuvittelin vaan. Jouset ku oli etupäästä paljo helpompi saada puristimella irti ku vakaajan nappas päästä irti. Laikkaa siis jousille vaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
rautio-

avatar

Viestien lukumäärä : 243
Paikkakunta : Oulainen

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 11 Huhti 2015 - 19:33

TomVi kirjoitti:
rautio- joko sait akselin paikoilleen?

Akseli paikallaan ja no problems. Edes kiinnityspulttien reikiä ei tarvinnut mulkata.

Edit. Kannattaa siirtää reikiä vaan 15mm takemmas, meni muutaman millin jo liikaa taaksepäin noilla.


Viimeinen muokkaaja, rautio- pvm Pe 17 Huhti 2015 - 0:07, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
TomVi

avatar

Viestien lukumäärä : 3379
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 11 Huhti 2015 - 20:25

rautio- kirjoitti:
TomVi kirjoitti:
rautio- joko sait akselin paikoilleen?

Akseli paikallaan ja no problems. Edes kiinnityspulttien reikiä ei tarvinnut mulkata.

Jes, tietää mitä ottaa projektiksi joku vkl
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jAuuso

avatar

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Kouvola

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   To 16 Huhti 2015 - 22:22

Onko kellään muulla ongelmaa vagin vitos korin (jetta v golf v octavia 2) madalluksessa kun keulaa ei saa laskemaan millään.
Vakaaja? Alapallo? Joku?
Alustana bc lyhyemmillä iskareilla ja jousilla ja silti jää keulimaan, toki olishan se tän kesän muotia..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Bronn

avatar

Viestien lukumäärä : 132
Paikkakunta : Koski Tl / Tampere
Muut : Honda Shadow 125cc

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Su 17 Toukokuu 2015 - 15:40

Ei kellään caddy kuskil ole ollut vaikeuksia taka-akselissa kulkevien jarruputkien kanssa? Pakoputki osuu jarruputkeen kun akseli pääsee tarpeeksi kallistumaan. Akseliflippi ja 30mm madaltavat palikat viskattu taakse. Autona tosin Seat inca, käytännössä sama kuin caddy.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jok3la

avatar

Viestien lukumäärä : 828
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Su 17 Toukokuu 2015 - 18:14

jAuuso kirjoitti:
Onko kellään muulla ongelmaa vagin vitos korin (jetta v golf v octavia 2) madalluksessa kun keulaa ei saa laskemaan millään.
Vakaaja? Alapallo? Joku?
Alustana bc lyhyemmillä iskareilla ja jousilla ja silti jää keulimaan, toki olishan se tän kesän muotia..

Riippuu vähä millasesta madalluksesta puhutaan? Ootko kattonu ettei koiranluut ota vetareihin / kallistuksenvakaaja tukivarsiin? Mullakin ongelmana kun ei enään keula laske enkä oikeen muuta keksi kun se, että kallistuksenvakaaja osuu tukivarsii.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 450
Paikkakunta : Tampere
Muut : VW Santana -83

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Su 17 Toukokuu 2015 - 18:50

Vetari siellä ainakin jossain kohtaa alkaa ottaan runkoon. En muusta muista, kun ei tullut omassa ikinä vastaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jAuuso

avatar

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Kouvola

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Su 17 Toukokuu 2015 - 22:14

Ei se vetarin päällä makaa, mutta kyllä se notchin tarvii kun on pienet jäljet jättänyt.
Koiranluiden irroittaminen ei auttanut mitään. Voiko jäädä vakaajasta silti kantamaan kun jää alatukivarsien päälle?
Onko tietoa jääkö näissä alapallon varaan kantamaan? Alapallon suojakumi ei ole ainakaan kärsinyt.
E: ja tarkoitus saada 18" vanne kaarelle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 446

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Su 17 Toukokuu 2015 - 22:49

Kerro toki kun saat selville, ei mullakaan 18" tullut kaarelle asti.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MixuJoo

avatar

Viestien lukumäärä : 749
Paikkakunta : Viitasaari

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Su 17 Toukokuu 2015 - 23:15

Et saa 18" vannetta kaarelle ilman notchia. Piste.

MkIv korisessa sai tehdä notchin, "alapallospacerin" ja kallistuksenvakaajan vaihtaa/ottaa pois.
MkVi korisessa riitti notchi, muuten ei mitään mahdollisuuksia saada vannetta kaarelle/sukeltamaan. Tietysti koiranluut vaihdoin Airliftin setin mukana tulleisiin. En jaksa uskoa, että vitoskori on "erilainen" näiden välistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Volver

avatar

Viestien lukumäärä : 446

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Su 17 Toukokuu 2015 - 23:36

No ei tietenkään saa apukuskin puolella ilman notchia.
Kuskin puolella tuo ongelma ilmeneekin, ja siellä oli vetarin puolesta tilaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
niklas89

avatar

Viestien lukumäärä : 452
Paikkakunta : Espoo

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 18 Toukokuu 2015 - 10:43

Jännä että osalla on ilmennyt ongelmia mkv alustaisissa autoissa. Itsellä riitti pelkkä notch (apukuskin puolelle) ja säädettävät koiranluut -> menee apurunko maahan
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jAuuso

avatar

Viestien lukumäärä : 56
Paikkakunta : Kouvola

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 18 Toukokuu 2015 - 17:20

Nää on näitä vain VAG juttuja..
Täytyy aloittaa notchilla ja selvitellä lisää. Kerron lisää jos ja kun onnistun.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Wobbler

avatar

Viestien lukumäärä : 138
Paikkakunta : Kokkola

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Pe 29 Toukokuu 2015 - 10:44

W201 mersuun pitäis saada käännettyä eteen että taakse camberia, taakse löytyy tangot esim. Raptecilta mutta millaset hilut vaatii etupäähän?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
juu-zo



Viestien lukumäärä : 189
Paikkakunta : 01670
Muut : Suzuki Hayabusa
Ex Kawasaki zx-6r

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Pe 29 Toukokuu 2015 - 12:17

Alatukivarsien sisäpäähän epäkesko pultit. Ei sillä tosin aivan hirveitäkään saa. Muuten tarvii sitten jotain lisäkikkailuja ja rakenteluja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
HH -92-

avatar

Viestien lukumäärä : 176
Paikkakunta : Järvenpää

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 16 Kesä 2015 - 7:37

Onkohan kellään antaa neuvoja miten pystyisin mittaamaan onko alusta balanssissa? Säädin etu tolpat omasta mielestä samaan pistämällä tolpan pituuden säädön kierteet sillee ettei ne oli tasassa tolpan alapään kanssa (mulla siis tulee ne kierteet ulos tolpan alapäästä jos tarpeeks rullaa alas päin) ja sen jälkeen säädin saman mitan tolpan pituuden säätö muutterin ja jousen alla olevien muttereiden väliin. Tän jälkeen ajeli p-halliin ja sielä mittailin monessa eri paikassa vanne-kaari mittoja ja tuli todettua et oikee etu pää 4mm ylempänä (tolpat eri mittaset?) Säädin sitten tietty toisen tolpan pituutta sen 4mm alemmas ja kävin uudelleen mittaa ja samat arvot sain nyt keulasta. Toinen puoli kuitenkin raapii herkemmin nyt ja muutenkin ihmetyttää toi et tolppien pituudessa muka 4mm pituus eroa??

Ps. Säädetäänkö tolpan esijännitystä noista jousen alla olevista muttereista?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jesimiri

avatar

Viestien lukumäärä : 318
Paikkakunta : Pori

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 17 Kesä 2015 - 14:32

Jos sulla BC oli, niin kai sulla on iskarien vaimennusteho säädetty samaan? Esijännitys tapahtuu tosiaan niistä muttereista jousen alla.

Kannattaa ottaa myös huomioon, että painojakauma autossa ei ole molemmin puolin täysin samakaan, ja myös ristikkäisten kulmien säädöt vaikuttavat toisiinsa. 4mm tosin on jo aika iso ero. :s
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
HH -92-

avatar

Viestien lukumäärä : 176
Paikkakunta : Järvenpää

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 17 Kesä 2015 - 15:01

Kyllä omastamielestä jäykkyyden oon säätäny samaan. Kokeilin tossa aikasemmin et nostin keulan ilmaa ja säädin tuota esijännitystä sillee että jousi ei ole jännityksessä mutta se ei kuitenkaan pääse juurikaan heilumaan, tän jälkeen mittasin esijännityksen mutterin ja korkeuden säätö mutterin väliin saman luvun mutta silloin oli taas tuo 4mm heittoa... takanahan mulla on säätö nii tapissa että otin sen alemman säätömutterin pois... tolpissa takana tuli tosin ekalla säätö kerralla jo se ongelma et toinen puoli kierty syvemmälle kun pohjaan säädin ja sen jälkeen oon 2 cm nostanu kierteitä mittaamalla. Toinen takatolppa siis saattas sen 4mm olla ylempänä vaikka kaari-vanne mitta on sama. Liekö tuo syy miksi keula epätasapainossa kuitenkaan? Takana mulla on tolppa ja jousi irrallaan, edessä jousi on tolpassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
^Rikke

avatar

Viestien lukumäärä : 67
Paikkakunta : Pmk
Muut : Suzuki GSX-R 750

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 23 Kesä 2015 - 15:51

Eli ongelma BC:n etutolppien kanssa. Korkeussäätö siis pohjaa alakannakkeeseen eikä mahdu pyörimään läpi. Extreme drop mallissa tolppa on ohuempi että mahtuu läpi ja näin ollen pääsee alemmas.
Onko tuota mahdollista sorvata auki? Vai vaikuttaako radikaalisti jossain?
Extreme drop tolpat eteen päälle 500e niin ei nappais uusiakaan laittaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
t0mpp4



Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Pori

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   To 25 Kesä 2015 - 10:45

Kun nyt lähetään hiukan parempaa fitmenttiä hakemaan, niin millasia jousijäykkyyksiä kantsis tuohon bc-racingiin suunnitella e39 sedanissa (omamassa luokkaa 1650kg).
Tuon sarjan vakiot on nyt 7kg edessä ja 5kg takana. Noilla joustaa kyllä vielä ihan liikaa että uskaltas vanteen reunaa kaaren läheisyyteen tuoda.
12/10 hyvä lähtökohta vai jäykempääkö vielä? Jotain suuntaa antavaa vinkkiä ku sais ettei ihan umpimähkään tarvis arpoa mitä tilaa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Unto

avatar

Viestien lukumäärä : 359
Paikkakunta : PORI
Muut : E36 Msport, MB w203

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 1 Heinä 2015 - 1:00

Onko täällä kohtalontovereita? Iskin tohon w203:n d2-sarjan alle, edestä pirun korkeaks jäi. Iskarille ei omaa korkeudensäätöä, vaan säätö tapahtuu siitä jousen esijännityksestä. Tarttis vähän camberia saada myös negatiiviseen suuntaan, mut eipä epäkeskoillakaan ihmeitä tehdä. Jukraviti kun on mersulta muutenkin typeriä alustaratkaisuja tuos mallis. Takapäässä ei olekkaan mitään ongelmia, mut keula on se murheenkryyni kun vielä yrittää laittaa liian leveitä palloja alle.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
HAGE

avatar

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : turq
Muut : HD sportster 1200cc

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 1 Heinä 2015 - 9:23

Itellä oli e60 5kg edessä ja takana edessä toimii ihan hyvin tuollakin jousella mutta taakse tilasin uudet oliskohan ollu 180mm/14kg jousen. Ja ihan hyvä ajaa vielä tietty ei takapaa nyt ole läheskää vanne kaaressa oiskohan joku 3cm väliä et tommosella toimii ainakin itellä ja auton voi ottaa täytyy ihmisii ja takaluukun kans täyteen ni ei raavi eikä mitään

t0mpp4 kirjoitti:
Kun nyt lähetään hiukan parempaa fitmenttiä hakemaan, niin millasia jousijäykkyyksiä kantsis tuohon bc-racingiin suunnitella e39 sedanissa (omamassa luokkaa 1650kg).
Tuon sarjan vakiot on nyt 7kg edessä ja 5kg takana. Noilla joustaa kyllä vielä ihan liikaa että uskaltas vanteen reunaa kaaren läheisyyteen tuoda.
12/10 hyvä lähtökohta vai jäykempääkö vielä? Jotain suuntaa antavaa vinkkiä ku sais ettei ihan umpimähkään tarvis arpoa mitä tilaa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tontitus & ongelmat
Takaisin alkuun 
Sivu 28 / 30Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 15 ... 27, 28, 29, 30  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Suspension-
Siirry: