test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 Tontitus & ongelmat

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 16 ... 28, 29, 30  Seuraava
KirjoittajaViesti
t0mpp4



Viestien lukumäärä : 59
Paikkakunta : Pori

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 1 Heinä 2015 - 21:38

HAGE kirjoitti:
Itellä oli e60 5kg edessä ja takana edessä toimii ihan hyvin tuollakin jousella mutta taakse tilasin uudet oliskohan ollu 180mm/14kg jousen. Ja ihan hyvä ajaa vielä tietty ei takapaa nyt ole läheskää vanne kaaressa oiskohan joku 3cm väliä et tommosella toimii ainakin itellä ja auton voi ottaa täytyy ihmisii ja takaluukun kans täyteen ni ei raavi eikä mitään

t0mpp4 kirjoitti:
Kun nyt lähetään hiukan parempaa fitmenttiä hakemaan, niin millasia jousijäykkyyksiä kantsis tuohon bc-racingiin suunnitella e39 sedanissa (omamassa luokkaa 1650kg).
Tuon sarjan vakiot on nyt 7kg edessä ja 5kg takana. Noilla joustaa kyllä vielä ihan liikaa että uskaltas vanteen reunaa kaaren läheisyyteen tuoda.
12/10 hyvä lähtökohta vai jäykempääkö vielä? Jotain suuntaa antavaa vinkkiä ku sais ettei ihan umpimähkään tarvis arpoa mitä tilaa Very Happy

Okei, kiitos näistä. 14/12 jouset hiukan vakiota lyhyempinä lähti tilaukseen, katotaan mitä noilla saa aikaseks Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
DANi



Viestien lukumäärä : 3

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 6 Heinä 2015 - 20:25

Terve!

Aikani tätä topicia lueskeltuani, sainkin jo vinkkejä, mutta rautalangasta vääntö ei ole kyllä näitten kanssa ensimmäisiä kertoja räpläävälle pahitteeksi. Autona Golf mk3 GTi 16v ja alustana TA-Technix. Semmonen ongelma, että auto pomppii todella reippaalla kädellä. Ei tarvi isokaan nyppy olla tiessä niin hytkytään pitkän aikaa. Takaa korkeussäätö tapissa ja jonkunnäköstä esijännitystä yritetty säätää, apujousi paikoillaan ja edestä itse korkeussäätö tapissa ja esijännityksen säätömuttereilla tiputettu vielä jonkin verran ilman apujousta. Edessä korkeus n. 280mm navan keskeltä kaareen ja takana 290.

Jotenkin tuntuu että muut on saanu ihan ilman kikkailujakin matalemmalle ja mitä itse istunut corradossa ja borassa kyydissä missä samanlaista halpissettiä on ollut alla, niin ei ne tuollasia hyppykeppejä ole olleet. Tolpatkin pitäs olla kasattu oikein. Olis kiva tietää mitä alkaa säätämään ja nyppimään, kun auto on ajossa kokoajan ja ehtoohommina työpaikan nosturilla touhuttava.

edit. tosiaan vanteina edessä 8x16 et20 renkaina 195/45 ja takana 9x16 et20 renkaina 215/40
paineet 2,2bar joka kulmassa tällä hetkellä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Mazuuu

avatar

Viestien lukumäärä : 470
Paikkakunta : Nousiainen

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 6 Heinä 2015 - 21:07

Jännä ku mulla oli vielä ta-technixeistä apujouset pois ja uudet pari kertaa jäykemmät jouset paikalla eikä hypyttäny kun 0-100m vauhdista riippuen. Ei se menoa haitannu. p.s. pitäisin rengaspaineita enemmän kuin 2.2 bar venyrenkailla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
turanen



Viestien lukumäärä : 128
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 6 Heinä 2015 - 21:34

Voisko olla jo niin alhaalla et makaa pohjaanlyöntikumien varassa..? Sillonhan se alkaa pompottaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
DANi



Viestien lukumäärä : 3

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 6 Heinä 2015 - 22:22

Tarvii tutkailla. Mitä vaan lueskellu muitte juttuja samasta alustasta ni ei olis ollu moista ongelmaa. Tiedä sitte.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
IP

avatar

Viestien lukumäärä : 8
Paikkakunta : Vantaa

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 13 Heinä 2015 - 20:39

Tervehdys, Golf mk3.5 jom alla ja takapää iha liian löysä, millaisii jousii o jengi vaihellu alle? mamasanilta olen katellu Bc:n jousia mutta millä spekseillä ?! bounce
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MaRsY

avatar

Viestien lukumäärä : 31

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 10:54

Mulla sama ongelma kun IP:llä yläpuolella. Autona vain A4 B6 sedan. Vaihdoin 19" kiekot alle ja nyt saa hyvän fitmentin hierottua mut aivan liian löysät jouset alla (alle vuoden vanha Supersport alusta).

Ei tarvii olla edes tiukka mutka kun takana kaari hioo kumia rikki. Sama töyssyt/montut jolloin kaari raapii jälleen kumia puhki. Jäykemmät jouset lienee ainut vaihtoehto?

Entäpä millasia sisälokareita ootte käyttäny? Kiekot tulee kaaren tasalle ilman spacereita niin sisälokaritkin hankailee jo.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aajii

avatar

Viestien lukumäärä : 246
Paikkakunta : Vantaa
Muut : Honda Ruckus

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 14:45

Marsylle: ainut ratkaisu on jäykempää jousta. Ilmeisesti supersportissa ei iskarissakaan ole säätöjä.
BC.ltä saa melko laajalla skaalalla sopivia jousia joten sieltä kannattaa katsoa.

Sisälokarit mulla on ainakin vakiot. Wheelgap takana alle 5mm.
Minulla ainakin modatuilla taka-ylätukivarsilla vetää vanteen kaaren sisään joustoissa (tai sen minkä edes joustaa) siten, että ei pääse ottamaan mihinkään kiinni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MaRsY

avatar

Viestien lukumäärä : 31

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 14:53

aajii: Täytyykin tutkia BC:n tarjontaa. Onko ongelmia leimalla jos on eri jouset? Eihän ne niitä tutki erikseen enää kun on viime syksynä kirjattu tuo Supersportti otteeseen.

Kiinnostaisi tuo taka-ylätukivarren modi jos jaksat havainnollistaa? Ilmeisesti siis camberia olet tällä hakenut? Mulla on tämä auto ollu vasta puolisen vuotta enkä ole vielä ehtinyt auton alle niin en tiedä löytyykö tuolta takanta tai edestä cambersäätöjä alustarakenteista? Pyöräsuuntaus on vielä tehtävä kun vasemman puolen molemmat kiekon ovat ulompana kuin kartturin puoleiset.. sen takia kuskin takakiekko raapii koriin. Sen jälkeen näkee miten setti asettuu lopullisesti.

Setti nyt:
edessä 8,5x19 et35 225/35 kumeilla
takana 9,5x19 et35 235/35 kumeilla

Mikä alusta sulla on? Ja kuvia olisi kiva saada myös!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 450
Paikkakunta : Tampere
Muut : VW Santana -83

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 15:33

Takana on epäkesko camberille, mutta ei sillä ihan hirveesti saa. Edessä ei oo camberille säätöjä, ellet osta säädettäviä ylätukivarsia. B7 itellä myös kääntyy joustossa sisään ihan vakiotukivarsilla, eikä raavi muutakun vakioon sisälokariin tosi isoissa heitoissa. 9,5x19 ET35 225/35 kumilla. Muakin vois muuten aajiin tukivarsimodi kiinnostaa, tarttis taakse vähän lisää camberia, niin ois tasoissa etupään kanssa..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MaRsY

avatar

Viestien lukumäärä : 31

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 15:50

Zoml, onko sulla vielä quattro niinkuin "Auto" kohdassa näkyy? Eli sillon varmasti samat säätömahdollisuudet. Nythän mulla hankaa tolla setillä se kuskin takakiekko suoraan peltiä vasten joka on jo kuluttanu renkaaseen pientä uraa.. pitäis se saada jotenkin kuntoon, ehkä kulmien säädöllä menee. Kartturin puoli kun ei ota kiinni ja mulla ei ole lättyjä edes välissä niin vähän hankala tilanne. Ei tekis mieli mankelia ettiä ja pilata kaaria sillä. Jotenki pitää saada kiekkoa sisäänpäin siis (camber ja/tai kapeempi kumi).

Mulla hankaa noi kiekot takana lähes koko sisälokariin joustossa. Kuskin puoleisessa lokarissa oli reilusti jälkeä renkaasta isolta matkalta (puoli ympyrältä).
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Zoml

avatar

Viestien lukumäärä : 450
Paikkakunta : Tampere
Muut : VW Santana -83

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 16:37

Quattro on joo. Takana pystyu camberia kääntämään varmaan sen verran ihan vakiosäädöillä, ettei peltiin hankaa. Kapeempi kumi vois auttaa sit vielä lisää lisätilaa. Jännä, että itellä hankaa vaan vähän siihen "kynnykseen" mikä siinä sisälokarissa on. Edessä onkin sitte kulunu sisälokariin reikä. Very Happy

Kannattaa kulmien säädössä kattoo, et jos ei tunnu tulevan symmetriset, niin keskittää apurunko.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MaRsY

avatar

Viestien lukumäärä : 31

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 16:40

Jep täytyy katsoa se camber säätö samalla kun oikastaan kulmat. Ei tekis mieli hirveesti laittaa camberia ettei kumit menis piloille heti kun on uudet alla. En tiedä riittääkö kantavuus sitten 225/35 kumissa takana. Ainakaan taulukon mukaan tuo ei sovi 9,5" kiekolle. Täytyy lokakuussa leimata nuo kiekot viimeistään otteeseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jusni



Viestien lukumäärä : 2366
Paikkakunta : Seinäjoki

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 16:44

Laittakaa pää sinne takakaareen ja silmä käteen, helposti sinne lisää kulmaa saa.

Itsellä "vakiot" joille ei tietenkään ole tehty "mitään" ja kulman taitaa saada johonkin -6,5 nurkille, 11x18 ja 20x10 pyörii ainakin ongelmitta.

Edessä taitaa pyöriä 10,5" vielä ilman tarvetta säädettävistä varsista, riippuen toki madalluksesta.

Jos jotakuta kiinnostaa niin 3tkm ajetut lemförderin ylätukivarret whitelinen epäkeskopuslilla saattaisi jäädä sopivalla korvauksella ylimääräiseksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MaRsY

avatar

Viestien lukumäärä : 31

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 16:57

Jep tässä oli tarkoituksena (kuten yllä mainitsin) että sais kiekot pyörimään raapimatta näppärästi ja ilman camberia jos mahdollista. Ongelma siis siinä että kiekkojen et35 ja tällä hetkellä (ennen kulmien säätöä) kuskin takakiekko tulee liikaa ulos (voi johtua kulmista (camber)).
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
aajii

avatar

Viestien lukumäärä : 246
Paikkakunta : Vantaa
Muut : Honda Ruckus

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ke 15 Heinä 2015 - 20:27

Itsellä alusta alkaa olemaan melko sekoitus "parhaaksi" (budjetti syistä) todettuja osia Very Happy
Eipä niistä eri jousista ole tullut ongelmaa.

Itse ainakin lähtisin näistä: jäykemmät jouset, kapeammat kumit (ei taida nykyiset venyä yhtään?)

Kaarien mankeloinnilla en ole varma mitä tarkoitit, mutta kai sieltä on pokkaukset taitettu?
Turhaan sinne alkaa tukivarsia vaihtamaan/muokkaamaan tms jos perusjutuilla sen saa toimimaan.

Mutta niin sinnehän saa sitä kulmaa tarvittaessa idealla mitä lyhyempi tukivarsi - sitä enemmän camberia. Tyyli vapaa.
Minulla vois olla yhdet tukivarret taakse ylimääräisenä millä saa kulmaa tarvittaessa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Bronn

avatar

Viestien lukumäärä : 132
Paikkakunta : Koski Tl / Tampere
Muut : Honda Shadow 125cc

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 21 Heinä 2015 - 0:16

Onko caddys normaalia kun on tehty akseliflippi sekä laitettu palikkaa lehtijousen ja akselin väliin että takarenkaista alkaa sisäreunat kulua? Silmämääräsesti kun kattelin niin molemmat renkaat oli yhtä paljon kulunut. Autona Seat Inca mutta taka-akseli on samanlaisesti toteuttu kuin caddys. Camperia ei ole laitettu ja akseli on (kai?) suorassa. Mistä vielä voisi johtua kyseinen ongelma.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sami J.



Viestien lukumäärä : 357
Paikkakunta : Hyvinkää

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 21 Heinä 2015 - 18:34

Camber muuttuu auraukseksi madaltaessa jäykkää akselia. Eli normaalia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Epi

avatar

Viestien lukumäärä : 264
Paikkakunta : 20100

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   To 30 Heinä 2015 - 23:30

DIY-coilien tekijät:

mistä 38mm patruunan halkasijalla semilyhyitä (patruunan pituus 320mm tai alle) iskareita!? Missään ei ilmoteta mittoja mistään ja kauheen vaivan jälkeen AD:sta saadut e90 Corollan etuiskarit olikin 40mm pidemmät mitä luvattiin. Alkulta sain parin kasarin lopun Starletin etuiskarei (joita ei oo missään enää listoilla), ne on sopivat, mut viel tarvis kaks kappaletta ja mielellään vähän lyhyempiä kuin noi Starletin. Toi halkasija täs nyt on ratkasevin tekijä, pituuden kaa saa pelattuu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Vietsu



Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : Lahti

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 4 Elo 2015 - 20:36

Onko kenelläkään alkanu jäykkyydensäätöruuvi pyörimään tyhjää? Naksuu kyllä, mutta ei ole vastusta ollenkaan eikä pysähdy kummassakaan päässä vaikka kuinka pitkään pyörittelee. Tuntuu että se vähän heiluiskin siellä, kun vertaa toiseen puoleen. Alustana BC Racing V1.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Juibbi

avatar

Viestien lukumäärä : 309
Paikkakunta : Kalajoki
Muut : Volvo 242 -80

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 4 Elo 2015 - 23:53

Vietsu kirjoitti:
Onko kenelläkään alkanu jäykkyydensäätöruuvi pyörimään tyhjää? Naksuu kyllä, mutta ei ole vastusta ollenkaan eikä pysähdy kummassakaan päässä vaikka kuinka pitkään pyörittelee. Tuntuu että se vähän heiluiskin siellä, kun vertaa toiseen puoleen. Alustana BC Racing V1.

Ei oo käynyt näin mutta pikku mainostuksena serkku huoltaa toiminimenä iskareita ja myös muutamat bc:t on käyneet huollossa, myös ehkä suomen ainoita bc:n iskareitten stefoja löytyy, teetti mittatilauksena. Luulen että sieltä voi löytyä apua myös tohon ongelmaan. Kato team kontio fbstä. Ja pahottelut mainostuksesta mutta ehkä tarvitsevat ottaa onkeensa. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jonte

avatar

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Kajaani

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ti 18 Elo 2015 - 14:21

Mitä jousia porukka on käyttäny reippaasti madalletuissa w201:ssä? Itsellä jotkut perus halppis madallusjouset joista otettu 1.5 kiekkaa pois ja ainaki perä on ihan liian löysä, että ei voi ketään ottaa taakse kyytiin. Takana on kumminki uudet konin suht jäykät iskarit.

Liekkö esim. vahvistetut w124 300dt jouset paljoo jäykemmät?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
temeee.

avatar

Viestien lukumäärä : 210
Paikkakunta : Rovaniemi
Muut : KTM Exc 300

Ex S124
E38 740iL


ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   To 20 Elo 2015 - 14:28

Ainaki takapäihin myydään kuormajousia asuntovaunun veto tarkotukseen. En tiiä saako just w201seen mutta "e" korisiin pitäis saada.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jonte

avatar

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Kajaani

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   To 20 Elo 2015 - 14:42

Kellään muulla tietoa asiasta? Se on ainaki tiedossa et w124 jouset pitäs w201 passata, mut liekkö sit paljoo jäykemmät.

Täytyypä käydä motonetistä kyselemässä, kuhan se tälle kylälle nyt syksyllä ilmestyy.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Tuukk4

avatar

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 5 Syys 2015 - 13:12

Nyt tarvitaan pikaista apua Bc racing alustan kanssa, josta loppuu takapään säätövarat kesken.
Alustaan on jo vaihdettu muutaman pykälää lyhkäsemmät jouset ja iskarikin on jo lyhimmästä päästä.
Viimeiset sentit saisi pois kun vaihtaa lyhemmän iskarin alakiinnikkeen. Kuvassa on nykyinen alakiinnike ja minkä mittainen se on. Eli hakusessa ois sellanen jossa tuo alasilmukka on lähempänä tuota kierrekuppia. Joten jos joku tietää minkä auto mallin iskarin alakiinnike on lyhempi kuin kuvassa oleva niin äkkiä kertomaan. Niin ja tuon alasilmikan kiinnitys reikä on 12mm pultille.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jusni



Viestien lukumäärä : 2366
Paikkakunta : Seinäjoki

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 5 Syys 2015 - 13:41

Miksi et vain muokkaa tuosta tota tappia välistä pois?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Tuukk4

avatar

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 5 Syys 2015 - 13:54

jusni kirjoitti:
Miksi et vain muokkaa tuosta tota tappia välistä pois?

Muokkaaminen on sitten vasta viimeinen vaihtoehto, kun onhan nuita saatavana valmiinakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
toni
CDLC Mascot
avatar

Viestien lukumäärä : 4363
Paikkakunta : tku
Muut : CR250

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Ma 7 Syys 2015 - 12:26

Heitän ihan hatusta, mut 4motion mk4 golffin alapää kannattaa tsekata. Siitä ainakin puuttuu tappi välistä, kuppi itessään saattaa toki olla hiukan pidempi. Ja silmukan reijästä ei oo harmainta aavistusta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.tonikoli.com
Lainetti

avatar

Viestien lukumäärä : 199
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   Su 13 Syys 2015 - 16:43

E36 tarttis hommata uus alusta. Riittäkö tossa bc racing br extreme dropissa varat vai pitääkö heti hommata lyhyempää jousta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
lohiS



Viestien lukumäärä : 14

ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   La 5 Maalis 2016 - 12:46

Autona Golf mk5 2.0TDI 2wd. Ongelmana helvetillinen tärinä/puskeminen oikealle kääntyessä, tuntuu että renkaat irtoo.
Tuntuu et olis hyvin riippuvainen G-voimista. Jos tosi hitaassa vauhdissa kääntää (kävelyvauhti), niin ei ongelmaa, mut nopeuden lisääntyessä kääntökulmaakin joutuu pienentään radikaalisti.
Ongelma ollut jo pitkään coileilla, mut nyt pussien myötä ongelmasta tullut aivan järkyttävä.
Mikään ei näyttäisi kuitenkaan osuvan mihinkään (vetarit, kallistuksenvakaaja yms).
Mistä lähteä ongelmaa hakemaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: Tontitus & ongelmat   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Tontitus & ongelmat
Takaisin alkuun 
Sivu 29 / 30Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 16 ... 28, 29, 30  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Suspension-
Siirry: