test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 Ilmajousitus

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 34  Seuraava
KirjoittajaViesti
niklas89

avatar

Viestien lukumäärä : 452
Paikkakunta : Espoo

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ke 17 Marras 2010 - 12:24

Tietääkö joku kuinka ilmajousitus toimii talvella? Onko pakkanen paha ongelma?
Alkanut ilmajousitus kiinnostamaan ettei tarvitsis väistellä kaiken maailman hidasteita ja korokkeita.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Neuni

avatar

Viestien lukumäärä : 1460
Paikkakunta : Helsinki

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ke 17 Marras 2010 - 20:57

Toimii se, jäätymisen/kosteudenesto ainetta sinne järjestelmään ja sit vedenerottimen tyhjentää vielä useemmin ku kesällä.
Manuaaliventtiilit toimii tietty paremmin ku niis on vähemmän liikkuvia ja sähköisiä osia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
niklas89

avatar

Viestien lukumäärä : 452
Paikkakunta : Espoo

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ke 17 Marras 2010 - 22:53

^Hyvä homma, jos tosiaan talvi ei tuota ongelmaa. Täytyy alkaa vähän kyselemään mitä tuv-hyväksytty setti maksaisi golfiin. Jos ei hirveän kalliiksi tulisi, niin joutuu varmaan pussit hankkia Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
samsa

avatar

Viestien lukumäärä : 700
Paikkakunta : 03

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 19:26

Sama kysymys tännekin..
samsa kirjoitti:
Täällä kun tuota ilmajousta porukalla on autoissa jo jonkun verran, niin miten ne teillä on merkattu otteeseen? Tai miten ne pitäisi merkitä?

Ite kun keväällä muutoskatsastin niin mittasivat vaan sen hetkisillä paineilla mitat navasta kaareen ja merkkasivat ne Rolling Eyes

Olivat kyllä hyvin tietoisia että säätövaraa on kun ihmetteli nappejakin kabiibissa, mutta ei niitä kiinostanu kokeilla kuinka alas menee ja voiko silloin vielä ajaa.. Mun mielestä homma ei mennyt ihan oikein Question
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
toni
CDLC Mascot
avatar

Viestien lukumäärä : 4363
Paikkakunta : tku
Muut : CR250

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 19:33

Mun mielestä pääsit vähän helvetin helpolla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.tonikoli.com
Juhi

avatar

Viestien lukumäärä : 1554
Paikkakunta : Vantaa

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 19:39

Tota talvijuttua jäin itekki miettimään, kestääkö palkeet miten talviolosuhteita?

Lähinnä sillain jos tota sohkopaskaa-->jäätä sulloutuu palkeen ympärille ja jos siitä ajokorkeudesta rupeaa laskee paineita pois?

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://juhi.kuvat.fi
samsa

avatar

Viestien lukumäärä : 700
Paikkakunta : 03

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 19:47

toni kirjoitti:
Mun mielestä pääsit vähän helvetin helpolla.

No tavallaan, ruuvasin kyllä tolpat maksimi pituuteen ennen leimaa ja ajokuntoinen ois ollu pussit tyhjänä. Turhaa työtä... Kai se täytyy taas ens keväänäkin ruuvata ylös.


Juhi kirjoitti:
Tota talvijuttua jäin itekki miettimään, kestääkö palkeet miten talviolosuhteita?

Lähinnä sillain jos tota sohkopaskaa-->jäätä sulloutuu palkeen ympärille ja jos siitä ajokorkeudesta rupeaa laskee paineita pois?


Mä en kyllä talveksi pusseja laittais. Kunnon sohjot ja kurat kun kerää pyöräkoteloihin ja heittää -25 pakkaselle ni kyllä vituttaa. Eri asia tietysti jos joka yö auto lämpöisessä tallissa..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
niklas89

avatar

Viestien lukumäärä : 452
Paikkakunta : Espoo

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 20:08

Tosiaan toi sohjopaska voi tehdä tuhoja. Auto on käyttis ja seisoo aina pihassa, ku ei oo tallia Crying or Very sad .
Kyselin vähän ilmajousitusta golfiin ja näyttää siltä et tuv-hyväksyttyy ei oikeen löydy. Tai löytyy mut ei suostu lappuja lähettää suomeen. Enkä sit tiiä joutuisko katsurin kanssa tappelee kovastiki?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epk
Wingman
avatar

Viestien lukumäärä : 3561
Paikkakunta : 02

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 21:03

kuinkas sit busseissa ja rekoissa kestää pussit ? jos ei autossa kestä talvella niin on laadun oltava kuraa....
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Neuni

avatar

Viestien lukumäärä : 1460
Paikkakunta : Helsinki

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 21:30

Nii, kyl nää VWVortexin isot pojatki ajelee talvisin niillä, tosin ei oo niin pitkä lumikausi siellä mut kuitenkin.
Itellä pussit vaan kesäautossa kiinni, ei mua kiinnosta talvella vittuukaan miltä kulkine näyttää kuhan vie perille. Et parempi varmaan täällä pohjoisessa vaihtaa aina keväällä teiden sulettua pussit alle ja talven voi aina ajaa jousilla.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Meikkis01

avatar

Viestien lukumäärä : 181
Paikkakunta : Aura

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:01

Eikö aika mones autos oo jo alkuperäisenäkin ollut pussit ainakin takana(Bmw 500 farkut ainakin vm98) ja mersuissakin vissiin..onko jälkiasennetut vaan laadultas jotain niin paskaa että ei voi ajella kun kesällä ja mielellään vielä ilman vesisateita?? kun olis se nyt kiva saada talvellakin alas auto..ja toi epk heittämä ei ollu tullu ennen viel mieleenkään..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jallu81

avatar

Viestien lukumäärä : 1573
Paikkakunta : raisio

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:10

Meikkis01 kirjoitti:
.ja toi epk heittämä ei ollu tullu ennen viel mieleenkään..

joo siis noi raskaankaluston kassit nyt ainakin on niin rankaa kamaa, et kestää kyl..oisko nykyään jopa jo 4kertaista materiaalia..kumi+kangas+kumi+sään&öljyn kestävä ulkopinta..
ja kantavuudet on jotai 5tn per säkki..ja venttiileiden+kassien kestoikä 5-15v...

ja maksaa n. satkun kappale.. et kyl noi henk.autojen sarja taitaa vaan olla kuraa..ostakaa joku yks hyvä sarja ja ajakaa testitalvi..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jonas_



Viestien lukumäärä : 768
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:12

Kai jonkun henkilöauton pussit voi vaihtaa kestävämpiin Question
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
TomVi

avatar

Viestien lukumäärä : 3379
Paikkakunta : Tampere

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:14

Mersussa, bemarissa ja Audissa ainaki on noita pusseja jo tehtaalta ja niillä suomessakin ajellaan, että kait ne jotain kestää. Luulis after market osien kestävän myöski Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
sensei

avatar

Viestien lukumäärä : 984
Paikkakunta : Parkstad
Muut : 2-pyöräisiä

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:14

Nimen omaan rekoissakin on talvisin ilmajouset käytössä, niin on mullakin Hondassa. Samat tehtaat/valmistajat ne niihinkin ne valmistaa.. Katsotaan sitten keväällä kuin ne on kestänyt.

Ja on monessakin automerkissä jo tehtaalla asennettuna ja niiden kestävyys on normi jousien luokkaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.senseiblog.fi
Neuni

avatar

Viestien lukumäärä : 1460
Paikkakunta : Helsinki

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:15

Voi toki jos löytää oikeeta kokoluokkaa olevat, en sit tiedä millanen homma noita on alkaa vaihtaan johonkin tolppaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Neuni

avatar

Viestien lukumäärä : 1460
Paikkakunta : Helsinki

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:16

Mitä Vortexilta lueskellu niin monella ollu vaan sitä ongelmaa, että tolpat ollu ruosteessa ja magneettiventtiilit jäätäny.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
sensei

avatar

Viestien lukumäärä : 984
Paikkakunta : Parkstad
Muut : 2-pyöräisiä

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:19

Neuni kirjoitti:
Voi toki jos löytää oikeeta kokoluokkaa olevat, en sit tiedä millanen homma noita on alkaa vaihtaan johonkin tolppaan.

Jos tarkoitat alkuperäisten vaihtamista (esim. Audi) niitä saa marmoritiskiltä. Niihin ei tarvitse metsästellä aftermarket osia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.senseiblog.fi
Neuni

avatar

Viestien lukumäärä : 1460
Paikkakunta : Helsinki

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:25

sensei kirjoitti:
Neuni kirjoitti:
Voi toki jos löytää oikeeta kokoluokkaa olevat, en sit tiedä millanen homma noita on alkaa vaihtaan johonkin tolppaan.

Jos tarkoitat alkuperäisten vaihtamista (esim. Audi) niitä saa marmoritiskiltä. Niihin ei tarvitse metsästellä aftermarket osia.
Eiku meinasin just jotain aftermarket-tolppaa, et varmaan nasta homma vaihtaa johonki AirLifitin tolppaan parempi pussi. Ja kuten sanoit, samaa tavaraa ne on niin mihinkä ne nyt sen nopeempaa hajoaisi kun esim. kuorma-auton pussi.

E: En sit tiedä mitä alunperin edellisellä sivulla tarkoitettiin "henkilöauton pussilla", heti yhdistin vaan suoraan aftermarket tuotteeseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jonas_



Viestien lukumäärä : 768
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:33

Ku pojat puhus että pussit ei kestä talvea ja epk kysys että mites sit kuorma-autoissa kestää, niin siihen viittasin että eikö niihin aftermarket-tolppiin sitten saa kestävämpää pussia ? :drunken:
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Neuni

avatar

Viestien lukumäärä : 1460
Paikkakunta : Helsinki

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:36

No eiköhän niissä ole ihan tarpeeksi hyvät jo nytten. Samalta tehtaalta ne tulee raskaankaluston palkeiden kanssa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
sensei

avatar

Viestien lukumäärä : 984
Paikkakunta : Parkstad
Muut : 2-pyöräisiä

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   To 18 Marras 2010 - 22:40

[Jonas] kirjoitti:
Ku pojat puhus että pussit ei kestä talvea ja epk kysys että mites sit kuorma-autoissa kestää, niin siihen viittasin että eikö niihin aftermarket-tolppiin sitten saa kestävämpää pussia ? :drunken:

Kyllä ne kestää. Vedenerotuksen kanssa saa olla tarkempi, kun tulee nosteltua ja laskettua autoa joka pysäköinnillä. Kompura pukkaa välillä huutamaan Very Happy Ilman lämpötilaerot muodostuu rajummiksi, kuin kuorma-autoissa.

Ja siitä katsastuksesta.
Mun Hondan rek.otteessa maininta: Autoon asennettu Airlift-merkkinen ilmajousitus, ei mitään mittoja kirjoitettu. Katsuri näki myös auton alimmassa asennossa, jolloin eturenkaat on korissa ylhäällä kiinni. Eli auto lepää renkaiden päällä.. Ja oli "liian" matala.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.senseiblog.fi
samsa

avatar

Viestien lukumäärä : 700
Paikkakunta : 03

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Pe 19 Marras 2010 - 20:37

sensei kirjoitti:

Ja siitä katsastuksesta.
Mun Hondan rek.otteessa maininta: Autoon asennettu Airlift-merkkinen ilmajousitus, ei mitään mittoja kirjoitettu. Katsuri näki myös auton alimmassa asennossa, jolloin eturenkaat on korissa ylhäällä kiinni. Eli auto lepää renkaiden päällä.. Ja oli "liian" matala.

Vihdoinkin joku vastasi :cheers:
Eikös auton pitäis kuitenkin olla ajettavissa pussit tyhjänä ja maavaraa min. 8cm. Mitä varten ilmat ois joku poikkeus suomen kusisiin sääntöihin?

Tai sit sullakin oli katsuri vaan pihalla Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
sensei

avatar

Viestien lukumäärä : 984
Paikkakunta : Parkstad
Muut : 2-pyöräisiä

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   La 20 Marras 2010 - 20:56

samsa kirjoitti:
sensei kirjoitti:

Ja siitä katsastuksesta.
Mun Hondan rek.otteessa maininta: Autoon asennettu Airlift-merkkinen ilmajousitus, ei mitään mittoja kirjoitettu. Katsuri näki myös auton alimmassa asennossa, jolloin eturenkaat on korissa ylhäällä kiinni. Eli auto lepää renkaiden päällä.. Ja oli "liian" matala.

Vihdoinkin joku vastasi :cheers:
Eikös auton pitäis kuitenkin olla ajettavissa pussit tyhjänä ja maavaraa min. 8cm. Mitä varten ilmat ois joku poikkeus suomen kusisiin sääntöihin?

Tai sit sullakin oli katsuri vaan pihalla Laughing

Jep, täytyisi olla ajettava ja maavara täytyy olla laillinen. Ajettavuus joillekin insseille riittää: kunhan saat ajettua sen tien sivuun, jos pussi rikkoontuu.
Ei katsuri ollut pihalla.. Very Happy Oli säännöt selvillä ja mainitsikin niistä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.senseiblog.fi
samsa

avatar

Viestien lukumäärä : 700
Paikkakunta : 03

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 21 Marras 2010 - 20:24

^Kiitoksia varmistuksesta. Ruuvaan siis ennen leimaan tolpat niin ylös kuin voi.

Mites noi ilmankuivaimet kun auto on vaan kesäkäytössä. Ei liene kovin tarpeellinen?
Pari kertaa kesällä avasin säiliön pohjatulpan eikä sieltä ainakaan mitään tullu..
Vai kertyykö pusseihin nestettä? Pitäisköhän se talven aikana hommata.. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jimi

avatar

Viestien lukumäärä : 134
Paikkakunta : Kouvola/Simpele

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Ma 22 Marras 2010 - 22:43

samsa kirjoitti:
^Kiitoksia varmistuksesta. Ruuvaan siis ennen leimaan tolpat niin ylös kuin voi.

Mites noi ilmankuivaimet kun auto on vaan kesäkäytössä. Ei liene kovin tarpeellinen?
Pari kertaa kesällä avasin säiliön pohjatulpan eikä sieltä ainakaan mitään tullu..
Vai kertyykö pusseihin nestettä? Pitäisköhän se talven aikana hommata.. Rolling Eyes
'

Kyllähän sitä sinne järjestelmään kesälläkin muodostuu ja ehkä kuitenkin halvin tapa (parikymmentä euroa rautakaupasta) parantaamaan laitteiden toimintavarmuutta tai ehkäisemään rikkoontumista, koskaan tiedä milloin on se halla-yö tai joku hiton takatalvi tulee.. Wink

Kolmesti vedin säiliön tyhjästä täydeksi kun konttia rakentelin ja sain kerääjän pohjalle reippaan sentin jo vettä.. Ihan talli olosuhteissa.
Laita kompuran ja säiliön väliin niin ei säiliöön kerry vettä, mahd. kauas kompurasta niin ehkä ehtii ilman vähän matkalla jäähtyä niin toimii erotinkin tehokkaammin..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://vimeo.com/channels/jimifilm
toni
CDLC Mascot
avatar

Viestien lukumäärä : 4363
Paikkakunta : tku
Muut : CR250

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 5 Joulu 2010 - 19:14

Miten olette gurut toteuttanu etupäähän letkut? Tai lähinnä nyt on ongelmana se et letku on sen verran jäykkää ettei sitä saa taiteltua ihan mistä vaan, ja miten haluaa. Ja kun sen pitäis elääkin siellä kivasti rattia kääntäessä, eikä sais renkaisiinkaan ottaa kiinni, ni muodostui ongelmia. Aluks meinasin vetää letkun sisälokaria pitkin, mut sit se ottaa taatusti renkaaseen kiinni, eikä se kovin kivasti tuntunu siel liikkuvankaan iskarin mukana. Palkeessa on kyl kääntyvä kulmaliitin, muttei sekään mitään tuntunu pelastavan. Sitte tuli mieleen jos vetäis samaan tyyliin ku jarruletku mut toiseen suuntaan, alhaalta iskaria pitkin palkeeseen. Suurin ongelma on ettei mulla oo korissa kiinni mitään, ei tukivarsia, napoja, renkaita, ei mitään. Helpommin hahmottuis jos olis palikat paikoillaan. Mut ideoita kuunnellaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.tonikoli.com
mapa

avatar

Viestien lukumäärä : 330
Paikkakunta : Turku
Muut : Vesi ja laserleikkaus osia, myös pelkkien kuvien piirtäminen. Tig hitsausta, myös alumiini.

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 5 Joulu 2010 - 19:37

toni kirjoitti:
Miten olette gurut toteuttanu etupäähän letkut? Tai lähinnä nyt on ongelmana se et letku on sen verran jäykkää ettei sitä saa taiteltua ihan mistä vaan, ja miten haluaa. Ja kun sen pitäis elääkin siellä kivasti rattia kääntäessä, eikä sais renkaisiinkaan ottaa kiinni, ni muodostui ongelmia. Aluks meinasin vetää letkun sisälokaria pitkin, mut sit se ottaa taatusti renkaaseen kiinni, eikä se kovin kivasti tuntunu siel liikkuvankaan iskarin mukana. Palkeessa on kyl kääntyvä kulmaliitin, muttei sekään mitään tuntunu pelastavan. Sitte tuli mieleen jos vetäis samaan tyyliin ku jarruletku mut toiseen suuntaan, alhaalta iskaria pitkin palkeeseen. Suurin ongelma on ettei mulla oo korissa kiinni mitään, ei tukivarsia, napoja, renkaita, ei mitään. Helpommin hahmottuis jos olis palikat paikoillaan. Mut ideoita kuunnellaan.

Onkos sulla sitä sinistä pirun kovaa letkua? Voin hommata toisen laista mistä joskus oli juttuakin. Et kuitenkaan muista? Se ainakin taipuu paremmin. Kuinka pitkän testi pätkän tarvitset, ja mikä halkaisija?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Thompson

avatar

Viestien lukumäärä : 280
Paikkakunta : Rauma
Muut : HD

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 5 Joulu 2010 - 20:15

Itse ainakin toteuttaisin jollain teräpunosletkulla. Sitä pieni kieppi siihen niin on varaa elää ja liikkua. Question
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
sensei

avatar

Viestien lukumäärä : 984
Paikkakunta : Parkstad
Muut : 2-pyöräisiä

ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   Su 5 Joulu 2010 - 22:11

toni kirjoitti:
Miten olette gurut toteuttanu etupäähän letkut? Tai lähinnä nyt on ongelmana se et letku on sen verran jäykkää ettei sitä saa taiteltua ihan mistä vaan, ja miten haluaa. Ja kun sen pitäis elääkin siellä kivasti rattia kääntäessä, eikä sais renkaisiinkaan ottaa kiinni, ni muodostui ongelmia. Aluks meinasin vetää letkun sisälokaria pitkin, mut sit se ottaa taatusti renkaaseen kiinni, eikä se kovin kivasti tuntunu siel liikkuvankaan iskarin mukana. Palkeessa on kyl kääntyvä kulmaliitin, muttei sekään mitään tuntunu pelastavan. Sitte tuli mieleen jos vetäis samaan tyyliin ku jarruletku mut toiseen suuntaan, alhaalta iskaria pitkin palkeeseen. Suurin ongelma on ettei mulla oo korissa kiinni mitään, ei tukivarsia, napoja, renkaita, ei mitään. Helpommin hahmottuis jos olis palikat paikoillaan. Mut ideoita kuunnellaan.

Mulla oli siinä vanhassa Hondassa (Terrorin nykyinen) teräspunosta n. 40cm pätkä säkin alareunasta. Nykyisessä Hondassa liitos on koko paketin yläpäässä, joka ei liiku mihinkään suuntaan (voi käyttää kovaa putkea)
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.senseiblog.fi
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: Ilmajousitus   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Ilmajousitus
Takaisin alkuun 
Sivu 6 / 34Siirry sivulle : Edellinen  1 ... 5, 6, 7 ... 20 ... 34  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: TECH :: Suspension-
Siirry: