test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 Volvo 242 -77

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
KirjoittajaViesti
JuhiZZ



Viestien lukumäärä : 1715
Paikkakunta : HVNK

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ke 14 Marras 2012 - 22:09

Nimenomaan. Katukäytössä oikein kiva.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
JTG

avatar

Viestien lukumäärä : 1379
Paikkakunta : Raisio

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ke 14 Marras 2012 - 23:21

JuhiZZ kirjoitti:
Nimenomaan. Katukäytössä oikein käytännöllinen.

Muokkasin oikeaksi. Katukäytössä nimenomaan kunnon muulinpotku on kiva vaikka käyttöalueesta tinkimällä. Ihan sama se on herääkö se 3 vai 4 tonnissa jos vaan tuntuu kivalta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Matt242



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 15 Marras 2012 - 5:29

tekniikasta:
ahdin :mitsun 18t hypridi 1.4bar
1000cc suuttimet
moottori b230 9,5 puristuksilla
MDS mootrin ohjaus
nappi vitos laatikko


hyvin pitkälle volvon vakkari osista kasattu lohko ja kansi. ahtimeen oli vaihdettu pakopesä
romuineen.(jos muistan oikein) ja todellakin mennään ihan ahtimen rajoilla tässä kohtaa, ei siitä
paukku enempään riitä. eikä lohkokaan kestä enempiä paineita, männät alkaa olla kovilla.
mutta ahdin toimii erittäin hienosti koko alueella ja antaa tasasen vedon iha parista tonnista saakka
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Matt242



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: BMW D2   La 24 Marras 2012 - 0:16

iltaa taas, näistä bemarin tolpista!

sovitus onnistu helposti, kiitos race.fi ammattitaistosen myyjän.
joka neuvoi oikean vuosimallin ja sopivat runkoputket

5-sataa löytyy kahdella erillaisella runko putkella tolppaa. ja runkoputki on se minkä sisään tämä
iskari patruuna kierretään. ja kun palikat oltiin haalittu talliin niin homma alko, ensimmäisene rälläkkä
laulamaan ja oma tolppa poikki. ja jätin vanhaa jousijalkaa noin 40mm tumpin napaan kiinni. sitten lyhensin D2 runko putkea noin 30 milliä alapäästä.jotta sai kaiken turhan matkan pois välistä. ja hienointa oli huomata että runkoputki oli jämpti vanhaan jalkaan, eli ei sojota ihan minne sattuu kun hitsattu kiinni. pallonivelen kiinnikkeen ja navan väliin on koneistamosta tulossa alumiini spaceri. jotta saadaan v-tyyliä inhimillisempäään suuntaan.



korin kiinnitys piti muutta sopivaksi uudelle yläpäälle. tosin tolpan saa kyllä suoraa kinni volvon omaan yläpään laakeriin jos halua. mutta paketti jää noin 30mm korkeammaksi kun uudella alu palalla.



ja tossa nyt viel kuva niistä pois leikatuista jousilajoista



tuossa uudessa runko putkessa on alapäässä kaksi vaihtoehtoa reijän halkasialle 55 tai 51mm ja se on vaan noin 50 millillin matkalla kunnes muuttuu ylöspäin mentäsessä volvolle sopivaan 53mm. itelleni tuli nuo 55mm joihin taiteilin simmilevyn väliin. mutta jos uudestaan tekisin tilaisin tuolla 51mm reijällä ja sorvaisin koko matkalle tuon 53mm jotta asteheitot jäisi minimiin. mutta nyt ei jäänt simmattavaa matkaa kuin 20mm, sen jälkee 30mm tiukkaa sovitetta.

toivottavasti kerroin nyt tarpeeksi epäselvästi, ja väärin ymmärrettävästi projektin :cheers:

Muokkasin noi liian isot kuvat linkeiks, no hard feelings :heart: -Masq


Viimeinen muokkaaja, Matt242 pvm Ma 17 Joulu 2012 - 17:01, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
rust_is_must

avatar

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Mikkeli

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Su 25 Marras 2012 - 12:15

Onkos mones laatikko menossa, kun nuo nappivitoset/m47 laatikot ei kauheita kestä..

Varsinkin jos tuo lähemmäs 500nm alkaa olemaan niin m90 osto ei ole huono vaihtoehto.



E: Erittäin hieno projekti tämä, hienosti rakennettu kaikki.
Saa täydet pisteet.

niksude` kirjoitti:

Tämä sinun yksilösi muistuttaa aika paljon kaverin samanväristä nappisilmää, joka on mahdollisesti myös ensi kesänä ajossa sellaisella vähän erikoisemmalla myllyllä. 🐱 Veikkaan että tuo Gti-lehti hössötys on siitä saanut ilmaa siipiensä alle.


Veikkaan että tämä erikoinen mylly on japanin moottori.. Ainakin etelä-karjalassa yksi tämmöinen..


Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Matt242



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ma 26 Marras 2012 - 16:34

kyl toi sama laatikko viimekesän kesti, mut kyl oon saanu aika selkeet ohjeet kuinka sen saa rikki.
jos ton laatikon tilalle jotain muuta pitäs suunnitella ni luulen että sekin tulee oleen jostain bemarista.

jotain sellasta tutkimusta oli että m47 hävii kolmos vaihteen hampaat jossain 420-440nm kohilla jos
aletaa kiihyttää tyhjäkäynnistä saakka samalla vaihteella. eikä vitonen päällä paljoo uskalla ahtoja kerätä,
lähtee planeettapyärästö kävelee. mutta kyllä 1,2 ja neljä kestää ton koneen kuormituksen. hirveetä kikkailua
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
MixuJoo

avatar

Viestien lukumäärä : 749
Paikkakunta : Viitasaari

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ma 26 Marras 2012 - 17:06

Kaveri särki pari kesää sitten neljä-viisi laatikkoa, juurikin kyseisiä m47-laatikoita. Kolmosvaihde taisi olla juuri mikä sieltä ensimmäisenä pimeni, ei kestänyt juurikaan kiihyttämistä/kumin sorvausta.

Bemarin laatikkoa sekin sillon suunnitteli tai m90-laatikkoa, mutta kiinnostus lopahti ja möi korin rullaavana pois. Volvon oma 2.3-kone löytynee mieheltä edelleen. (jotain 300hp/xxxnm?)
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Tikkku_

avatar

Viestien lukumäärä : 404
Paikkakunta : Pieksämäki

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ma 26 Marras 2012 - 19:18

en ymmärrä miksi pitää noista m90 aina vaahdota helvetin kalliita jne.. helpompi ostaa joku isokeijo bemarista tai opelista.. ei tarvitse sen jälkeen jumppailla..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
ImportTuning



Viestien lukumäärä : 12
Paikkakunta : JKL

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ma 26 Marras 2012 - 23:56

Kyllä tuollaisen 370-430nm kestää tuo m47 tai m46, ja hajoo ihan kesken kiihdytyksen ilman mitään pelleilyitä vaikka ei tyhjäkäynniltä lähtiskään polkemaan.

Mitä tuohon m90 laatikkoon tulee, niin sattuupa olemaan getragin tekele sekin, ja todistetusti hajoaa jossain 670nm jälkeen.
Laita vaan tuo m90 mieluummin, hinta sama kuin jostain iän ikuisesta 80-luvun bmw:n lootasta.

m90 etuja bolt on paikoilleen, vahvistaa sen kolmosen synkan siitä niin kestää tuon yllämainitun väännön ja välityskin matka ajossa ihan järkevä, toisin kuin noissa bmw:n laatikoissa. pl.6-vaihteiset mutta nää onkin jo sit sika paljon kalliimpia.

Niin ja ettei ihan jauhamiseks mee niin tää lämmittää ainakin mun mieltä aina tämmönen vanha liiteri, ja innolla jään seuraamaan mitä tuleman pitää....jatkakaa!!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
rust_is_must

avatar

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Mikkeli

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ti 27 Marras 2012 - 0:02

No ne bemarin laatikot yleisesti ottaen ei sinne bolt on mene.. M90 jo huomattavasti pienemmällä työllä.

M90 laatikoita saa halvalla kun osaa olla rahojen kanssa oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. Ei siellä foorumeilla olekkaan, kuin ne kiskurihintaiset yksilöt kaupan..

M90 laatikoita on valmiiksi vahvistetulla kolmosen synkrolla.


Oma valinta on aina ollut m90 ja tulee aina olemaan.. Näihin tunnelmiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
zozua



Viestien lukumäärä : 138
Paikkakunta : Mikkeli
Muut : Pari mopoa

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ti 27 Marras 2012 - 0:22

rust_is_must kirjoitti:
No ne bemarin laatikot yleisesti ottaen ei sinne bolt on mene.. M90 jo huomattavasti pienemmällä työllä.

M90 laatikoita saa halvalla kun osaa olla rahojen kanssa oikeassa paikassa oikeaan aikaan.. Ei siellä foorumeilla olekkaan, kuin ne kiskurihintaiset yksilöt kaupan..

M90 laatikoita on valmiiksi vahvistetulla kolmosen synkrolla.


Oma valinta on aina ollut m90 ja tulee aina olemaan.. Näihin tunnelmiin.
Eihän volvoon nyt voi pistää mitään muutakun volvon osia vaikka muut oliskin tehny sen paremmin, vai mitä?

ja foordi miehen valinta, ostaborgwarner T5 ni kestää vitusti nyyttoneita

onha nää iha kivoja leluja kun on voimaa tarpeeks mutta ei oo ittee oikeen koskaan sytyttäny, mutta teehä tästä jotain hienoa saatan vaikka muutta mielipiteitäni!!

EDIT : kyllä miä jonttu tuota cosworteissa ja mustangeissa käytettyä vaihdelaatikkoa tuolla t5 tarjotin enkä volvon viisisylinteristä turbo moottoria.


Viimeinen muokkaaja, zozua pvm Ti 27 Marras 2012 - 1:37, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
rust_is_must

avatar

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Mikkeli

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ti 27 Marras 2012 - 0:43

Eihän nuo volvon laatikot mitään nopeita ole, varmasti on parempiakin, mutta mutta...

Ja mitä tuohon T5 koneeseen tulee niin tinalohkot kuuluu tulppaanipuimureihin ( paaliin )

Mielipiteitä.. Nyt on lopetettava enneku tulee banaania.

E: No joo! Nyt tuli naamapalmu Embarassed Mietinki et mitä vidduu Joska Very Happy Very Happy


Viimeinen muokkaaja, rust_is_must pvm Ti 27 Marras 2012 - 19:39, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Matt242



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ti 27 Marras 2012 - 17:39


kyl toi m90 vois olla iha fiksumpi vaihtoehto niin kauva ku mennää tällä koneella.mut sit pitäs löytää se aika ja paikka mistä se löytyy.
aloin just miättää et mikä ollu ku ei tullu hommattuu jo viimeks ku vaihoin laatikon. mut sillo tais olla vaa kiire päästä ajelee ja ei löytyny
tota lootaa. kardaanin joutuu tekee uudestaa ainaki, mitehän on sintterin boorien kanssa menee taas levy vaihtoo?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
JeesBox

avatar

Viestien lukumäärä : 6

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ti 27 Marras 2012 - 17:59

Joo ei mee levy m90:piin muistaakseni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
rust_is_must

avatar

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Mikkeli

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ti 27 Marras 2012 - 19:45

Matt242 kirjoitti:

kyl toi m90 vois olla iha fiksumpi vaihtoehto niin kauva ku mennää tällä koneella.mut sit pitäs löytää se aika ja paikka mistä se löytyy.
aloin just miättää et mikä ollu ku ei tullu hommattuu jo viimeks ku vaihoin laatikon. mut sillo tais olla vaa kiire päästä ajelee ja ei löytyny
tota lootaa. kardaanin joutuu tekee uudestaa ainaki, mitehän on sintterin boorien kanssa menee taas levy vaihtoo?

Joo, niinhän se on, että joudut sit hommailemaan uutta kytkin palikkaa valitettavasti.

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Matt242



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ti 27 Marras 2012 - 19:54


no se sintteri nyt ei oo suuri huoli, vaa se et mistä se laatikko löytys
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Matt242



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: GTI lehden look-alike   Ma 17 Joulu 2012 - 16:58

ei nyt varsinaisesti rakenteluun liittyvää.

kävin tänään ärrältä hakemassa gti-lehden tupla paketin, jossa oli juttu saman ikäisestä ja mallisesta
volvosta. itsekseni toivon että esittely olisi tehty vielä pidemmälle viedystä kilpurista,jossa mentäisiin etanolin voimalla jo lähemmäs tuhatta heppaa. en nyt väitä etteikö auto olisi siistimmässä kunnossa tai pidemmälle viimeistelty. mutta sutiiko toi ees kakkosella?

mutta hienolta se tuntuu että kyseisit tiiliskiviä löytyy kaikenlaisina variaatioina pitkin suomea.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
epk
Wingman
avatar

Viestien lukumäärä : 3560
Paikkakunta : 02

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ma 17 Joulu 2012 - 17:02

näinpä, mutta ole sinä "erilainen" ja älä laita tähän amistummeksia niinkuin getarin vollessa. Ja vanteet myös. Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Matt242



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: vannemania   Ma 14 Tammi 2013 - 17:57

tuli tossa joulun pyhinä innostuttua ideasta alumiinivanteet... joten pyysin kaverilta lainaksi perus 17" alupallon
jotta sais jotain suuntaa, että vähä tietäs mitä numeroita pitää olla että sopii alle. ja kuume nousi niin pahaksi
että tänään joutu tilaamaan brock b4:set (8,5x18). nyt jäädään oottelemaan etta vanteet saapuu kotiin ja pääse
sovittamaan taka vannetta paikoilleen. haaveissa olis että sais mahdutettua 10" kehät takakaarien sisälle.


Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Challenger-70

avatar

Viestien lukumäärä : 478
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   Ma 14 Tammi 2013 - 17:59

Niin se vaan aika muuttaa käsitystä.Ennen nämä volvot näytti omaan silmään aivan kauheilta mutta nytten alkanu tuntumaan että näistä saa pirun hienoja.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Matt242



Viestien lukumäärä : 28

ViestiAihe: uuret vanteet   To 7 Helmi 2013 - 12:25

nyt olis vanteet hankittu. joutuu ootella lauantaihi että pääsee sovittelemaan ja ihmettelee.
kyllä vähän himoittas hommata nuo 10X18 vaihtokehät takavanteisiin. ahdasta?


Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
pazi88

avatar

Viestien lukumäärä : 1652
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 7 Helmi 2013 - 12:59

eiks nuo oo ihan 1 osaset.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Ipe

avatar

Viestien lukumäärä : 1599
Paikkakunta : Jyväskylä

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 7 Helmi 2013 - 13:12

pazi88 kirjoitti:
eiks nuo oo ihan 1 osaset.

Onhan ne.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://ipe.1g.fi/kuvat/
antizero

avatar

Viestien lukumäärä : 1571
Paikkakunta : Turku

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 7 Helmi 2013 - 13:41

Entiä, mut miks muuten asialliseen autoon pitää mennä laittamaan tollaset yhdet eimaailmantyylikkäimmistä vanteista, jotka ei imo sovi millään tavalla vanhaan Volvoon. Peltivanteet 100x paremmat.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://antizero.kuvat.fi/kuvat/
kop-O-nen

avatar

Viestien lukumäärä : 1508
Paikkakunta : Jyväskylä
Muut : Vuoden jännittäjä 2015

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 7 Helmi 2013 - 13:51

Mä oon sitä mieltä että alut olis lähtökohtasesti tähänkin paremmat kun pellit, mutta _18"_ tämmöseen autoon. WAT?
Joku 15, tai ihan max 16" olis vielä omaan silmään menny, kun olis ollu kyseessä joku oldschool-henkinen vannevalinta.

Mutta eihän siinä, jokainen tyylillään, itsellehän näitä tehdään jne. kliseet perään ettei harmita liikaa. Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Sumiloff

avatar

Viestien lukumäärä : 61
Paikkakunta : Oulu/Vaala

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 7 Helmi 2013 - 14:26

Ainaki automobil-kuhnin myynti-ilmossa lukee, että 2 osanen.. Mutta jos nuo ees on 2 osaset, ni mahtaa pelkkä keskiö irrota? Ainaki tästä päätellen



Tietenki onnistuuhan se leveyden kasvattaminen silti. Sysirumat vanteet vaan tämmöseen autoon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
G.T.S

avatar

Viestien lukumäärä : 211
Paikkakunta : Helsinki
Muut : Pari pösön fixiä kesärullailuun

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 7 Helmi 2013 - 14:27

kop-O-nen kirjoitti:
Mä oon sitä mieltä että alut olis lähtökohtasesti tähänkin paremmat kun pellit, mutta _18"_ tämmöseen autoon. WAT?
Joku 15, tai ihan max 16" olis vielä omaan silmään menny, kun olis ollu kyseessä joku oldschool-henkinen vannevalinta.

Mutta eihän siinä, jokainen tyylillään, itsellehän näitä tehdään jne. kliseet perään ettei harmita liikaa. Rolling Eyes

Pikku OT mut kaverlla on tällainen farkku projektina ja kyllä siihen vain se 17" on ihan oikee koko. Sillä saa vielä pohjaa maahan ja kaaret täyteen mut se et meniskös 10x18" taakse niin sitä hieman epäilen ainakaan ilman kaarien muokkausta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
P1ty

avatar

Viestien lukumäärä : 110
Paikkakunta : Oulu

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 7 Helmi 2013 - 14:29

Kyllä minunkin muistin mukaan ne on 2 osaiset, irtoavalla keskiöllä pelkästään
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Ipe

avatar

Viestien lukumäärä : 1599
Paikkakunta : Jyväskylä

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 7 Helmi 2013 - 14:37

En oo ikinä nähny tollasia purettuna. Saako niitä takaisin kasaan?
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://ipe.1g.fi/kuvat/
juh-o

avatar

Viestien lukumäärä : 452
Paikkakunta : lahti city
Muut : #stancefriiks

ViestiAihe: Vs: Volvo 242 -77   To 7 Helmi 2013 - 17:04

kyllä vain keskiö irtoo..ja saa ne kasaankin takas..
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
Volvo 242 -77
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 4Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: