test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa
 

 joppe: MK1 Gti ,Päiv.

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
KirjoittajaViesti
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyMa 2 Toukokuu 2011 - 12:45

Välillä pientä kerrontaa tännekkin, jotta ei ihan bittiavaruuteen tää topikkii hävii. Kuten tossa aikasemminkin tullu esille, että moni kakku päältä kaunis niin myös tämäkin. Ruostevaurioitten kartotus toi kaikkea mukavaa esille, etuhiekka "pelti" oli muun muassa ihan hyvän näkönen, kerran löi siihen vasaralla tippu kevyet 10kg kittiä alas, parhaillaan mitä mittasin oli 35mm kittiä. Peltiä takaa ei oikeestaan löytynykkään. Koko etupää sai lähtee kävelemään ja sisälokarien alut kun olivat niin heikossa kunnossa, onneks löytyy suoraan korjaus palaa niin ei tarvii sileestä vääntää. Helmoja oli korjattu kemiallisella metallilla ja kyljestä yksi paikka, parhaillaan yhdessä kohdassa oli tennispallon kokonen kasa kemiallista metallia helman sisässä.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Konepoiskeulilta

Koneen siis nyppäsin myös pois keulilta, loputkin täytyy purkaa ja putsata/puhalluttaa tuo konehuone.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Palaapees
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Palaapois

Noista kohista siis lähti nuo nurkat kävelemään.

Helmat on nytten korjattu kummaltakin puolelta, etupäät hitsattu uuteen uskoon, tässä kuskin puolen helman pää ennen siistimisiä.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Etup

Ei se pohjakaan nytten kauttaaltaan niin huippu kunnossa ollu, näkkäriä noi jalkatilat.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Reikeee

Sellanen pala siitä kohtaa pois ja uutta tilalle

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Palaapaikallaa

Silleensä, tuon lisäksi kuskin puolella toinen melkeen samanmoinen, muut onkin jo sitten onneksi kovaa peltiä.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Toistareikee


Tämmösiä tällä kertaa, jatketaan taas kun keretään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Bassreflex



Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : Porvoo/Loviisa

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyMa 2 Toukokuu 2011 - 13:58

Ruoste on juu "paha ku se iskee", on tullu cliosteristakin tavattua, käväsin lapinjärvellä leipomassa viimeviikolla päästölaput siihe. Tällä viikolla vihdoin leima Razz Päästölapussa mainittiin olosuhdelämpötila joka oli 24.4 päivä -22c, mitähän kummaa siitä vingutaan? Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
villeple



Viestien lukumäärä : 7

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyMa 2 Toukokuu 2011 - 15:48

kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu !
Takaisin alkuun Siirry alas
PIFu



Viestien lukumäärä : 1265

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyMa 2 Toukokuu 2011 - 22:31

just yks päivä täs funtsailinki et mitäköhän näille mahtaa kuulua kun ei oo mitään päivitelty.. onks kolmosel tapahtunu mitään? ei varmaa?
Takaisin alkuun Siirry alas
RapSu

RapSu

Viestien lukumäärä : 266
Paikkakunta : Lappeenranta

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyMa 2 Toukokuu 2011 - 22:36

auts, rapsakalta näyttää. Mitäs kaikkea olikaa suunnitteilla ykköseen? Mitäs Haminaan Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Volver

Volver

Viestien lukumäärä : 451

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyTi 30 Elo 2011 - 13:27

Voiko odottaa päivityksiä ennen vuoden vaihtumista? Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptySu 18 Syys 2011 - 18:31

Näköjään^^. Smile Päivitystä tännekkin joskus, että ei häviä täysin bittiavaruuteen. Kaikenlaista pientä on tullut koitettua lomilla paskarrella. Pääasiassa ollaan menty noitten ruostevaurioiden kimpussa, nyt alkais pohja oleen pikku hiljaa hitsattu, vielä tarvii hitsata noi "helmat" sisä puolelta umpeen, mutta onneks ei röste hommat siihen lopu.

Tollanen reikäsen joutu vääntämään pelkääjän puolelle:
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Pelkpohj

Pelkääjän puoli oli muutenkin huomattavasti heikommassa kunnossa verrattuna kuskin puoleen, kuskin puoli on "valmis" siihen vaihoin kaks n. 150mmx450mm palaa, hinkkasin bitumit pois lattiasta, kävin rälläkällä kaikki paikat läpi ja vedin ton kakskomponentti polyuretaani pohjavärin siihen mitä tuossa kolmosessakin on, sama tällekkin puolelle kuhan on valmis.


Tää viikonloppu on mennyt tuota tekniikka purkaessa ja ehostaessa, välillä pakko tehä jotain muutakin kun peltihommii.. Elikkä purin moottorin palasiiin, tutkailin ja tsuumailin sitä, ilmeisesti joskus kunnostettu kun männät oli melkeen uutta vastaavat ja sylinteriputkissakin näky selvä hoonauksen jälki, nokassakaan ei ollu mitään kulumisen merkkejä.

Siitä männät ja veivit, laakerit oli kunnossa, tottakai vaihtuu uusiin samalla avauksella:
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Mnht

Lohkopesty ja hinkattu rälläkällä ja teräsharjalla läpi:
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Lohkputs
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Lohkoputsattuna

Sitten ei muutakun rasvojen poistot ja eka kerros väriä päälle:
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Lohkkosvri
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Toinpuolvri

Ja sama temppu öljypohjalle, tossa oljypohjassa on tollanen paluujuttu ja siitä lähtee sellanen putki, no kai sillekkin joku tarkotus on??

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Lpppohja

Pitää vielä vedellä toiset kerrokset maalia noitten niskaan.

Venttiilit oli koneen muusta yleis ilmeestä poiketen aika raskaassa paskan peitossa, en rupea niitä vaihtamaan uusiin joten niiden putsaus sekä hionta niin taas mennään varmasti jokunen tovi etiäpäin.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Likasetvenat

Venttiilit putsattu, hieman erinäköiset:

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Venatputsattu

Kansikin nostettiin tietenkin samalla pöydälle ja alettiin siihen tutustumaan, aikas rankat työstö jäljet oli imupuolella varsinkin, tollanen 2mm "valli" oli juuri ennen seeti renkaita, elikka kanavien siistimistä josko vaikka johonkin vaikuttais.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Kansi

Tämmötteitä, koitetaan joskus taas päivitellä tätäkin. TJ110 Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
Repolainen



Viestien lukumäärä : 43
Paikkakunta : Oulainen
Muut : Caddy

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptySu 18 Syys 2011 - 22:50

Turbon öljynpaaluletkulle näyttäs olevan tuo paikka tuossa öpohjassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptySu 18 Syys 2011 - 23:27

Wink
Repolainen kirjoitti:
Turbon öljynpaaluletkulle näyttäs olevan tuo paikka tuossa öpohjassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Arttemi

Arttemi

Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : Oulu

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptySu 18 Syys 2011 - 23:38

Minkä kokoista hyrskytintä mahdollisesti tulossa? Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyMa 19 Syys 2011 - 0:18

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Th_kuva
Tollanen IHI:n pikkufööni, tehon lisäys maks. 50hp josko toi pata sen kestäis, jollain sanoo jotain faktaa ihan että alkaako antautumaan

E: aika heikko näky näköjään kun puhelimella koitti hifistellä
Takaisin alkuun Siirry alas
kartza

kartza

Viestien lukumäärä : 21
Paikkakunta : ouluhko

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyMa 19 Syys 2011 - 10:37

Makia rojekti, seurataan. Onko tuo öljyn paluuhässäkkä vakiona tuossa vai onko öljypohja jostain muusta autosta? Kerrotko lisää tuosta solomusta, mistä autosta jne.?
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyKe 21 Syys 2011 - 19:42

kartza kirjoitti:
Makia rojekti, seurataan. Onko tuo öljyn paluuhässäkkä vakiona tuossa vai onko öljypohja jostain muusta autosta? Kerrotko lisää tuosta solomusta, mistä autosta jne.?

En nyt muista mallia mikä tuo oli, alkujaan kaverilla ollu 1.8t subaru leonessa josta sitten nyppäsin talteen kun sai paalaus tuomion.
Takaisin alkuun Siirry alas
pikachu



Viestien lukumäärä : 1

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyKe 16 Marras 2011 - 19:34

Joo, eipä näytä tämä menevän etiäpäin, elikkkäs näköjään mun on tultava sinne sun talliin tekemään jotain Wink T:eemeli
Takaisin alkuun Siirry alas
TPP



Viestien lukumäärä : 35
Paikkakunta : Kouvola

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyTi 20 Joulu 2011 - 16:49

Onko kolmosen alusta jo päätetty vai onko mulla menny ihan ohi? Pussit ois kovasana Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyTi 20 Joulu 2011 - 18:13

_toni_ kirjoitti:
Onko kolmosen alusta jo päätetty vai onko mulla menny ihan ohi? Pussit ois kovasana Twisted Evil

Rivien välistä huudeltu, että jotain napista säätyvää. Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyKe 1 Helmi 2012 - 19:36

Päivitystä välillä että ei häviä bittiavaruuteen koko topikki. Armeija tuli käytyä kunnialla loppuun ja päästyä takaisin ihan oikean työn ääreen josta maksetaan vähän paremmin menetetystä vapaa-ajasta korvausta kuin armeijassa. Näin ollen saattaa jopa täälläkin ehkä ruveta jotain taas tapahtumaan.

Ykkönenhän ois edelleen tarkotus saada kesäks nippuuun ja sitä tavoitetta nytten hartaasti pyritään toteuttamaan toki kolmosta kokonaan unohtamatta, siihen haalitaan osia ainakin sivussa koko ajan. Ykkösen osalta työn alla on ollut nytten konehuoneen puoli, viime vklp oli lainassa hiekkapuhallukseen vähän paremmin soveltuva tiisseli kompressori josta otti sen 15 bar jatkuvaa pihalle, joten viikonlopun kupletin juoni oli hiekkapuhallus hommia.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0450

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0451

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0452

Siitä muutama kuva kun auto roudattiin pihalle kun kehannu hiekkalaatikoks muuttaa tuota tallia. Kaikki ei menny ihan putkeen joku 6h hinkkasin tota konehuonetta puhtaammaks, sillon kun kaikki pelitti niin oikeen kivasti tavara irtos. Ei vaan ollu ihan parhaasta päästä tollanen mikrokulman 20e hiekkapuhallus pistooli, no se ois vielä menny mutta ulkona ruukas oleen sen verran pakkasta että ilman mukana tuli kosteutta siinä määrin että sitten aina jääty tonne pistooliin. Pari minuuttii kerkes ehkä puhaltamaan täysillä paineilla josta lähti sitten hiipumaan, pistoolin sulatus ja sama ruljanssi. Noo kyllä se suhteellisen hyvin saatiin sitten loppelelissä puhtaaks, viimoset paikat meni teraslaikalla ja porakoneella.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0455

Auto roudattu takasin tallin siimekseen. Tänään sitten onkin vielä putsailtu konehuoneen puolelta viimesia paikkoja mm. "mikä hylly toi oiskaan nimeltään" tuulilasin alhaalla hinkattiin tänään puhtaaks. aikanaan kun auton ostin niin siellä oli hiiren pesä nytten kun sitä teräslaikalla putsaili ja massa suli ennen kun irtos niin kyllä lemahti kunno vanha kusen tuoksu, ihan kun pikkupoikana kun ois kiukaalle pissiny. Suhteellisen hankala paikka putsata mutta onnistu kuitenkin kun kahva irti rälläkästä ja menoks.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0458

Yks reikäkin sieltä löyty joka on suhteellisen mielenkiintonen homma paikata, kuva suhteellisen paska.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0465

Noo kun se saatiin suhteellisen puhtaaks, jatkelin tuota konehuoneen puolta, se olikin aikasemmin saatu aika hyväks jo niin muutamat paikat putsailin tinnerilla ja vetelin vähän kittii paikoittain, sillä aikaa kun kitit kuivu tinasin muutaman pikkureiän umpeen. Turhii reikiä ois tarkotus kanssa tukkia ja tehä konehuoonesta sellanen ns. perus siisti, akkuu konttiin, paisarillinen syyläri, pissapoika säiliöö piiloo jne.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0460

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0463

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0464

Tollatteisia. Peltiosatkin on kaikki muut tullu hommattua paitsi pelkääjän puolen lattiapelti, uutta siis lokarit,etukehikko, tuulilasin alanurkat ja kaikki on klokkerholmin valmistamia ihan vaan kun istuvuutta kehuttu, saa nähä.. huitastuna vaan jotenkin paikoilleen, tarvis tehä noi "sisälokarit" jotenkin uuteen uskeen jotta noita voi ruveta sovittelemaan tuohon oikeille paikoilleen.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0468

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0470

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0471

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0472

Kuvat on vähän mallia puhelin kun kamerasta oli akku loppu niin tälläset tälläkertaa.
Ykköseen olin jo niin löytäny vanteetkin, Scmidht TH-Linet jotka oli tarkotus hakea kunnes tuli odottamaton puhelu.

Uusin ostos joka ei paljoo nuorempaa veljeään häpeä niin MK IV GTI saapu ns. väliprojektiks. Kone tuosta täytyy levauttaa auki ja kattoo mitä kaikkee on syöny, öljypohjaan tullut halkeama jonka seurauksena konetiltannu, nopeesti mietittynä ainakin männänrenkaat ellei jopa männät, alakerran laakerointi jne. huonoimmassa tapauksessa nokat ja kaikki tiltannu. No se selviää kun kone otetaan pöydälle.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Volkswagen-golf-4537108_b_b8d2319cfd77a531

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Volkswagen-golf-4537108_b_9455fd6d0e1c3345

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Volkswagen-golf-4537108_b_46cbe8d4f815d503


Nelosen suhteen suunnitelmat että alkuun kuhan saadaaan rokkaamaan niin katotaan tulevaisuuttaa uuusin silmin.


Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyTo 2 Helmi 2012 - 20:06

Jatkestaas heti tälle päivälle juttua, jotakin kerkes oikeen värkätä kun oli tää päivä vielä saikkua niin kello soinu 9.00 ja siitä lähtien jotain värkkäilty. Kaupasta kun ei saanut korjaus paloja eikä Redi suostunu myymään yhestä rottelosta paloja niin eihän tuo auttanut kun ruveta suorasta vääntämään. Päivän operaationa "sisälokarit" uuteen uskoon, alkuperäisistä muodoista ei nyt tarkempaa muistikuvaa oo mutta väliäkös tuolla jos kummallekkin puolelle samanmoiset vääntää ja sisälle päinhän nuo vaan näkyy. No ei muutakun suoraa peltii kouraan ja saksimaan.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0473

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0475

siitä muutamaa sovitusta sinne päin, ensiks hitsasin tollasen täysin suoran pellin tuohon kiinni joka noudatti alkuperästä linjaa. Sen jälkeen valollehan täyty tehdä sellainen "kuoppa" joka sitten sovitetaan etukehikkoon kiinni. Ja taas suoraa peltii käteen ja väänteleen, sopivan kaarevuus haettiin ihan vaan viiloja leikkaamalla tuohon peltiin jotta saatiin jotenkin aluksi passaamaan.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0477

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0478

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0484

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0482

Samalla hitsattiin tuohon palkin päälle tuollainen tasanen kohta jotta saatiin "suljettua" tuo tila, eikä oo sellanen tökerö maata näkyy versio.

Sitten muutama kuva mite istuu itse etukehikon kanssa. Siitä kuvaa lampunreiästä kurkittuna.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0479


Ja loppuun kuvaa kuinka tulee jotakuinkin istumaan sisältä päin katottuna, omaan mieleen suhteellisen hyvänkin näkönen jo noin, kyllähän se vielä hifistellään niin muuttuuhan tuo.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 IMG_0488

Sellanen, aikaa se otti mutta saatiinhan etiäpäin, toiselle puolelle samanmoinen niin rupee saamaan etukehikko oikeaa paikkaa, sitten vasta se milliviilaaminen alkaakin kun lokarit, konepelti ja etukehikko pitää naittaa toisiinsa sopimaan, toki vielä tuulilasin alanurkat meinas unohtua. Näillä tänään, valoa kohti!
Takaisin alkuun Siirry alas
Taza-

Taza-

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : Järvenpää

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyTo 2 Helmi 2012 - 20:29

Nättii! Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
redi

redi

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyLa 4 Helmi 2012 - 12:05

Noniin sehän alkaa muotoutumaan!
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 6a00e55417fcfd8834011571459656970c-800wi
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyPe 24 Helmi 2012 - 17:29

Kirjootellaas välillä, ykkönen edenny sen verran että toisellekkin puolelle tehty tuo sama homma mitä kuskinpuolellekkin väännetty, konehuonetta alettu vähän siistiin hitsailtu kaikki turhia mutkia ja kuoppia tasaseks, tinailtu ja kittailtu, sit lähti käveleen toi "välipelti" tosta ylhäältä kun oli muutamat niin hankahat paikattavat kohat että ei ois muuten onnistunu ja plussaahan tuo vaan on. Kuvia pitää räiskii illan päälle.

Mutta välillä pitää tehä jotain muutakin kun kärryytellä hitsuu vehkeillä ja rälläkällä, nappasin nelosen sisään ja aloin kartottamaan että mitä kone on syöny. Ei muutakun purkamaan, suhteellisen helppoo purkaa näin "uus" auto kun ei oo joka pultti niin umpiruosteessa. Avasin suosilla koko keulan kun kone ois tarkoitus nostaa loppu peleissä kokonaan pois nokilta ja pukkiin kiiinni huollon ajaks.

No kolmosen ja nelosen välissä on jonkun verran jo kehitystä tapahtunu noin tekniikankin osalta, nopeiten sen huomaa tosta johtojen ja liittimien, alipaine letkujen jne turhan määrästä. Johdot tuli saatua eestä pois jonka jälkeen joutu nappaseen imusarjan pois kun aattelin että otetaan kansi ekana pois vielä kun kone sisässä. Imusarja irti ja venttiilikopan pultit auki. Koppa irti ja pienen silmäilyn jälkeen ensimmäinen asia joka osu silmään yläkerrassa oli tälläsiä paloja.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0192

No heti alko raksuttamaan pienen materiaalin tutkinnan jälkeen että mitä kyseessä on, ketjun ohjurinpalasiahan nuo. No siitä asia johti toiseen, kysyin iteltäni että onko tässä öljyn paineella toimiva kiristin ja vastaushan oli että on. No asiasta moottori sahaan, aloin ketjua tarkastaa että mitä se haluaa kertoa. No emsimmäisenä kompastuin asiaan että nokkien välissä n. 2 pykälää tyhjää. Razz

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0199

Ja ajatus alko taas juoksemaan, teoria. jos alakerta olisi ehjä ja olisikin käyny venttiilit kurkkaan mäntähiä, hmmmmm. Joten Cut The Grap and go get some answers...
Ei muuta kun hattu irti ja Voila!

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0207
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0211
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0212

Ja siinähän tuo komeilee kaikessa kieroudessaa, 3 imu venaa ja 2 pako venaa hyvästi solmussa, loput 5 on mahdollisesti ehjät suoruus selviää tänään kun puran kannen osiin. Samalla saa myös tiedon noista kanavien kunnosta jne. Suhteellisen paskanen tuo kansi ja männät ainakin oli, ei varmaan hirveesti karstoja polteltu. Tilaukseen lähtee siis ainakin 5 venttttiliä, luultavasti suoraan koko sarja.
Hiiren verran skeidaa männissä.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0215

Loppu ketjun ohjuri suurimmalta osalta löyty myös ,tuolta ketjun välistä palasina, loput varmaan alakerrassa. No olihan siellä helpottaviakin asioita nopeella havainnolla, sylinteri putket oli kaikissa kunnossa, ei mitään vikaa havaittaviss joten toden näköisemmin säästytty männän renkaiden hajoamiselta. Mutta limput ja veivit tullaan käyttämään kyllä pihalla notta kunnon puhdistus saadaan aikaan.

Seuraavaks kannen purku ja putsaus, uuuttaa palikkaa tilaukseeen. Sit kun kansi kasassa viimeistään niin nyppään ton loppu myllyn tuolta pihalle niin oo niin hirveesti muisteltavaa kuukauden taakse että mikäs nyt mihinkin tuli. Lätinät tältä erää tässä ja hommii, laitellaa illalla kuvaa kannesta kun on atomeina, tärkeimpänä kohteena tietenkin venttiilin kulmat. Wink)

Under And Out!
Takaisin alkuun Siirry alas
Rixaa

Rixaa

Viestien lukumäärä : 901
Paikkakunta : Akaa

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyPe 24 Helmi 2012 - 17:59

No loppujenlopuks aika pienellä selviää.. vaikaa onhan tossa paljon tekemistä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyPe 24 Helmi 2012 - 20:53

Se on milla mittapuulla asiaa tuumailee^^ :PP

Pienet päivitykset viel perjantain kunniaks, alkuun vaekkapa muutamat kuvat ykkösestä, konehuoneen puoli alkaa pikkusen hiljaa muodostumaan, jotakin mutkii ois tarkotus viel hitsailla suoraks, ylimääräsiö läpivientejä tukkia ja pistää johdot kulkeen jostain mallia piilosta, onko se runkopalkin sisästä vai mistä niin vaatii suunnittelun. Mutta niitä kuvatuksia perrääään.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0201
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0202
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0203
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0204

Kannen tosiaan purin, oli kyllä aika mielenkiintosen näköset nuo venttiilit. Kaikki on enemmän tai vähemmän kierossa, elikkä koko kierros nauloja tilaukseen. Onneks sentään kannessa ei näkyny muuta tuhoo, venttiilien ohjurien suoruus pitää tarkastuttaa. Nokat ei ollu ottanu itteensä.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0197
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0199-1

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0198

Kansi oli yllättävänkin likanen, se lähtee heti alkuviikosta pesuun..

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0200

Tälle päivälle ei jaksanu enään mitään järkevää ruveta tekeen niin kikkailin huumorilla noita kolmosen vanteita tohon neloseen! :DDD Ei oikein uponnu vanteet kivasti kaareen.. Taakse kun laittais ton 8 puolikkaan tolla ET:llä niin ois aika passeli, saa vaan hiutoo suhteellisen kenttään että saa tolla 17" täyttää ton kaaren, no saa ny nähä tuleeko tää miten kauan oleen itellä... Mutta perjantai illan kuluks ja huviks, Golf IV GTi malli karting.


joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0205
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0206
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0207-1
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0208
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0209
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0210

Loppuun viel muutamat kuvat kun kasi pööl takan ja tunkattu jotennin sinne missä olis jos vaan olis.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0211-1
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0212-1
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0213

Tällästä tältä erään, jatketaan huomenna uuestaan!!
Takaisin alkuun Siirry alas
Nikkis

Nikkis

Viestien lukumäärä : 206
Paikkakunta : Salo
Muut : Apostolin kyyti

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyLa 25 Helmi 2012 - 3:50

Campeerii sen verra et rengas on kaaren sisäs ja kenttää? Twisted Evil joojoo ei tuu menemää ikniä! Very Happy Tässä topicissa on tekemisen meininkii, toivoisin vaa et enemmän tapahtuis, ykkosen ja kolmosen kans "täydelliset" suunnitelmat ❤
Anteeksi kirjoittelen humalassa..
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyPe 20 Huhti 2012 - 21:14

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Th_070

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Th_069
Takaisin alkuun Siirry alas
Ian13

Ian13

Viestien lukumäärä : 1238
Paikkakunta : MASALA
Muut : EX. Chopperi Fillari

Mönkkäri

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyPe 20 Huhti 2012 - 23:29

Mahtaa kameran linssi olla hyvässä kondiksessa noiden kuvien jälkeen Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lowcars.pictures.fi/kuvat/
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyLa 21 Huhti 2012 - 7:08

JukkaK kirjoitti:
Mahtaa kameran linssi olla hyvässä kondiksessa noiden kuvien jälkeen Wink

"videoitten". :PP eipä tuo puhelin noista itteensä ottanu, pientä usvaa.

Josko vklp sais ovet ja toisen etulokarin kenties väriin niin pääsis alkuviikosta mahd. kasaamaan tuotakin.
Takaisin alkuun Siirry alas
Ian13

Ian13

Viestien lukumäärä : 1238
Paikkakunta : MASALA
Muut : EX. Chopperi Fillari

Mönkkäri

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyLa 21 Huhti 2012 - 11:40

Jaa en mää tajunnukkaa että ne on videoita Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
http://lowcars.pictures.fi/kuvat/
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyTo 20 Kesä 2013 - 13:13

Päivitetään nyt läpällä tännekkin nuo kuvat mitä tuolla käyttäjien autojen puolella niin voi vähän enemmänkin autosta lätistä.

Aikasemminhan tästä oli nuo kuvat kun kone yläkerta paukahtanu ja oli purun alla,osia mitä autoon vaihdettiiin:

-kaikki venttiilit
-nokkien hammaspyörät
-ylä- ja alaketjut
-ohjurit
-kiristimet
-venttiilivarren kumit
-kansi kävi tarkastuksessa
-kytkin asetelma ja levy
-kaikki tiivisteet tietenkin ja pahvi
ja paljon muuta pientä

Autolla nyttemmin tullu ajeltua remontin jälkeen tuollanen 30 tonnia perushuoltoja tehden ja hyvin on rokannu.
Vanteiks tuli joskus viime vuonna hommattua tuollaset MAM RS1 vanteet kokoa 8.5 ET35 18", niille päälle pyöräytettiin 215/35 kumekset.
Korkeehan se oli kun mikä ja jotain oli tehtävä joten alle ruuvattiin perus JOMin pomppukepit joista etupäästä apujouset kuikkaan ja takaa säätöpalat pois. Näillä jo saatiin jotain aikaseks, etupäähän tuli samalla KW:N alakauttanen vakaaja. Taakse työn alla Grateplatesit ja takajousien prässäys, jotta sais säätöpalat takas ja autoa alaspäin/perää jämäkämmäks.

Ulkokuoreeen ei kummosempia oo tehty:
- R32 helmat hommasin jotka maalailin auton väriin, off koorse
-merkit tummat
-kirkkaat kylkivilkut
ja jotain pientä

Vielä tehtävää:
-vilkut tummiks
-lukot tummiks
-etuvaloihin ehkäpä jotkut smoke kalvot
-konetta ylöspäin--> autoa alaspäin keulasta se pari senttiä, nyttemmin panssarin alta sen 2cm maahan
-takalasin naarmutin pois
-etuhelma ja takahelma vaihtuu
-antenni kuikkaan
-etupuskurin listan muokkaus ja kilpi muualle
- JA viimeisen kyllä se kunnon vanteita kaipais.

Ja maalipinnan myllytys, alkaa näkyyn tuossa mustassa maantie, siihen jos jollain halua/mielenkiintoa tarjota avuliasta kättä niin otetaan vastaan. Toki itekkin parhaalla tavalla hengessä mukana.



joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0055
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0054
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0052
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0051
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 DSC_0050



Mitä muuta tänne kuuluuu, nooo kaikenmoista. Kolmonen on laitettu paaliin, vanteet myyty ja muutenkin kuopattu.

Ykkönen on edistyny isolla kädellä.  Alusta tuli hinkattua kokonaan pellille ja tehtyä sama käsittely mitä kolmoseenkin, pohjaan vauhti pelkääjän puolen lattia kokonaan ja paljon pieniä paikkoja korjattua. maaliksi taas 2k-polyuretaani ja pintaa thematane 2k pinta väri.
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 2013-05-16205923

Kone huone alkaa oleen ykkösessä pikkuhiljaa parempaan päin, kohtahan tuonne kehtaa jo konetta ruveta lyömään paikalle ja kaikkea muutakin oheisheebeliä. suurin osa turhista reijistä tukittu ja piuhat tulee runkopalkin sisältä.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 2013-05-28213431

Alustan osia lasikuula puhallettuna ja vedetty epoksit päälle, pintavärikin tullu jo vedettyä, mutta kuvaa ei tähän hätään ole.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 2013-06-17181832
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 2013-06-17200921


Eiköhän tämä tästä, edetty vaikka tänne ei ookkaan jaksanu mitään kirjotella, no josko nyt vähän ryhdityis. Tai pistäis samanmoisen tauon päästä taas jotain, kuitenkin tänään 3vk lomille jos jäis vaikka vähän aikaa enemmänkin tämän laittamiseen.

Loppuun jätän tämän tähän.
joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 2013-05-28213754

Tämänkin voisi siirtää tuonne käyttäjien auto puolelle niin ei tuu turhia mutinoita. Wink))

PS. loistavaa juhannusta kaikille
Takaisin alkuun Siirry alas
joppe

joppe

Viestien lukumäärä : 454
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Empty
ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 EmptyKe 14 Elo 2013 - 0:36

Jatketaan siitä mihin viimeks jäätiin. Nelonen tuli myytyä ja käyttö auto vaihettua, josko tuota aikaa jäisi vähän enemmän projektin tekoon. Ykkönen koki ison suunnan muutoksen tekniikka puoleltaan, kun tuli nettiä selailtua ja etsittyä neloseen uusia puskureita, puskuritkin toki löyty ja kylkiäisenä tuli mällätty 1.8t 20v GTi. Aikaisemmin ollut jo pienessä mielessä tuo turbo tekniikka tähän sijoittaa, nytten se sittemmin realisoitu aivan ykskaks.

Tuumasta toimeen onkin jo alettu, kuten viimosen postauksen vikasta kuvasta saattaa päätellä. Englannista tuli tilattua Engine Mount kitti tuolle setille, sieltähän se saapuikin ja olihan se sinne päin, laatikon kannakkeen sai tehdä lähes uudelleen. No aikansa kun konetta veivattiin ees ja taas oli loppu tulemana tämä.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Konetta

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Konetta1


Tuosta onkin sittemmin siirryttyny laittelemaan jarrupuolen osia ja poljin arsenaalia kohdilleen, autoon tulee sähkönen kaasupoljin ja nestekytkin. Nämä kun löytyvät suoraan tuosta purkuautosta ja käyvät paikalleen ainakin melkein suoraan.

Nelosen oma jarrutehostin myös löysi paikkansa ja sen myötä tuli poljin muokattua ykkösen omaan "telineeseen" kiinni, samalla sai väistyä vaijjeri aikakausi. Sähkönen poljin ei ollu kummosempi sijottaa, alkuperäsestä rungosta irti kiinnikkeineeen, pienet rälläköinnit ja sähköliimalla kiinni.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Spoljin

Viimeisenä, mutta ei vähäisimpänä puuttui rivistöstä kytkin. Sen kanssa saikin jo vähän enemmän raapia päätä. Helpoimmaksi totesin, että nelosen tulipellistä alkuperänen pala irti ja sen sovitus ykköseen.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Osaa

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Heppii

Sinne hitsattu kiinni ja saumatkin hyvinkin pitkälle jo hiottu. Tuo oli mallia helppo juttu. Seuraavaksihan siihen tarvi täytettä, alkuperäinen poljin teline sai rakkautta, poljinta siirrettiin 5 cm eteenpäin, häkkyrää lyhennettiin samanverran, työsylinterin työntö tankoa lyhennettiin samassa suhteessa. Mittauksen jos toisenkin jälkeen tilanne oli tämä.


joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Valmis

Ja kyllähän tuo loppu peleissä kauniisti sopi samaan rivistöön muittenkin polkimien kanssa.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Jjj

Vielä mitä saatiin tälle päivälle turattua niin vaihteiden sekottaja saatiin sovitettua paikalleen, helppo homma tämä. Vähän alkuperäistä reikää pituus suunnassa isontaen ja uudet reiät pulteille niin avot, vaijjeritkin ovat just sopivat, että ei niitäkään tarvitse laisinkaan muokata, jotta laatikko futaa.

joppe: MK1 Gti ,Päiv. - Sivu 7 Kepppi


Pikkuhiljaa alkaa oleen sisustan puolesta hitsattavat paikat tehty niin pääsee hiekkapuhaltaan kaikki paikat ja vetämään maalin niskaan, vielä painitaan kumman sisustan sinne nyt löis sisään, tuon nelosen jakkarat vaiko omat, kuitenkin sisustan henki pidetään mahd. alkuperäsenä. Näillä etiä päin.

-Joppe
Takaisin alkuun Siirry alas
 
joppe: MK1 Gti ,Päiv.
Takaisin alkuun 
Sivu 7 / 8Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: