test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
Jaa | 
 

 joppe: MK1 Gti ,Päiv.

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
KirjoittajaViesti
redi

avatar

Viestien lukumäärä : 502
Paikkakunta : Helsinki
Muut : VAG CREW

ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   To 15 Elo 2013 - 0:36

On se ahkera touhuumaan. Tästä kehkeytyy varmasti jotain jännää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
joppe

avatar

Viestien lukumäärä : 449
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   Ti 29 Marras 2016 - 15:31

Oiskohan se aika ilmottautua välillä, tiedä häntä. Niin se on vaan reippanen kolmevuotta menny viimeisimmästä päivityksestä, romut silti levällään. Jatketaan siitä suurin piirtein mihin on viimeks jääty, kolmeen vuoteen enemmän ja vähemmän tullu autoa rakennettua, motivaatio montusta edistymisen hitaus ei ole johtunut, matkan varrella tuli talo rakennettua joka luonnollisesti vei kaiken ajan ja perheenlisäystä saatua, oishan näitä.

Mutta itse autoihin palaten, kolmoskuppanen joutu siirtymään jokunen vuosi takaperin autojen hautuumaalle kun jotain oli pakko laittaa pois, useita autoja pyöriny tässä välissä, mm Golf V Gti, Audi S3, Audi A4 B7 yms, jotka vieneet aikaa tältä helmeltä.

No mitä itse sankariin on saatu aikaseks, hitsuuhommia on ollut enemmän kun mitkään ajatukset aikanaan antoi ymmärtää "tervepeltisestä" autosta, tähän mennessä vaihdettua ranskalaisittain:

-takakaaret
-helmat
-etusisälokarit
-etulokarit
-etuhiekka/pelti kokonaisuudessaan
-pelkääjän puolen lattia
-tuulilasin nurkat ja alakehys
-+ monta muuta pientä ja isompaa lappua.

Hitsuu hommia ei nyt enään ihan älyttömästi ole, eipä noita paikkojakaan sen koommin, josta ei ois hitsattu. Razz

Osia mitä autoon tullut haalittua on pitkälista, mutta mainittakoon niistä:

-airliftin etusäkit, nämä sovitettuna coilitolppaan
-Airmexin takasäkit, coileihin sovitettuna
-venttiilit yms rekkulat
-Arduino hommattiin ohjaamaan jousitus puolta, säädöt, joka nurkka erikseen, keula/perä ylösalas ja kokoauto ylösalas, tästä myös ollaan intouduttu itseis opiskeluun ja ohjelmia työn alla, näistä lisää kun saa paketteja nippuun. Ohjaushan tapahtuu siis Android laitteella, puhelin/tabletti ja bluetoothin kautta.
-Vanteet löyty pitkän ettimisen kautta myös FFP:ltä, 15" kolmeosaa ja leveykset eteen 8.5" ET25 , kumit 165/45  ja taakse 9.5" ET12 kumit 185/45, malliahan en enään muista, mutta josko joku viittis vinkata. Very Happy






Muutamat suttuset kuvat tallilta eiliseltä, kyllä se siitä edistyy.

E: Miksköhän noita vanhempia viestejä ei saa poistettua? Sais vähän siistimmäks. study
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
J4TOG

avatar

Viestien lukumäärä : 3147
Paikkakunta : Paimio
Muut : Ja Vespa <3

ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   Ke 30 Marras 2016 - 15:20

Alusta lueskelin uusiksi tota kolmosen rakentelua ja voivoi kun on hän joutanut kierrätykseen. Peltiä ja lankaa meni aikatavalla Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://www.j4tog.kuvat.fi/kuvat/
joppe

avatar

Viestien lukumäärä : 449
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   Ti 4 Huhti 2017 - 8:18

Jatketaanpa. Vihdon ja viimein tuli saatua tolpat kasaan, etupää muotoutui nyt kompinaatioon AIRLIFT säkit, Golf Mk4 Coilirunko, Mk1 Golffin iskari. Sorvia näkivät suhteellisen reippaasti, jotta sai kasattua nippuun, mutta vaikeuksien kanssa läjään. Mitä ne BOLT-ON sarjat on. scratch





Taakse jäi lääkkeeksi AIRMEXT säkit ja Tatekin coilit Nämäkin sai nähdä sorvia uusien kierteiden muodossa, alkujään alapään kiinnitys kierre oli 50*2, sopivia tolppia ei vain millään löytänyt tuolla kierteellä niin joutu hommaa isommalla kierteellä olevat ja sorvauttaa uus kierre. Nyttemmin sitten 52*2 kierre paikallaan.






Hirveellä innolla tolpat alle ja ihastelemaan kuinka se onkaan matala, no eihän se vastannu haaveilua sitten millään. Etupäätä täytyy saada 5 cm alaspäin ja takapäätä 10cm. Säkit oli sen aikaan siis alla että tuli todettua, että hienosti liikkuu ja toimii ja eikö mikään voi ikinä mennä kohtuudella, voi kyrvänsyylä! Lääkkeeksi joutuu iskari tornit nostamaan.

Ilmasäiliö tuli väkerreltyä kahdesta jauhesammuttimesta, jotka sitten "yhdistin" toisiinsa kiinteillä putkilla.



Oikeella paikallaan autossa, kompurat sijoittuvat säiliöiden molemmille puolille



Kuvassa myös alotettu takaiskari tornien muokkailut, täytyy hommata nyttemmin 120mm halkaisijalla olevaa putkea, josta saa näppärästi nuo tornien korotukset tehtyä.

Myös penkkeihin sain kiinnikkeet tehtyä, niistä ei nyt satu löytymään kuvaa. Alkujaan suunnittelin nuo liukuviksi tuollaisilla yleismallin kiskoilla, mutta menee niin korkeeksi paketti, että pää on katossa. Muotoituivat sitten muotoon pulteilla kiinnitys lattiaan hitsattuihin vahvikkeisiin ja penkkien alkuperäinen korkeuden säätö toiminnassa


Kompurat ovat vielä maailmalta matkalla, kompuroiksi tulee 2xVIAIR 480c Stealth Black

KO. setti kyseessä.




Näillä eväillä eteenpäin, tai ainakin johonkin suuntaa. Razz
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
joppe

avatar

Viestien lukumäärä : 449
Muut : Päältä ajettava ruohonleikkuri.

ViestiAihe: Vs: joppe: MK1 Gti ,Päiv.   To 27 Huhti 2017 - 7:19

Päivitelläänpä

Takatornit sai faceliftauksen, tornin rungoksi tuli 114mm halkaisijalta olevaa putkea, seinämää 2mm. Katto tuli 3mm levystä, alkuperäisistä torneista otin "kupit" irti ja laitoin paikoilleen, näin ollen siis vakio kumit toimii vielä. Korotusta torneihin tuli n. 13cm, nyt päästään sinne mihinkä on tavote ollukkin, kaaret jää vielä kantamaan kumien päällä, pieni mankeli ja tippuu kivasti kumin ja kehän väliin.




Pienet fiilistely kuvat vielä kun vähän kääntelin camberia takapäähän.




Toiselle puolelle myös vähän sovittelin tuota muovikaarta, jotka tulee tähän alkuperää kunnioittaen ja omaan silmään oikeinkin mutjakkaat.



Seuraavana aiheena nuo etupään tornit, siihen on aperatiivit olemassa. Postipateltakin on tulossa camber yläpäät, niin pääsee koittaa kuinka tuo etupää taipuu allensa, takapää antoi ainakin jo pieneen hymynkareeseen aihetta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
 
joppe: MK1 Gti ,Päiv.
Takaisin alkuun 
Sivu 8 / 8Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 Similar topics
-
» joppe: MK1 Gti ,Päiv.

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Creme De La Creme-
Siirry: