Jonkun aikaa foorumia seuranneena laitan oman projektin esille.
Viime syksynä edellisen
Volvon tilalle piti hankkia taloudellisempi ja uudempi auto. Hakusessa oli A4 B7-korilla tai A3 Sportback. Kävin neljää A4:sta katsomassakin, jotka osoittautuivat poikkeuksetta parhaat päivänsä nähneenä. VW-liikkeeseen tulikin sitten myyntiin A3 seuraavilla spekseillä:
- 2.0TDI commonrail 103kw manuaali
- 2009 facelift
- Ibis White
- Attraction Business, eli lähes karvalakki. Bosen kaiuttimet ja Aux-usb-SD kuitenkin löytyy.
Liikkeessä käydessä auto osoittautui todella siistiksi, aina siellä huollettuna ja yhdeltä omistajalta.
Koeajon jälkeinen kuva:

No talveksi tuli sitten kunnostettua Alessiot, jotka oli jääneet W203:sta.
16x7,5 et35.
"Kehäpultit" pois. Maalia lähtenyt paljon sisäkehältä ja myös etupuolelta, hapettumaa...

Lasikuulapuhallus, sen jälkeen kiillotustelineeseen pyörimään jotta sai helposti hiottua. Epoksipohjamaali ja Mipa 2K mattamusta pintamaali. Pultit uiskentelemaan ja kiillotukseen.



Näihin vielä Audi-keskikupit ja ylimääräisenä olleet 205/55R16 nastat.


Valojen kiillotus, eli vesihionta ja myllytys sekä suoja-aine. Takalasitkin autosta tummennettiin.

Kesävanneprojektin vuoro, eli RH ZW4 koossa 8,5 + 10x18.
Soodapuhallutin vanteista maalit pois. Sisäkehä ja pulttien ympärys oli pahimmassa kunnossa.

Mitään räikeää väriä ei onneksi tullut mieleen, joten perus vannehopea sopii.


Varastossa oli ZW1:set, joten vaihdoin näiden alkuperäiset keskimerkit huonokuntoisempiin ZW1 merkkeihin, niihin pakkelointi, hionta ja maalaus.
Kehät oli ihan hyväkuntoiset jo valmiiksi, joten kiillotus seuraavasti: 1000-1200-1500-2000 vesissä / Menzerna 480F + 150mm kangaslaikka / Mothers Billet polish. Viimeisen kuvan kehä on vähän kesken kun siinä näkyy tuota naarmua.


eBaystä tuli possun lätkät keskimerkeiksi ja Titanium-touchilta kultaiset pultit.

No sitten tuli jo odoteltu alusta matkahuoltoon. Alustaksi valikoitui BC:n BR.
Audi työn alle että saisi alustan paikalleen. Alustaa ei voi vaihtaa irrottamatta alatukivartta pyörannavasta eli pallonivel ei tietenkään lähtenyt ehjänä.
Taakse kierteiden suojaksi sopi spraypullon korkki niin tiukasti ettei varmasti irtoa.
Samalla tuli tehtyä täydellinen jarruremontti TRW:n osilla niin näyttää levytkin fiksummilta.



ZW4 vanteitakin tuli soviteltua kun koko auto oli ilmassa.

Ei mitään, auto keulien odottamaan uusia palloniveliä jotka sain parin päivän päästä.
Sitten vaan alle syksystä varastossa pyörineet RH ZW1 8,5 + 9x17 215/40 renkailla. Taakse 25mm ja eteen 20mm lätyt.

ZW ykköset ehti olla sen pari viikkoa alla.




Jonkun ajan päästä sain 18" valmiiksi ja renkaat päälle.
Speksejä spacereiden jälkeen:
- Edessä 8,5x18 et 31 Nankang NS-2 215/40
- Takana 10x18 et 40 Falken FK452 225/40




Sain jostain käsiini CSR "etulipan", ei oikein toimi. Minkäänlaista etulippaa ei varmaan tule, mielummin ostan saksan suunnalta S3/S-line puskurin.

Ostin kaameassa kunnossa olevat 2,25 lipat joilla saa etuvanteista 9" leveät, tasoittaa venyeroa jne.

Otin tänään loput edestä pois ja takaa samalle tasolle. Muutama milli vielä tilaa kun kääntää, mutta seuraavaksi pitää alkaa miettiä matalampia kumeja ja säätömuttereiden poistoa. Ajattelin 225/35 eteen ja 235/35 Falkeneita taakse niin saa taas hiukan alaspäin ja renkaat olis samalla lailliset.



Purkuautosta s-line ovilistat ja ambient-valo.

Seuraavaksi pitäs alkaa keskittyä pikkujuttuihin:
- Finnittömät kilvet asap
- Jarrusatuloihin maali, todennäköisesti kiiltävän musta.
- Slamitilta on tilattu helmat, jotka maalataan samalla kuin hiekkapuhallettu konepelti.
- S-Line spoileri.
- Etulasien tummennus leiman jälkeen.
Sisustasta lisäilen kuvia myöhemmin.