test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
 

 Heke's Turbo-Golf mk2

Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
Grontti

Grontti

Viestien lukumäärä : 871
Paikkakunta : Turku/Salo

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 2 Syys 2010 - 9:13

Heke26 kirjoitti:
Kaverin 2 litrases passatis ei kyl ollu metallista kannentiivistettä... No katotaan nyt kuis käy... Jos menee kansipahvi niin sitten vaan vaihtamaan uutta ja kestävämpää tilalle... Itseäni nyt eniten huolestuttaa tuo kytkin. Vakiossa on kyllä pintaa, mut ei silti oo luottoa et se kestäis ja uutta sachs race kytkintä kun katoin sachsin sivuilta niin makso yli 200e... Tarvii ny koittaa keksii että mitä sinne laittais...

Noh, ainakin kaikki mitä jokkis käyttöön tilataan on 2 litrasen passatin ja on metallisia.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 2 Syys 2010 - 16:43

Kai se riippuu mistä sen tilaa.. Sain muuten just vaihdettua toisen alatukivarren, ja huomenna valmistetaan sitten turbon kiinnitysrauta. Sen jälkeen voikin laittaa kansi paikoilleen ja ruveta vääntämään pakosarjaa... Sit ollaankin jo astetta pidemmällä...
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyMa 11 Loka 2010 - 4:39

Pakosarja valmis, Konetta kasattu ja osia maalattu... Öljyn paluu tarvii viel hitsata öljypohjaan yms pientä... Sit pääsee jo melkeen koneen vaihto hommiiin...

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_DSC07418
Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_DSC07422
Takaisin alkuun Siirry alas
NO H2O

NO H2O

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : St. Michel
Muut : Born in the S.A.V.O

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyKe 13 Loka 2010 - 14:12

Ohittaisin tuon öljy/vesi kikkulan jonka tarkoituksena on lämmittää/jäähdyttää vettä/öljyä... Sen vuoksi että suodatinta vaihdettaessa tuppaa löystymään - > öljyt/vedet sekaisin - > herkempi kaveri purkaa kannen pois ihmetelläkseen että missä vika.

Nimim. kokemusta on kaveripiirissä vastaavanlaisesta...
Takaisin alkuun Siirry alas
apuapina

apuapina

Viestien lukumäärä : 1134
Paikkakunta : Tku
Muut : pari fillarii.

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyKe 13 Loka 2010 - 16:30

NO H2O kirjoitti:
Ohittaisin tuon öljy/vesi kikkulan jonka tarkoituksena on lämmittää/jäähdyttää vettä/öljyä... Sen vuoksi että suodatinta vaihdettaessa tuppaa löystymään - > öljyt/vedet sekaisin - > herkempi kaveri purkaa kannen pois ihmetelläkseen että missä vika.

Nimim. kokemusta on kaveripiirissä vastaavanlaisesta...

niin siis mikä osa? Mää meinaan yhes vaihees rupesin jo purkaa kantta mut ei ollukkaan sit aikaa, ja öljyt ja vedet oli sekasi. :face:
Takaisin alkuun Siirry alas
tomì

tomì

Viestien lukumäärä : 437
Paikkakunta : Mikkeli

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyKe 13 Loka 2010 - 16:38

Tarkoittanee tuota mötikkää mihin öljysuodatin tulee kiinni. Siinä kiertää vesi sekä öljy, jotta lämpeisivät tasaisesti ja sitä kautta öljy myös jäähtyy.
Takaisin alkuun Siirry alas
NO H2O

NO H2O

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : St. Michel
Muut : Born in the S.A.V.O

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyKe 13 Loka 2010 - 19:10

tomì kirjoitti:
Tarkoittanee tuota mötikkää mihin öljysuodatin tulee kiinni. Siinä kiertää vesi sekä öljy, jotta lämpeisivät tasaisesti ja sitä kautta öljy myös jäähtyy.

Hep... Just näin, juuri tätä osaa tarkoitin kun en oikeaa nimeä tuolle tiennyt.

No eipä sotketa hyvää threadia tämän enempää... Kiva että tämä on pysynyt näin orkkiksena ulkoasultaan Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 14 Loka 2010 - 5:21

Joo ulkoasuun ei sen enempää kajota. Keväällä sit vaihdetaan vähän peltiä ja maalataan uusiksi samalla värillä...

Tuota öljy juttua on juu tullu tuijoteltua... Jos sen poistosta ei oo mitään haittaa niin kai sen vois ottaa pois ja vaihtaa pidemmät letkut ja hyödyntää noita lähtöjä turbon vedenkiertoa varten. Ekana ideana oli vetää lämppärin kennolle menevä letku kiertämään turbon läpi. Sais ainakin sisätilat lämpimään nopeemmin jos ei muuta.

Miten muuten voi olla mahdollista et vedet ja öljyt menee sekasin vaikka löystyisi tuo mötikkä... Ei ne vedet pääse mitenkään yhdistymään öljyihin... Jos tuo mötikkä löystyy niin ainoastaan öljyt pääsis vuotamaan ulos. Ei se vesi muuta kuin kierrä tuon mötikän kautta.
Takaisin alkuun Siirry alas
NO H2O

NO H2O

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : St. Michel
Muut : Born in the S.A.V.O

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 14 Loka 2010 - 6:56

Heke26 kirjoitti:
Miten muuten voi olla mahdollista et vedet ja öljyt menee sekasin vaikka löystyisi tuo mötikkä... Ei ne vedet pääse mitenkään yhdistymään öljyihin... Jos tuo mötikkä löystyy niin ainoastaan öljyt pääsis vuotamaan ulos. Ei se vesi muuta kuin kierrä tuon mötikän kautta.

Toi mutikka on rakenteeltaan semmoinen että siinä on ontto holkki mihin öljynsuodatin kierretään, nimenomaan tuo holkki löystyy öljynsuodattimien vaihtamisien yhteydessä - > ei enää tiivistä suodatinta kuten kuuluisi - > öljyt / vedet sekaisin... Älä kysy miten, en tiedä? Mutta lopputuloksen tiedän...

Itse jättäisin vedenkierron tuosta pois kokonaan ja katsoisin vaikuttaako koneen käyttätymiseen millään lailla, jokin virkahan tuollakin on kun insinööri on sen tuohon suunnitellut? Tosin samoja koneita löytyy myös ilman tuota mutikkaa... Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
Huiske

Huiske

Viestien lukumäärä : 322
Paikkakunta : Mikkeli
Muut : Opel Kadett C -79 Turbo projäct, Subaru Leone 1.8 Turbo coupe 4x4, Ford Escort mk5 4x4.

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 14 Loka 2010 - 8:13

Ja samalla jättää sen vedenkeittimenki pois... turha sillä turbolla o vettä lämmittää Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
mosse

mosse

Viestien lukumäärä : 1928
Paikkakunta : Joensuu

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 14 Loka 2010 - 9:26

NO H2O kirjoitti:
Heke26 kirjoitti:
Miten muuten voi olla mahdollista et vedet ja öljyt menee sekasin vaikka löystyisi tuo mötikkä... Ei ne vedet pääse mitenkään yhdistymään öljyihin... Jos tuo mötikkä löystyy niin ainoastaan öljyt pääsis vuotamaan ulos. Ei se vesi muuta kuin kierrä tuon mötikän kautta.

Toi mutikka on rakenteeltaan semmoinen että siinä on ontto holkki mihin öljynsuodatin kierretään, nimenomaan tuo holkki löystyy öljynsuodattimien vaihtamisien yhteydessä - > ei enää tiivistä suodatinta kuten kuuluisi - > öljyt / vedet sekaisin... Älä kysy miten, en tiedä? Mutta lopputuloksen tiedän...

Itse jättäisin vedenkierron tuosta pois kokonaan ja katsoisin vaikuttaako koneen käyttätymiseen millään lailla, jokin virkahan tuollakin on kun insinööri on sen tuohon suunnitellut? Tosin samoja koneita löytyy myös ilman tuota mutikkaa... Rolling Eyes

Se on öljyn jäähdytin ja ihan toimiva ratkaisu siihen. Eikä kyllä löystyessään tosiaan aiheuta muuta kun öljyn vuotamisen maahan, tietenkin mahdollista on että "NO H20":n kaverilla on mennyt rikki tuo ja kanavat on päässeet yhdistymään.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 14 Loka 2010 - 12:13

Sitä kans ajattelin että rakenteellisesti jos menee rikki niin sitten voikin sekottuu mutta ei pelkällä löystymisellä tapahdu vastaavaa...

Lueskelin muistaakseni volvo foorumilta et jotkut on tosiaan tulpannut noi turbon vesijäähdytys kanavat kokonaan. Se vedenkierron tekeminen ei aiheuta mulle mitään ongelmia joten oon nyt vähän kahden vaiheilla et pitääkö se vedenkierto vetää vai ei...
Takaisin alkuun Siirry alas
NO H2O

NO H2O

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : St. Michel
Muut : Born in the S.A.V.O

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 14 Loka 2010 - 12:19

Heke26 kirjoitti:
Sitä kans ajattelin että rakenteellisesti jos menee rikki niin sitten voikin sekottuu mutta ei pelkällä löystymisellä tapahdu vastaavaa...

Lueskelin muistaakseni volvo foorumilta et jotkut on tosiaan tulpannut noi turbon vesijäähdytys kanavat kokonaan. Se vedenkierron tekeminen ei aiheuta mulle mitään ongelmia joten oon nyt vähän kahden vaiheilla et pitääkö se vedenkierto vetää vai ei...

Eipä tuolla kaiketikaan väliä ole onko tulpattu vai ei... Onhan nuo uutena toimineetkin kuten kuuluukin? On kuitenkin hyvä tiedostaa ko. mutikan ominaisuudet, ettei tule "turhaan" purettua kantta pois...

Itse olen kyllä aika allerginen ko. tekniselle ratkaisulle, eli mikäli ostaessa löydän vastaavanlaisen mutikan autosta pitää sen olla hyvä auto että sen ostan... Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
ripa

ripa

Viestien lukumäärä : 607
Paikkakunta : Sibbo
Muut : vw

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 14 Loka 2010 - 15:29

Jotkut saattaisi kutsua tuota mötikkkää jopa öljynlauhduttimeksi, pois vaan niin sitten saa ainakin varmistettua sen että sitä kantta saa rueta availemaan vähän useemmin. Ideanahan on että jäähdytysneste jäähdyttää öljyä. Jos tuosta lauhduttimesta tahtoo päästä eroon niin erillinen ilmalla jäähtyvä lauhdutinkenno vaan keulille mielellään vielä japanian tyyliin näkyville.

Omasta Jetasta tuo oli särki ja käytin kannenkin irti koneesta kun luulin että kansipahvi mennyt. Tuon lauhduttimen kun vaihtoi niin pysyy puurot ja vellit omissa kanavissaan. Jos ajelee varsin laihoilla jäähdytysneste/vesi seoksilla niin ajan myötä tuon lauhduttimen sisuskalut syöpyy puhki, näin ainakin itsellä oli tai mitä nyt 23 vuodessa tuon läpi virtaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyPe 22 Loka 2010 - 1:40

Nyt päästiin jo siihen tulokseen että saatiin kone synnytettyä oikealle paikalle. Ainoa takaisku oli vaihdevivuston osuminen turboon... Nyt pääsee niitä vähän muokkailemaan, ja jokainen joka joskus on ollut niiden kanssa tekemisissä tietää ettei oo mitään ruusuilla tanssimista... Huomenna hakemaan vähän palloniveliä ja kierretankoa niin näkee et miten onnistuu. Sain tehtyä kokeilu prototyypit ja sain 2 ja 4 vaihteen hyvin silmään. 1,3,5 ja pakki temppuili vastaan kun vakio vivusto antoi sen verran periksi. Hieman kun auttoi nii meni heti. Eli sellaista tänään. Tuossa nopea kännykkä kuva asennuksista.

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_IMAG0078
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptySu 24 Loka 2010 - 17:20

Eli viikonlopun saldona kone paikoillaan ja muuten kunnossa. 2kpl Ruiskusuuttimia paskana joten ei saatu ensisavuja otettua. Huomenna hakemaan uudet suuttimet jos sit sais jo savut otettua.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyMa 1 Marras 2010 - 0:09

Eli nyt sen verran taas päivitystä että auto on käynyt jo muutamankin kerran. Tyhjäkäynti hakusessa ja auto sammuu noin 10sec jälkeen. Ei vastaa kaasuun ja röpöttää helvetisti tai sammuu välittömästi...

Nyt kun rupesi bensapuolta syynäämään niin tankin sisäinen siirtopumppuhan siellä on paskana. Eli saa virtaa mut ei pumppaa mihinkään suuntaan. Painepumppu ei tietenkään saa tarpeeksi bensaa jolloin auto käy sen verran mitä se pumppu saa kerättyä painetta sinne yksinään. Huomenna ostoksille ja sit nähdään miten käy.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTi 2 Marras 2010 - 0:03

NONIIIIIIN! Eli uus siirtopumppu haettu ja autohan hörähti käyntiin. No seokset ja sytytys oli tietenkin pielessä ja niitä sitten säädeltiin pitkin päivää. 80km sitä ehtis ajaa ennen ku autoon löytyi optimaaliset säädöt. Ei siinä sitten muuta kuin bensa-aseman kautta auto himaan. No siinä aseman pihalle tultaessa öljysummeri piti pienen äänähdyksen ja ihmettelin et mitäs vittuakohan. No eiköhän se sylkeny öljyt siihen aseman pihalle Very Happy

Loppuilta meni sitten farmari escortin ja hinausköyden saattelemana. Huomenna pääsee lisäilee öljyä ja muutenkin vähän viimeistelemään konehuonetta yms..
Takaisin alkuun Siirry alas
Beris

Beris

Viestien lukumäärä : 309
Paikkakunta : Turku

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTi 2 Marras 2010 - 3:00

:cheers:
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.flickr.com/photos/berisable/
N|ba

N|ba

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTi 2 Marras 2010 - 7:15

Ahtoiko nätisti? Paljon sulla nyt paineita on siellä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTi 2 Marras 2010 - 16:07

Ahdin herää siinä 3k paikkeilla ja ahdot on maltilliset 0.3bar. Pers dynolla uskaltaa valehdella lähemmäs 160hp. enempää ei uskalla ahtoja nostaa ennen kun on isompi määräjakaja...
Takaisin alkuun Siirry alas
N|ba

N|ba

Viestien lukumäärä : 1448
Paikkakunta : Lieto

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyKe 3 Marras 2010 - 22:07

mites seokset pysyy ahdon alla? vai onko sulla mittaria?
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyKe 3 Marras 2010 - 22:52

Tällä hetkellä on ideat vähissä kun tota säätää... Eli kun ennakon saa kohdalleen niin sitten kiertää nätisti mutta sitten se nakuttaa. Ennakkoa kun säätää myöhäsemmälle niin ei nakuta, mutta ei kyllä sitten kierrä loppuun asti kun rupee röpöttämään. Vaihdoin nyt E99 bensaan niin se toivottavasti vähentää nakutusta. Välijäähy, lambda ja seosmittari on tässä ostoslistalla..

Megasquirt on käyny mielessä muutamaan otteeseen, mut sitten iskee se budjetti kysymys kun tarvii ostaa siihen kaikki anturit yms. kun tuossa k-jetissä ei yhtään anturia valmiina löydy. Sytytystä ohjaamaan sitä tietenki voisi käyttää niin säästäisi alkuun suuttimien ja anturien hinnan...
Takaisin alkuun Siirry alas
Grontti

Grontti

Viestien lukumäärä : 871
Paikkakunta : Turku/Salo

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyKe 3 Marras 2010 - 22:58

Heke26 kirjoitti:
Tällä hetkellä on ideat vähissä kun tota säätää... Eli kun ennakon saa kohdalleen niin sitten kiertää nätisti mutta sitten se nakuttaa. Ennakkoa kun säätää myöhäsemmälle niin ei nakuta, mutta ei kyllä sitten kierrä loppuun asti kun rupee röpöttämään. Vaihdoin nyt E99 bensaan niin se toivottavasti vähentää nakutusta. Välijäähy, lambda ja seosmittari on tässä ostoslistalla..

Megasquirt on käyny mielessä muutamaan otteeseen, mut sitten iskee se budjetti kysymys kun tarvii ostaa siihen kaikki anturit yms. kun tuossa k-jetissä ei yhtään anturia valmiina löydy. Sytytystä ohjaamaan sitä tietenki voisi käyttää niin säästäisi alkuun suuttimien ja anturien hinnan...

Ennakko siis pääsee karkaamaan kun säädät sitä lisää, jos rupee naputtaa. Jos on vakio jakaja ni voipi olla ettei ihan niin toimi ku pitäs, kun se alipaine sitä ennakkoa sinne lisää. Vaikka en mitään asiasta tiedä ni näin olen kuullu.
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyKe 3 Marras 2010 - 23:17

Huomenna tarvii kokeilla vaihtamalla tuosta vanhasta 1.6 padasta virranjakaja jos se vaikuttaisi toimivammalta.
Takaisin alkuun Siirry alas
Grontti

Grontti

Viestien lukumäärä : 871
Paikkakunta : Turku/Salo

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 4 Marras 2010 - 0:41

Heke26 kirjoitti:
Huomenna tarvii kokeilla vaihtamalla tuosta vanhasta 1.6 padasta virranjakaja jos se vaikuttaisi toimivammalta.

En tiedä vaikuttaako se, mut sun tarvis jollain saada myöhäistettyä sytytystä kun ahdot tulee peliin ja on kierroksia, koska sillo se sytkä menee vitusti liian aikaselle. Näin oon käsittäny. Kertokaa jos olen väärässä. Se sytkän myöhäistys nyt on kuitenki päivän sana, eli jakajalle on tehtävä jotain. Vaparin jakaja tuskin toimii.

EDIT: Ahtopaineen mukaan säätyvä sytytyksen myöhäistys on oikea sana.

EDIT2:
Lainaus :
Jotkuthan tykkää käyttää ahdoilla reilusti rikasta seosta, jolla ehkäistään nakutusta. Eli toimii periaatteessa samalla tavalla kun sytytyksen myöhästys kun rikkaampi seos palaa kauemmin. Vähän kyseenalanen tapa kyllä, koska samalla kasvaa palolämpötilat ja tavallaan huononnetaan palamisprosessia että voitaisiin käyttää suurempia paineita...


EDIT3: Kannattaa googlettaa aiheesta. Itse löysin useammankin sivun missä juttua. Ei liity mitekään golffiin ja sen virranjakajaan mutta yleisesti aiheesta esim. Tossaf
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 4 Marras 2010 - 1:27

Kiitoksia! Oon taas astetta viisaampi näissä jutuissa niin ens kerralla vois sitten leijua ku luulee osaavansa hommat Very Happy Mä koitan nyt perehtyä asiaan niin jos huomenna sais jotain aikaiseksi Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 4 Marras 2010 - 3:56

Tässä tylsyyteen kun luin foorumeilta juttua tosta virranjakajan alipaine ja keskipako säätimestä, niin sen verran sain tuosta jutun juuresta kiinni että pitäisi tehdä jonkinlainen rajoitin mikä vähentää alipainekellon liikettä, ettei ahtaessa säädä sytkää liian myöhäselle.

Eli tarvii kokeilla käytännössä ihan aluksi ottamalla tuo alipaine letku irti ja säätää sytkä sopivan myöhäiselle jolloin alakierroksilla sytkä on turhan myöhäisellä, ja yläkierroksilla sopivan myöhäisellä.

Edit. Tosiaan kun vielä tarkemmin perehdyin niin käsitin että jos nyt ottaa tuon alipaine säädön pois ja säätää ennakon siten että se on sopiva siinä 3500rpm jolloin turbo astuu kehii, niin tässä tapauksessa se keskipakosäädin säätää sitten liian ennakkoon taas isommilla kierroksilla.

Joten sain itse ainakin sellaisen yhteenvedon että tuo keskipakosäädin helvettiin, ja sitten semmonen alipaine/paine-kello tilalle jotta se säätyy pelkästään alipaineen ja ahtojen mukaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Grontti

Grontti

Viestien lukumäärä : 871
Paikkakunta : Turku/Salo

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 4 Marras 2010 - 11:04

Heke26 kirjoitti:
Tässä tylsyyteen kun luin foorumeilta juttua tosta virranjakajan alipaine ja keskipako säätimestä, niin sen verran sain tuosta jutun juuresta kiinni että pitäisi tehdä jonkinlainen rajoitin mikä vähentää alipainekellon liikettä, ettei ahtaessa säädä sytkää liian myöhäselle.

Eli tarvii kokeilla käytännössä ihan aluksi ottamalla tuo alipaine letku irti ja säätää sytkä sopivan myöhäiselle jolloin alakierroksilla sytkä on turhan myöhäisellä, ja yläkierroksilla sopivan myöhäisellä.

Edit. Tosiaan kun vielä tarkemmin perehdyin niin käsitin että jos nyt ottaa tuon alipaine säädön pois ja säätää ennakon siten että se on sopiva siinä 3500rpm jolloin turbo astuu kehii, niin tässä tapauksessa se keskipakosäädin säätää sitten liian ennakkoon taas isommilla kierroksilla.

Joten sain itse ainakin sellaisen yhteenvedon että tuo keskipakosäädin helvettiin, ja sitten semmonen alipaine/paine-kello tilalle jotta se säätyy pelkästään alipaineen ja ahtojen mukaan.

Niin. Itse kans ymmärsin että jos vaan jaksaa säädellä sen niin että alipaineella(pinta kaasulla ajettaessa ilman ja ilman ahtoja ajettaessa) se alipaine säätää ennakkoa. Mutta kun sitte ku tulee ahtoja ni se myöhäistää sitä sopivasti, ja sillonhan tuo alipaine kello vetää sen nollaan ja ylipaine kello vaikka alkaa säätää sitte sitä. Sillon saatas käytettävyyden kannalta kone aika hyväksi.

Tosiaan kuten sanoin ni en itse tiedä asiasta vittuakaan, mutta isommat pojat on jutellu ja olen kuunnellu tarkkaa Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Heke26



Viestien lukumäärä : 97
Paikkakunta : Turku
Muut : Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Th_666

Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Heke's Turbo-Golf mk2    Heke's Turbo-Golf mk2  - Sivu 2 EmptyTo 4 Marras 2010 - 11:57

Käväsin äsken heittämässä pikku lenkin siten että oli tuo alipaine letku irti kokonaan eli oli ns. kiinteä säätö. Otti alhaalta asti hyvin kierroksia ylös asti mutta rupesi sitten korkeammilla kierroksilla taas nakuttamaan. Eli pitäis saada se myöhästettyä ahtojen mukaan... Tosin helpommin sanottu kuin tehty. Miten mahtaa olla G60 jakajissa ratkaistu? Tai sitten jos saisi vastaavaa jakajaa Turbo volvoista tai saabeista.
Takaisin alkuun Siirry alas
 
Heke's Turbo-Golf mk2
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: