Foorumia on tullut seurattua jo vuosikausia, joten rohkenenpa tässä esitellä hieman tätä nykyistä kulkupeliä.
Tavoitteena oli alunperin etsiä tumma harmaa, musta tai punainen, mutta muut kriteerit olivat niin kovat, että kyllä melkoisia yksisarvisia ovat.
Kriteereinä oli siis 5 ovea, manuaali, nahkasisusta Recaro Sporteilla, mielellään navi & tumma kattoverhoilu yms.
Pitkän bongailun jälkeen löytyikin kesällä -15 ihan varteenotettava vaihtoehto ja kaupat saatiin hierottua aika nopealla aikavälillä.
Varusteita mm:
-Manuaalivaihteisto
-Nahkasisusta Recaro Sporteilla
-Tumma sisäkatto
-Navi
-Vakkari
-Iso FIS
-Tehdashäly
-Milltek resonated cat-back
Auto kotiin ja ihmettelemään, että mitäs sitten...


Lähtötilanne.
Sävelet oli aika selvät: Ilmat pitää saada. Ja manuaalinappuloilla rämppääminen ei ollut vaihtoehto, joten melkolailla heti tuli laitettua Air Liftiä tilaukseen, settinä siis Performance täydellinen paketti, 11l säiliöllä, Viair 380C:llä & Air Lift Autopilot V2:lla. Järeemmän kompuran / tuplakompurasetin voisi joskus vaikkapa laittaa, vähän hitaan oloinen on tuo 380...

Kontin hahmottelua.

Soitin tuli päivitettyä myös kosketusnäytölliseen naviin, aka RNS-510:iin.

Ja sisustan listatkin tuli teippailtua mustaksi. Jalkatilaan tuli myös R36 Passatin dead pedal.

Tässä vaiheessa elettiin loppukesää -15 auto olikin jo ilmoilla. Vanteina oli vielä nuo vakiot 18":t.
Sitten selattiinkin pari kuukautta eBayta vanneasioissa. Ei meinannut löytyä mitään järkevää. Tai aina kun löytyi, niin a) hinta oli jotain naurettavaa b) myyjä ei lähettänyt vanteita Suomeen c) kaupat saatiin hierottua ja sit myyjä heittäytyi hankalaksi (2 kertaa kävi näin!).
No, lopulta löytyi kuitenkin hieman alkuperäisestä suunnitelmasta poikkeavat rimssit, hinta saatiin hierottua kohdalleen ja vanteet lähti kohti Suomea.

Marraskuussa nämä sitten kolahtivat kotiovelle. Vanteena siis Work VS-XX, teetetty alunperin mk5 GTI:hin, 8,5x19 ET37/45. Edellisen omistajan toimesta purettu & maalattu kiiltävän mustaksi, kasattu uusilla venttiileillä ja iso osa pulteista uusittu myös.

Talven aikana autolla lähinnä ajettiin ja huollettiin peruskohteita. Alustaan tuli vähän uutta puslaa, moottorin & vaihteiston tuet vaihtuivat uusiin yms.
Keskivaimentimen tilalle laitoin auton mukana tulleen korvausputken. Ääntä lähtee sen verran, että ilman peltoreita valuu verta korvista kaheksaakymppiä ajaessa, joten vaimennin menee kyllä takaisin paikalleen...

Autopilotin ohjainlaitteelle teetin telineen tuhkakuppiin, tää on varmaan ainoa kuva missä se näkyy edes jotenkin.

Takapyörien fitmentti on aika nafti. Ilmeisesti etuvedossa ja nelikossa on navat erilaiset, koska ei nämä samat vanteet kyllä siinä GTI:ssä lähellekään noin ulos tulleet...

Cambersäätö tapissaan vakiovarsilla.

Tältä näyttää tällä hetkellä. Sukeltajat sukeltaa.
Keula menee vielä maalattavaksi, takadiffuusori ja puskurin ritilät ehkäpä kiiltävän mustaksi & putkenpäät mustaksi myös. Kontti pitäisi tehdä loppuun, sinne tulee vähän nahkaa ja sen semmoista.
Vielä on siis paljon tekemistä, mutta omaan silmään alkaa jo olemaan ihan miellyttävä.

Jatketaan tästä, kunhan jotain tapahtuu.