2014 keväällä nettiautoa selailessani silmään iski halpa e30 316 joka oli suht lähellä ja ennenkaikkea edullinen. Bmw e30 on aina mielyttänyt silmää ja siitä soittoa myyjälle, traileri hiacen perään ja autoa katsomaan. Enempää en bemareista tässä vaiheessa vielä tiennyt... Paikanpäälle päästyämme oli vastassa kaukaa katsottuna ihan ryhdissä omilla pyörillään seisova bmw. Autoa kun tutkittiin oli auto aivan muuta kuin ryhdissä

. Karusta ulkoasusta huolimatta auto kävi kuten piti, kulki eteen taakse ja kääntyi kummallekkin puolelle ja kun auto oli vieressä ja hinta ei ollut kova, lähdettiin kotiin auto trailerin päällä..

.
Eli tarkemmin auto on:
Bmw 316
vm.1988
kilometreistä ei tietoa
ainoa lisävaruste on lampunpesimet
väri: Atlantisblau
13.4.2014

Autoahan ruvettiin heti purkamaan että voitaisiin todeta minkälainen työmaa oli edessä

Sikamassa ja metalliverkko ollut kovassa käytössä





Moottorin ympäriltä näppäilty johtoja ja muuta pois että saadaan kone pois.


Kissakin kävi katsomassa että mihin olin taas ryhtynyt

Osan paikoista pystyi turaamaan ilman korin pyöritys telinettä

Huono kuva konehuoneesta

Kesällähän on mukava leikellä pihalla:)

mutta kumminki paras hitsata sisällä ettei kaasut lähde tuulenmukaan

Konehuoneessa epoksit

Takakaaret saatu turattua paikoilleen

Nojoo.. kori käytettiin korigrillissä ja hitsattiin mitä tarvi hitsata

grillin jälkeen kori pukeille ja massaamaan ja suojaamaan koria ruosteelta

Uudet tukivarret maalien kera

renkaat saatiin alle ja auton liikuttelu helpottui huomattavasti

Samaisella reissulla kun haettiin vanteet löytyi vanteiden myyjältä pihalta orpo e30 perä. myyjä sanoi että pidettää ihme ääntä ja tarjosin 20e ja kaupat tuli

perän ehostusta eli siis ensiö ja toisio pyörät vaihdoin ja maalasin uudestaan. Ja perähän osoittautui tehtaan lukkoperäksi.. 20e ei paha OEM lukkoperästä
Pohja ruiskutettiin massalla läpikotaisin

Omat ovet oli niin lahot että meni jokkis hommiin joten uudet ovet haettiin

Moottoriin uudet tiivisteet ja laakerit

Koneessa laakerit ja lohko maalattu sekä muut koneen osat

Alustaksi Bc Racing V1

Moottori paikoillaan sekä muuta pientä

imusarja ja venttilikoppakin sai uudet maalit

Auto hiottiin ja kittailtiin pahimmat paikat. Autoon tuli is taka ja etulippa

2.4.2015 Auto lähdössä maalaukseen

Maalauksessahan vierähti jonkin aikaa mutta kun auto saatiin kotiin oli hymy herkässä

väriksi tuli Brillantrot

Ei muutakun kasaamaan!



Lukot sai uutta maalia kuin myös ovenkahvat

Uudet merkit tietenkin

Sekä muuta listojen kiinnikkeitä yms


Ikkunalistatkin sai mattamustaa kalvoa

uudet zkw vilkut myös

Autohan alkoi näyttää ihan kivalta. Sumarit tuli hommattua ja tummat valot sekä kaikki uudet kylkilistat.

Toinen kolmekymppinen tuli hommattua josta sai projektikuntoiset penkit, sekä muuta käyttökelpoista osaa.



Uusien lamppujen myötä myös uudet liittimet

Myös huonon kylmäkäynnistyksen takia tuli uusittua starttiventtiili

kesällä 2016 päätettiin lähtä kokeilemaan meneekö katsastuksesta läpi.. menihän se oikein katsurin kehujen kera


vähän myös pesua ja vahausta collinitellä

Kesällä ei tullut ajettua kuin n.100km sekä nuo kiinantinat sai lähteä kun ostaja löytyi



Syksy 2016
Alkoi ilmajousitus kiinnostamaan sekä 3 osaiset vanteet jotenka samalla tehdään pulttijaonmuutos ja levyt takapäähän kans


OZ Futurat tuli sattumalta "löydettyä" naapurikunnasta.

Maksoi huimat 300e

Keskiöt maalasin Audi ipanema brown metallivärillä ja kirkaslakkaa ja paljon

Näistä lähdetään rakentamaan

Aloitin takapäähän mallailemaan säkkejä ja kyllä ne istuu kun laittaa istumaan.
---Arto nimimerkille isot kiitokset laiposta ja akselinpätkien sorvauksesta!



pitäneen vielä rakennella joku kaulus ettei tuo putki painu yläjousilautasesta läpi

Samalla konttiin ja kabiiniin äänieristettä vähäisen


Kun takapäähän olin pussit saanut niin oli pakko kokeilla vanteita alle. vanteisiin tuli taakse tilattua 3.5" radinox lipat ja eteen tulee 2.5" radinoxit.. takapäähän tuli z4navat e36 levyt sorvattuna e30 satuloilla ja uusilla laakereilla tietenkin


etupäähänkin sain laipat ja säkit kiinni. eteen tuli alfaromeon levyt,epytecin holkit,e36 navat sekä e36 satulat. ilmaletkut vedin läpivientikumien läpi että metallikosketuksilta vältyttäisiin

Kojelautakin oli haalistunut ja huononnäköinen joten maalasin uudestaan kuin myös keskikonsolin


kojelauta ja keskikonsoli maalattuna


Elikkäs tämänhetkinen tilanne on tämä. konttiin rimoitusta, säiliön, kompuran ja venttiileiden mallailua.






Vielä pitäis penkit värjätä sekä sisustaa kasata, ehostaa ja avs ohjaimelta vetää piuhat ja laitella touringin helmat, moottorinkin vois näpätä keulilta ja stroukata ja porauttaa sekä ehkä old school weberit(?). uudet rekisterikilvet olis myös tarkoitus tilata

kuvia ja juttua tulee kun kerkiää tänne laitella!