Elikkäs tarkotus nyt koittaa jotain tänne kirjottaa asiallisesti. Autokin kun on sen verran jo kerennyt muuttua omistukseni aikana.
Eli 2015 syksyllä alle löytyi ns ''Daily'' autoksi Vw Jetta 1,6l Comforltine Vuosimallia 2005
Ajettu autolla ei oltu kovinkaan paljoa, ja ikäisekseen oli hyvässä kunnossa(Nämä tuppaa ruostumaan).
Perus kilvenvalojen ja kontin kahvan ympäryksien pintaruoste korjaukset tehdä.
Autohan tottakai piti madaltaa ja asialliset vanteet alle saada.
Alustaksi valikoitui Kw Variante 1 Inoxline, tällä kyllä ajomukavuus säilyi, madallus tosin jäi turhan vähäiseksi. Vanteet löytyi tältä foorumilta myynnistä BBS Lm151 Koossa 18''x8'' Et50.
Jako vanteissa ei sattunut kohdilleen, niissä 5x114,3 joka kyllä napaan meni epäkeskopultein heittämällä. Tästä kokoonpanosta löytyi yksi kuva. Osto kunnosta en löytänyt mistään enään.

Näin ajeltiin se syksy loppuun. Keväällä 2016 piti autoa saada alemmas ja tähän etsittiin ratkaisua uusista lyhyemmistä ja jäykemmistä jousista.


Näillä kuitenkin auto jäi haluttua korkeammaksi edelleen, tämä sai itselle riittää ja uutta alustaa kehiin!
Alustaksi valikoitui nytten Bc Racing BR Extreme Drop, myös talven 2016-2017 suunnitelmien takia.

Tällä alustalla ainakin madallus saatiin kohdilleen! Ja eikä tuo ajomukavuus huonontunut juurikaan vaikka suhteellisen jäykkä olikin.


Tässä vaiheessa maski oli vaihtunut kilventelineettömään ja reiättömään malliin.
Saman kevään aikana löysin myynnistä 2 mojovaa sarjaa vanteita, 18'' Ozin futurat 10,5''-12'' Leveinä
Ja saman merkin Maet samoilla mitoilla. Maesta puuttui vaan yksi keskiö, minne lie hävinnyt.
Nämä Espoosta hakemaan ja kunnostuksen alle. Futurat muuttui 18x9'' Ja näille kiedottiin 215/40 renkaat ympärille.

Harmiksen yksi taka kannu halkesi, ja jouduin kesken kesän laittamaan Lemmarit alle.
Niin mentiin loppu syksy kunnes alkoi kesää 2017 varten uusien palikoiden hankinta.
Vanteet taas lähti kiertoon ja kesäksi ihan uudenlaista tilalle.
Vanteiksi valikoitui BBS GT004/005 Koossa 19x8,5/9,5'' Et 27/47. Vanteet oli maalattu kehäpultteja myöten mustaksi, joka teetti jonkun verran työtä purkaessa.
Kehät näissä oli 1''/2'' ulos ja 7,5'' Taakse. Vanteiden ulkonäöstä oli selvä visio mielessä ja tiesin jo että nykyisillä kehillä tulisi haaste saada ne sopimaan alle. Saksan ebaytä selaamaan ja etsimään josko siellä olisi kehiä tarjolla näihin, Suomesta tuskin olisi löytynyt. Yhden sarjan GT004 Kehiä 2'' ulos 6'' Taakse löytyi, ja nämä oli pakko hankkia itselleni. Kehien saavuttua Ulkolipat ja keskimutterit suoraan Rimfixille kiilloitukseen, normaalisti olisin itse kiillotellu käsin. Näihin tahdoin ihan priiman pinnan joten siksi Rimfixin palvelut sai auttaa nytten. Keskiöt BBS Goldilla ja lakka päälle.
Koriin sen kummempia muutoksia vielä tehty muutakuin Depon R32 look Umpiot eteen, brittimallin kontinluukun valo ja Oem Edition 30 Etupuskurin lippa.
Seuraava etappi oli että ilmat alle on saatava. Airliftiltä en löytänyt suoraa sarjaa omaan jettaan koska iskarin alapään halkaisia on 50mm ja saatavilla oli vain 55mm. Päädyin siihen että rakennan tuon BC Racin BR tolppien ympärille eteen ja taakse mallikohtainen ilmajousi. Ohjelmaksi Airliftin Autopilot V2.

Kontin rakentelin kutakuinkin näin ja tämän tein jo aika pitkälti heti kun osat saapui, auto kuitenkin piti pitää päivittäisessä ajossa. Kontin kovat linjat ja osan kotelointia löysin Joona Salmisen entisestä jetasta.
Maaliskuun alussa asenneltiin pehmeet linjat pohjia pitkin keulille ja palkeet paikalleen.
Eteen joutui C Notchin vääntämään.Myös tuota Bc Tolppaa piti hieman muokata että sai Aerosportin palkeen oikealla korkeudelle ja auton tippumaan alas.Tälläinen pala sieltä pois otettiin ja tuo koiranluun kannake hitsattiin jäljelle jääneeseen palaan uudestaan kiinni. Bc omat koiranluut eivät paikallaan mahtuneet olemaan tai olisivat mutta säätöalue kutistui olemattomiin joten ilman niitä jouduttiin ajelemaan viikon verran. Tilalle tuli D2 Säädettävät koiranluut ja nämä seuraavana vklp paikalleen. url=https://tirriasd.kuvat.fi/kuvat/stance/17453349_1488432477845915_1485938284_o.jpg]

[/url]

Säätöalue saatiin hierottua kohdilleen. Myös kesän vanteita tuli sovitettua hieman alle ja mietiskeltyä millaista spaceriä väliin ja cambereita kohdilleen että sukellus saadaan kohdilleen.


Tässä myös kuvaa valmiista vanteesta! Sukellusta varten piti vielä camberia säätää ja 20mm pultattavat lätyt tilaukseen etusia varten. Takapalkeiden ilmalinjan tulo kohta piti siirtää että ne sopivat paremmin alle ja pohjaanlyönti kumet pois niin saatiin perse laskeutumaan tuosta vielä enemmän. Myös keula saatiin sopivan alas, ja samalla todettiin että eikun kovaa ajoa, jäi vaan tarpeeksi huolellisesti tarkistaa tuo eturenkaan sopivuus paljetta nähden talvirenkaiden osalta että ne hieroi reiät molempiin palkeisiin edessä ja auto parkkiin viikoksi.


Uusia palkeita odottelemaan lowtoyssilta ja hallin pihasta vielä tulevan kesän ala-asennosta kuva. Jouti siinä seisomaan komeasti.

Jatketaan sitten kun loppuja päivityksiä autoon saadaan aikaiseksi. Rehellistä palautetta saa antaa kirjoituksesta joka meikäläisellä takkuaa hyvinkin paljon. Ja myös siitä mihin suuntaan auto on menossa.