Jees, eli tosiaan tän vuoden teemana on meikäläisen osalta maanpuolustus.

Passatti tuli myytyä eteenpäin tammikuussa päivää ennen intin alkua ja ekoilla lomilla tuli kiireellä ostettua ensimmäinen täysin rehellinen käyttöauto, koska aika ei millään riitä harrastamaan/pitämään hyvänä kahta harrastevehjettä. Intin jälkeen sitten taas jotain vähän näyttävämpää käyttistä..
Kirjoitetaanpa pieni tarina/esittely tuosta Slamtanasta, kun on monelle luultavasti hieman vieraampi malli:
Kyseessä on siis Volkswagen Santana vuosimallia -83, työnimeltään "Slamtana". Voimanlähteenä on viisisylinterinen 2.1- litrainen bensakone. Varusteina jonkinlaiset paremmat jakkarat ja kattoluukku. Aikansa huippumalli siis. Auto on aloittanut taipaleensa Saksassa, josta se on tuotu Suomeen joskus pimeällä -90- luvulla. Minulle auto päätyi puolivahingossa, kun Facebookissa sattui silmään ujo "olisko kellään kiinnostusta tälläiseen"-kysely. Wörthersee-reissulta kotiuduttua tuli sitten haettua auto tallille ja aloitettiin katselemaan projektin laajuutta. Aika lailla kaksi vuotta ja muutamia motivaatiomonttuja myöhemmin ollaan nykyhetkessä ja auto on vihdoin omalla tallilla maalattuna.
Tehtyä:
- Ylimaalattu orkkisvalkoisella. Maalauksesta ja koritöiden viimeistelystä iso käsi 7Mod:lle!
- Takakaaret ja helmanpäät vaihdettu, lisäksi muutamia muita ruostekorjauksia
- Pakoputki uusiksi
- Kaikenlaista yleistä siistimistä mallia
paljon.
- Custom-coiloverit
- Kaikki jarruosat uusittu ja muuta yleistä huoltoa.
- Vanteina 15" BBS RS, toistaiseksi vielä kapoisina.
Tehtävää:
- Katsastus ja siihen liittyvät toimenpiteet.
- Pientä siistimistä on vieläkin siellä täällä, ei enää kuitenkaan mitään kovin isoa.
- Räsien levitys ensi talvena. Luultavasti 8" tai 8,5". Tämän kesän ajot mennään spacereilla.
Tekemistä hidastaa armeija ja mukavat 4 viikon koronakiinniolot, mutta onneksi ei ole mikään kiire.
Ja sitten kuvia:
Juuri talliin maalarilta haettuna:

Pakko se oli heti vähän näpertää. Jarrujen ilmaus ja RäSät alle:

Valot, puskurit yms. kiinni:





Kuvissa katsastuskorkeus ja vanteet ilman spacereita.
Huoranportaatkin löytyy, mutta en ole vielä ihan varma laitanko kiinni...

Seuraavilla lomilla olisi tarkoitus yrittää saada leima ja ottaa ensimmäiset kunnon kilometrit!
