| epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" | |
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Pe 30 Elo 2019 - 14:32 | |
| No nyt on tullu tässä muutaman vuoden aikana rakenneltua näitä uudempia Vw konsernin tuotoksia, niin päätin että nyt on jonkun vähän vanhemman yksilön vuoro. Pari viikkoa nettiautoa selaillessa tuli vastaan kaksi kiehtovaa ensimmäisen korimallin Jettaa vastaan, joista sitten toisen kävin Joensuusta hakemassa. Suhteellisen orkkiskuntoinen yksilö johon jo muutoskatsastettu coiloverit ja mukaan ihan näppärät 15" alut renkaineen. Vähän jotain humppa vehjettäkin oli jo laitettu valmiiksi.  Päältäpäin todella siisti yksilö ja hyvässä kunnossa olevilla istuimilla ja kaikki ovipahvit tallessa. Kojelautaan oli sätöstelty discantit, mutta ehjä kojelauta jo hankittu. Myös kromi peilit briteistä (orkkikset) ja kiilloitettu alumiininen tankin korkki. Tähän yksilöön oli jo tehty tekniikan vaihdos (1.8T 20vt ja 6 lovinen laatikko), mutta hieman juosten kusten, siten että sen on vain saanut leimattua mikä helpottaa itseäni kummasti. Sähkötöitä riittää ja runsaasti peltitöitä koska kyseessä vanha auto ja ei mikään näyttely peli hankittaessa, joten lähtökohdan jo osasi arvata että töitä riittää.      Sisustaa purettu jo pois ja käyty ruuvimeisselin ja vasaran kanssa läpi missä on reilusti mätää ja ainoana paikkana lattiassa oli apukuskinpuolen tienpuoleinen reuna. Ei kovinkaan haastava korjata. Kontti ja varapyörä kotelo ehjiä samoin edessä iskaritornit todella hyvässä kunnossa, ja mitä ilmeisemmin jo aiemmin korjattu. Tottakai konehuone täytyy siistiä vielä ja hipistellä nätimmäksi, tuohon tuli hankittua jo 1.8T Gti golffin Suojamuovit ja R8 öljy sekä paisarin korkki. Vanteet jo kyseiseen yksilöön löytyy, 15"x8" BBS Rm 012 Rosteri kehillä.  Auton väri tulee vaihtumaan sekä vanteiden väritys, ja kyllä tässä pääsee joko itse opettelemaan tai sitten verhoiluttamaan penkit jossain. Katsotaan miten äijän käy, edullisesta hyvästä verhoilijasta otetaan vinkkejä vastaan.
Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Su 27 Joulu 2020 - 21:29, muokattu 5 kertaa | |
|
 | |
aajii

Viestien lukumäärä : 253 Paikkakunta : Vantaa
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Pe 30 Elo 2019 - 20:20 | |
| Vanhat volkkarit ja BBS.t toimii aina. Tälläiset projektit mukavampi seurata foorumilta kuin instagramista kun saa vähän paremmin kerrontaakin. Ensi kesäksi tavoite saada valmiiksi? | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" La 31 Elo 2019 - 10:06 | |
| Kiitos paljon, ja toivotaan että lopputulos on mitä mainioin mutta ei kyllä vielä ensi kesäksi. | |
|
 | |
KakkisLassi

Viestien lukumäärä : 40 Paikkakunta : Riihimäki Muut : ex C Kadett 77'
Talvikäyttis volvo 240
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" La 31 Elo 2019 - 16:33 | |
| Nyt pitää kompata aajiita. Kaveri joka raapustaa foorumille menee aina trendigramien edelle. | |
|
 | |
Silli
Viestien lukumäärä : 14
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Su 1 Syys 2019 - 12:48 | |
| Tästä tulee kyllä jotain siistiä. Toi tekniikanvaihdos tekee tästä projektista vielä mielenkiintosemman. | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Ti 17 Syys 2019 - 10:13 | |
| Joo vähän päästy projektissa eteenpäin, eristeet poistettu apukuskinpuolen lattiasta, peräkontista ja osittain kuskinpuolelta. Samoin aloitettu korjaamaan mätäpaikkoja. Apparinpuolelta joutuu aikapaljon vaihtamaan lattiasta peltiä sekä tekemään runkopalkkia vähän uusiksi, kuskinpuolella lattian korjausta hankaloittaa hieman se että jarruputket on suoraan mädän toisellapuolen.   Saksasta hommasin myös tuollaisen uudestaan verhoillun MK1 GTI Golffin Ratin alkuperäisen tilalle.  Pikkuhiljaa homma etenee mutta onneksi ei ole mitään aikataulua milloin pitäisi olla valmis, ainakaan vielä.
Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Ke 8 Huhti 2020 - 22:15, muokattu 1 kertaa | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Ti 8 Loka 2019 - 8:24 | |
| No nyt taas pari viikonloppua tehty autolle vähän jotain, jarruputket otettu pois sekä polttoaine linjat ja polttoaine säiliö. Vähän lattiapeltiä vaihdettu ja löydetty lisää korjattavaa. Apukuskinpuolen helma täytyy tehdä uudestaan sekä osa kuskinpuolelta. Sekä tuollainen liitoskohta missä ilmeisesti lattia pelti ja takapenkin istuinten alla oleva pelti kohtaa on koko sauman matkalta mädäntynyt. Myös molemmat kaaripellit eteen menee vaihtoon. Uudet kaaripellit sekä muuta pientä osaa hommattu Werk34:lta     Muutamia paikkoja jo saatu valmiiksi ja paljon vielä luvassa, edellinen omistaja korjannut hienosti lyömällä uutta peltiä mädän päälle ja vaan massaa päälle. Nyt tehdään sitten toivottavasti vähän paremmin. Harrastusta hankaloittaa hieman se ettei ole tilaa missä tehdä rälläkän ja kempin kanssa sisällä. Joten tehdään nyt ennenkuin talvi tulee sen mitä keretään ja jatketaan laikka hommia sitten keväällä. Onhan tuossa muutakin mitä sitten talvella tehdä.
Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Ke 8 Huhti 2020 - 22:18, muokattu 1 kertaa | |
|
 | |
Demon

Viestien lukumäärä : 341 Paikkakunta : Lahti city
 | |
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Su 24 Marras 2019 - 21:27 | |
|
Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Ke 8 Huhti 2020 - 22:24, muokattu 1 kertaa | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Ti 4 Helmi 2020 - 19:53 | |
|
Viimeinen muokkaaja, epe94 pvm Ke 8 Huhti 2020 - 22:28, muokattu 1 kertaa | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Su 1 Maalis 2020 - 16:16 | |
| Ihan kauheasti ei ole autolle tapahtunut. Nykyinen tila jossa päässyt enemmän tekemään hitsaamista ja missä olen noiden vanteiden kanssa enemmän puuhaillut ja myös tuota Passattia rakennellut ja säilyttänyt lähti alta joten nyt on parasta aikaa tallin etsintä käynnissä niin saisi kaiken rojun ja romut saman katon alle. Jos jotain positiivista ja mitä tähän vanhukseen saanut aikaan on parempien penkkien löytäminen. Toisella foorumilla tuli vastaan Jetta Lx mallin originaali istuimet ja vielä kaksi ovisesta mallista joten etupenkeissäkin toimivat kipit. Nämä oli oikein hyvässä kunnossa ja erittäin edulliset toimitettuna kotiovelle. Vielä pienet pesut höyrypesurilla ennen paikalleen laittoa mutta olen tyytyväinen.   Jatketaan taas kun uusi talli löydetty ja saatu jotain oikeasti taas aikaan. | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Ke 8 Huhti 2020 - 22:40 | |
| | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" To 27 Elo 2020 - 13:39 | |
| Taas hetki vierähtänyt siitä kun tänne viimeksi päivitellyt autosta mitään. Autosta nostettiin kone pois edestä että päästiin siistimään turhia läpivientejä sekä muita reikiä pois konetilasta. Ja samalla pieni pesu moottorille kun menee tallin nurkkaan säilöön joksikin aikaa ennen kuin kerkeää siihen paneutua enemmän.   Sisälokarien reiät tuli suurin osa tukittua ja samoin tulipellistä. Hitsailujen jälkeen hiontaa ja kitillä tasoittelua ja lisää hiontaa, ja sitten ihan kilikoli pohjamaalia että näkee kaikki virheet mitä vielä on niin paremmin ja näiden siistimistä.    Sitten ruostekorjailuja, taka-akselin kiinnikkeiden ympärykset ja takaa kaaret ovat aivan mädät, ja pieni pätkä myös tuulilasin alakarmista tai miksi sitä ikinä kutsutaan niin senkin joutuu vaihtamaan. Myös nuo mihin etukaari pellit tulevat kiinni olivat tuulilasin nurkasta aivan pehmenneet.     Ja sitten sinne taakse runko osien korjaukseen.    Aika hurjassa kunnossa oli, ihme että kestänyt edes läjässä ja miten oli edellinen omistaja saanut leimattua tuon. No tältä se näyttää nyt   Kaikki mätä pelti pois, tuolla koteloinnin sisällä oli pieni pätkä paksumpaa palkkia johon oli nuo kierretapit hitsattu kiinni, sen putsaaminen ja liottaminen hapossa ja sitten kokonaan maalaaminen jonka jälkeen pistehitsaamalla korjauspalaan kiinni ja taas sisäpuolelta maalaaminen ja sovittelu paikalleen, taka-akselia sai eräänkin kerran nostella paikalleen ja pois. Työtä helpotti kummasti kun tehtiin nopeasti grilli johon tuon korin sai kiinni.    Grillissä olo helpotti myös tuolta pohjan puolelta kaikkien massojen poistamista sekä polttoaine että jarrulinjojen irroittamista, nyt ei ole grillissä kuin pelkkä hylsy. Myös pieniä reikiä paljastui massojen alta ja nämäkin korjattu.   Kyllä tuohon lattiaan saanut peltiä vaihtaa ihan todenteolla.  Ja vähän lisää uutta peltiä taakse runkoon. Vielä ei ole jokapuolelta tuo pala hitsattu valmiiksi, pitää pyöritellä sitten tuo kori vaaka tasoon niin saa korjattua loppuun sisälokarin puolelta.  Tuli myös kesän aikana ehosteltua noita auton mukana tulleita muovikaaria, raaka hionta jonka jälkeen kitillä tasaiseksi ja maalia päälle. Saa nähdä onko kestävä ratkaisu.  Tuli myös hommattua loput alusta ratkaisut Jm tuonnilta. Airliftin performance tolpat eteen että taakse. Eteen camber säädöillä jne.  #vainalustajavanteet #alustadelavanne  Ja putsasin nuo kylkilistojen urat takaisin näkyviin ja näihin Matti Loposelta originelli mustat kylkilistat.   Seuraavaksi lisää massan poistamista ja peltitöitä. Onneksi on tuo grilli ja aikaa. | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Ma 28 Syys 2020 - 15:31 | |
| Nyt on massat poistettu, ja molemmin puolin nuo taka-akselin kannakkeet tehty sekä toiselle puolelle tehty tuo helmakotelo valmiiksi sekä vaihdettu taakse kaaripelti sekä kaaresta perään päin vähän ruosteessa ollutta kylkeä. Myös konetila maalattu 2K akryylillä. Konetilasta tuli kyllä ihan kohtuullisen siisti, siihen nähden että en ole noin isoja alueita ruiskulla itse koskaan maalannut. Nettiväriltä tilasin 2k Epofanin epoxi maalia ja sävytettyä raptoria joilla tarkoitus tuo pohja tässä parin viikon sisällä saada maalattua valmiiksi. Vihdoin hymyilyttää kun tulee valmiita pintoja ja näkyviä muutoksia eikä ainaista massan ja ruosteen poistamista koteloista ja pohjasta.     Taka kyljen korjauksesta iso kiitos Aapo Keskiselle joka teki ison työn sovitellessa kaikki palikat istumaan kohdilleen, ei ainekaan enää niin paljoa kittiä vaadi mitä edelliset sätökset olivat vaatineet.  Konetilan sävy on Rallye Gelb ja samaa sävyä tulee kori että pohja. | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Su 11 Loka 2020 - 23:15 | |
| Nyt alkaa jo tapahtumaan silmin nähden edistystä autoon, ainaisen massojen poistamisen ja ruosteisen pellin poistaminen ja uuden hitsaaminen tilalle. Eli jo aiemmin kirjoitettu että kyljet korjattu ja alle kuvaa vähän myös millaiset olivat kaiken kitin alta. Kyllä toki kun nuo helmat koitin korjata suorasta tavarasta niin ei niistä ihan täydelliset tulleet ja vähän väänti tuota kylkeä lommolleen mutta ei niin paljoa etteikö sitä sitten pohjien teossa saisi suoraksi. Mutta kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen tähän koriin tällä hetkellä. Kuitenkin ensimmäinen tämän kaltainen projekti menossa.  Tuollaiset olivat molemmin puolin ja nyt ne on korjattu samoin kuin nuo kaaret jotka olivat aika rujossa kunnossa.    Noin ne nyt on sitten saatu valmiiksi. Helmaan toden näköisesti tulee kivenisku massat ja värit joten nuo pienet epäsiisteydet häviävät pois. Toki olisi voinut alussa hankkia jo suoraan helmojen korjaus palat jotka ovat ykkös golffiin ja istuttaa tähän varmaankin melko helposti mutta säästin ja tein paikat suorasta. Samoin tuolta kontin pohjasta kylkiin menevät osiot.  Sit kaiken tämän jälkeen 2k epofan epoksi maali pohjalle jonka annoin noin viikon kuivua ja sen jälkeen sen hionta auki ja pensselöitävää saumatiivistettä jokaiseen hitsattuun saumaan sekä peltien saumoihin joihin voisi jäädä vesi seisomaan jos sinne sellaista pääsee. Ja myös kotelot suihkutin täyteen kotelosuoja ainetta.    Kaiken päälle sävytetty UPol Raptor "lavamaali/röpelömaali". Alkuun oli jotenkin outoa ruiskuttaa tuo sillä omalla ruiskullaan mutta toisella pullollisella alkoi jo sujua ja tuli kyllä hyvä tuosta pohjasta. Raptorin annoin kuivua jonkun 3-4 tuntia että oli kosketuskuiva, sen jälkeen ruiskuun pieni erä akryyliä jolla maalasin kaikki akselien kiinnityspinnat sun muut joihin en tahtonut paksulti maalia mutta kumminkin samaan väriin pohjan kanssa.   Ei se tuolta pohjasta ainakaan heti ruostu puhki eikä katsurin toinna sieltä ruostetta etsiä. Sit nähdään joskus ajan kanssa kuinka tuo raptori kestää tuolla pohjassa. Seuraavana vuorossa vähän osien haalimista, ja pikkuhiljaa kasaamaan takaisin pyörille. | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Ma 7 Joulu 2020 - 20:35 | |
| | |
|
 | |
epe94

Viestien lukumäärä : 131 Paikkakunta : Savonlinna
 | Aihe: Vs: epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" Su 27 Joulu 2020 - 21:25 | |
| Sisälokarit korjattu sekä tuo polttoaineen täyttö reikä ja sen ympärys, uusi täyttöputki vielä asentamatta pitää vähän muotoilla uudestaan kun ei ihan istu halutulla tavalla. Kaikki sisälokarit on nyt maalattu epoksilla jonka jälkeen saumat vedetty saumatiivisteellä ja sen jälkeen massattu kunnolla. Hitsuu työt olisi nyt pitkäksi aikaa ohi. Eteen kasattu alusta paikalleen eli, airliftin performance tolpat, uudet pyöränlaakerit, uudet puslat, uusi hammastanko, uudet raidetangot ja raidetangon päät sekä kaikki uudet suojakumet sekä tiivisteet. Myös mallailtu paikalleen noita klokkerholmin tarvike kaaria eteen ja ihan kohtuu hyvin istuu ja testattu vähän millaista työtä fitmentin saralle joutuu tekemään, muovikaaret tähän kyllä tulee joten mankelia voi näyttää suht reilusti kaarille. Tässä kohtaa kyllä käy ilmi se että 7.5" on liian kapea eteen joten noista kokonaan kiillotetuista rmistä täytyy tehdä eteenkin 8" leveät, kunhan saan ensi viikolla maalattua taka-akselin ja takapään alustan kasattua niin saa sovitettua saako taaksekkin leveämmän kuin 8" (toivon 9" leveän mahtuvan  ) Sitten alkaisi jarruputkien, polttoainelinjojen, ilmalinjojen sekä putkiston veivaaminen paikalleen.            On se kyllä mahtavaa kun vihdoin tämäkin alkaa näyttämään autolta ja saa vain laittaa uusia osia paikalleen, ja kaikki pultit ja mutterit on vaihdettu uusiin. Tällähetkellä taitaa olla kaikki alustan osat ja jarrut wilwoodin satuloita lukuun ottamatta jo varastossa. Myös lattiamatto on jo ostettu joka täytyy värjätä uudelleen. Turvavyöt ja kiinnikkeet on hakusessa vielä. Mutta eiköhän nekin löydy aikanaan. | |
|
 | |
| epe94: Jetta MK1 Ls 1.8T 20V "coupe" | |
|