test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 IL3:n VW Golf mkIV

Siirry alas 
+29
Taski
Jebbunen
Mendez
topi
juh-o
namniki
Lainetti
ElektrikMekanik
Rikke-93
Hanska
Elementti
hanss
polarice
Limetic
Ipe
temee
TMA
mosse
WeirdDude
regal
JTG
Ceisari
Down
Green
TeeVee
m.h
Leppiss
Micsu
IL3
33 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyTo 26 Tammi 2012 - 9:14

Mendez kirjoitti:
IL3 kirjoitti:
En voi autoa niin matalaks laittaa kuin haluisin, koska päivittäisessä ajossa ja hidastetöyssyistä ja muista pitää pystyä ilman suurempia kikkailuita yli pääsemään

No oma golffiki oli kyllää sen verta överi matala ettei mitää toivoo yrittääkkää mihinkää hidasteisii. Silti oli jokapäiväses ajos töihi + takas + viikoloppu piNppikset. Opettelee vaa ajamaa ja ennakoimaa vähä reittiä ettei nyt lähe täyttä häkää sitä lyhintä ja nopeinta reittiä menemää mikä on pommiteltu täytee kanttareita/mukulakiviä ja jumalattomia hidasteita. Valmiissa mailmassa ei kumminkaa niin kiire pitäisi olla etteikö kerkeisi kiertämää sieltä missä niitä hidasteita on vähemmän tai on matalempia. Smile

Noinhan se on, itsellä vaan pahimmat rajoittavat tekijät liittyy duuniin, eli työmaille pitää päästä ja välillä tällä traktorikorkeudellakin raapii kun on varsinkin aina työmaan alkuvaiheessa semmosta maasturipolkua reitit monesti pale

Nyt olis tarjolla halvalla poikkituki (200tkm ajetusta Golfista, hieman rustetta ja lenkki ottanu kuulemma hieman kipeää) eli semmosen vois hankkia, hiekkapuhaltaa ja maalata. Sit varmaan Slamitilta säädettävät koiranluut (50€) sekä Powerflex-puslat ja sen jälkeen Serifin teräksinen pohjapanssari.
Siinäpä sit ois alustan kamat kasassa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Jebbunen

Jebbunen


Viestien lukumäärä : 61
Paikkakunta : pirkkala

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyTo 26 Tammi 2012 - 16:33

Ihan vain näin pikkasen ooteenä Onko sillä jotain väliä jos auto raapii pohjasta/etulipasta Rolling Eyes ?
Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyTo 26 Tammi 2012 - 16:35

Jebbunen kirjoitti:
Ihan vain näin pikkasen ooteenä Onko sillä jotain väliä jos auto raapii pohjasta/etulipasta Rolling Eyes ?

No eipä sillä kunhan ei mitään mene rikki Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Taski




Viestien lukumäärä : 225
Paikkakunta : Tampere

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyTo 26 Tammi 2012 - 20:46

Jebbunen kirjoitti:
Ihan vain näin pikkasen ooteenä Onko sillä jotain väliä jos auto raapii pohjasta/etulipasta Rolling Eyes ?

Kauhee ristiriita, äijät tääl puunaa kikkeli pystyssä 16h putkee maalipintaa, mut si ei kiinnosta kummiska jos vähä pohjaa kopistelee välil Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
Mendez

Mendez


Viestien lukumäärä : 101
Paikkakunta : Tuusula
Muut : VagCrew

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyPe 27 Tammi 2012 - 7:03

Sitävarteha on pohjapanssarit et voi sillä rapsutella ja höyläillä kivasti tienpintaa Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyTi 13 Maalis 2012 - 19:37

Vihdoin sain lediparkit slamitilta haettua (viikkoja sitten) ja noin pari viikkoa sitten pääsin ne asentamaan.
Aluksi en saanut niitäkään millään toimimaan ja meinasin jättää parkit täysin laittamatta, mutta lopultahan ne sitten vihdoin meni oikein.

Aluksi taisi olla siinä polttimon "telakassa" (umpiossa oleva osa) häikkää ja sain niitä metalleja väännellä, jottei kosketushäiriön vuoksi olisi pimeänä. Noh, ei sekään tepsinyt ja pyörittelin polttimoita uudestaan ja uudestaan jos vaikka miinus ja plus-puolilla olisi merkitystä.
Ledin jalassa oli plus ja miinus merkit ja samoin umpion "telakkaosassa" oli selkeästi musta ja punainen johto, mutta ei toiminu vaikka oikein päin laitoinkin. Sitten uudestaan kosketushäiriötä epäillessäni vääntelin rautoja tiukemmalle jotta sovitus olisi tiukka ja päätin kokeilla vielä uudestaan ja ei..
Sitten kokeilin että jos plussan laittaisi mustaan ja miinuksen punaiseen ja sittenhän homma rupes tepsimään Question
Tiedä sitten oliko ledin jalkaan merkatut miinus ja plus väärin päin, vaiko Depon tarvikeumpioiden johtojen väritys väärä. Samapa se, pääasia että toimii. Ja hyvältä näyttää nyt.

Kuvaa ei tähän hätään ole kun olin aikeissa tänään pari kuvaa räpsästä, mutta kelit teki autosta semmosen likakasan, että saa kuvaaminen suosiolla siirtyä.

Viime perjantaina kävin hakemassa slamitilta nämä:
IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-03-09191837

Eli FK:n etuvakaaja ja etukallistuksenvakaajan pystytangot.

Puslia en sitten alkuperäisesta suunnitelmasta huolimatta tilannutkaan kun uudet tuli ton vakaajan mukana.

Nyt käynnissä varojen keräys vanteita ja kumeja varten.
Suunnitelmissa vanteiden koon puolesta 8,5x18 ja 10x18.
Jotain laatua tahtoisin tinojen sijaan. Mielellään koottavaa ja huulella, mutta ettei näin kesän kynnyksellä kuitenkaan mitään projektikuntoista kun varmaan viimiset lumet just sulanu kun budjetti ois kasassa.

Tarkoitus olisi haalia budjettiin noin 900-1100 euroa, mutta en sit tiedä saako sillä tuollaista kuvailemaani settiä kumeineen (joilla ainakin tämän kesän ajaisi)?

Halukkaat saa mun puolesta laittaa ehdotuksia vanteista (merkeistä ja malleista) vaikka suoraan tähän topiikkiin, mutta myynti-ilmoitukset on vielä liian aikaisia, kun haluan eka kerätä koko budjetin kasaan.
Jakohan on 5x100 ja keskireika 57,1, mutta tarkoitus olisi saada vanteet kaarista renkaiden kulutuspinnan jäädessä piiloon, eli en ET-vaihtoehdoista osaa sanoa. Pultattavilla spacereillähän sitten saa varmasti tarvittaessa pelattua.
Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyKe 2 Toukokuu 2012 - 18:17

Päivitystä..

Eli Golf sai vihdoin (pari viikkoa taaksepäin) allensa korkeussäädettävän alustasarjan ja jo tässä vaiheessa suuret kiitokset vielä JukkaK:n suuntaan!

Korkeudeksi laitettiin se katsastukseen vaadittava 8cm (katsastus aivan pian), eli edestä otettiin heti ihan suosiolla apujouset pois ja takaata ruuvattiin niin alas kuin saa. Eli edestä saa tarvittaessa vielä säädeltyä korkeutta, mutta takaa ainut tapa tiputtaa on ottaa säätöpalikka pois, jolloin tiputus on sen palikan verran, eli joku 3-4cm.

Uusi etukallistuksenvakaaja ja korkeussäädettävät koiranluutkin oli hommattuna, mutta ei oltu etukäteen varauduttu siihen työmäärään, jota kallistuksenvakaajan vaihto edellyttää, ja auto oli oltava heti ajossa, joten päädyttiin rälläköimään alkuperäinen vakaaja kokonaan irti. Ja koiranluut tietenkin siinä samalla, eli nyt on pari viikkoa ajeltu ilman vakaajaa, mutta jäykempi toi on silti kaarteissakin, verrattuna alkuperäiseen alustaan, jolloin vakaajakin oli paikallaan.

Noh, katsastukseenhan se vakaaja kuitenkin vaaditaan, joten ens lauantaina ois tarkoitus sitten toi uus vakaaja ja koiranluut vielä laittaa paikalleen.

Myös jo talvella sopimuksensa irtisanonut etummainen lambda vaihtui siinä samalla.

Tässä kuvaa alkuperäisestä korkeudesta (Kuvat viime kesältä, kun unohtu alustan vaihdon yhteydessä ottaa "ennen ja jälkeen" kuvat) ;

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 GolfmkIV1

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 B6e3572e-051b-45a0-b08a-143a5ad41a05

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 GolfmkIV1

ja sitten sateiset kuvat nykykorkeudesta:

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-04-20192045

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-04-20192057

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 A2

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-04-15183521

Eli näillä mennään nyt.
(Kuvissa myös lediparkit, jotka kyllä tasapainotti juuri sopivasti ton keulan valojen ilmeen IMO)

Kuvissa 16" vanteet (7,5) ja 205/55 kumeilla, ja tarkoitus olisi tosiaan tilalle saada 18" 8,5&10 leveet sopivilla venykumeilla. En vaan osaa hahmottaa, kuinka maavara kasvaa tai pienenee, tollasella suunnitellulla rengastuksella ja uusilla vanteilla verrattuna näihin tän hetkisiin ja pysyykö gäppi samana vai miten, mutta se on sitten sen ajan murhe.

Katsastukseen olisi hyvä lainata joltain 5x100 jaolla olevat 18" vanteet, joissa olisi ainakin sen verran kumia päällä, että katsastuksesta selviäis, niin sais nekin sitten samalla jo valmiiksi otteeseen, kun joudun kuitenkin käydä tän auton ja alustasarjan katsastamassa, ennen kuin ehdin itselleni tollaset haluamani vanteet hankkia, eli jos Just Sulla olis (pääkaupunkiseudun lähettyvillä) tollaset, joita voisit lainata, niin pistä vaikka yv:tä! Smile


Takaisin alkuun Siirry alas
Micsu

Micsu


Viestien lukumäärä : 161
Paikkakunta : Hamina

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptySu 6 Toukokuu 2012 - 20:06

Maavara asiaa ku pohdit nii tuoltahan http://www.willtheyfit.com/ sen saa laskettua helposti. Varmaan 235/35/18 10":lle ois lähimpänä halkaisijaltaan 205/55/16:sta. Tiiä sitte kuinka hurjat venykumit haluat laittaa.

E: on kyl aika harvinainen rengaskoko vissii tuo 235/35 mut ainaki falkenilt löytyy tota kokoa.
Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 7 Toukokuu 2012 - 0:02

En oo asiaa siis vielä pahemmin ajatellutkaan kun ei oo tullut tutkittua miltä erilaiset rengastukset tollasten vanteiden spekseillä näyttäis, mutta kyl vanteiden reuna vois mielellään jonkun sentin-pari tulla kaarista, kumien kulutuspinnan jäädessä juuri kaaren sisään. Tietysti kuraläpät ja varmasti sisälokaritkin pitää heivata, ja kaarien mankelointikin olis tarvittaessa ihan ok, kunhan renkaiden kääntösäde pysyis edes suht laajana.

Ja mielellään vanteiden ja kumien ulkonäkö venyn suhteen olis mahdollisen identtinen.
Mikähän sit olis sopiva kombo?
Pitää varmaan koittaa etsiä esimerkkejä muiden käyttämistä vaihtoehdoista ja miettiä mikä hyvältä näyttäis.
Ei tällä koneella kuitenkaan paljon kannata ajo-ominaisuuksista stressata Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 1:01

Piti tän viikonlopun aikana saada se kallistuksenvakaaja ja koiranluut paikalleen, mutta tuli taas esteitä ja siirtyi ens viikonloppuun. Eipä sillä itselleni niin väliä olis, mutta kun katsastus on viimeistään ens viikon alussa, niin vähän jännittää jo Very Happy

Noh, ei tullut sunnuntaita kuitenkaan "tuhlattua" vaan pääsin hinkkaamaan hankkimani Gtechniq C4:n muovilistojen ja muiden pintaan.

Pahoitteluni huonoista kännykkä kuvista, sekä likaisesta autosta.

Kohteena oli etupuskurin ritilät, listat ja etuhelma, takapuskurin listat ja takahelma, antenni ja antennin jalka, peilikolmiot, peilien alaosien muoviosa sekä etusivulaseja ympäröivät muovilistat sekä kylkien muovilistat.

Aloitin pyyhkimällä jokaisen kohteen IPA:lla, jonka jälkeen hinkkasin vielä listojen raot talouspaperilla/hammasharjalla/mikrokuituliinalla.

Tämän jälkeen 1-2 tippaa C4:sta levityspumpulilappuun ja kohteen pyyhintä.
Lopuksi heti C4:n levittämisen jälkeen kevyt pyyhkäisy puhtaalla mikrokuituliinalla.

Koko operaatioon kului n. puolet 15ml C4 pullosta, eli ehkä riittoisinta ainetta, mitä olen ikinä autooni käyttänyt.
Toki myös kalleinta ainetta, litrahinnan huidellessa 2t € paikkeilla..

Tässä kuvia:

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13124434
Perän lista aluksi.

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13124717
Perän lista IPA-pyyhinnän jälkeen.

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13125731
Perän lista C4 levitettynä ja mikrokuituliinalla pyyhittynä.

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13130127
Ovenkahva ennen.

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13130735
Ovenkahva jälkeen.

Näistä kuvista voi olla hankala nähdä oikeaa tilannetta ja muutosta, mutta se oli silminnähtävästi parempi.
Seuraavista kohteista sen huomaa helpommin.

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13131007
Antennin jalka ennen.

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13131236
Antennin jalka jälkeen.

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13132136
Kyljen lista 50/50 käsittelyn jälkeen. Eli molemmat puolet putsattu IPA:lla, mutta vain oikeanpuoleinen osa listasta käsitelty C4:lla.

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13132144
50/50

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13132211
50/50

Tässä pienempänä etupuskurin ritilät:
IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Th_2012-05-13135122 IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Th_2012-05-13141920

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Th_2012-05-13135126 IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Th_2012-05-13141924

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Th_2012-05-13135133 IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Th_2012-05-13141931


IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-05-13144110
Ja tästä viimeisestä kuvasta näkee hyvin sen todellisen eron. Eli koko etuhelma oli putsattu huolellisesti IPA:lla, ja sitten C4 levitetty kaikkialle muualle, paitsi tuohon alimpaan alaspäin taittuvaan lirpakkeeseen.

Tämmöistä tälläkertaa. Pistän kenties kuvaa kokonaisuudesta jos tulee auto esim. maanantai iltapäivänä pesastua.

Muoviosien kiillokkeilla (Ultiman aine pieni poikkeus) saa samannäköistä jälkeä aikaan, mutta ne vaikutukset häviävät parin pesun jälkeen, jonka takia päädyin tähän aineeseen. Eli tämä luo pintaan parinkymmenen nanomillin paksuisen kalvon/uuden pinnan, jonka takia käsitellyt kohteet näyttävät jälleen uusilta. C4 siis palauttaa alkuperäisen värin, ei värjää mustaksi. Kesto taitaa olla jotain 1-2 vuotta ainakin ja se vaikutti myös suuresti aineen hankintapäätökseen.

Tässä vielä linkki pesukinnas.comin testiin, johon tämä C4 otettiin mukaan, vaikkei saman tyyppisestä aineesta ollutkaan kyse, verrattuna muihin testin aineisiin. Mutta kuvat kertokoot puolestaan.


Takaisin alkuun Siirry alas
Makkeli

Makkeli


Viestien lukumäärä : 810
Paikkakunta : Mikkeli

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 1:13

Mä pyyhkäsin omasta Golfista noi puskurin ritilät Mastonin kiiltävällä mustalla, niin tuli muuten mustat. Ja halavalla! Rolling Eyes
Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 6:33

Makkeli kirjoitti:
Mä pyyhkäsin omasta Golfista noi puskurin ritilät Mastonin kiiltävällä mustalla, niin tuli muuten mustat. Ja halavalla! Rolling Eyes

Mä harkitsin aluksi samaa, mutta kun olis pitäny ulkona maalata ja antaa kuivua, niin ajattelin että tää on parempi vaihtoehto mulle kun ei ole tallia käytössä.
Takaisin alkuun Siirry alas
Makkeli

Makkeli


Viestien lukumäärä : 810
Paikkakunta : Mikkeli

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 9:43

Ulkona ne mullakin kuivui. Eikä tullu kärpäsiä eikä roskia eikä mitään.
Takaisin alkuun Siirry alas
mlou

mlou


Viestien lukumäärä : 184

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 9:55

Hiukan OT; mutta mä meinasin kanssa ostaa tota samaa Gtechniq C4 litkua, mutta kauhistelin pakkauksen kokoa ja hintaa, vaikkakin jengi on sanonut tuon olevan riittoisaa, jätin sen silti hyllyyn.
Ostin ensiksi kokeeksi tota Bilteman Black Waxia joka on kanssa tarkoitettu samaan käyttöön, mutta se oli niin vitun sottaista ja paskaa tavaraa, että lensi suoraan jäteastiaan.
Päädyin sit tuttuun ja turvalliseen Autoglym Bumper & Trim Geliin, joka elvytti tosi hyvin noita kulahtaneita osia (ovenkahvat, listat, ritilät jne) ja vielä parinkin pesun jälkeen näyttivät yhtä hyviltä, ehkä tosin ei enää niin luonnottoman kiiltäviltä kuin aluksi.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.hurrdurr.com
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 10:12

Mä käytin Auto Glymin Bumper Carea aluksi, mutta tosiaan muutaman pesun jälkeen listat oli samassa kunnossa ku alkujaan ja siksi tota C4:sta ostin.

Aluksi itseäkin hirvitti toi hinta, mutta nyt ei kaduta kyllä yhtään!
Ja vaikka tuli ehkä hitusen liikaa käytettyä (pari tippaa yhden sijaan per pienet listat), jäi vielä puolet 15ml pullosta jäljelle, eli on erittäin riittoisaa!


Viimeinen muokkaaja, IL3 pvm La 19 Toukokuu 2012 - 12:06, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
stidi

stidi


Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : Porvoo
Muut : VW typ1 1968

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 16:34

antennihan näyttää ihan hyvältä.
Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 16:42

stidi kirjoitti:
antennihan näyttää ihan hyvältä.
Joo, toi pieni rako vielä häiritsee itseäni, mutta nappaan tosta jalan kärjestä pari milliä pois niin pitäisi istua "saumattomasti".

Laitappas stidi omasta Borastas pikkusen suurempaa kuvaa, näyttää kesävalssit sopivan hyvin!
Takaisin alkuun Siirry alas
stidi

stidi


Viestien lukumäärä : 234
Paikkakunta : Porvoo
Muut : VW typ1 1968

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 16:51

Laitetaan kuhan saan otettua vähän parempia kuvia. Istuhan ne lopulta kun vähän lättyjä laitto väliin, otti edestä jarrusatulaan aika pahasti kiinni aluks.
Takaisin alkuun Siirry alas
CDLC.CO
CDLC.CO Founder



Viestien lukumäärä : 5471
Paikkakunta : Turku

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 16:57

Tarvis itekki tota litkuu ostaa mut mä en vaa ymmärrä miksei sitä autoo voinu pestä suoraan vaan piti sit maalipintaa naarmuttaa muoviosien vierestä.
Tietty jos auto myllytetään ni ei siinä mitään, erikoinen työtapa ja järjestys vaan. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyMa 14 Toukokuu 2012 - 17:05

EeKi kirjoitti:
Tarvis itekki tota litkuu ostaa mut mä en vaa ymmärrä miksei sitä autoo voinu pestä suoraan vaan piti sit maalipintaa naarmuttaa muoviosien vierestä.
Tietty jos auto myllytetään ni ei siinä mitään, erikoinen työtapa ja järjestys vaan. Smile

Siis juurikin siksi ei ollut niin välttämätöntä pesta ekaks kun auto myllytetään.
Kuvista ei välttämättä näy, mutta pinta täynnä harjapesun jälkiä(Itsehän en ole harjapesussa käyttäny, auton hankinnan jälkeen pesty aina vain käsin), isoja, pieniä ja mikronaarmuja sekä pahoja hologrammeja ja muita hirvityksiä.

Suoraansanoen v*tuttaa edes pestä kun näyttää huolellisen pesunkin jälkeen ihan p*skalta. No
Pesemällä, kiillottamalla ja vahaamalla saa hieman aivan pahimpia piiloon, mutta kyllähän tää kunnon myllytystä huutaa.
Ja itse kun en konetta omista, on toi käsin kiillottaminen ja vahaaminen aavistuksen raskasta.
Kaipa pitää joku halpa laite hankkia tohon kiillottamiseen ja vahaamiseen, mutta ton myllytyksen (ja siihen vaadittavat koneet, laikat ja aineet) jätän suosiolla asian osaavalle! Very Happy

Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyLa 19 Toukokuu 2012 - 12:26

Nyt on etukallistuksenvakaaja paikallaan ja samoin säädettävät koiranluut.
Toisin kuin lupailin, en kuvia saanut otettua, kun alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen näitä ei JukkaK:n tallilla asennettukkaan, vaan käytin autoa Tattarisuolla, jossa ne asentuivat paikalleen ollessani muualla. Pahoitteluni siitä.

Ajotuntumassa en oikeastaan isompaa eroa huomannut, mutta voi johtua siitäkin, että piti autoa nostaa edestä semmoiset 4-5cm, koska apujousia ei enään edessä ole ja jousethan ei saa heilua katsastuksessa.

Pitää tänään illemmalla vaihtaa keulilta lediparkit ja xenonit pois ja samoin led-rekkarinvalot, niin ei tarvitse ainakaan sen takia sitten mennä uusintakatsastukseen Very Happy

Katsastus on ens viikon puolivälissä ja nyt ois maanantaina tarkoitus käyttää tää vikakoodien nollauksessa (lambdan vaihdosta jääny merkintä rekisteristä pois) ja samaan hintaan (40€) sais pakokaasumittauksenkin, eli sitten vois tiistaina tai keskiviikkona auton katsastaa ja loppuviikosta sais jo ruuvata autoa taas alaspäin ja vaihdella valot takaisin.

Takaisin alkuun Siirry alas
IL3

IL3


Viestien lukumäärä : 1051
Paikkakunta : Vantaa

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 EmptyTo 2 Elo 2012 - 22:29

Elikkäs, turha päivitys:

Annoin ne huonokuntoiset 7,5x16 vanteet kaverille (se vaihtoi autoa ja oli ihan sama mitkä toiset vanteet vie liikkeeseen, kunhan sama jako jne.) ja sain tilalle parempi kuntoiset 7,5x17 vanteet.

Kunnon vanteet tulossa alle varmaankin vasta ens kesäks, mutta näillä kituutetaan nyt siihen asti.  Embarassed

Vanteiden vaihdon yhteydessä ruuvailtiin korkeutta hieman pienemmäksi ja tällä hetkellä auto näyttää tältä:
IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-07-25162546
Pahoitteluni huonoista kännykuvista ja likaisesta autosta

Edestä (ruuvattavaa jäljellä, apujouset poistettu) tällänen:
IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-07-25162302

Takaata (ruuvattu alimmilleen, säätöpala vielä paikallaan) tälläinen:
IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-07-25162409

Kumeina joka nurkassa nyt 225/35/17 ja möhköthän ne on ja vieläpä kitkat.
Kun sataa tai tien pinta kostea, on pakko ajella tosi varovasti ku tuntuu et kumit ois öljyssä koska luistaa niin paljon. Erityisesti mutkissa/kääntyessä huomaa, mutta myös jarrutuksissa ja lähdöissä.  Rolling Eyes
Kuivalla kelillä pelaa ihan välttävän hyvin, tosin äänekkääthän noi on.

Sit uudella korkeudella tuli testattua mökkitiet mökkireissulla ja mökiltä palattua huomasin työmatkalla Porvoon motarilla että jokin roikkuu auton pohjassa ja perillä työpaikalla paljastui että se keulan pohjamuovi oli hankautunut kiinnikkeistään rikki ja laahusti maatavasten.

Soitin Fixukselle Tikkurilaan ja kyselin metallista Seriff-pohjapanssaria Golfiini. Kertoivat että se on tilaustuote, joten menee se kolme tuntia(!) ennen kuin voi tulla hakemaan Very Happy
Sanoin että tuun töiden jälkeen hakemaan ja näin tein.

Sitten korjaamolle, jossa revin sen muovin (koostuu kolmesta osasta) kokonaisuudessaan irti ja asennettiin uusi pohjapanssari alle.

Sumea kuva keulan suunnasta, mutta tosta hahmottaa hieman panssarin muotoa ja peittävyyttä:
IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-06-28174734

Perän suunnasta:
IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-06-28174752

Ton pidemmän, punaisen tulpan takaa piti löytyä öljypohjan tulppa, ja pituussuunnassa se olikin oikeassa kohdassa, mutta suoraan takaata katsoen eroa oli kuitenkin sivuttaissuunnassa useita senttejä:
IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-06-28174042

Kyseessä oli kuitenkin aivan mallikohtainen pohjapanssari, juuri tuolle koneelle, joten hieman ihmetystä aiheutti tämmöinen "virhe" havaita. Myöhemmin kun olin Vianorilla öljynvaihdossa, tehtiin rälläkällä siihen oikealle kohdalle uus kolo.

Eräänä työpäivänä juttelin pomoni kanssa RVS-käsittelystä ja -aineista ja siitä, että olin ajatellut hankkia kyseistä ainetta ja "hemmotella" autoani, mutta ennen kuin ehdin niiden purkkien hintoja manailla, tokaisi pomoni, että hänellä taitaa olla purkki tai pari, mutta ei ikinä saanut aikaiseksi niitä (bensa)autoonsa laittaa ja nyt hänellä onkin jo dieselauto käytössä, johon aineet eivät käy. Lupasi tuoda seuraavana päivänä ne töihin ja purkit saadessani paljastui, että mukana oli täydellisen bensamoottorille suoritettavan käsittelyn lisäksi purkit myös täydelliseen vaihteiston käsittelyyn  :cheers:

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2012-07-16112910

Joskus jostain noiden hintoja tiedustelin ja yhden purkin hinta oli neljänkympin hujakoilla ja kaksi purkkia aina täydelliseen käsittelyyn tarvittaisiin, joten ihan hyvän summan "säästin" kun tollasen lahjoituksen sain  :cheers:

Nyt on moottorin RVS-käsittely hoidettu, mutta seuraavana projektina on vaihtaa(tai siis vaihdatuttaa) vaihteiston (apparin puoleisin) vuotava stefa ja samalla uusia vaihteiston öljyt. Vasta sen jälkeen voi ton RVS-käsittelyn tehdä vaihteistolle. Operaatio tiedustelujeni mukaan kustantaa sen 200-300€ (tähän hintaan sisältyy vain stefan vaihtotyö, ei vaihteistoöljyjä, stefaa tai mitään muutakaan).

Tälläistä tällä kertaa.


--------------------------------------------
MYYTY, Lähti Lappeenrantaan loppukesästä 2013.
IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2013-05-12204650

IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 2013-05-12204352
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty
ViestiAihe: Vs: IL3:n VW Golf mkIV   IL3:n VW Golf mkIV - Sivu 3 Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
IL3:n VW Golf mkIV
Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: BUILD THREADS :: Builds & Introductions-
Siirry: