test banner



 
PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  
 

 E/RE85

Siirry alas 
+35
OspreY
ode
Shakini
WEE-6
Kingis_
J.K
partsu
Komulainen
niksude`
Landio
Hene987
Tikkku_
Warro
Misanthor
mosse
-zamppa-
A.I
Jebbunen
samppa
Vuti
pazi88
Mro
csharp
kop-O-nen
Beris
superjuh0
AtAi
RöHnÄ
äsär
JTG
zmuli
S`ebu
J.N
sasu
JuhiZZ
39 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4
KirjoittajaViesti
ode



Viestien lukumäärä : 30

E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyKe 5 Joulu 2012 - 16:09

A.I kirjoitti:
Tikkku_ kirjoitti:
ootko kuule kyselly tekiskö joku kaveris rosteri pajalla suutintukin rosterista?

enpä ole, mutta tuskin tuohon hintaan ainakaan saan sillä alumiininen on valmis profiili joten kiinitysten ym. tekeminen on tosi helppoa & nopeeta.
Rosteriseen joutuu kaikki hitsaamaan.

Ja anodisoinnillahan siitä tulee hyvä.

Tietty jos tiedät jotain paikkoja turun lähistöltä niin voinhan kysellä tarjouksia.

Kyseleppä tuolta -> http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=23&products_id=199&language=fi&osCsid=00ce5280bbc414559bb6aeedae62410f
Takaisin alkuun Siirry alas
A.I

A.I

Viestien lukumäärä : 221
Paikkakunta : Salo
Muut : Tunan Pappa -81


E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyTi 8 Tammi 2013 - 11:14

JuhiZZ kirjoitti:
47km taajama-ajelua takana. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 13,2.

Measuring Block 032:

-0000.18%
0017.96%
----NA----
----NA----

Ajellaan vielä toiset ~50km ja katsotaan mihin muuttuu.

Ota sitten huomioon että jos olet vaihtanut koneeseen vain suuttimet ja ecu on täysin koskematon niin ajotietokone näyttää aivan mitä sattuu.

otetaan karkea esimerkki ja lasketaan kulutus tunnissa kun on helpompi.
250cc suttimilla teoreettisella 100% maksimi aukiololla sulla kuluisi tunnissa 60l polttoainetta.

koko x määrä x aika

250cc x 4kpl x 60min = 60l / h

näin ollen ajotietokone näyttäisi kulutukseksi tuon 60l / h.

jos kasvatat suuttimien kokoa tuon 40% uusi suutinten koko on 350cc eli:

350cc x 4kpl x 60min = 84l /h

Ajotietone näyttää edelleen 60l / h
Tämä johtuu siitä että ecu ajaa näitäkin suuttimia 100% aukiololla ja laskee sen mukaan kulutuksen sille ilmoitetun alkuperäisen 250cc mukaan.

näin ollen sun kulutus heittää tuon 40% alakanttiin.


Viimeinen muokkaaja, A.I pvm Ti 8 Tammi 2013 - 11:20, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
A.I

A.I

Viestien lukumäärä : 221
Paikkakunta : Salo
Muut : Tunan Pappa -81


E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyTi 8 Tammi 2013 - 11:17

Päivitellääs omaa projektia eli toyotaan tuli isompi suutintukki hevosvoima.comilta alumiinisena. elaksoisin sen ja asensin 957cc suuttimien kera paikoilleen.

orkkis polttoainepumpusta tuli siirtopumppu ja pääpumpuksi tuli boshin iso 044 pumppu. samalla polttoainelinjan koko kasvoi hieman.

nyt järjestelmän pitäisi olla etanolinkestävä ja ensiviikolla pitäisi päästä käynistelemään.

jos jollain on kokemusta megasquirtin kylmäkäynnistys asetuksien säätämisesta bioetanolille niin ottaisin apua ilomielin vastaan. =)
Takaisin alkuun Siirry alas
JuhiZZ



Viestien lukumäärä : 1715
Paikkakunta : HVNK

E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyTi 8 Tammi 2013 - 11:48

Eipä ole mitään vaihdettu. Suuttimetkin siis vakiot.

Edellinen tankillinen 50/50 kulutus 12.8 paikkeilla sekalaista ajoa. Viimeisin tankkaus pelkkää 95E10 kun oltiin reissun päällä ja 85 olisi ollut "työn takana".
Takaisin alkuun Siirry alas
A.I

A.I

Viestien lukumäärä : 221
Paikkakunta : Salo
Muut : Tunan Pappa -81


E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyPe 25 Tammi 2013 - 11:27

Päivitellääs taas kuulumisia.
elikä autoon on nyt vaihdettu suuttimet, suutintukki, polttoainelinjat ja moottorinohjaus.

etanolilla lähtee +10'c lämpötilasta n.4-5s sahaamisen jälkeen käymään ja käy todella nätisti. kaasuun ei kylmänä voi koskea koska booaa heti. -tämäkin on ihan säätöasia. mutta tuskinpa vaivaudun kylmäkäyntiä edes säätämään, kylmänä kun autoa ei saa polkea yhtään.

Käynnistyksessä sytytys ennakko n.25 astetta ja kun auto käy ennakko n. 15astetta. (tyhjäkäynnillä)

seossuhde: AFR 9.8
Kylmäkynnistyksen rikastus 200%

Vielä pitäisi loppupään polttoainelinjat ja pumppu vaihtaa mutta sillä nyt ei ole tyhjäkäyntiin merkitystä.

Suurin kysymysmerkki on uudet nokkapyörät. overlappia tulee 6-astetta enemmän mikä vaikeuttaa tyhjäkäyntiä.


Viimeinen muokkaaja, A.I pvm La 26 Tammi 2013 - 13:31, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
OspreY

OspreY

Viestien lukumäärä : 410

E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyPe 25 Tammi 2013 - 15:24

Onko joku re:n käyttäjä täällä huomannut samankaltaista "hyytelöitymistä" öljyissä?

http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=6687.msg90638#msg90638
Takaisin alkuun Siirry alas
A.I

A.I

Viestien lukumäärä : 221
Paikkakunta : Salo
Muut : Tunan Pappa -81


E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyPe 25 Tammi 2013 - 15:33

OspreY kirjoitti:
Onko joku re:n käyttäjä täällä huomannut samankaltaista "hyytelöitymistä" öljyissä?

http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=6687.msg90638#msg90638

Olen kyllä ollut tietoinen että öljynvaihtoväli lyhenee huomattavasti etanolilla ajettaessa mutta enpä ole ajatellut mitä se tekee öljylle.

pitääkin tehdä testi. Kun vaihdan öljyt niin otan hieman talteen läpinäkyvään kurkkupurkkiin ja lorautan ensin 5% re85 sekaan odottelen pari viikkoa ja sitten lorautan toiset 5% niin kauan että näen mitä tapahtuu.

Edit. Nyt asiaa on tullut hieman tutkittua ja ilmeisesti öljyssä pitää olla SN -merkintä jotta kestää etanolia max. 85% asti
tuolla jotain juttua:
http://www.mr2forum.org/forum/index.php?/topic/910-e85-vs-engine-oil/


Tämä nyt on hieman eri asia mutta näköjään re85 myydään myös lisäainetta:
http://www.roadmachine.fi/redline/SIalcohol.html
Vaikuttaa ihan kätevältä tavaralta tuokin.
Takaisin alkuun Siirry alas
A.I

A.I

Viestien lukumäärä : 221
Paikkakunta : Salo
Muut : Tunan Pappa -81


E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyTi 29 Tammi 2013 - 14:20

Soitin äsken Road Machinelle joka on Red Line:n maahantuoja ja kyselin etanolin ja öljyn yhteensopivuuksista.

Sain vastaukseksi että normaali öljyt eivät sovellu etanolikäyttöön koska etanoli on hyvin huuhtelevaa. -> voitelu kärsii Tavallisten öljyjen tilalle hän suositteli esteripohjaisia öljyjä.

Kaikki Red Line:n öljyt ovat esteripohjaisia.

Eli tätä koneeseen ja homma skulaa.



---------------------------------------
Castrol:in vastaus:

Hei,

Periaatteessa voit seurata bensiinikäyttöisten suosituksia. Sillä erolla että vaihtoväli on lyhennettävä noin puoleen. Virallisia suosituksia meiltä ei kuitenkaan löydy.
---------------------------------------
Takaisin alkuun Siirry alas
GrooveSetä

GrooveSetä

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Tampere

E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyMa 4 Maalis 2013 - 12:18

A.I kirjoitti:
Soitin äsken Road Machinelle joka on Red Line:n maahantuoja ja kyselin etanolin ja öljyn yhteensopivuuksista.

Sain vastaukseksi että normaali öljyt eivät sovellu etanolikäyttöön koska etanoli on hyvin huuhtelevaa. -> voitelu kärsii Tavallisten öljyjen tilalle hän suositteli esteripohjaisia öljyjä.

Kaikki Red Line:n öljyt ovat esteripohjaisia.

Eli tätä koneeseen ja homma skulaa.



---------------------------------------
Castrol:in vastaus:

Hei,

Periaatteessa voit seurata bensiinikäyttöisten suosituksia. Sillä erolla että vaihtoväli on lyhennettävä noin puoleen. Virallisia suosituksia meiltä ei kuitenkaan löydy.
---------------------------------------
Jossain muuallakin oli juttua että pitäisi olla tuo API SN merkintä niin on sopivaa. Löytyy kyllä esim. Castrolin 5w40 purkista. Tottaki Redlinen maahantuoja suosittelee omia öljyjään.. On vaan niin saatanan kallista tavaraa tuo punaviini, mutta siitä vaan jos etanoliin siirtymisen syynä eivät ole säästöt.

Tästä on nyt ollut monella foorumilla monenlaista vääntöä mutta edelleen se vaihtoväli on tärkein juttu. Varsinkin jos tulee paljon pätkäajoa ja käynnistyksiä jolloin etanolia pääsee eniten öljyn sekaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
Janko

Janko

Viestien lukumäärä : 8

E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyTi 29 Loka 2013 - 20:36

Melkeinpä omien ja tuttujen kokemuksien kannalta voisin sanoa että kolmoskoppasesta kaikki vanhemmat volkkarit (kuplasta en tiedä) toimii etanolilla. Omalla mk3 1.8 abs kolffilla mennyt jo useamman tuhannen raa-alla etanolilla ilman mitään muutoksia. Kaveri ajellut mk2 jetalla yli 6000 kilometriä, mukaanlukien pirkanmaalta ruotsiin bugruniin ja takasin. koneena 1.3 4-pisteruisku ja aineena raaka e85. En tiedä sitten jos ajankanssa joku hapero bensalinja antautuu tms.. Suhteellisen pomminvarmoja koneita muutenkin..
Takaisin alkuun Siirry alas
Pazihi



Viestien lukumäärä : 328
Paikkakunta : Jns

E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyKe 30 Loka 2013 - 23:49

Siis ei mitään tehty abs koneeseen? Mites kylmäkäynnistykset jne? Alko kiinnostaan ku emännän autollahan sitä tulis siirryttyä moiseen Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
TomVi

TomVi

Viestien lukumäärä : 3391
Paikkakunta : Kangasala

E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyTo 31 Loka 2013 - 6:07

Itseä kiinnostais kokeilla boraan, mutta kellään kokemuksia asiasta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Janko

Janko

Viestien lukumäärä : 8

E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyTo 31 Loka 2013 - 20:00

Pazihi kirjoitti:
Siis ei mitään tehty abs koneeseen? Mites kylmäkäynnistykset jne? Alko kiinnostaan ku emännän autollahan sitä tulis siirryttyä moiseen Very Happy
Ei yhtikäs mitään. Jotkut neuvoo irrottamaan lambdan johdon, jotkut taas sanoo että turhaa.
No kyllähän kylmäkäynnistyksissä joutuu vähän enemmän sahaamaan, mutta aina käyntiin lähtenyt ekalla yrittämällä.
Enkä osaa sanoa tuleeko se yhtään halvemmaksi kylmillä keleillä ajella etanoolilla yleensäkkään...
Takaisin alkuun Siirry alas
Pazihi



Viestien lukumäärä : 328
Paikkakunta : Jns

E/RE85 - Sivu 4 Empty
ViestiAihe: Vs: E/RE85   E/RE85 - Sivu 4 EmptyPe 1 Marras 2013 - 1:33

Toisaalta jos sekotuksen iskee, niin varmaan korjaa hieman tilannetta vai eikö? Tällä hetkellä vento kuiteski nautiskellut 98 aina siittä asti kun noi polttoaineet muuttuvat.
Takaisin alkuun Siirry alas
 
E/RE85
Takaisin alkuun 
Sivu 4 / 4Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3, 4

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: GENERAL DISCUSSION :: General Discussion-
Siirry: