test banner

PääsivuPääsivu  CDLC.COCDLC.CO  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

Hiilikuidusta

Siirry alas 
+3
john_gleasy
sensei
emsii
7 posters
KirjoittajaViesti
emsii

emsii

Viestien lukumäärä : 603

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyKe 16 Toukokuu 2012 - 21:10

Tällä aiheella varmaan voi olla oma topic.

Ne ketkä jotain tietää hiilarista niin kannattaako/pitääkö hiilariosia hoitaa jotenkin muutenkin kuin vahaamalla?
Lähinnä hirvittää noi uv säteet, ettei rupee hiilari haalistumaan tai kellertämään.
Kleersiltä sais jotain hiilikuidun hoito litkua 50ml purkeissa jotain 60e/kpl ja pitäis riittää konepeittoon.
http://www.kleers.com/product.php?xProd=10&xSec=1
Tarvis tollasia ainaki 2 että sais noi kaikki käikäleet pinnotettua.
Ton pitäis kestää n.1v Suomen säässä ja sit taas uutta pinnotusta.
Kaikissa evon osissa on kyllä uv suojaava lakka, mutta kuitenkin...

Takaisin alkuun Siirry alas
sensei

sensei

Viestien lukumäärä : 984
Muut : 2-pyöräisiä

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyKe 16 Toukokuu 2012 - 21:28

Kaikki hiilariosat, mitä mulla on ollut aikojen saatossa, eivät muuttaneet väriä. Olivat lakattuja. Auton vahauksen yhteydessä vahasin nekin.
http://www.senseiblog.fi
john_gleasy
CDLC.CO Founder
john_gleasy

Viestien lukumäärä : 4014

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyKe 16 Toukokuu 2012 - 21:32

Mä nyt voin heittää arvottoman kommenttini tähän. Ex-autossa oli Vis racingin hiilaripelti ja ihan samaa vahaa vedin siihen kuin muuhun autoon. Ja ei pinnassa näkynyt parin vuoden jälkeen mitään vaurioita. Toisaalta eräällä tutulla ilmeisesti juurikin aurinko teki hallaa ja hiilaripelti kellastui paikoittain. Tämä meni takuuseen, kuulemma viallinen erä. Taisi olla Chargespeedin valmistama.

_____ _____ _____ _____
CDLC ✖️ Community
Save the squares.
emsii

emsii

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyKe 16 Toukokuu 2012 - 21:42

Eniten vaivaa toi konepeitto kun se oli suht halpa. Noi muut on vähän laadukkaampiaki nii en niitä jännää niin paljoa.
Konepeitto kyllä hiottiin nyt kokonaan ja lakataan maalauksen yhteydessä. Ei siinä vissiin ollu nyt edes lakkaa jos oikein katoin.
Koittanu välttää aurinkoa ennenkö saan varmasti lakat niskaan.
Eli luottoo vaan normaali vahailuun, niin ei pitäisi mennä huonoon kuntoon.
LexEtAnnihilato

Viestien lukumäärä : 209

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyTo 17 Toukokuu 2012 - 12:59

Halpojen hiilarien ongelma toi kellastuminen tuntus olevan, vaha auttaa vähän, mutta se on se halpa paska lakka mikä niissä on ja sen uv-säteet kellastaa, uuden lakkakerroksen vetäminen ennenku kerkee kellastua auttaa jonkun verran, ja siihen sitte vaha.
emsii

emsii

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyTo 17 Toukokuu 2012 - 13:38

LexEtAnnihilato kirjoitti:
Halpojen hiilarien ongelma toi kellastuminen tuntus olevan, vaha auttaa vähän, mutta se on se halpa paska lakka mikä niissä on ja sen uv-säteet kellastaa, uuden lakkakerroksen vetäminen ennenku kerkee kellastua auttaa jonkun verran, ja siihen sitte vaha.

Juurikin näin teen. Toi konepeitto on Carbontrenzin eli halpis mut noi muut osat on rexpeediltä ja en oo ainakaa kuullu, että olis ollu ongelmia.
Niissä kuitenki kaikissa ainaki uv suojaava lakka. Hartsista en tiedä.
LexEtAnnihilato

Viestien lukumäärä : 209

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyTo 17 Toukokuu 2012 - 14:44

Toinen mikä noille tekee pahaa on linnunpaska, jos pääsee pahasti palamaan kiinni ni ei lähe sitten millään...vielä vittumaisempi kun maalipinnassa.
Hartsi siinä sen kellertävyyden tekee, eli hartsi itsessään ei oo uv-suojattu, jonka takia se alkaa muuttumaan kellertäväks.
Nightshot

Nightshot

Viestien lukumäärä : 65

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptySu 1 Heinä 2012 - 13:03

Kyllähän tuota kannattaa vahata, auttaa huomattavasti. Se kellastuminen on niin lakasta kiinni, että kuinka nopeasti se tapahtuu.
Quasimodo

Viestien lukumäärä : 231

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyTo 13 Joulu 2012 - 8:41

Kokemuksia hiilikuituosista?Shocked

Autossani (E36 sedan) on jossain vaiheessa jäänyt ilmeisesti työkaluja tai muuta vastaavaa välii kun konepeitto on paiskattu kiinni. Tästä kohdin tietysti nyt ajanmyötä alkanut ruostumaan. Vaihtoehtona, joko uusia kokopelti ja maalauttaa se. Puhalluttaa hiekalla ruosteet pois ja maalauttaa nykyinen pelti.
..Tai hankkia hiilikuituinen tilalle. Kalliitahan nuo ovat (~700€), mutta voisi mennä mustassa autossa jopa maalaamattomana.Neutral

Itse en osaa tuollaista väkertää

Eri foorumeilla "laadukkaiksi" merkeiksi on osoittautunut SEIBON ja VIS. Nämä pitäisi sopia paikoilleen ilman suurempaa ihmettelyä. Löytyykö näistä kokemuksia? En missään nimessä halua ostaa kallista hiilikuituosaa joka irvistää vähän joka kulmasta.scratch

Ebay.de-sivustolta hakusanalla "GFK E36", löytyy mm. ovia, konepeittoja, kontinluukkuja, yms... Hinnat ei ole korkeat, mutta miten ne sopii paikoilleen? Epäilen hieman näiden halpisosien istuvuutta?scratchSad
TMA
Wingman
TMA

Viestien lukumäärä : 2739

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyTo 13 Joulu 2012 - 9:05

Itse luonnollisesti hommaisin uuden vakion ja maaliin tai korjauttaisin tuon peltisen. Itse pidän yksityiskohdista jotka ovat hiilikuitua mutta yleisesti jo kokonainen pelti menee hieman yli. Nää on näitä mun senttejä vain keskusteluun.

Mutta itse asiaan. Itse olen pällistellyt mm. tuninkiaikoina aika paljonkin hiilarituotteita. Niin ja kuten varmaan oletkin jo sisäistänyt niin älä säästä jos aiot pellin hommata. Hinta/Laatu on näissä asioissa melko suoraan verrannollinen tuotteeseen vaikka kaikki nykyään varmasti kiinassa tehdäänkin. Juurikin esim. Seibon tekee laatutuotetta josta kertoo juurikin istuvuus ja kuidun kuvion kauneus + symmetrisyys yms. Tuote on kaunis ja laadukas. Sitten kun eteesi leväytetään se paskin ja kieroin niin ei voi kuin nauraa. Joka kulma ilmassa ja sen saa ihan uskomattomiin asentoihin vituiks jos joku kusee linjastossa. Samoin pinnassa voi olla jopa reikiä itse kudokseen asti ja niitä saat olla pelko puntissa uudestaan lakkauttamassa kuukauden välein kun jotain taas pulpahtaa esiin. Myöskin kuviot on sössitty, eli ovat kasalla, venyneet yms. paskaa.

Eli jos panostat niin panosta. Pakko oli nyt vain tulla sanoon. Loppuun vielä sanoisin että kattelisin pari kk oikean väristä peltiä purkaamoilta ja btcf:ltä ellet näin ole jo tehnyt. Se on luultavasti se halvin ja helpoin vaihtoehto. Smile

_____ _____ _____ _____
Ruskon pekoni esittäytyy!

-Instagram-
http://instagram.com/taneli_a
Quasimodo

Viestien lukumäärä : 231

Hiilikuidusta Empty
ViestiAihe: Vs: Hiilikuidusta   Hiilikuidusta EmptyTo 13 Joulu 2012 - 17:43

TMA kirjoitti:
Itse luonnollisesti hommaisin uuden vakion ja maaliin tai korjauttaisin tuon peltisen. Itse pidän yksityiskohdista jotka ovat hiilikuitua mutta yleisesti jo kokonainen pelti menee hieman yli. Nää on näitä mun senttejä vain keskusteluun.

Taidan päätyä ensimmäisiin vaihtoehtoihin ja unohtaa sen hiilikuidun.

Hiilikuidusta
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
CDLC.CO Forum :: GENERAL DISCUSSION :: General Discussion-
Siirry: