Viestien lukumäärä : 22 Paikkakunta : sievi Muut : vahtikoira "turre"
Aihe: Vs: Peltivanteet Ke 16 Joulu 2009 - 16:35
mulla on luupään alla juurikin 8 vannetta tehty neljäksi eli taka reunat hitsattu vastakkain, ei ole painotettu, eikä täristä ainakaan 0-140km/h. edessä vanteille jäi leveyttä 8.5" ja taakse tuli 9.5". kumeina on talvipinnalla 185/65 on ne aika korkeet mut en voi tällä budjetilla matalammaksi muuttua. kumien päälle vääntämisessä (käsin eikä millään koneella) on kaikista paras ku on jykevä ruuvimeisseli, rengasraudat on turhan leveällä kärjellä. siis tämä on mun mieli pide tehkööt muut miten tahtoo
Timzy187
Viestien lukumäärä : 411 Paikkakunta : Oulu
Aihe: Vs: Peltivanteet To 4 Helmi 2010 - 13:20
TomVi kirjoitti:
Onkohan 17" peltejä edes olemassa?
Jos ei, niin voisin joltain osaavalta tilailla 16" pellit 8" ja 9" leveinä ja mielellään 5x100 jaolla
Vai mitä ootte mieltä, onko 16" liian pieni boraan? Tarkotuksena ois heittää ne puna/mustiks auton orkkis punasella tai sit pitää vaan mustana.
Hoksasinpa tuossa että kaverilla on pari vuotta vanha Dodge Caliber, siinä on 17" orkkispellit talvirattailla
Miikka
Viestien lukumäärä : 166 Paikkakunta : Kuusamo
Aihe: Vs: Peltivanteet La 13 Helmi 2010 - 22:11
Minkä paksusta peltiä toni käyttäny noihin levityksiin?
Tietääkös joku oulun suunnalla levittäjää vai pitäneekö se itte kokeilla?
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
Aihe: Vs: Peltivanteet La 13 Helmi 2010 - 22:17
2,5-3mm. Se merimaskun tyyppi on muistaakseni käyttäny 2mm peltiä, (nettivaraosostako lie lukenut) mut se on ohuempaa ku useemmat vanteet, et en mä ainakaan viittis edes yrittää.. Voipi tulla hiukan veltto.
Miikka
Viestien lukumäärä : 166 Paikkakunta : Kuusamo
Aihe: Vs: Peltivanteet La 13 Helmi 2010 - 22:31
Eihä sitä kovi ohkasta kannata yrittääkkää niihi laittaa. Onko nuo hitsaukset yleensä vedelly kovinni paljon vai mites? Hirmusesti heftejä ensin ja sitte vaa kiini? Monellako saumalla oot vetäny aina kierroksen?
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
Aihe: Vs: Peltivanteet La 13 Helmi 2010 - 22:45
Ehkä alle 5cm välein vetäny heftiin. Eka heftaa pellin kiinni, kattoo et se on edes suht suora, sit oon vetäny sen kokonaan kiinni, ja taas uus tarkastus. Sit vasta alkanu mallailee ulkokehää paikalleen. Sen heppailu kiinni samaan tyyliin ja yhteen vetoon kiinni. Ennen vedin molemmat puolet vaan eka pisteillä kines, mut totesin et noin se vetelee vähemmän.. Ja niinhän se tietysti on. Yritin myöskin joskus vetää pätkän kerrallaan sieltä täältä, mut ei sekään ollu yhtään parempi vetelyn kannalta. Mä oon muutamat kymmenet kierrokset vanteita tehny ja joka kerta oppii jotain uutta. Ei ne paria milliä enempää mulla oo vedelly mihinkään, mut harvemmin ne ihan niin suorina pysyy ku vasta heftattuna. Joudun tappaa teijät ku kerroin salaisuuteni. Tai oikeestaan, tehkää näitä joku muu, ettei ite tartte vaivautua. Ihan perseest :D
Miikka
Viestien lukumäärä : 166 Paikkakunta : Kuusamo
Aihe: Vs: Peltivanteet La 13 Helmi 2010 - 22:50
Et oo ees ensimmäinen joka uhkaa tappaa, mut enivei. Kiitoksia vaa tiedoista, jos ei alle 200km päästä löydy levittäjää ni pitää ite alkaa tekee. Liekkö ensimmäisistä iha priimaa tulee, mut kai se harjotus tekee mestarin vai mites se oli.
toni CDLC Mascot
Viestien lukumäärä : 4363 Paikkakunta : tku Muut : CR250
Aihe: Vs: Peltivanteet La 13 Helmi 2010 - 23:11
Nii ja kannattaa muistaa, et ihan turha yrittää tehdä millilleen suoria. Siinä vaiheessa ne menee viimeistään ihan vituiks. Eikä ne peltivanteet ihan suoria tehtaaltakaan suoraan tunnu olevan. Mitä suoremmat vanteet, sitä helpompi tehdä tietysti, mut vimpuloistakin vanteista saa lähtökohtaakin suoremmat jos jaksaa hiukan panostaa. Ja mitä suoremmat vanteiden halkaisut, pellin palat sun muut, ni avot, suoraa tulee melkein väkisinkin..
Miikka
Viestien lukumäärä : 166 Paikkakunta : Kuusamo
Aihe: Vs: Peltivanteet La 13 Helmi 2010 - 23:21
Eihän niistä iha täysin suorat voi tullakkaan, mutta ku ois ees sinne päin. Täytynee tuo halkasu toteuttaa samanlailla, ku backströmi tai sorvilla vetästä, jos jostaki löytys sopiva sorvi. Itellä nuo työkalut on vähä nii ja näi, mut tutuilla onneksi löytyy vähä kaikenlaista ja entisellä työpaikalla varmaan saa hinnanki sovittua kohtuulliseksi tuolle halkasulle sorvissa.
kuppe-
Viestien lukumäärä : 214 Paikkakunta : Sievi
Aihe: Vs: Peltivanteet Ke 17 Helmi 2010 - 13:44
viime yönä väänsin pösöön eteen vanteet 6x15"--->8.5x15" ja tulee kaaresta 1cm ulos
vanteethan tehtiin 4kpl vanteista ja heittoa tuli hikiset 1-2mm ehkä...
taakse toivottavasti saan tehtyy 9-10" leveet
Huiske
Viestien lukumäärä : 322 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Opel Kadett C -79 Turbo projäct, Subaru Leone 1.8 Turbo coupe 4x4, Ford Escort mk5 4x4.
Aihe: Vs: Peltivanteet Pe 19 Helmi 2010 - 14:50
Noita o nyt 4kpl ja leoneen tulossa, 195/50 R15 rengastuksella.
Ei mul muuta.
Juki
Viestien lukumäärä : 180 Paikkakunta : Vieremä
Aihe: Vs: Peltivanteet La 20 Helmi 2010 - 20:01
Huiske kirjoitti:
Noita o nyt 4kpl ja leoneen tulossa, 195/50 R15 rengastuksella.
Ei mul muuta.
Hyvältähän ne näyttää. Ainakin tuon videon perusteella varsin suoran oloiset. Katoinko oikein että n. 10" on leveyttä?
Huiske
Viestien lukumäärä : 322 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Opel Kadett C -79 Turbo projäct, Subaru Leone 1.8 Turbo coupe 4x4, Ford Escort mk5 4x4.
Aihe: Vs: Peltivanteet La 20 Helmi 2010 - 20:07
No tarkalleen 9.45" löytyy leveyttä vanteelta, varmaan millin sisään on kaikki heitot vanteissa.
Rixaa
Viestien lukumäärä : 901 Paikkakunta : Akaa
Aihe: Vs: Peltivanteet La 20 Helmi 2010 - 20:36
millä meinaat saada renkaat noihin päälle? Kun oot tuosta kohtaa levittäny? eikös se tuolta syvimmästä urasta levittää. ite tein yhet vanteet tolla tekniikalla ja niihi ei saatu missää renkaita päälle ja ovat ny ylimääräsenä joten mielenkiinnolla odotan mitä tapahtuu:)
salmine Wingman
Viestien lukumäärä : 1361 Paikkakunta : Hämeenlinna
Aihe: Vs: Peltivanteet La 20 Helmi 2010 - 21:03
voi kyllä tulla ongelmia saada se kumi tungettua tohon kun "huuli" on molemmin puolen vannetta noinkin leveä. mutta onnee yritykseen
_____ _____ _____ _____ Few things in life work as well as a Volkswagen.
ch3oh
Viestien lukumäärä : 102 Paikkakunta : Rauma Muut : e28, Caddy -87, Ford 17m p3 -64
Aihe: Vs: Peltivanteet La 20 Helmi 2010 - 23:10
Pahuksen peltivanteet. lipat on parin jääratakierroksen jälkeen aina niin täynnä lunta, että kotimatkalla on mielenkiintoiset tärinät seurana. Tonin jäljiltä ei sensijaan minkäänlaisia heittoja tullut, kiitokset siitä :cheers:
Huiske
Viestien lukumäärä : 322 Paikkakunta : Mikkeli Muut : Opel Kadett C -79 Turbo projäct, Subaru Leone 1.8 Turbo coupe 4x4, Ford Escort mk5 4x4.
Aihe: Vs: Peltivanteet Su 21 Helmi 2010 - 3:52
Ladassa oli samalla tavalla, 8.5" vanne ja 175/50 kumi, kyllä ne sinne menee, voimalla vaan ja sitä liukastetta.
Rixaa
Viestien lukumäärä : 901 Paikkakunta : Akaa
Aihe: Vs: Peltivanteet Ma 22 Helmi 2010 - 15:29
mulla oli 8.5 ja 9.5 ja 205 ja 225 kumit eikä missää menny ja yks renkaista meinas revetä:s
staarlet
Viestien lukumäärä : 243 Paikkakunta : Saarijärvi
Aihe: Vs: Peltivanteet Ma 22 Helmi 2010 - 16:14
Ei muuta kun takaa päin rasvan kanssa ni kyllä se sinne menee
GeneralO
Viestien lukumäärä : 22
Aihe: Vs: Peltivanteet La 13 Maalis 2010 - 17:47
Täällä kun tuntuu olevan näitä levittäjiä enemmän ja vähemmän niin tyhmänä alottelijana pakko kysellä hieman.
Tässä nyt ois vaiheessa 8x13" peltivanteet, tehty kahdesta vanteesta (siis tällä etureuna pois ja takareuna tilalle-tekniikalla) ja nyt vähän epäilyttää että mitenkähän mahtaa mennä kumi päälle.
Ilmeisesti siis tuo vanteen muoto ratkaisee aika paljon että miten kumi menee päälle. Tämmöset itsellä siis, kylläkin keskeneräisenä vielä kun hitsisaumat yms. puuttuu mutta jos edes jotenkin tilanteen hahmottaisi: Kuva, ja toinenkin.
Tarkotus ois laittaa 205 tai 215 leveä kumi päälle, profiilista ei vielä tietoa.
Karvanoppa
Viestien lukumäärä : 129 Paikkakunta : Kerava Muut : on.
Aihe: Vs: Peltivanteet La 13 Maalis 2010 - 18:12
Tuossa näyttäis vanteen profiili sellaiselta että siihen saa kumin menemään päälle, tosin ihan renkaan profiilista riippuen. Kovin matalaprofiilisen kanssa voi tulla ongelmia.